{{ctrl.notification}}
Kashan souvenirs

سوغات کاشان

کاشان از شهرهای تاریخی و کهن ایران که در بین دو شهر مهم تهران و اصفهان قرار دارد، این شهر تاریخی دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی می باشد که گردشگران زیادی سالانه به کاشان سفر می کنند و از جاذبه های آن دیدن می کنند، کاشان دارای بناهای تاریخی که دارای قدمت های تاریخی طولانی می باشد که دوره های مختلف تاریخی را پشت سر گذاشته، اما در این مقاله از آس چارتر قصد داریم به معرفی سوغات معروف و پرطرفدار کاشان بپردازیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

گلاب کاشان کاشان

در ابتدا به معرفی گلاب کاشان که از محصولات و سوغاتی های ارزشمند کاشان می باشد می پردازیم، از گلاب های معروف کاشان می توان به گلاب قمصر و گلاب نیاسر اشاره کرد، در این دو روستا پرورش گل های محمدی زیادی می باشد که گلاب را از این گل های خوشبو تهیه می کنند، گلاب گیری کاشان از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد در دو روستای  قمصر و نیاسر با مراسمات خاصی تولید می شود، گلاب از سوغات کاشان که از آن در طبخ غذاها و دسرها، شربت‌ ها و دم‌ نوش‌ ها و همچنین بعنوان پاک‌ کننده آرایش استفاده می شود و برای پوست صورت مناسب است.

گل محمدی کاشان

همانطور که در بالا گفتیم از گل های محمدی برای تهیه گلاب استفاده می شود، اما لازم است بدانید غنچه های گل محمدی همچنین از دیگر سوغات کاشان می باشد که بسیار خوش عطر و زیبا می باشند، از این غنچه ها برای تزیین شله‌ زرد، فرنی و انواع خوراکی و عطر دادن به چای و همچنین دم نوش ها استفاده می شود.

باقلوای کاشان

از دیگر سوغات کاشان باقلوای بسیار خوشمزه و خوش طعمی می باشد، باقلوای کاشان نوعی شیرینی خوشمزه که از ترکیب موادی نظیر مغزگردو، بادام، فندق، پسته و بادام هندی تهیه می شود، باقلوای نوعی شیرینی پر طرافدار که در تمام شهرهای ایران وجود دارد اما باقلوای کاشان دارای طعم و رنگ متفاوتی می باشد، باقلوای کاشان از دو رنگ پسته و نارگیل تهیه می شود، و در دو نوع ۵۰ درصدی و ممتاز  ۷۰درصدی فروخته می شود.

عرقیات کاشان

عرقیات کاشان از دیگر سوغات معروف در کاشان که می توانید در فروشگاه های این شهر تهیه نمایید، از عرقیات متنوع کاشان می توان به عرق بیدمشک، نعناع، بهارنارنج و عرق هر گیاه دیگری که بخواهید اشاره کرد.

کلوچه کاشان

کلوچه‌ از سوغاتی های پرطرفدار کاشان که بسیار خوشمزه است، کلوچه کاشانی با کلوچه‌ های شمال فرق دارد، برای تهیه کلوچه کاشانی از موادی مانند: آرد سبوس ‌دار گندم، شکر، روغن نباتی یا حیوانی، هل، زعفران و مغز پسته برای تزیین استفاده می شود. این کلوچه های خوشمزه دارای شیرینی کمی می باشد و برای همه ی افراد مناسب است.

پشمک کاشان

از دیگر سوغاتی های خوشمزه کاشانی می توان به پشمک اشاره کرد، پشمک از خوراکی های محبوب در کاشان که در مراسمات نوروز و در سفره ی هفت سین دارای جایگاه مخصوصی می باشد و در پذیرایی ها از آن استفاده می شود.

حاجی بادام کاشان

از دیگر شیرینی های کاشان حاجی بادام می باشد، حاجی بادام از خوراکی های مرسوم در کاشان که در تمام خانه های کاشان یافت می شود، حاجی بادام کاشان از ترکیب موادی نظیر پودر بادام، پودر قند، جوز و آرد نخودچی تهیه می شود و در کاشان شما در کنار سینی های چای زیاد خواهید دید و می توانید به همراه چای میل کنید و لذت ببرید، لازم است بدانید جاجی بادام از سوغاتی های معروف شهر سرد نیز می باشد.

نان عباس‌علی کاشان

در دهه اول محرم نوعی نان پخته می شود که می توان گفت از سوغاتی های محبوب در کاشان بشمار می رود، این نان به نان عباس‌ علی کاشان معروف است، نان عباس ‌علی کاشان از موادی نظیر آرد، روغن، شکر، شیر، زعفران، زردچوبه و زنجبیل تهیه می شود و در تنورهای سنتی پخت می ‌شود. نان عباس ‌علی را می توان در نانوایی های کاشان تهیه نمایید.

فرش کاشان

در ادامه به معرفی سوغاتی های دیگر، صنایع دستی کاشان می پردازیم، فرش کاشان از معروف ‌ترین فرش های ایران بشمار می رود و حدود هفتاد درصد فرش در شهر کاشان تولید می شود، در تار و پود فرش کاشان از نخ پنبه ای استفاده شده و در قالی های ظریف ابریشمی نیز به کار رفته است، قالی کاشان دارای بافت بسیار ظریفی می باشد و و دارای نقوش بسیار زیبا از طرح و نقش هایی نظیر گل، برگ و شاخه ‌های درختان، حیوانات و وقایع و شخصیت های تاریخی می باشد، رنگ هایی که  نخ های قالی را با آن رنگ آمیزی می کنند، از مواد طبیعی مانند ریشه روناس، پوست گردو، پوست انار و برگ درختان استفاده شده و لازم است بدانید فرش کاشان در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت رسیده است.

گلیم و جاجیم کاشان

گلیم و جاجیم از دیگر صنایع دستی در کاشان که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبایی وجود دارد، گلیم نوعی زیر اندازی می باشد که با دست بافته می شود و از جنس پشم می باشد و جاجیم هم زیراندازی مانند گلیم با این تفاوت که کرک ندارد، گلیم و جاجیم کاشان دارای طرح های مختلف و زیبایی می باشد که می توانید بعنوان سوغات از کاشان تهیه نمایید.

گیوه‌ بافی کاشان

گیوه‌ بافی از صنایع دستی کاشان که  هنر دست زنان و مردان روستای نشلج از توابع نیاسر کاشان می باشد، در روستای نشلج در هر خانه یک کارگاه گیوه بافی وجود دارد گیوه از دو قسمت رویه و کف تشکیل شده و از سوغاتی های کاشان بشمار می رود.

سفال ‌گری کاشان

سفال ‌گری در کاشان بیش از هفت ‌هزار سال قدمت دارد و از سوغاتی های محبوب کاشان بشمار می رود، جالب است بدانید اولین چرخ سفال‌ گری جهان در شهر کاشان کشف شد که مربوط به چهار هزار و پانصد سال پیش می باشد و بعنوان یک تمدنی هشت هزار ساله‌ در ایران بشمار می رود، از سوغاتی های سفالی در کاشان می توان به کاسه ها و ظروف گلی بسیار زیبا اشاره کرد که می توانید بعنوان سوغات تهیه نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسگری کاشان

از دیگر صنایع دستی در کاشان ظروف مسی می باشد، ظروف مسی کاشان هنر دست مسگران کاشانی می باشد، ظروف مسی دارای طرح ها و رمگ های حذاب مسی که می توانید بعنوان سوغات و تهیه نمایید.

 

date_range پنجشنبه 24 خرداد 1403 remove_red_eye 96 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0