{{ctrl.notification}}
Khorramabad Golden Waterfall

آبشار طلایی خرم آباد

لرستان از استان های دیدنی و معروف که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی می باشد، استان لرستان به دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد که از این جاذبه ها می توان به آبشارهای این استان اشاره کرد، لرستان بیش از 100 آبشار زیبا را در خود جای داده است که در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از زیباترین آبشار های این استان آبشار طلایی در خرم آباد بپردارد با معرفی این آبشار زیبا در ادامه مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار طلایی خرم آباد

آبشار طلایی یا آبشار دره گرم از زیباترین آبشارهای لرستان در دل بافت مسکونی شمال شهر خرم آباد قرار دارد، آبشار طلایی یا آبشار دره گرم بزرگ ‌ترین بوستان درون ‌شهری در غرب کشور بشمار می رود و از جاهای دیدنی کمتر شناخته ‌شده خرم آباد به حساب می آید، آبشار طلایی با اینکه درون شهر قرار گرفته اما همچنان بافت طبیعی آن حفظ شده است، آبشار دره گرم از بهترین جاذبه های تفریحی در لرستان که می ‌توانید وقتی هوا گرم است به آب‌ تنی در حوضچه ‌ای که در کنار آبشار دره گرم قرار دارد بپردازید و  این جاذبه گردشگری نهایت استفاده را ببرید،

جاهای دیدنی نزدیک آبشار طلایی خرم آباد

در نزدیکی آبشار طلایی لرستان جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید در یک سفر چند روزه از این جاذبه ها دیدن نمایید، جاهای دیدنی طبیعی و جاهای دیدنی تاریخی که طرفداران بسیار زیادی دارند، در ادامه با دیدنی های اطراف آبشار طلایی آشنا خواهید شد.

بوستان طلایی خرم آباد

بوستان طلایی خرم آباد از جاذبه های تفریحی و گردشگری می باشد که آبشار طلایی نیز در آن قرار دارد، بوستان طلایی آبشار دره گرم یا آبشار طلایی دارای ۴۴ هکتار می باشد و فاز دوم آن در حال ساخت می باشد، که با اجرایی شدن این فاز بین آبشار و دامنه مخمل‌ کوه اتصالی زیبا و دیدنی برقرار می شود و همچنین امکاناتی بی نظیر برای گردشگران فراهم خواهد شد.

دریاچه کیو خرم آباد

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک آبشار خرم آباد می توان به دریاچه‌ ای طبیعی بنام دریاچه کیو اشاره کرد، دریاچه کیو در شمال غرب خرم آباد قرار دارد و حدود ۷ هکتار مساحت و بین ۳ تا ۷ متر عمق می باشد، دریاچه کیو در داخل شهر قرار گرفته و آب این دریاچه از مخمل کوه و چشمه گلستان و اعماق زمین تامین می‌ شود. دریاچه کیو دارای آبی به رنگ آبی کبود و زلال و آبی رنگی می باشد و به همین دلیل به نام آن  را کیو گذاشته اند، دریاچه کیو در حدود 15 دقیقه با آبشار طلایی فاصله دارد و از جاذبه های تفریحی دریاچه کیو می توان به تماشای آبزیان و پرندگان، مناظر طبیعی و شهربازی آن اشاره کرد.

قله مخمل کوه خرم آباد

از دیگر جاهای دیدنی خرم آباد نزدیک به آبشار طلایی، مخمل کوه زیبا می باشد که حدود 40 دقیقه زمان برای رسیدن به آبشار طلایی لازم است، مخمل کوه ۱۹۰۰ متر ارتفاع دارد و در قسمت شمال شرقی خرم آباد قرار دارد، قله مخمل کوه در میان دو تنگه استراتژیک قرار گرفته است. لازم است بدانید سد مخمل کوه نیز در این کوه قرار دارد و آب شهر خرم آباد را تامین می کند. غارهای سنگی با قدمت سکونت چند هزار ساله، روستای قلعه سنگی و غار کلدر از اولین سکونت گاه ‌های انسان در ایران بشمار می رود که این جاذبه های دیدنی و گردشگری در نزدیکی مخمل کوه لرستان قرار گرفته است.

تنگه شبیخون خرم آباد

تنگه شبیخون در حدود 15 دقیقه با آبشار طلایی فاصله دارد، تنگه شبیخون همچنین در نزدیکی پارک جنگلی مخمل کوه و دهکده گردشگری سلامت واقع شده و از لحاظ سیاسی و استراتژیکی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار می باشد، قدمت این تنگه به دوران هزاره قبل از میلاد باز می گردد که در آن زمان این منطقه بسیار شلوغ و پر تردد بوده است، تنگه شبیخون دارای آب و هوای خنک، چشمه‌ های زلال جوشان و مناظر بکر و سرسبزی می باشد و از بهترین گزینه ها برای طبیعت گردی محسوب می شود، از جاذبه‌های اطراف تنگه شبیخون می توان به رستوران چیت، آبشار مخمل، آبشار طلایی، دهکده گردشگری مخمل کوه و پارک جنگلی مخمل کوه، قلعه فلک ‌الافلاک، پل شکسته یا پل شاپوری، حمام گپ، سنگ نبشته، پل صفوی، خانه آخوند ابو، مناره آجری و گرداب سنگی اشاره کرد.

اقامت در نزدیکی آبشار طلایی خرم آباد

برای اقامت در نزدیکی آبشار طلایی لرستان، می توانید از نزدیک ‌ترین اقامتگاه‌ ها به آبشار طلایی لرستان استفاده نمایید، می توانید  از اقامتگاه بومگردی کلدر، دهکده گردشگری مخمل کوه و یا هتل‌ آپارتمان‌ها و سوئیت ‌ها برای خود اتاقی را رزرو نمایید، از بهترین هتل های نزدیک آبشار طلایی خرم آباد می توان به هتل شاپور، هتل عطر، هتل سالیز، هتل رنگین ‌کمان، هتل جهانگردی و هتل آزادی می باشد، همچنین اگر قصد کمپینگ و شب ‌مانی در طبیعت را دارید باید بدانید که آبشار طلایی لرستان امکانات زیادی ندارد و قرار است به زودی در این منطقه امکاناتی مثل اقامتگاه، پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین ‌بازی برای کودکان و مواردی از این قبیل راه اندازی شود، لازم است بدانید در این منطقه امنیتی وجود ندارد و بهتر است از اقامتگاه‌ ها و هتل ‌های اطراف آبشار طلایی استفاده نمایید.

تجهیزات لازم برای سفر به آبشار طلایی خرم آباد

برای سفر به آبشار طلایی خرم آباد لازم است به دلیل عدم امکانات رفاهی و ضروری برای مسافران، خودتان لوازم و تجهیزاتی نظیر لوازم شخصی و لباس‌های مورد ‌نیاز، چادر، زیرانداز، آب، غذا، خوراکی، پاوربانک، کیسه زباله، دمپایی، کلاه آفتابی، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید، اگر کودک و یا فرد مسنی همراه شما است باید بدانید مسیر رسیدن به آبشار کمی زیاد و مشکل است و بهتر است که از همراه کردن خود این افراد را خودداری نمایید.

بهترین زمان سفر به آبشار طلایی خرم آباد

برای سفر به خرم آباد می توانید در هر فصلی به بازدید بپردازید، اما بهترین فصل و زمان بازدید از آبشار طلایی از اوایل اردیبهشت ماه تا اوایل تابستان می باشد، که می توانید در از طبیعت فوق‌ العاده اطراف آبشار استفاده نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران خرم آباد در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range دوشنبه 18 تیر 1403 remove_red_eye 43 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0