{{ctrl.notification}}
Mazandaran valley leopard

پلنگ دره مازندران

مازندران از استان های سرسبز شمالی که دارای جاذبه های طبیعی و بکری می باشد، این استان از مجموع چند شهر سرسبز و زیبا تشکیل شده است، این استان علاوه بر جاذبه های دیدنی و طبیعی فراوان دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی نیز می باشد، پلنگ دره یکی از مکان ‌های دیدنی مازندران که به بهشت پنهان شمال ایران معروف است، آس چارتر در این مقاله به معرفی پلنگ دره مازندران این جاذبه ی طبیعی و گردشگری می پردازد با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی پلنگ دره مازندران

آبشار پلنگ دره از مهم‌ ترین جاذبه ‌های طبیعی مازندران که در شهرستان سوادکوه، به سمت شیرگاه و بعد از پل سفید قرار دارد. پلنگ دره از مناطق مهم گردشگری که از کنار هم قرار گرفتن آبشار و جنگل تشکیل شده است، جنگل پلنگ دره در دامنه های البرز مرکزی و دره ای سرسبز و بکر قرار دارد، دره ای سرسبز از وسط آن رودخانه ای خروشان می گذرد، آب این رودخانه از آبشار پلنگ دره سرچشمه می گیرد، در مسیر آبشار پلنگ دره مناظر سرسبز با مه زیبایی را  خواهید دید که یک مکان رویایی و جذابی را لمس خواهید کرد، آبشار پلنگ دره حدود ۸ متر ارتفاع دارد که در پایین آن حوضچه ای سنگی به وجود آورده است، گردشگران در این حوضچه به شما و آبتنی می پردازند.

پوشش جانوری پلنگ دره مازندران

منطقه سرسبز پلنگ دره مازندران و جنگل سرسبز پلنگ دره دارای پوشش جانوری نظیر: خرگوش، شغال، گرگ، روباه، گراز، پلنگ، گربه وحشی، خارپشت، خفاش، مار، لاک ‌پشت، بلدرچین، کبک، عقاب، سبزه قبا، هدهد، جغد، پرستو و تیهو و دیگر حیوانات وحشی می باشد. که بیشتر این حیوانات در زمان تاریکی هوا در جنگل دیده می شود، به همین دلیل برای اینکه در امنیت باشید بهتر است زیاد به اعماق جنگل نروید و اگر خواستید کمپ بزنید سعی کنید در نزدیکی جاده اصلی مستقر شوید که به راحتی به جاده نیز دسترسی داشته باشید.

نکاتی برای بازدید از منطقه پلنگ دره مازندران

برای بازدید از منطقه پلنگ دره مازندران آبشار و جنگل آن باید نکاتی را حتما رعایت نمایید، اول اینکه با خود لوازم ضروری مانند: لباس مناسب فصل، کفش پیاده روی، حوله و لباس اضافه، کلاه، ضدآفتاب و عینک آفتابی، چراغ قوه، آب آشامیدنی، خوراکی به همراه داشته باشید، اگر می خواهید در این منطقه به جنگل نوردی بپردازید حتما در در تورهای یک روزه پلنگ دره ثبت نام کنید و سعی کنید ثبل از غروب و تاریکی هوا از جنگل خارج شوید چون داخل جنگل هوا زود تاریک می شود.

هزینه بازدید از جنگل و آبشار پلنگ دره مازندران

لازم است بدانید برای بازدید و تفریح در جنگل و آبشار پلنگ دره نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد و بازدید از این منطقه کاملا رایگان است.

ساعات بازدید از جنگل و آبشار پلنگ دره مازندران

اگر علاقه مند به جنگل نوردی هستید بهترین زمان ساعات اولیه صبح زمانی که هوا روشن است تا دو ساعت قبل از غروب می باشد.

