{{ctrl.notification}}
Mina dome of Tehran

گنبد مینا تهران

تهران پایتخت کشورمان ایران که از توریستی ترین شهرهای گردشگری و پر مسافر در کشورمان بشمار می رود، تهران دارای جاذبه های گرشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد که می توانید در یک سفر چند روزه از آن ها بازدید نمایید، از جاذبه های دیدنی در تهران که امروزه مقصد گردشگری خیلی از گردشگران بشمار می رود و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند گنبد مینا تهران می باشد. در این مقاله آس چارتر درباره این بنای زیبا اطلاعاتی را در خدمت شما قرار می دهد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی گنبد مینا تهران

گنبد مینا تهران یا پلانتاریوم از دیدنی ترین جاذبه های تهران که در دل پارک آب و آتش در محوطه ‌ای سرسبز قرار دارد، گنبد مینا تهران معماری ایرانی بسیار زیبا با رنگ آبی که یکی از بهترین مکان ها برای عاشقان آسمان و دوستداران علوم زمین شناسی، فیزیک و شیمی و علاقه ‌مندان به نجوم و علوم کیهان ‌شناسی می باشد، گنبد مینا تهران از بزرگترین آسمان نماهای خاورمیانه که شما می ‌توانید ستارگان و اجرام آسمانی و فضای بیکران آسمان را در به صورت فیلم های دو بعدی و سه بعدی فوق العاده در آن ببنید و لذت ببرید. گنبد مینای آسمان تهران در سال ۱۳۸۷ در مساحتی حدود ۱۸۰۰ مترمربع ساخته شد که در ساخت آن جمعی از بهترین متخصصین علم نجوم، مهندسان، معماران و هنرمندان کشور حضور داشتند. گنبد مینای تهران پلی میان شما و آسمان که می توانید ساعات خوشی را به تفریحاتی نظیر بازدید از موزه‌ ها، دیدن فیلم ‌های آموزشی و رصد ستارگان بپردازید و همچنین در گنبد مینا می توانید به آموزش و یادگیری علوم فیزیک، شیمی، زمین شناسی و نجوم بپردازید.

معماری گنبد مینا تهران

گنبد مینا تهران از معماری خاص و جالبی برخوردار است که در ساخت آن از  خورشید الهام گرفته الهام گرفته شده است، گنبد مینا بنایی کاملا کروی شکل شعاع خورشید که دورتا دور آن شیشه ‌قرار گرفته و در قسمت پایینی نمای گنبد از کاشی ‌های ایرانی استفاده شده که جلوه ای از هنر ایرانی اسلامی و جلوه گر دانش هزار ساله ایرانیان می باشد، در ادامه با معماری و چند مورد از بخش های مختلف گنبد مینا آشنا خواهید شد.

ورودی گنبد مینا تهران

گنبد مینا تهران دارای یک ورودی می باشد که این ورودی محل دائمی نمایش پوسترهایی از سیارات و اجرام آسمانی بشمار می رود، در این بخش مجسمه‌های حجمی از سیارات و دانشمندان ایرانی در دورتا دور بخش مرکزی سالن قرار گرفته اند. در بخش های داخلی گنبد مینا طراحی و چیدمان خلاقانه و هوشمندانه انجام شده، مجسمه‌ ها و تندیس ‌های بزرگان علوم و ادبیات ایرانی و    ماکت‌ هایی از ماهواره ‌ها و فضاپیماهای ایرانی؛ از جمله امید، مصباح، ناهید ۲ و آت نیز در این بخش قرار دارد، همچنین ویدئووال های گنبد مینا که در حال پخش ویدئو و تصاویر آموزشی درباره نجوم و ستاره‌ شناسی می باشند و ماکت سیارات و کراتی که در میان ستون‌های مجموعه قرار دارند، که شما را ساعت ها محو تماشا خود می سازد.

سقف گنبد مینا تهران

سقف بنای گنبد مینا تهران حالت شبکه ‌ای دارد و به سبک سقف ‌سازی سنتی ایرانی ساخته شده است، سقف بنای گنبد مینا دارای دو پوسته داخلی و خارجی می باشد که پوسته داخلی، سقف اصلی سالن آسمان نما به گونه ای طراحی و ساخته شده است که بازدید کنندگان با تماشای سقف آسمان نما خود را در کهکشان راه شیری حس می کنند که این بخش از جذاب ترین بخش های گنبد مینا تهران می باشد.

موزه علوم

از دیگر بخش های دیدنی در گنبد مینا موزه علوم می باشد که هزار مترمربع مساحت دارد و در داخل آن صفحه نمایش بزرگی قرار دارد که در آن نحوه پیدایش زمین تا راه‌ و رسم زندگی انسان‌ های اولیه به نمایش گذاشته شده است. جالب است بدانید شما می توانید با هر بار چرخش و عقب و جلو دادن اهرم ‌های صفحه نمایش وقایع آن دوره، شرایط آب ‌وهوایی و تغییرات اقلیمی را تغییر دهید و شرایط بازه زمانی مورد نظر خود را ببینید. همچنین در بخش موزه علوم گنبد مینا ابزارهای زمین ‌شناسی، نجوم و علوم دیگر نیز وجود دارد.

موزه نجوم

موزه نجوم یا موزه اسطرلابی  از دیگر بخش های گنبد مینا که بزرگ ترین اختراعات حوزه نجوم مربوط به هزاران سال پیش اجداد و بزرگان علم در آن قرار دارد.

رصد شبانه

از بهترین قسمت‌های گنبد مینای آسمان تهران رصدخانه آن می باشد، این بخش جذاب میزبان رصد های گروهی می باشد و سه ‌شنبه ‌ها از ساعت ۷ تا ۹ شب در هوای آزاد برگزار می شود و تماشاچیان می توانند ماه و ستارگان در آسمان شب تهران را ببنند و لذت ببرند. لازم است بدانید بهترین زمان های برای رصد زمان ‌های خسوف، کسوف، بارش شهابی یا نزدیک ‌شدن سیارات دیگر به زمین می باشد.

مسیر دسترسی گنبد مینا تهران

برای دسترسی به گنبد مینا می توانید از طریق اتوبوس، مترو، خودرو شخصی و انواع تاکسی اینترنتی به بازدید از گنبد مینا بروید، اگر از مترو استفاده می کنید باید از خط یک مترو  استفاده نمایید و ایستگاه حقانی پیاده شوید، از اتوبوس هم اگر استفاده می کنید باید در ایستگاه پل همت در خیابان نلسون ماندلا از اتوبوس پیاده شده و بقیه مسیر را حدود ۱۵ دقیقه پیاده ‌روی نمایید، اگر از خودرو شخصی استفاده می کنید در ابتدا به بزرگراه حقانی رفته و وارد خیابان شهیدی شوید و از پارکینگ اختصاصی پارک نوروز که در آن خیابان قرار دارد وارد شده و از پل ابریشم عبور کرده و پارک کنید و تا گنبد مینا حدود 5 دقیقه را پیاده روی نمایید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

date_range پنجشنبه 17 خرداد 1403 remove_red_eye 25 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0