{{ctrl.notification}}
Hondurabi Island

جزیره هندورابی

جنوب ایران دارای جزایر زیبا  و منحصربفردی می باشد، از معروف ترین جزایر جنوبی جزیره کیش یا قشم می باشد، که مقصد گردشگری کسافران و گردشگران زیادی می باشد، که سالانه هزاران گردشگر از این جزایر دیدن می کنند، اما جنوب ایران جزایر دیگری نیز دارد که همگی آنها دارای زیبایی های خاص و منحصربفرد خود می باشند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی جزیره هندورابی بپردازد همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی از دیگر جزایر در دریای زیبای خلیح فارس که تاریخچه ی مشخصی ندارد، دلیل مهاجرت و ساکن شدن انسان ها به این جزیره مشخص نیست، بقایایی از ساختمان‌ های قدیمی د رجزیره قرار دارد که با بررسی هایی که بر روی آن انجام شده این بناها متعلق به جنگ جهانی اول بوده، در سال ۱۵۰۲ تا ۱۶۴۸ میلادی، مناطق جنوبی ایران در زمان استعمار در دست پرتغالی ‌ها بوده و جزیره هندورابی یکی از پایگاه‌ های نظامی و بازرگانی پرتغالی ‌ها بوده، این جزیره برای اقوام مهاجر بعنوان قشلاق مورد استفاده قرار داشته که در آن زمان روستاهایی بنام الدورات و الصراه وجود داشته که امروزه خرابه هایی از آنها باقی مانده است. اقوام مهاجر در آن زمان برای امرار معاش خود به شغل  ماهیگیری و دامداری مشغول بودند.

 در جزیره هندورابی  هم اکنون حدود ۲۰۰ نفر سکونت دارند و اکثر آن‌ها به شغل ماهیگیری مشغول هستند، خانه های این جزیره از مصالح گل، سنگ و گچ ساخته شده ‌اند و اکثرا حالت قدیمی دارند، این جزیره به حالت یک جزیره بکر و دست نخورده ای باقی مانده است، امکانات کمی نیز دارد، ساکنین این جزیره برای تامین آب آشامیدنی خود، از آب انبارها و چاه ‌ها استفاده می کنند.

نامگذاری جزیره هندورابی

درباره نام جزیره هندورابی افسانه های زیادی وجود دارد و نام های زیادی داشته است، در گذشته نام این جزیره ابرون بوده که در سال ۱۶۴۵ میلادی جزیره به نام هورن معروف شد که توسط هلندی های به این نام نهاده شد، با گذشت زمان این جزیره به نام کنونی خود هندورابی مشهور شد، در افسانه هایی که آمده در گذشته عاشق و معشوقی به نام هند و رابی به این جزیره سفر می کنند و در آنجا ساکن می شوند و بعدها به نام آنها این جزیره نام گذاری شده است.

 

پوشش جانوری جزیره هندورابی

در جزیره هندورابی موجودات آبزی زیادی نظیر: جراح ماهی، طوطی ماهی، یونیک، پیکاسو، ملوان و ماهی تن دم زرد زندگی می کنند، همچنین لاک ‌پشت‌های زیادی برای تخم‌ گذاری در اواخر زمستان و تا ابتدای تابستان در این جزیره می آیند. شاهین و باز نیز از جمله پرندگانی می باشند که دراین جزیره زیست می کنند.

جاذبه های دیدنی در جزیره هندورابی

جزیره هندورابی دارای جاذبه‌ های گوناگون طبیعی و تاریخی می باشد، جزیره هندورابی در فاصله ۲۸ کیلومتری از جزیره کیش قرار دارد و خود از جاذبه های دیدنی کیش بشمار می رود، جزیره هندورابی جزیره‌ای نسبتا کوچکی که جاذبه های آن بکر و دست نخورده باقی مانده است. در این جزیره کوچک جادبه های دیدنی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

 

آب ‌انبار جزیره هندورابی

جزیره هندورابی دارای آب انباری می باشد، که در بین مردم محلی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، این آب انبار شامل چندین چاه آب شیرین می باشد، مردم محلی جزیره بخاطر تامین آب آشامیدنی خود آب باران را در این چاه ها جمع آوری می کنند.

