{{ctrl.notification}}
Gorab Khorasan Razavi spring

چشمه گراب خراسان رضوی

خراسان رضوی یکی از استان های تاریخی در ایران که در شمال شرق کشور قرار گرفته است، این استان دارای شهرهای تاریخی و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد، که هر شهر از آن بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، چشکه گراب از جاذبه های طبیعی در استان خراسان رضوی که در ادامه آس چارتر به معرفی آن خواهد پرداخت تا انتهای این مقاله همراه با آس چارتر باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی چشمه گراب خراسان رضوی

چشمه گراب از جاذبه های دیدنی و طبیعی در استان خراسان رضوی در ۵۰ کیلومتری از شهر مشهد در مسیر جاده نیشابور به مشهد قرار گرفته است. چشمه گراب ظاهری شبیه تپه با حفره‌ عمیقی در قله یک کوه کوچک شبیه به یک کوه آتشفشانی می باشد، این چشمه از تعداد زیادی چشمه بزرگ و زیبا تشکیل شده که همه به رنگ سبز می باشد، جالب است بدانید این چشمه های بزرگ و زیبا هر کدام دارای رنگ و طعم متفاوتی می باشد، که آن هم به دلیل وجود املاح معدنی می باشد که در داخل هر کدام از آنها به اندازه ی مختلفی وجود دارد، آب چشمه گراب از داخل زمین می جوشد و تامین می شود، که اگر به این چشمه ها نگاه کنید حباب هایی که به سطح آب می آیند را می توانید مشاهده کنید که دلیل وجود گازهایی است که همراه آب به سطح ایجاد حباب می زند. از جذابیت های دیدنی در اطراف چشمه گراب سنگ ‌هایی همچون آجرهای بزرگ یک ساختمان قرار دارد و یا رسوباتی که از برخورد آب به وجود آمده بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

خاصیت آب چشمه گراب خراسان رضوی

در داخل آب چشمه گراب کلروره سدیک آهن‌ و ترکیبات اشباع فراوانی وجود دارد، که طبق تحقیقات علمی انجام شده، آب چشمه گراب برای درمان بیماری ‌های پوستی و دفع مواد زاید از بدن بسیار مفید می باشد، مواد معدنی موجود در چشمه گراب طبق تحقیق محققان به دوره زمین ‌شناسی تریاس باز می گردد که حدود ۴۰ میلیون سال به طول انجامیده است، جالب است بدانید آب چشمه گراب برای مردم محلی این منطقه ارزش بسیار بالایی دارد، چشمه گراب یک اثر طبیعی ملی که دارای طعم بسیار تند وتیزی می باشد اما خواص درمانی بی نظیری در آن وجود دارد. اگر  داخل چشمه گراب را ببنید سطل آبی رنگی را خواهید دید که طنابی نیز به آن متصل است و مردم به وسیله ی این سطل برای خود آب برمی دارند و بخاطر داشتن خواص درمانی آب چشمه گراب مقدس به حساب می ‌آید. از خواص با ارزش آب چشمه گراب می توان به درمان بیماری‌ های مفصلی و همچنین تاثیرات خوب آن بر معده، صفرا و لوزالمعده و ترشحات آن ‌ها و درمان امراض پوستی اشاره کرد. البته لازم است بدانید قبل از اینکه آب این چشمه را بنوشید از تمیز بودن آب اطمینان پیدا کنید.

نام چشمه گراب خراسان رضوی

مردم محلی این منطقه نام های دیگری بر روی چشمه گراب گزاشته اند که به آن گررو یا گوراب می گویند، دلیل وجود گوگرد بسیار زیاد در آب این چشمه ها اسم این چشمه را گراب گذاشتند که ترکیبی از کلمه گوگرد و آب می باشد.

 

شنا در چشمه گراب خراسان رضوی

یکی از تفریحاتی که اکثر مردم در مواجه با چشمه ها به آن می پردازند، شنا کردن در آب است، از این رو گردشگرانی که علاقه دارند در این چشمه شنا کنند باید به این نکته توجه کنند که آب چشمه گراب بسیار کدر است و عمق آن مشخص نیست و از شیرجه زدن نیز خود داری نمایید زیرا نمی دانید که در زیر کدری آب صخره و یا سنگی وجود دارد یا نه، که خدای ناکرده برایتان خطر آفرین نباشد. اگر هم که شنا بلد نیستید و دوست دارید در آب این چشمه شنا کنید می توانید با استفاده از طنابی که بر روی دیواره قرار دارد گرفته و آن را به دور کمر خود بسته و به داخل آب بروید، همچنین اگر در داخل آب پوست بدنتان احساس سوزش کرد نگران نباشید این سوزش به دلیل وجود گوگرد و املاح موجود در آب است.

بهترین فصل بازدید از چشمه گراب خراسان رضوی

برای بازدید از چشمه گراب در خراسان رضوی در تمام فصول می توانید به بازدید از آن بپردازید، اما اگر دوست دارید در آب و هوای معتدل و دلپذیری به بازدید از آن بروید بهترین فصل برای بازدید فصل بهار و پاییز می باشد که آب و هوا بسیار مطلوب و دلنشین است و مناظر بسیار دیدنی و جذاب می باشد، لازم است بدانید در فصل زمستان آب این چشمه یخ زده است و هوا در این منطقه بسیار سرد می باشد.

مسیر دسترسی به چشمه گراب خراسان رضوی

چشمه گراب در ۵۰ کیلومتری از شهر مشهد در مسیر جاده نیشابور به مشهد قرار دارد، در مسیر جاده تابلوی زرد رنگ بسیار بزرگی قرار دارد، که نام چشمه گراب بر روی آن نوشته شده است و در مسیر آن را می توانید به راحتی ببنید، چشمه گراب در فاصله کمی از جاده اصلی قرار گرفته و با دود ۱۰الی ۱۵ دقیقه پیاده ‌روی می توانید به این چشمه دسترسی پیدا کنید، در نزدیکی تابلوی زرد رنگ بزرگ در کنار جاده تپه ای کم ‌ارتفاع قرار دارد که اگر در بالای آن قرار بگیرید می توانید به راحتی چشمه گراب را مشاهده نمایید.

 

وسایل و تجهیزات لازم برای بازدید از چشمه گراب

اگر به بازدید از چشمه گراب در خراسان رضوی می روید، لازم است به همراه خود تجهیزات و وسایل ضروری با خود به همراه داشته باشید، که از این تجهیزات و وسایل ضروری می توان به کفش مناسب، کلاه و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، لباس اضافی اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران مشهد را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مار کبری در چشمه گراب خراسان رضوی

در ضمن لازم است بدانید در اطراف این چشمه جذاب و دیدنی مارهای سمی مثل مار کبری بسیار دیده شده، اگر در گشت زنی در اطراف چشمه این خزنده ها را مشاهده نمودید سعی کنید از آنها دوری کنید و هیچ گونه آسیب و یا مزاحمتی برای آنها ایجاد نکنید.

 

 

date_range دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 61 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0