{{ctrl.notification}}
Famous Indian dishes

غذاهای معروف هندی

هندوستان از کشورهای گردشگری و توریستی که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در هندوستان علاوه بر بازدید از جاذبه های آن رستوران گردی و تجربه کردن طعم غذاهای خاص و معروف هندی می باشد. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی غذاهای هتدی بپردازد و شما را با طعم و و مزه ی غذاهای هندی که با ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، دارچین، هل و زنجبیل و تنوع و رنگ تهیه شده اند آشنا کند. در پایه اصلی غذاهای هندی مواد اصلی همچون برنج، نان، عدس و انواع سبزیجات نیز وجود دارد که طعمی گرم، تند و گاه ترش و شیرین به غذاها می بخشد در ادامه با ما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

مرغ ماکانی کره ‌ای از غذاهای معروف هندی

از معروف‌ ترین غذاهای هند می توان به مرغ کره‌ ای اشاره کرد، برای طبخ این غذا ابتدا مرغ کره‌ ای تکه‌ های مرغ مرینیت ‌شده را در ترکیب ماست و ادویه قرار می دهند و  سپس در سس کره ‌ای مرغ ها را می پزند این غذا دارای رنگ ملایم نارنجی می باشد.

چیکن تندوری از غذاهای معروف هندی

مرغ تندوری از دیگر غذاهای معروف هندی می باشد که از ترکیب تکه‌ های مرغ در ماست و مخلوطی از ادویه‌های تند مانند فلفل قرمز، زنجبیل و پودر چیلی تهیه می شود، بعد از اینکه مرغ ها را از مواد جدا کردند مرغ ها را در تنور ذغالی کباب می کنند، چیکن تندوری از خوشمزه ترین غذاهای هند که دارای طعم تند و دودی می باشد.

دال گوشت از غذاهای معروف هندی

خوراکی مغذی و کم ‌چرب بنام دال گوشت که از دیگر غذاهای هندی می باشد، این غذای معروف و محبوب هندی از موادی همچون عدس، گوشت، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه تهیه می ‌شود، دال گوشت دارای طعم تند و نمکی دارد و از غذاهای مقوی هندی بشمار می رود.

روگان جوش از غذاهای معروف هندی

روگان جوش از دیگر غذاهای هندی که از ترکیب گوشت بره یا گوسفند با سس کشمیری طبخ می شود، سس کشمیری از مخلوط ماست، خامه، بادام، زنجبیل و ادویه ‌های مختلف درست می شود که این سس به غذا طعم کمی شیرینی می دهد.

چانا ماسالا از غذاهای معروف هندی

از بهترین غذاهای هندی می توان به چانا ماسالا اشاره کرد، چانا ماسالا از ترکیب موادی نظیر نخود، پیاز، گوجه ‌فرنگی، زنجبیل و ادویه تهیه می شود و دارای طعمی تند و ترش و شیرین می باشد، چانا ماسالا از غذاهای محبوب که مورد علاقه ی گیاه خواران می باشد.

پراتا از غذاهای معروف هندی

از غذاهای ساده هندی پراتا می باشد، پراتا نوعی نان هندی می باشد که از ترکیب آرد گندم تهیه می شود و به همراه سیب‌ زمینی، پنیر و یا مواد دیگر سرو می شود، اکثر هندی ها این نان را بعنوان پیش غذا سرو می کنند.

چیکن تیکا ماسالا از غذاهای معروف هندی

چیکن تیکا ماسالا از دیگر غذاهای معروف هندی می باشد، چیکن تیکا ماسالا از ترکیب مرغ های تکه ‌شده در ماست و ادویه می باشد، بعد از خوابانده شدن مرغ های تکه ‌شده در ماست و ادویه تکه های مرغ را در سس گوجه‌ فرنگی و خامه می پزند، چیکن تیکا ماسالا دارای طعمی تند و کمی شیرین می باشد.

سمبوسه سیب‌ زمینی از غذاهای معروف هندی

سمبوسه سیب‌ زمینی شاید برایتان نام آشنایی باشد، این غذا بعنوان یک میان وعده و پیش غذا هم در ایران وجود دارد، در هندوستان نیز این غذا نیز بعنوان پیش غذا و میان وعده سرو می شود و از ترکیبی موادی همچون سیب ‌زمینی، نخود، پیاز و ادویه تهیه می ‌شود و این مواد را در داخل خمیری بنام یوفکا پیچیده و سرخ می کنند، سمبوسه سیب‌ زمینی دارای طعمی تند و نمکی می باشد که می توانید در کنار گوشت پخته نیز میل می شود.

دوپیازه مرغ از غذاهای معروف هندی

دوپیازه مرغ از دیگر غذاهای معروف هند که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد، دو پیازه مرغ از ترکیب موادی همچون مرغ، پیاز، گوجه ‌فرنگی، زنجبیل و ادویه تهیه و طبخ می شود، دوپیازه مرغ دارای طعمی تند و ترش و شیرین می باشد.

شاهی کورما از غذاهای معروف هندی

از دیگر غذاهای خوشمزه هندی شاهی کورما می باشد، شاهی کورما از موادی نظیر گوشت بره یا گوسفند با سس بادام تهیه و طبخ می شود، سس این غذای خوشمزه نیز از  ماست، خامه، زنجبیل و ادویه ‌های مختلف تهیه می شود، شاهی کورما دارای طعمی کمی شیرین می باشد و از بهترین غذاهای هند محسوب می شود.

وادا پاو از غذاهای معروف هندی

یکی از غذاهای پرطرفدار هندی، وادا پاو می باشد، وادا پاو یکی از غذاهای خیابانی هند محسوب می شود که از ترکیب سیب ‌زمینی سرخ ‌شده، نخود و سس‌های مختلف به صورت ساندویچ تهیه می ‌شود، وادا پاو دارای طعمی تند، ترش و شیرینی می باشد.

پالک پنیر از غذاهای معروف هندی

از غذاهای محبوب هندی و پرطرفدار پالک پنیر می باشد، پالک پنیر از غذاهای مورد علاقه ی گیاهخواران که از ترکیب موادی همچون اسفناج، پنیر، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه می‌ شود، پالک پنیر دارای طعم کمی شیرینی می باشد.

چوله یا کاری نخود از غذاهای معروف هندی

از دیگر غذاهای هندی، غذای چوله یا کاری نخود می باشد، چوله یا کاری نخود دارای طعمی تند، ترش و شیرین می باشد و از ترکیب موادی همچون نخود، پیاز، گوجه ‌فرنگی و ادویه تهیه می ‌شود، چوله یا کاری نخود غذایی ساده و در عین سادگی بسیار مغذی و برای بدن مفید می باشد.

داهی وادا از غذاهای معروف هندی

از دیگر غذاهای خوشمزه و خوش طعم در هند می توان به داهی وادا اشاره کرد، داهی وادا نوعی پیش ‌غذا یا میان ‌وعده هندی که دارای طعمی ترش و خنکی می باشد و بسیار آسان و راحت تهیه می شود. با تهیه بلیط هواپیما تهران دهلی در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آلو گوبی از غذاهای معروف هندی

از دیگر غذاهای هندی که مخصوص گیاهخواران می باشد، آلو گوبی می باشد، آلو گوبی از غذاهای محبوب هندی که برای علاقه مندان به گیاهخواری مناسب می باشد، آلو گوبی دارای طعم لذیذی از طعم های گرم، تند، معطر و کمی خاکی برخوردار است و از ترکیب موادی همچون سیب ‌زمینی، گل ‌کلم، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه می ‌شود.

 

date_range سه شنبه 19 تیر 1403 remove_red_eye 43 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0