{{ctrl.notification}}
Fadami Darab waterfall

آبشار فدامی داراب

فارس از استان های گردشگری و توریستی در ایران می باشد، این استان با مرکزیت شیراز که از شهرهای محبوب و معروف در ایران که به شهر گل و گلاب شهرت دارد، استان فارس علاوه بر جاذبه های دیدنی و گردشگری، زادگاه شاعران و بزرگان زیادی نیز بوده، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین آبشار های استان فارس، آبشار فدامی در داراب بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار فدامی داراب

از آبشارهای رویایی ایران‌ که در استان فارس قرار دارد آبشار فدامی داراب می باشد، آبشار فدامی همانن چشمه ای از دل کوه می جوشد و دارای جذابیت خارق العاده ای می باشد، آبشار فدامی در بخش فورگ یا فرگ شهرستان داراب واقع شده است، آبشار فدامی در ۱۳۵ کیلومتری ضلع جنوب شرقی داراب و در آخرین نقطه جنوب شرقی فارس و در مسیر بندرعباس در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد، آبشار فدامی داراب دارای طبیعتی بکر و چشم ‌اندازهای  بسیار زیبا که از دو آبشار با آبی شور و شیرین با دمای متفاوت تشکیل شده است، چشمه‌ ای در ۵۰۰ متری آبشار فدامی قرار دارد که آبشار از آن سرچشمه می گیرد و در ثانیه یک مترمکعب آبدهی دارد، ارتفاع این دو آبشار بین ۱۲ تا ۲۰ متر می باشد، عرض آبشار نیز در طول سالیان خیلی دراز کاهش پیدا کرده و به ۲۰۰ متر رسیده است، استخری طبیعی و جذاب در فاصله ۲۰ متری آبشار شیرین از به هم پیوستن این دو آبشار به وجود آمده است. آب آبشار بعد از ورود به رودخانه شور برای کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد و حدود ۸۲۵ هکتار نخیلات و ۶۵۰ هکتار از زمین‌ های کشاورزی از آب این آبشار سیراب می شوند.

تفریحات در آبشار فدامی داراب

آبشار فدامی از جاذبه های دیدنی در استان فارس در شهرستان داراب، که تنها تفریحات در کنار این  جاذبه ی دیدنی می توانید به پیاده روی و گردش در طبیعت اطراف آبشار و عکاسی از مناظر بکر و دیدنی آبشار و یا به شنا و آب تنی در حوضچه آبشار فدامی که مکانی مناسب برای شنا کردن و آب تنی در فصل تابستان است بپردازید.

غارهای آبشار فدامی داراب

غارهای آبشار فدامی که از جذاب ترین دیدنی ها در نزدیکی آبشار فدامی می باشد، این منطقه دارای غارهای متعددی با عمق ‌های مختلفی می باشد، غارهای دیدنی در اطراف آبشار دارای دیدنی های جذابی طاق دیس‌ها، ناودیس‌ ها، کانی ‌ها و بلورهای مختلف سنگی، رسوبی و نمکی و خاک‌های مختلف از جمله گل رس و گل سرشور می باشد، اگر به غار نوردی علاقه مند هستید می توانید از غارهای اطراف آبشار فدامی دیدن نمایید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از آبشار فدامی داراب

آبشار فدامی داراب در منطقه ای گرم و خشک در بخش فرگ در شهری به همین نام قرار گرفته است، آبشار فدامی دارای طبیعت خیره‌ کننده‌ با هوایی دلپذیر که در هر فصل و زمان می ‌توانید از آبشار فدامی دیدن نمایید. آبشار فدامی داراب در هر فصل جذابیت دارد و همچنین شوری شیرینی آن تغییر می ‌کند، مثلا گرم شدن هوا در فصل های بهار و تابستان آب شیرین آبشار خنک و گوارا و آب شور دارای دمای گرم می باشد و با سرد شدن هوا در پاییز و زمستان آب شور خنک می شود و آب شیرین آبشار گرم می شود. بهترین فصل برای بازدید از آبشار فدامی فصل بهار است که طبیعت اطراف آبشار به زیباترین شکل خود می رسد و آب و هوای منطقه بسیار دلچسب و دلپذیر می شود.