بهترین زمان سفر به پلنگ دره مازندران

برای سفر و بازدید از پلنگ دره مازندران بهترین فصل سفر فصل بهار و تابستان می باشد، در این زمان آب و هوای این منطقه بسیار خنک می باشد و برای سفر مناسب می باشد، در اوایل بهار هوا کمی خنک تر و سردتر می باشد، اگر می خواهید به جنگل نوردی و بازدید از آیشار بپردازید بهتر است لباس گرم به همراه داشته باشید چون محیط جنگل سردتر است. همچنین لازم است بدانید در تعطیلات عید نوروز  و تعطیلات رسمی نیمه اول سال این منطقه خصوصا آبشار پلنگ دره بسیار شلوغ است و اگر در شلوغی ها اذیت هستید می توانید بعد از تعطیلات نوروز به این منطقه سفر نمایید.

کمپینگ در پلنگ دره مازندران

پلنگ دره از جاهای دیدنی مازندران که دارای آب و هوای دلپذیر و دلچسب و تفریحات بی نظیری می باشد، اگر علاقه مند به کمپینگ در پلنگ دره هستید می توانید از تورها و به صورت گروهی در این منطقه کمپ کنید و از راهنمایان تورها استفاده نمایید، که در این صورت می توانید احتمال خطر را کمتر کنید.

جاهای دیدنی نزدیک پلنگ دره مازندران

پلنگ دره از محبوب ‌ترین جاهای دیدنی مازندران که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می نمایند، این منطقه ی گردشگری و توریستی با داشتن جاذبه هایی نظیر آبشار و جنگل مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران بشمار می رود و در کنار این همه زیبایی جاذبه های دیدنی دیگر وجود دارد که در ادامه با این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

دریاچه شورمست مازندران

از دریاچه‌ های طبیعی ایران دریاچه شورمست که از جاهای دیدنی مازندران بشمار می رود،  دریاچه شور مست حدود ۱۵ هزار متر مربع وسعت دارد و عمق آن 5 متر می باشد، دریاچه شورمست در فاصله ۲۸ کیلومتری از منطقه پلنگ دره و در ۶ کیلومتری غرب پل سفید قرار دارد، در این دریاچه می توانید به تفریحاتی نظیر قایق سواری بپردازید و از مناظر بکر اطراف دریاچه دیدن نمایید و لذت ببرید، از دیگر امکانات دریاچه شورمست می توان به آلاچیق ها، رستوران، اقامتگاه، اتاق‌های کوچک کنار دریاچه، دکه فروش خوراکی، پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره کرد. دریاچه شورمست نیز همچنین در نزدیکی جاذبه های جذاب و دیدنی نظیر: پل ورسک، امامزاده عبدالحق زیرآب، برج تاریخی لاجیم، قلعه کنگلو، امامزاده شاهبالو زاهد، امامزاده سام ولام ارفع‌ ده، کوه‌های صخره‌ای خرو قرار دارد.

جنگل لفور مازندران

جنگل لفور در فاصله ۶۱ کیلومتری از پلنگ دره قرار دارد و از جاذبه های دیدنی معروف در مازندران بشمار می رود، جنگل لفور از جنگل هایی که بیش از 40 میلیون سال قدمت دارد و دارای درختان کهنسال بلند قامت و زیبای هیرکانی می باشد، جنگل لفور دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی می باشد و گیاهان متنوعی در آن رشد می کنند، جالب است بدانید در این جنگل تاریخی قالب‌های سنگی، خمره‌های غذایی قدیمی وجود دارد که بسیار مرموز به نظر می رسند، سد صالحی مازندرانی دریاچه لفور از جمله دیدنی های نزدیک به جنگل لفور می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ساری در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

پل شاه عباسی مازندران

پل شاه عباسی مازندران از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به منطقه پلنگ دره مازندران که در فاصله ی ۳۶ کیلومتری این منطقه قرار دارد، پل شاه عباسی از پل های تاریخی که دارای قدمت زیادی می باشد و جزو معروف ترین پل های تاریخی در ایران می باشد که بر روی سد کرج رودخانه کسلیان قرار گرفته و قدمت آن به حدود ۴۵۰ سال قبل به دوره صفویان باز می گردد، پل شاه عباسی ۵۷ متر طول و ۵ متر ارتفاع دارد. پل شاه تاریخی عباسی در نزدیکی جاذبه های بسیار جذابی همچون پل‌ های ورسک و دروازه چشمه سوادکوه، و کاروانسرای گدوک سوادکوه قرار دارد که می توانید به راحتی از آن ها دیدن نمایید.

date_range دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 40 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0