{{ctrl.notification}}
Historical house Boroujerdis of Kashan

خانه تاریخی بروجردی های کاشان

کاشان از شهرهای تاریخی ایران که در استان اصفهان قرار دارد، کاشان در بخش کویری ایران قرار دارد و دارای معماری بی نظیری می باشد، این شهر به شهر گلاب ناب محمدی شهرت بسیار زیادی دارد، کاشان دارای تاریخچه غنی می باشد و بناهای تاریخی متعددی را در خود جای داده است، کاشان دارای خانه های تاریخی با معماری اصیل ایرانی می باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی خانه تاریخی بروجردی های کاشان بپردازیم. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی خانه تاریخی بروجردی های کاشان

خانه تاریخی بروجردی های کاشان از بناهای تاریخی ارزشمند که دارای شاهکارمعماری منحصربفردی می باشد، خانه تاریخی بروجردی ها در محله سلطان میر احمد و در خیابان علوی فعلی کاشان واقع شده است و قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد، ساخت خانه بروجردی کاشان از سال ۱۲۹۲ تا سال ۱۳۱۰ هجری قمری حدود 18 سال به طول انجامید، ساخت خانه تاریخی بروجردی های کاشان توسط ۱۵۰ بنا و هنرمند گچ ‌کار و آینه‌ کار و ... و دستان توانای استاد علی مریم کاشانی خلق شد. خانه تاریخی بروجردی های کاشان متعلق به یک تاجر ثروتمند و مقیم کاشان بنام حاج سید حسن نطنزی بوده است که اصلیت وی بروجردی نبوده ولی بخاطر مراودت وی با بروجردی ها نام این خانه به بروجردی معروف گشت. خانه تاریخی بروجردی های کاشان از زیباترین خانه های تاریخی که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده و بعنوان محبوب ‌ترین جاذبه تاریخی در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انتخاب شده بود.

معماری خانه تاریخی بروجردی های کاشان

خانه تاریخی بروجردی های کاشان دارای معماری منحصربفرد و زیبایی می باشد، این خانه دارای هنر اصیل معماری شرقی می باشد، که توسط معماران، نقاشان و گچ‌ کاران زبر دست طراحی و ساخته شده است. خانه تاریخی بروجردی های کاشان دارای نقاشی ‌ها و گچ‌ کاری‌های زیبا و خیره‌ کننده ای می باشد، جالب است بدانید خانه تاریخی بروجردی های کاشان بعنوان زیباترین خانه ‌ی تاریخی در سراسر قاره آسیا شناخته شده است، خانه بروجردی‌ ها دارای دو طبقه و از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده است در مساحت تقریبی ۳۰۰۰ مترمربع بنا شده و این دو بخش نیز دارای دو بخش تابستان نشین و زمستان نشین می باشد، این بنای دو طبقه به دلیل وجود یک سرداب به بنایی سه طبقه تبدیل شده است.

در قسمت تابستان نشین خانه بروجردی بخش هایی نظیر: تالار اصلی، دو اتاق، دو سرپوشیده فرعی، یک سرپوشیده اصلی، دو گوشواره، یک شاه‌ن شین و تالار طنبی دارد، و اتاق های تابستانی همگی پشت به آفتاب ساخته شده اند، این بخش در قسمت بیرونی عمارت قرار دارد ئ از مهم ترین بخش های خانه تاریخی بروجردی ها می باشد.

در قسمت اندورنی این خانه تاریخی قسمت های مختلفی همچون اتاق نشیمن، صندوق خانه، سرداب بزرگ، حیاط مرکزی، حیاط خلوت، اتاق پنج دری ساده، تالار پذیرایی و دو اتاق گوشواره در دو طرف تالار می باشد، قسمت اندرونی این بنا دارای نقاشی های زیبایی از رنگ روغن می باشد که توسط دو نقاش نامی ایرانی کمال ‌الملک و صنیع ‌الملک کشیده شده است.

خانه تاریخی بروجردی های کاشان از مصالحی همچون خشت خام با ملات گل و گچ ساخته شده و در قسمتی از ساختمان از چوب استفاده شده، قسمت هایی که از چوب استفاده شده شامل سقف راهروها، ستون های تزئینی زیبا در ایوان می باشد.

بادیگرهای خانه تاریخی بروجردی ها از دیگر بخش های این خانه می باشد، خانه تاریخی بروجردی ها دارای سه بادگیر به طول ۴۰ متر به قرینه هلالی روی بام می باشد، باد گیرها و گیرنده‌ های بادی این خانه دارای معماری زیبا و شگفت انگیزی می باشد این بادگیرها از آجر ساخته شده و کارایی آنها تهویه هوا و خنک شدن ساختمان در تابستان ها می باشد. از زیباترین قسمت های بادگیرها کلاه فرنگی‌ هایی می باشد که روی بادگیرها قرار دارند، که جلوه ی زیبا و بی نظیری به خانه تاریخی بروجردی ها بخشیده است. این بادگیرها از بام تا زیرزمین کشیده شده و به کانال‌ هایی معروف به ناکش متصل شده، این کانال ها در زیر زمین حفر شده و و به آب‌ های زیرزمینی راه دارند و همین امر در خنک شدن خانه نقش مهمی دارند.

 

هزینه بازدید از خانه تاریخی بروجردی ها کاشان

برای بازدید از خانه بروجردی ها باید مبلغی را برای تهیه بلیط پرداخت نمایید و حدود یک ساعت زمان دارید برای بازدید از این خانه تاریخی که به بازدید از آن بپردازید.

بهترین فصل بازدید از خانه بروجردی ها کاشان

برای بازدید از خانه بروجردی ها بهترین فصل، فصل بهار می باشد، در این فصل آب و هوا بسیار مطبوع و همچنین زمان مراسم گلاب گیری در کاشان می باشد که می توانید در این مراسک نیز شرکت نمایید.

 

جاذبه های دیدنی در نزدیکی خانه تاریخی بروجردی ها

خانه تاریخی بروجردی ها در نزدیکی جاهای دیدنی دیگری نظیر: خانه تاریخی طباطبایی، مسجد امام، خانه باکوچی، حمام سلطان امیر احمد، خانه تاریخی عباسیان، پارک ملت، خانه تاریخی تاج و خانه تاریخی غفاریان قرار دارد که می توانید به راحتی از این جاذبه های تاریخی نیز دیدن نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران اصفهان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مسیر دسترسی به خانه بروجردی های کاشان

برای دسترسی به خانه بروجردی های کاشان، باید ابتدا وارد  بلوار کشاورز شده و در اولین میدان که میدان امام حسن می باشد از خروجی اول خارج و وارد بلوار شهیدان ستوده شوید، و از آنجا از میدان شورا مسیر خیابان مدرس عبور کرده و از میدان امام حسین وارد خیابان ملا محسن و میدان قاضی اسدالله عبور کرده و از خیابان بخارایی فرعی دست چپ وارد خیابان پشت قلعه شده تا در نهایت به خانه بروجردی ها در خیابان منتظری برسید، این خانه تاریخی در چهار کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد.

 

آدرس خانه بروجردی های کاشان: استان اصفهان، کاشان، محله سلطان میراحمد، خیابان علوی

date_range شنبه 18 فروردین 1403 remove_red_eye 1517 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0