{{ctrl.notification}}
Hamad International Airport Qatar

فرودگاه بین المللی حمد قطر

کشور قطر یکی از توریستی ترین کشورهای جهان که در سواحل خلیج فارس قرار گرفته، دوحه پایتخت کشور قطر و از پرجمعیت ‌ترین شهرهای این کشور می باشد، این کشور یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین فرودگاه های جهان را در خود دارد، فرودگاه بین ‌المللی حمد یکی از برترین فرودگاه‌ های جهان در کشور قطر که یکی از طولانی‌ ترین باندهای پروازی جهان را به خود اختصاص داده، این فرودگاه بسیار شیک و مجهز دارای برترین و باکیفیت ‌ترین امکانات رفاهی و خدمات برای گردشگران خود می باشد، آس چارتر در این مقاله به معرفی فرودگاه بین المللی حمد قطر می پردازد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

آشنایی با فرودگاه بین المللی حمد قطر

فرودگاه دوحه قطر یا فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه قطر در 16 کیلومتری شرق دوحه قرار دارد، این فرودگاه با 2200 هکتار وسعت تاخیر در 30 آوریل 2014، با فرود یک پرواز تشریفاتی قطر ایرویز افتتاح شد. فرودگاه دوحه قطر دارای باندی به طول 4900 متر می باشد و با ظرفیت جابه‌جایی 60 میلیون مسافر از بزرگ ‌ترین و پرتددترین فرودگاه‌های جهان و یکی از طولانی ‌ترین باندهای پرواز در دنیا را به خود اختصاص داده است، فرودگاه دوحه قطر به خاطر جایگاه استراتژیکی که دارد با بسیاری از نقاط جهان تنها 6 ساعت فاصله دارد و با ایرلاین‌ های معتبر بین‌ المللی همکاری می ‌کند و بزرگترین دروازه ترانزیت برای گردشگران و مسافران خارجی در خاورمیانه بشمار می رود، فرودگاه بین‌ المللی حمد میزبان پروازهای بین‌ المللی و داخلی قطر می باشد و پروازهای ایران قطر بیشتر به همین فرودگاه انجام می ‌شود.

 

نامگذاری فرودگاه بین المللی حمد قطر

فرودگاه دوحه قطر اصلی‌ ترین فرودگاه قطر در شهر دوحه است، جالب است بدانید نام این فرودگاه از نام امیر بلی قطر، حمد بن خلیفه الثانی، گرفته شده که به عربی بنام مطار حمد الدولی معروف می باشد، درحال حاضر در سطح جهانی بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

 

معماری لوکس فرودگاه حمد قطر

فرودگاه بین‌ المللی حمد دارای معماری شیک و مجلل و بی نظیری می باشد، معماری فرودگاه بین‌ المللی حمد توسط شرکت معماری HOK انجام شده است، نمای این فرودگاه به صورت منحنی است که نماد امواج دریا و تپه‌ های شنی کشور قطر می باشد، این فرودگاه همچنین با داشتن سقف زیبا، دکورهای شیشه‌ای، طراحی داخلی زیبا و فانتزی بسیار دیدنی و جذاب می باشد که هر مسافری را محو خود می کند.

امکانات فرودگاه بین‌ المللی حمد قطر

فرودگاه بین المللی حمد قطر شلوغ‌ ترین فرودگاه در خاورمیانه که با داشتن امکانات پیشرفته تجربه سفری راحت را به مسافران خود ارائه می دهد، این فرودگاه دارای معماری و فضای داخلی بسیار زیبا و منحصربفردی می باشد، که این فرودگاه را از سایر فرودگاه های قطر متمایز کرده است، فرودگاه بین‌ المللی حمد در قطر دارای استانداردهای بالایی می باشد که با طراحی جذاب امکانات استراحت و آرامش برای مسافران فراهم کرده است. از ویژگی های خاص فرودگاه بین ‌المللی حمد استفاده از هتل و امکان خرید بدون پرداخت مالیات برای مسافران می باشد.

