{{ctrl.notification}}
Gulabdare Park Tehran

پارک گلابدره تهران

تهران پایتخت کشورمان ایران که دارای گذشته ی تاریخی طولانی بوده و دارای قدمت زیادی است، به همین دلیل بناهای تاریخی در این شهر زیاد به چشم می خورد، علاوه بر جاذبه های تاریخی تهران دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی نیز می باشد، این جاذبه ی گردشگری گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود کشانده است، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی پارک گلابدره تهران بپردازد تا با این جاذبه ی تفریحی و گردشگری بیشتر آشنا شوید، همراه ما تا پایان این مقاله باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره از جاذبه های طبیعی و تفریحی در تهران که در یکی از مناطق ییلاقی و کوهستانی در جنوب کوه‌های البرز و در شمال بزرگراه شهید چمران قرار گرفته است، پارک گلابدره دارای مساحتی حدود ۲۲ هکتار می باشد و در دهه ۴۰ به بعد ساخته شد. گلابدره از محله‌ های شمال شهر تهران که در در کوهپایه البرز قرار دارد و دارای جاذبه های دیدنی زیادی همچون: یک رودخانه پر آب، دو قنات آبک و قنات سنگ دوقلو، قله اسپیلت، درختان سر به فلک کشیده، پل و ساختمان‌های جذاب می باشد، این پارک دیدنی و جذاب دارای لوکیشن‌های زیبا و خیره کننده ای می باشد که مقصد گردشگری مسافران زیادی بشمار می رود، محله گلابدره همچنین در نزدیکی دو جاذبه ی پرطرفدار در تهران امامزاده قاسم و منطقه در بند قرار دارد، از دیگر جذابیت های این پارک وجود یک رستوران معلق در ارتفاع 35 متری می باشد، علاوه بر گردشگران و  توریست‌ها، کوهنوردان زیادی نیز این منطقه کوهستانی را برای کوهنوردی  و صعود به قله انتخاب می کنند.

دلیل نام‌ گذاری گلابدره تهران

پارک گلابدره دارای درختان سیب گلاب خودروی بسیار زیاد به این نام معروف گشت، لازم است بدانید بسیاری از درختان سیب گلاب خودروی پارک گلابدره بر اثر سیلی که در سال ۱۳۶۶ در تجریش آمد بسیاری از بین رفتند.

امکانات تفریحی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره تهران از زیباترین ییلاقات در این شهر محسوب می شود که در آن برای رفاه حال گردشگران امکانات سرگرم کننده تفریجی بسیار زیادی در نظر گرفته شده است، این امکانات تفریحی شامل:

سورتمه پارک گلابدره که از لذت بخش ترین تفریحات این پارک بشمار می رود و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. سورتمه پارک گلابدره دارای چشم انداز بسیار جذاب و هیجان انگیزی از دره و طبیعت زیبای گلابدره را دارد، سورتمه پارک گلابدره حدود 850 متر مسافت را با سرعتی حدود 40 کیلومتر در ساعت طی می کند.

سافاری وحشت پارک گلابدره از دیگرامکانات تفریحی که شما را به یک مسیر ترسناک و پیچ ‌درپیچ و دهلیزهای وحشت می برد، این تفریح مهیج آدرنالین خون شما را افزایش می دهد، اگر به هیجان و ترس علاقه مند هستید سافاری وحشت را حتما امتحان کنید. در ضمن سافاری پارک گلابدره فقط برای افراد 12 سال مناسب می باشد و محدودیت سنی دارد.

سینما پرواز گلابدره از سینماهای ۶ بعدی و از تفریحات لذت بخش در پارک گلابدره و اولین سینما پرواز در ایران می باشد، در این سینمای 6 بعدی شما می توانید در ارتفاع ۲ متری بر روی کابین ‌های ۴ نفره بنشینید و با استفاده از عینک های سه بعدی مناظری مانند رعد و برق، مه، طوفان و باران شدید را تماشا و حتی حس کنید که بسیار هیجان انگیز می باشد.

دوچرخه سواری در مسیری ۸۰۰ متری در پارک گلابدره که از دیگر تفریحات در آن بشمار می رود، فقط لازم است بدانید پارک گلابدره دوچرخه ای برا کرایه دادن ندارد و باید با خود دوچرخه بیاورید، شما می توانید در هنگام رکاب زدن از آب و هوای دلپذیر و مناظر زیبای پارک گلابدره نهایت لذت را ببرید.

امکانات رفاهی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره علاوه بر امکانات تفریحی متنوع و جاذبه های دیدنی امکانات رفاهی زیادی نیز دارد که در خدمت گردشگران قرار داده است، از جمله امکانات رفاهی پارک گلابدره می توان به: رستوران فضای باز و رستوران معلق، بوفه برای تهیه خوراکی، چایخانه سنتی، دستگاه‌های ورزشی، آلاچیق‌ متعدد، مسیر برای پیاده روی، دریاچه برای آب ‌تنی و ماهیگیری، نمازخانه، سرویس بهداشتی می باشد.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به گلابدره تهران

گلابدره از جاذبه های تفریحی و دیدنی در تهران که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می کنند، در نزدیکی این جاذبه ی گردشگری و تفریحی جاذبه های دیدنی دیگری نظیر: امامزاده قاسم، گورستان ظهیرالدوله، کاخ سعدآباد، برج میلاد، بام تهران، تله کابین توچال، باغ ملک و کوه دربند می باشد. با تهیه بلیط هواپیما کیش تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

پوشش گیاهی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره تهران دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر: انواع درختان میوه و بوته‌ های بید، صنوبر، چنار، نسترن وحشی، تمشک و… می باشد.

پوشش جانوری پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره تهران زیستگاه پرندگانی نظیر: سهره، بلبل خرما، کمرکولی، توکا، دارکوب و پرندگان شکاری و کبک و همچنین جانوران دیگری مانند: خرگوش، جوجه تیغی، روباه، گرگ و شغال نیز می باشد که از پوشش جانوری پارک گلابدره بشمار می روند.

بهترین مسیر دسترسی به پارک گلابدره تهران

برای دسترسی به پارک گلابدره تهران می ‌توانید از وسایل نقلیه مختلف استفاده نمایید، اگر از وسایلی همچون مترو و اتوبوس استفاده می کنید که به راحتی می توانید در ایستگاه هایی که در نظر گرفته شده به پارک گلابدره دسترسی پیدا نمایید، اگر با خودروی شخصی به پارک گلابدره تهران  می روید، ابتدا باید به میدان تجریش رفته و از آنجا به خیابان دربند بروید، از آنجا به سمت میدان قدس و خیابان خیابان شکیبایی و بعد به خیابان اسدالهی حرکت کنید، در خیابان اسدالهی ماشین خود را پارک نموده و بقیه مسیر را پیاده در حدود 15 دقیقه تا پارک گلابدره طی نمایید. پ

بهترین زمان بازدید از گلابدره تهران

برای بازدید و تفریح در پارک گلابدره تهران با توجه به آب و هوای تهران می توانید در هر فصلی به بازدید از آن بپردازید، پارک گلابدره در هر فصلی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و خیلی دیدنی می باشد.

 

date_range چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 77 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0