{{ctrl.notification}}
Gilan Heludasht Villa

ییلاق هلودشت گیلان

استان گیلان یکی از مناطق زیبا و سرسبز در کشور ایران، که بخاطر طراوت و سرسبزی و داشتن جاذبه های طبیعی فراوان سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر ایران می باشد، این استان سرسبز و دیدنی دارای ییلاقات بسیاری می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود و دیدنی های جذابی می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی ییلاق هلودشت در استان گیلان می پردازد، همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی ییلاق هلودشت گیلان

ییلاق هلودشت در روستایی زیبا و شگفت ‌انگیز در جنوب دهستان لات لیل در شهرستان املش قرار دارد، ییلاق هلودشت در ارتفاع ۱.۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، ییلاق هلودشت از اصلی ترین مناطق گردشگری در گیلان می باشد، ییلاق هلودشت دارای پوشش گیاهی متنوعی از جنگل‌ های ممرز، توسکا، باغ‌ های فندق و مزارع چای است، مردم روستا هلودشت به شغل دامداری مشغول هستند و در این منطقه حدود 5 خانوار زندگی می کنند.

جاهای دیدنی در اطراف هلودشت

ییلاق هلودشت از جاذبه های دیدنی و جذاب در نزدیکی شهرستان املش که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، در این منطقه ییلاقی همچنین جاهای دیدنی قرار دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

پارک جنگلی هلودشت

در ۱۲ کیلومتری جاده ییلاقی و کوهستانی بلوردکان به خصیل پارک جنگلی هلودشت قرار دارد، این پارک جنگلی تقریبا ۴۳۵ هکتار دارد، این جاذبه ی دیدنی در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر املش در جنوب غربی شهرستان رودسر و در میان رشته کوه‌ های البرز قرار گرفته است.

غار لیاروی

از جاذبه ‌های گردشگری شهرستان املش در 10 کیلومتری ییلاق هلودشت که در روستای لیاروی قرار دارد غار لیاروی می باشد، این غار طبیعی زیبا و دیدنی دارای دهانه ‌ای ورودی بزرگی می باشد، این داخل غار زیبای لیاروی قندیل ‌ها و لایه‌های آهکی زیبایی به چشم می خورد.

شهرستان املش

در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت شهرستان املش قرار دارد، شهرستان املش از محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان با داشتن مساحتی حدود ۳۵۰ کیلومترمربع دارای طبیعتی زیبا و بکر و جاذبه‌های گردشگری متعددی می باشد، از جاذبه‌های گردشگری املش، آبشار پلکانی لاتون، غار کیسم و روستای گردشگری لیل می باشد، شهرستان املش در فاصله 45 کیلومتری از ییلاق هلو دشت قرار دارد.

جنگل‌ های صفرا بسته

جنگل‌ های صفرا بسته از دیگر جاذبه های دیدنی در فاصله 20 کیلومتری ییلاق هلودشت قرار دارد و از مقاصد گردشگری محبوب در استان گیلان می باشد، این جنگل سرسبز و زیبا از درختان توسکا پوشیده شده و در نزدیکی روستای صفرابسته از توابع شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارد.

آبشار میلاش

از زیباترین آبشارهای استان گیلان با ارتفاعی حدود ۲۵ متر آبشار میلاش می باشد، این آبشار در نزدیکی روستای میلاش از توابع رحیم آباد واقع شده است و از مقاصد گردشگری محبوب در استان گیلان بشمار می رود که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می نمایند.

روستای بلوردکان

روستای بلوردکان در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر املش در استان گیلان قرار دارد، روستای بلوردکان و دارای طبیعتی بکر و بی ‌نظیر و  سرسبزی می باشد، از جاذبه های دیدنی در این روستای باصفا می توان به جنگل‌ های سرسبز، دشت ‌های وسیع و رودخانه‌ ای خروشان اشاره کرد که می توانید دراین روستا و طبیعت بی نظیر آن به استراحت و تفریح بپردازید، از تفریحات در این روستا می توان به پیاده ‌روی، دوچرخه ‌سواری و کوهنوردی اشاره کرد.

امکانات رفاهی و تفریحی هلودشت گیلان

ییلاق هلودشت از جاذبه های دیدنی در استان گیلان که طرفداران بسیار زیادی دارد که هرساله از آن دیدن می کنند، از این رو در این منطقه ییلاقی امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، به همین دلیل این منطقه با داشتن امکانات رفاهی متعدد در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار شده است، از امکانات این ییلاق زیبا می توان به انواع اقامتگاه‌ ها، رستوران ‌ها و مراکز تفریحی، انواع رستوران‌ها اشاره کرد.

 

اقامتگاه ‌در ییلاق هلودشت گیلان

ییلاق زیبای هلودشت با جاذبه های دیدنی که دارد شما را به وجد خواهد آورد و اگر خواستید چند روزی در این ییلاق اقامت کنید می توانید از اقامتگاه های موجود در اطراف ییلاق بهره مند شوید، در اطراف ییلاق هلو دشت انواع اقامتگاه ‌ها از جمله ویلا، کلبه و خانه‌ های روستایی وجود دارد. اقامتگاه‌هایی با امکانات رفاهی مناسب همچون: سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون و آشپزخانه و موقعیت مکانی خوب که به مراکز خرید، رستوران ‌ها و جاذبه ‌های گردشگری دسترسی آسان و راحتی داشته باشید. اقامتگاه‌ های روستای شلیشه، هتل آپارتمان ساسان و هتل آپارتمان عرفان در املش، عمارت بومگردی حاج یوسف، لبه اقامتی باغچه مریم در ییلاق هلو دشت از اقامتگاه‌ های معروف و محبوب و البته ارزان قیمت در ییلاق هلو دشت می باشد.

مسیر دسترسی به ییلاق هلودشت

برای دسترسی به ییلاق هلودشت در ابتدا باید به شهر لاهیجان رفته، از لاهیجان تا هلودشت تقریبا چهل و پنج دقیقه زمان لازم است، که زماتی که از لاهیجان حرکت می کنید باید از املش باید در جاده لات لیل به سمت بلوردکان و روستای لات لیل بروید، نرسیده به بلوردکان به یک دو راهی خواهید رسید که مسیر سمت چپی را انتخاب کنید، این مسیر یک جاده خاکی کوتاهی می باشد که شما را به روستایی ییلاقی و ییلاق هلودشت می رساند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران رشت را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

 

بهترین زمان برای سفر به هلودشت

هلو دشت یکی از مناطق ییلاقی سرد و کوهستانی می باشد که دارای آب و هوای سرد و برفی دارد و در نیمه دوم سال بارش های برف و یخ بندان های طولانی را تجربه می کند و بخاطر شدت سرما در طول فصل زمستان، خالی از سکنه می‌ شود، اگر طاقت سرما را ندارید می توانید در نیمه اول سال از اردیبهشت ماه و فصل تابستان به این منطقه بروید که بهترین زمان برای بازدید و سفر می باشد.

 

آدرس هلو دشت: استان گیلان، شهرستان املش

date_range پنجشنبه 23 فروردین 1403 remove_red_eye 26 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0