سواحل جزیره هندورابی

از جذاب ترین قسمت های این جزیره سواحل زیبای آن می باشد، هندورابی دارای سواحل بکر و زیبا با شن‌ ها و ماسه‌ های بسیار نرمی و صخره های مرجانی جذابی می باشد، در سواحل زیبای جزیره هندورابی می توانید به شنا کردن و تفریح بپردازید، عمق آب در سواحل شمالی بین پنج تا هشت متر و در سواحل شرقی و جنوبی هشت متر تا ۱۸ متر می باشد. سواحل جزیره هندورابی دارای آب بسیار زلال و شفافی می باشد.

 

غارهای کنار دریا جزیره هندورابی

از دیدنی ترین جاذبه های جزیره هندورابی غارهای کوچک و بزرگی است که در کنار دریا قرار دارد، این غارها به صورت صخره ‌هایی می باشد بر اثر برخورد آب به این صخره ها به وجود آمده است، این صخره ها که به غار شبیه می باشد، دارای محیطی جذاب و تماشایی می باشد که بازدید از آنها لذت بخش می باشد.

روستای جزیره هندورابی

روستای هندورابی از دیدنی ترین جاهای جزیره می باشد، این روستا دارای خانه های می باشد که در ساخت آنها از مصالحی مانند مرجان، سنگ و گچ استفاده شده است، جالب است بدانید در داخل این روستا یکی از جاهای تاریخی هندورابی قرار دارد که می توان به روستاهای الدورات و الصراه اشاره کرد که زمانی پایگاه پرتغالی ‌ها بوده، همچنین قبرستان تاریخی هندورابی نیز در این روستا واقع شده که علاوه بر ساکنان ایرانی جزیره، پرتغالی ‌ها نیز در آن دفن شده اند.

 

رستوارن های جزیره هندورابی

در جزیره هندورابی امکانات رفاهی بسیار محدود می باشد، از رستوران های جزیره هندورابی می توان به رستورانی بزرگ در کنار کلوپ دریایی آن اشاره کرد، که دارای منویی خوشمزه از انوع غذاهای دریایی میگو و ماهی اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما تهران کیش را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تفریحات جزیره هندورابی

در جزیره هندورابی می توانید به انجام فعالیت‌ ها و تفریحات مختلفی بپردازید، کلوپ آبی از تنها کلوپ های تفریحی جزیره هندورابی می باشد که می توانید تفریحات آبی متنوعی را انجام دهید، از تفریحات آبی این کلوپ می توان به جت اسکی، موتورسواری، غواصی و عکاسی اشاره کرد، همچنین می توانید از موتورهای چهارچرخ این کلوپ نیز استفاده نمایید و در پیست موتورسواری گشتی به دور جزیره بزنید. همچنین عکاسی کردن از طبیعت بکر و تماشایی هندورابی و بازدید از لاک‌ پشت ‌ها که از نیمه اسفند تا نیمه خرداد در ساحل این جزیره تخم گذاری می کنند بسیار لذت بخش و دیدنی می باشد. 

اقامت در جزیره هندورابی

اگر به جزیره هندورابی سفر کردید، برای اقامت خود باید بدانید در این جزیره هیچ هتلی وجود ندارد، تنها هتلی که در جزیره هندورابی قرار دارد، هتل باران است که در در سال ۱۳۹۴ میلادی در زمینی به مساحت حدود 1.560 متر مربع احداث گردید که حدود 20 اتاق دارد، ولی هیچ گونه فعالیتی ندارد، شما می توانید از اقامتگاه‌ های چادری مه در این جزیره احداث شده اند شبی را اقامت کنید، همچنین بخاطر نزدیک بودن به جزیره کیش می توانید بعد از بازدید به جزیره کیش بروید و در هتل های کیش اقامت کنید. 

مسیرهای دسترسی به جزیره هندورابی

برای بازدید و سفر به جزیره هندورابی می توانید ابتدا به بندرعباس و یا کیش رفته و از بنادری مانند: بندر لنگه، بندر لاوان، بندر چیرویه با قایق و یا کشتی از راه دریایی خود را به حزیره هندورابی برسانید.

 

بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی

جزیره هندورابی دارای آب ‌وهوایی مطبوع می باشد، جزیره هندورابی در نزدیکی مدار استوا قرارگرفته و در بیشتر روزهای سال، آب‌ وهوای گرم و شرجی دارد، فصل‌ های پاییز و زمستان در جزیره هندورابی آب و هوا بسیار گرم و خشک می باشد و ممکن است در این فصل بخاطر گرمی بیش از حد هوا اذیت شوید، از این رو بهترین زمان برای سفر به جزیره از اوایل آذر تا فروردین ماه می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range پنجشنبه 16 فروردین 1403 remove_red_eye 2539 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0