{{ctrl.notification}}
Duke Kalardasht Marsh

مرداب دیوک کلاردشت

کلاردشت از دیدنی ترین شهرهای پرطرفدار گردشگری در مازندران می باشد، کلاردشت دارای آب و هوای بی نظیر وطبیعت بکری می باشد، که سالانه میزبان گردشگران و توریست های بسیار زیادی از سرتاسر جهان می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و پرطرفدار در کلاردشت بپردازیم، مرداب دیوک کلاردشت از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در کلاردشت که در ادامه با این جاذبه ی دیدنی بیشتر آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی مرداب دیوک کلاردشت

مرداب دیوک یا دریوک در ۲۰۰ کیلومتری تهران و در نزدیکی روستایی به نام پیمبور کلاردشت در مسیر جنگلی در میان درختان انبوه  قرار دارد، مرداب دیوک دارای منظره ای اعجاب ‌انگیز و زیبای و البته وهم انگیزی می باشد، مرداب دیوک درختانی پوشیده از خزه پوشیده شده و با فضایی مه آلود و سکوت محض با صدای باد و تکان خوردن درختان فضایی عجیب و رازآلودی را به وجود آورده است،

 

مسیر دسترسی به مرداب دیوک کلاردشت

برای دسترسی به مرداب دیوک کلاردشت باید از جاده چالوس به سمت کلاردشت بروید، در این مسیر ابتدا به شهر مرزن‌ آباد رفته و از آنجا به سمت کلاردشت و بعد به سمت عباس ‌آباد بروید، بعد از طی مسافتی به یک سه راهی خواهید رسید در این سه راهی شما مسیر سمت راست را انتخاب کرده و به سمت روستای پیشنبور رفته و از روستاهای لش‌ سر و بازارسر عبور کرده و به ایستگاه گاز که رسیدید باقی مسیر را پیاده‌ روی نمایید، اگر با ماشین های آفرود سواری هستید می توانید بقیه مسر خاکی را با ماشین های آفرودی طی کنید و در نهایت بعد از  ۱.۵ تا ۲ ساعت پیاده ‌روی و جنگل ‌نوردی به مرداب برسید. شما می توانید در بروز مشکل یا پیدا نکردن آدرس از بومی های محل استفاده نمایید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به مرداب دیوک کلاردشت

مرداب دیوک در یک منطقه خوش آب و هوا و زیبایی قرار دارد و از جاذبه های طبیعی در کلاردشت استان مازندران بشمار می رود، در نزدیکی این جاذبه ی دیدنی جاهای دیگری وجود دارد که بازدید از آنها شما را به وجد خواهد آورد، از دیدنی های نزدیک به مرداب دیوک کلاردشت می توان به جنگل‌ های اطراف مرداب، تخت ‌سلیمان، رودخانه سرد آبرود، دریاچه ولشت، علم ‌کوه و ... اشاره کرد که در ادامه چند مورد از آنها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

دریاچه ولشت کلاردشت

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی که در شمال شرقی کلاردشت و بین دامنه کوه‌ های البرز قرار دارد، دریاچه ولشت می باشد، دریاچه ولشت دارای طبیعتی چشم‌ انداز و شگفت ‌انگیزی می باشد و دارای آب بسیار زلال و شیرینی است، در اطراف این دریاچه نیزار ها و گیاهان نی ‌بن زیادی وجود دارد و گونه ‌های مختلفی از ماهی ‌ها و آبزیان در داخل این دریاچه قرار دارد، دریاچه ولشت از جاذبه های دیدنی و گردشگری که دارای امکانات و تفریحات زیادی از جمله اسکله، قایق ‌سواری، ماهیگیری، رستوران، کافی ‌شاپ، سوئیت‌ های اقامتی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و زمین والیبال  می باشد که گردشگران می توانند در آن به راحتی به تفریح بپردازند.

ییلاق مازیچال کلاردشت

از دیگر جاذبه های دیدنی در نزدیکی مرداب دیوک کلاردشت روستای ییلاقی مازیچال می باشد که در ارتفاع 2600 متری از سطح زمین قرار گرفته است، این منطقه ی ییلاقی از جذاب ترین مناظر را دارد، شما می توانید اسب ‌ها در دامنه کوه‌ را ببنید و در آب و هوای دلپذیر این ییلاق به گشت زنی بپردازید. برای بازدید از این منطقه با خود وسایل مورد نیاز و آب آشامیدنی و خوراکی به همراه داشته باشید، در ییلاق مازیچال می توانید لبنیات محلی روستایی نظیر ماست، کره و پنیر محلی خریداری نمایید.

اقامت در نزدیکی مرداب دیوک کلاردشت

در نزدیکی مرداب دیوک کلاردشت می توانید شبی را اقامت نمایید این جاذبه ی دیدنی و طبیعی از جاهایی است که اقامت در آن بسیار لذت بخش می باشد، برای اقامت شما می توانید در روستای پیمبور که نزدیک ‌ترین روستا به مرداب دیوک می باشد اتاقی از اتاق ‌های روستایی اجاره کنید و یا از اقامتگاه ‌های بومگردی کلاردشت استفاده کنید و اگر لوازم و وسایل مورد نیاز با خود دارید می توانید شبی را در نزدیکی مرداب چادر بزنید. . با تهیه بلیط هواپیما تهران ساری در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

تفریحات در مرداب دیوک کلاردشت

دیدن طبیعت بی ‌نظیر کلاردشت یکی از لذت بخش ترین تفریحات می باشد، در اطراف مرداب دیوک کلاردشت می توانید به تفریحاتی نظیر جنگل‌ گردی، گشت ‌وگذار کنار مرداب، رودخانه نوردی، کوه‌ نوردی و عکاسی بپردازید.

تجهیزات موردنیاز برای سفر به مرداب دیوک کلاردشت

برای سفر و بازدید از مرداب دیوک کلاردشت باید وسایل و تجهیزات مورود نیاز خود را به همراه داشته باشید، وسایل و تجهیزات مورد نیازی که باید با خود داشته باشید، عبارتند از: کفش مناسب جنگل ‌نوردی، اسپری یا پماد ضد گزش حشرات و کرم ضد آفتاب، چادر، کیسه خواب، خوراکی، داروهای مورد نیاز، دوربین عکاسی، پاور بانک و لباس گرم که باید به همراه داشته باشید. 

 

گونه ‌های گیاهی و جانوری مرداب دیوک کلاردشت

در نزدیکی مرداب دیوک گونه های گیاهی و جانوری زیادی وجود دارد، از جمله گونه های جانوری می توان به وجود مارهای خطرناک و سمی اشاره کرد، به همین خاطر اگر قصد دارید از مرداب بازدید نمایید  حتما احتیاط نمایید. همچنین از گیاهان اطراف مرداب می توان به گیاه گزنه اشاره کرد که گزنه یک نوع  گیاه دارویی است و همچنین قارچ هایی در اطراف مرداب و در کنار ریشه درختان زیاد به چشم می خورد که زیاد در این اطراف روئیده است.

بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

مرداب دیوک دارای منظره ای جذاب و دیدنی با انواع گونه های سرسبز گیاهان و درختان دیدنی که شما را به وجد خواهد آورد، برای بازدید از مرداب دیوک کلاردشت بهترین فصل بهار و تابستان می باشد هر چند که در فصل های پاییز و زمستان نیز این مرداب جلوه ای منحصر به فردی دارد اما به خاطر سردی هوا شاید نتوانید سرما را تحمل کنید به همین خاطر بهترین فصل سفر بهار و تابستان است.

 

date_range یکشنبه 26 فروردین 1403 remove_red_eye 33 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0