{{ctrl.notification}}
Harandeh village of Tehran

روستای هرانده تهران

تهران شهری پر هیاهو در پایتخت کشور که دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیادی می باشد، تهران از شهرهای تاریخی که در دوره های مختلف مرکز حکومت پادشاهان زیادی بوده، به همین دلیل تهران دارای آثار تاریخی و بناهای تاریخی بسیار زیادی می باشد، علاوه بر جاذبه های تاریخی این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی نیز می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی روستای هرانده یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی در اطراف تهران بپردازد، با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی روستای هرانده تهران

روستای هرانده تهران تجربه ‌ای متفاوت از طبیعت ‌گردی دور از شلوغی و هیاهوی شهر بزرگ تهران می باشد، روستای هرانده در ۱۳۷ کیلومتری شهر تهران در بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه قرار دارد. روستای هرانده دارای قدمت طولانی می باشد و آثار تاریخی به دست آمده در روستای هرانده قدمت روستا را به قرن پنجم و ششم هجری قمری نسبت داده است، همچنین بافت سنتی و قدیمی روستای هرانده زاغه‌های باقی ‌مانده که از مصالح بومی نظیر لاشه سنگ، گل، کاه‌ گل و چوب ساخته شده که قدمت آن به 300 سال پیش باز می گردد، روستای هرانده روی شیب دامنه کوهستانی قرار دارد و دارای معماری سنتی با کوچه‌ های سنتی و جذاب که جلب توجه می کند، روستای هرانده دارای بافت مسکونی متمرکز و متراکم می باشد و حدود ۱۲۰ خانوار در آن سکونت دارند، مردم روستای هرانده به زبان گیلکی صحبت می ‌کنند، شغل ساکنان روستای هرانده باغ ‌داری و کشاورزی، دام ‌داری و کارگری در امور خدمات و صنایع دستی و پرورش انواع گل و پرورش ماهی قزل ‌آلا می باشد. روستای هرانده دارای جاذبه‌های طبیعت ‌گردی و گردشگری بسیاری می باشد که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد.

سوغات روستای هرانده تهران

روستای هرانده تهران دارای باغ های زیادی می باشد و محصولات متنوع این روستا سیب ‌زمینی، زردآلو، سیب و گلابی می باشد که بیشترین باغ‌ های سیب را دارد، از دیگر محصولات روستای هرانده انواع لبنیات مانند پنیر، کره و ماست می باشد که در این روستا تولید می شود، شما در سفر به روستای هرانده می توانید از محصولات تازه این روستا بعنوان سوغات تهیه نمایید.

مسیر دسترسی به روستای هرانده تهران

برای دسترسی به روستای هرانده از تهران، ابتدا به جاده دماوند در مسیر فیروزکوه حرکت کنید و وارد اتوبان بابایی شرق شوید و در مسیر مسیر آزاد راه جدید تهران به پردیس شوید، در مسیر بین رودهن و بومهن وارد جاده فیروز کوه شوید و بعد از طی 12 کیلومتر در سمت راست به روستای هرانده خواهید رسید. از تهران تا روستای هرانده حدود ۱۳۷ کیلومتر  فاصله است که یک ساعت و ۵۲ دقیقه طول می ‌کشد و اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید می توانید در در ترمینال شرق تهران از مینی‌ بوس‌ های فیروزکوه‌ استفاده نمایید.

بهترین زمان سفر به روستای هرانده تهران

برای سفر و بازدید از روستای هرانده می توانید در هر فصلی که دوست دارید به سفر و بازدید بپردازید، اما از نظر آب و هوایی بهترین فصل و زمان فصل بهار ماه‌ های اردیبهشت، خرداد و تیر می باشد که دارای دل ‌انگیزترین آب‌ وهوا و طبیعت سرسبز می باشد، روستای ییلاقی هرانده در فصل پاییز نیز دارای طبیعتی جذاب و دیدنی می باشد که همچون بوم نقاشی می باشد. اگر به تفریحات زمستانی علاقه مند هستید می توانید در ماه های دی و بهمن به ارتفاعات روستای هرانده بروید و به تفریحات برفی و ورزش‌ های زمستانی و مانند اسکی، سورتمه‌ سواری و ساخت آدم ‌برفی بپردازید.

