{{ctrl.notification}}
Lavan Island Hormozgan

جزیره لاوان هرمزگان

در جنوب کشورمان ایران مقاصد ناب گردشگری زیادی وجود دارد، هرمزگان از جمله استان های جنوبی که مملو از جاذبه های گردشگری می باشد، هرنزگان دارای سواحل و بنادر و جزایر معروفی می باشد، که سالانه میزبان گردشگران و توریست های بسیار زیادی از سرتاسر ایران و حتی خارج از کشور می باشد، یکی از جزایر معروفی که قرار است آس چارتر اکروز به معرفی آن بپردازد، جزیره لاوان هرمزگان است، جزیره لاوان از مطرح‌ ترین جزایر هرمزگان و سومین جزیره وسیع بعد از جزایر کیش و قشم بر روی آب ‌های نیلگون خلیج فارس می باشد. برای آشنایی بیشتر و داشتن اطلاعات کافی درباره جزیره لاوان تا پایان این مقاله همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان هرمزگان محبوب ‌ترین دیدنی ‌های فراموش‌ نشدنی در جنوب کشور است، جزیره لاوان در فاصله ۱۴۷ کیلومتری بندرلنگه که به عروس بندرهای ایران شناخته شده و در توابع لاوان و در مجاورت منطقه شیبکوه قرار دارد، مساحت جزیره لاوان حدود ۸۱ کیلومتر می باشد که از جزایر مطرح خلیج فارس به حساب می آید. جزیره‌ ی زیبای لاوان از نظر موقعیت جغرافیایی از شمال شرق به بندر مقام و از شرق به جزیره ‌ی شیدور منتهی می شود.

جزیره لاوان هرمزگان مملو از چشم ‌اندازهای زیبای طبیعی و حیات وحش بی‌ نظیر می باشد. توصیف زیبایی های جزیره لاوان کار بسیار راحتی نیست جزیره لاوان بندرلنگه به اندازه ‌ای زیبا است درک آن برایتان بسیار دشوار خواهد بود. وجود سواحل شنی و مرجانی، آفتاب همیشه تابان جزیره بر روی آب‌های خلیج، تنوع گونه‌ های حیات وحش، مغازه‌های بزرگ و کوچک سنتی و غذاهای لذیذ محلی نظیر ماهی کباب همگی از جاذبه های بی نظیر جزیره لاوان می باشد. در جزیره لاوان هرمزگان حدود ۲۵۰۰ نفر سکونت دارند، مردم بومی جزیره لاوان به مشاغلی مانند صید ماهی و میگو و همچنین کار در مراکز نفتی مشغول می باشند، این جزیره از صنعت گردگشری بالایی برخوردار می باشد.

پوشش جانوری جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان هرمزگان دارای چشم ‌اندازهای بی نظیر و جذابی می باشد، جزیره لاوان همچنین دارای پوشش جانوری متنوعی نظیر گونه‌های مختلف موجودات دریایی که کمک شایانی به اقتصاد این جزیره کرده و از  مناطق مهم شیلات کشور بشمار می رود. از دیگر جانورانی که در این جزیره زیست می کنند می توان به جبیر که گونه‌ ای از آهوها می باشد اشاره کرد که بیش از ۱۰۰ راس از آنها در این منطقه در کنار گوسفندان وحشی و لاک پشت‌های کمیاب پوزه عقابی، کوسه و دلفین در این جزیره زندگی می کنند، همچنین زیستگاه اصلی نهنگ ‌ها در جزیره لاوان می باشد.