مسیر دسترسی به آبشار فدامی داراب

برای دسترسی به دیدنی ترین و جذاب ترین آبشار در استان فارس باید ابتدا به استان فارس رفته و به مسیر شهر فدامی داراب بروید و در مسیر داراب به مسیر خود ادامه داده تا به جاده ترانزیتی شیراز به بندرعباس برسید و از جاده ترانزیتی تابلویی قرار دارد که نام روستای فدامی بر روی آن نوشته شده است و درمیان راه مسیر را به سمت روستای فدامی بروید و و بعد از طی هشت کیلومتر به آبشار خواهید رسید. در ضمن لازم است بدانید این جاده خاکی و ناهموار است و اگر ماشین شاسی بلند داشته باشید راحت تر می توانید مسیر را طی نمایید. آبشار فدامی در فاصله 135 کیلومتری داراب و در فاصله حدود 380 کیلومتری شیراز قرار گرفته است.

اقامت در نزدیکی آبشار فدامی داراب

اگر در آبشار فدامی داراب قصد دارید شبی را اقامت نمایید می توانید از گزینه های مختلفی استفاده نمایید، اقامتگاه‌ های بوم گردی و سنتی با حداقل امکانات، هتل ‌های با امکانات کامل که بستگی به سلیقه و بودجه خودتان دارد، از اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی نزدیک آبشار فدامی می توان به: اقامتگاه بومگردی غریب خان، اقامتگاه بومگردی بابا حسن کوهستان و اقامتگاه بومگردی یعقوب اشاره کرد و همچنین هتل ‌های: نقش شاپور در داراب، هتل چمران و هتل کریم خان در شیراز می توانید برای اقامت خود رزرو نمایید. همچنین شما می توانید در اطراف آبشار فدامی کمپینگ کنید که در این صورت به تجهیزاتی نیاز دارید ازاین لوازم ضروری می توان به مانند: چادر، کیسه خواب، لوازم آشپزی، چند باکس آب معدنی، پیک ‌نیک، زیرانداز، خوراکی، نوشیدنی، وسایل بهداشتی، وسایل آشپزی و غذاخوری، چند دست لباس، دمپایی و خوراکی‌های کنسروی اشاره کرد که باید همراه خود داشته باشید. قبل از اینکه در اطراف آبشار کمپ کنید بهتر است از شرایط جوی و آب و هوایی منطقه مطمئن شوید و از کمپینگ در صخره‌ ها، پرتگاه‌ ها و زیر درختان کهن ‌سال خودداری نمایید و در ضمن از طبیعت و محیط زیست نیز محافظت نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

   

جاهای دیدنی نزدیک آبشار فدامی داراب

آبشار فدامی داراب از جاذبه های دیدنی در داراب که گردشگران بسیار زیادی را سالانه به سوی خود جذب می کند، این جاذبه ی دیدنی دارای جاهای دیدنی دیگری نیز می باشد که می توانید به راحتی از این جاذبه های نیز دیدن نمایید از جمله این جاذبه ها می توان به:

چشمه گلابی داراب که چشمه‌ ای با آب زلال که از پرآب‌ ترین چشمه های منطقه بشمار می رود این چشمه به خاطر شباهتی که به میوه گلابی دارد به همین نام نیز معروف شده است. چشمه گلابی داراب در حدود ۱۴۴ کیلومتری آبشار فدامی قرار دارد.

شهر باستانی دارابگرد از مکان‌ های باستانی و تاریخی که دارای قدمتی چند هزار ساله می باشد و اولین شهر مدور جهان و ایران بشمار می رود، شهر باستانی دارابگرد یکی از پنج ایالت پارس در ایران باستان بوده و قدمت آن به دوره هخامنشیان و دوره اشکانیان باز می گردد، آبشار فدامی داراب در فاصله حدود ۱۳۷ کیلومتری از شهر باستانی دارابگرد قرار دارد.

 

date_range یکشنبه 03 تیر 1403 remove_red_eye 104 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0