از امکانات رفاهی فرودگاه حمد دوحه می ‌توان به امکانات پیشرفته و مدرن برای استراحت مانند سالن‌ های بیزنس و فرست کلاس اشاره کرد، هتلی که در این فرودگاه قرار دارد، یک هتل پنج ستاره با سقف و کف شیشه ای و معماری بسیار زیبا و لوکس می باشد،

در این اتاق ها اینترنت پرسرعت وای فای، دوش حمام و اتاق سیگار وجود دارد که مسافران می توانند خستگی پرواز طولانی مدت را از تن به در کنند، این هتل دارای اتاق های زیادی می باشد که همه اتاق ها مجهز به امکانات اقامتی و تخت ‌های جادار و راحت برای استراحت و دستگاه قهوه ساز، میز اتو، تلویزیون، اینترنت رایگان، سشوار، گاوصندوق و... می باشد. همچنین غذاخوری با غذاهای بین ‌المللی و خاورمیانه‌ ای، کافه، مغازه‌ها سوغاتی، استخر سرپوشیده و باشگاه، اتاق سکوت، زمین اسکواش، خدمات اسپا، صندلی‌ های ماساژ، ۵ زمین بازی مخصوص کودکان و مرکز تناسب اندام از دیگر امکانات این فرودگاه می باشد.

اقلامی ممنوعه در فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه بین ‌المللی حمد اساس قوانین کشور خود ورود اشیاء و اقلامی را به فرودگاه ممنوع کرده است که این اقلام عبارتند از: مشروبات الکلی، حمل انواع سلاح سرد یا سلاح گرم، مواد مخدر یا مواد منفجره غیرمجاز، حمل بیش از ۴۰۰ نخ سیگار، جواهرات و سنگ ‌های قیمتی بیش از حد مجاز، ارز، همراه ‌داشتن محتوای مستهجن و غیراخلاقی، همراه ‌داشتن گوشت خوک. با تهیه بلیط هواپیما تهران دوحه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بخش های مختلف فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه بین المللی حمد دارای بخش‌ های مختلفی می باشد، این فرودگاه دارای پنج سالن مجزا به نام‌های A، B، C، D، E می باشد که هر کدام دارای گیت‌های پروازی می باشند، به طور مثال سالن A و B دارای 10 گیت پروازی و سالن C نیز دارای 13 گیت پروازی می باشد، همچنین در طبقه همکف و در طبقه اول نیز هر کدام چهار گیت دارند، در ترمینال فرودگاه حمد دوحه نیز پنج سالن به نام‌های A، B، C، D، E قرار دارد که در آینده آنها نیز راه اندازی خواهند شد.

مراکز خرید متنوع بدون مالیات در فرودگاه بین المللی حمد

یکی از امکانات رفاهی و بی نظیر در فرودگاه بین المللی حمد می توان به مراکز خرید و فروشگاه‌های بدون مالیات آن اشاره کرد، فروشگاه های لوکس موجود در فرودگاه هر کدام کالاها و اجناس مختلفی را به فروش می رسانند، به طور مثال شما می توانید در فروشگاه‌های دیوتی فری عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی و سوغاتی، لوازم دیجیتالی و الکترونیکی خریداری نمایید، در مراکز خرید سون 24  می توانید قهوه های مرغوب را خریداری نمایید، کفش و کتونی های برند برای آقایان در مرکز خرید برند بالی و فروشگاه بیوتی اسنشال برای خرید لوازم آرایش و مراکز خرید برندهای معروف همچون آدیداس، اپل، کوچ و کنزو نیز از دیگر فروشگاه های موجود در فرودگاه می باشد که می توانید بدون پرداخت هزینه ارزش افزوده انواع کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 22 فروردین 1403 remove_red_eye 32 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0