 

شکم ‌گردی جزیره لاوان هرمزگان

همانطور که در این مقاله گفته شد شغل بیشتر مردم بومی جزیره لاوان صید ماهی و میگو می باشد، از این رو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بومی و محلی این جزیره ماهی های کبابی می باشد، که در سفر به جزیره لاوان به شما توصیه می کنیم طعم غذاهای لذیذ محلی نظیر ماهی کباب را در سفر به جزیره لاوان حتما تجربه کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران بندرعباس را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

اقتصاد جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان بعنوان یک منطقه زیبای گردشگری در ایران که گردشگران زیادی سالانه برای سفر و تفریح روانه آن می شوند، بنابر این از نظر اقتصاد و صنعت گردشگری بسیار غنی می باشد، جزیره لاوان مرکز اصلی صید انواع ماهی و میگو و صید مروارید محسوب می شود که در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی دارد، ازدیگر منابع مهم اقتصادی این منطقه نفت خیز بودن آن است که ذخایر عظیم نفت و گاز کشور در این جزیره واقع شده و وجود همین ذخایر باعث تاسیس واحدهای پتروشیمی و شرکت‌های تامین سوخت و ایجاد شغل در جزیره لاوان شده است.

سوغات جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان هرمزگان مانند دیگر مناطق ایران دارای سوغات متنوعی می باشد، از سوغات معروف جزیره لاوان می توان به صنایع دستی دریایی، صنایع دستی حصیری، انواع لباس سنتی جنوب و ظروف سفالی اشاره کرد که می توانید از بازار محلی جزیره لاوان تهیه نمایید، خرید سوغات در سفر از لذت بخش ترین تفریحات می باشد.

 

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان هرمزگان از مناطق گردشگری ایران که دارای جاذبه های دیدنی و طبیعت بکر و دست نخورده می باشد، از مناظر شگفت ‌انگیز جزیره لاوان می توان به سواحل معروف آن مانند: ساحل شیشه ‌ای، ساحل شرکت نفت، ساحل مرجانی و ساحل گرت اشاره کرد و همچنین پارک ساحلی بوستان نفت، جزیره هندورابی و بندر نخیلو از دیگر دیدنی های جزیره می باشد.

تفریحات جزیره لاوان هرمزگان

در جزیره لاوان هرمزگان می توانید در سواحل زیبا و رویایی آن قدم بزنید و آفتاب بگیرید و یا از منظره‌ ی تماشایی دریا و سکوت و آرامش آن نهایت لذت را ببرید، از دیگر تفریحات جزیره تفریحاتی مانند غواصی و جت اسکی و همچنین تماشای تخم‌ گذاری لاک ‌پشت‌های سبز و پوزه عقابی که در اواسط اسفند تا اوایل مرداد ماه می باشد و یا تماشای خرچنگ خوارها و پرستوهای کالکلی بزرگ و کوچک و دیدن پرندگان مهاجر از تفریحات در جزیره لاوان می باشد که می توانید با عکاسی کردن ایت لحظات لذت بخش را ثبت نمایید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان هرمزگان دارای آب و هوای گرم و خشکی می باشد و همانطور که می دانید شهرهای جنوبی کشور در فصل تابستان به اوج گرما می رسد و گرمای سوزان آن شما را اذیت می کند و گرما را نمی توانید طاقت بیارید. بهترین زمان برای سفر به جزیره لاوان اوایل پاییز تا اواخر زمستان می باشد.

مسیر دسترسی به جزیره لاوان هرمزگان

برای رفتن به جزیره لاوان هرمزگان باید خود را به بندر مقام برسانید، بندر مقام در حدود ۱۷۰ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد، بعد از رسیدن به بندر لنگه می توانید با طی مسافتی حدود 30 دقیقه توسط قایق های متعددی که در بندر لنگه وجود دارند خود را به جزیره لاوان برسانید. لازم است بدانید لاوان دارای فرودگاه می باشد که مسیرهای پروازی مختلف به شهرهای محدودی را دارد. اگر امکان خرید بلیط هواپیما برای شهر مبدا مورد نظرتان فراهم بود می توانید به راحتی با تهیه بلیط هواپیما خود را به این جزیره برسانید. همچنین می توانید از بندرهای دیگری مانند بندر آفتاب و بندر چارک نیز به این جزیره سفر کنید.

 

date_range جمعه 03 فروردین 1403 remove_red_eye 1035 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0