اقامت در روستای هرانده تهران

اگر در روستای هرانده دوست داشتید چند شبی را اقامت کنید بهتر است لوازم و تجهیزاتی که با خود به همراه داشته باشید که بتوانید در کنار جاذبه های اطراف این روستا کمپ کنید، همچنین در در میانه مسیر پیاده‌ روی از هرانده به غار بورنیک یک استراحتگاهی وجود دارد که متعلق به اکبر هراندهی می باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای سفر به روستای هرانده تهران

برای سفر به روستای هرانده و بازدید از جاذبه های دیدنی این روستا می توانید دو سه روزی اقامت نمایید و در این روستا و طبیعت بکر آن از طبیعت و آرامش خاص آن لذت ببرید، از این رو نیاز دارید که وسایل و تجهیزاتی نظیر: کفش پیاده‌ روی و دوربین عکاسی، لباس گرم، هدلایت و تجهیزات غارپیمایی، کیسه خواب، چراغ قوه و تجهیزات پخت‌ و‌پز به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی نزدیک به روستای هرانده تهران

روستای هرانده فیروزکوه، روستای ییلاقی از جاهای دیدنی تهران که دارای طبیعتی بکر و بی نظیر با آب ‌وهوای معتدل و کوهستانی می باشد، روستای هرانده در ارتفاع ۱.۷۸۵ متری از سطح دریا قرار دارد و این روستا دارای چشم‌ اندازهای دیدنی از دشت و کوه‌های اطرف، رودخانه ‌های نمرود و قزقان ‌چای، غار بورنیک و کوچه‌ باغ‌ های خاص می باشد. روستای هرانده فیروزکوه از جاذبه های طبیعی و دیدنی در اطراف  تهران که گردشگران زیادی را جذب خود کرده از دیگر جاذبه های متنوع در روستای هرانده و اطراف آن می توان به کوه ها، غار بورنیک، رودخانه نمرود، قزقان ‌چای می باشد. در ادامه به معرفی چند مورد جاذبه‌ های گردشگری متنوع در نزدیکی این روستا می پردازیم.

غار بورنیک روستای هرانده

غار بورنیک هرانده از جاذبه های دیدنی و طبیعی در ۶ کیلومتری جنوب روستای هرانده قرار دارد. غار بورنیک دارای ارزش ‌های تاریخی و باستان ‌شناسی، زمین ‌شناسی و تفریحی زیادی می باشد، غار بورنیک طولانی‌ ترین غار استان تهران و چهارمین غار طولانی در ایران که بعنوان یک سرمایه ی ملی در ایران از ارزش زیادی برخوردار است، غار بورنیک هرانده دارای دهانه مثلثی شکل و ۱۸ متر ارتفاع، ۶۰ متر عرض و طول غار حدود ۳۵۰۰ متر می باشد و یکی از بزرگ ‌ترین دهانه‌ های غار در ایران را به خود اختصاص داده، غار بورنیک در گذشته بعنوان پناه گاه و محل امنی برای زندگی در دوره غارنشینی بوده، غار بورنیک در هفت مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۳۳۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای دسترسی به غار بورنیک حدود ۱۴۸ پله تعبیه شده که گردشگران می توانند به راحتی به اعماق غار دست پیدا کنند.

بقعه تاریخی امامزاده یحیی روستای هرانده

در قسمت جنوبی روستای هرانده بقعه تاریخی امامزاده یحیی قرار دارد، این بقعه در میان مردم روستای هرانده از ارزش بالایی برخوردار است و همچنین در منطقه ای که قرار دارد آثار باستانی متنوعی نیز وجود دارد که مربوط به قرن‌های ۴ و ۵ هجری می باشد. با تهیه بلیط هواپیما قشم تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

date_range شنبه 26 خرداد 1403 remove_red_eye 95 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0