{{ctrl.notification}}
Dasht Azo Tehran

دشت آزو تهران

جاذبه های اطراف تهران آنقدر زیاد است که برای بازدید از آنها به چند روز سفر نیاز است، دشت آزو از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار در تهران که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، این دشت سرسبز و زیبا در ارتفاعات رشته کوه البرز و در قسمت جنوب شرق روستای نوا در بخش لاریجان استان مازندران و فاصله کمی از تهران قرار دارد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی دشت آزو بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دشت آزو تهران

دشت آزو از جاذبه های دیدنی در اطراف تهران که در ارتفاعات رشته کوه البرز و در قسمت جنوب شرق روستای نوا واقع شده است، دشت آزو حدود ۳۵ هکتار مساحت دارد و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، دشت آزو از مقاصد طبیعت‌ گردی که دارای آب ‌وهوایی ییلاقی و مناظر بکر و دشتی پهناور و زیبا می باشد، دشت آزو در سمت شرق و جنوب شرقی دشت، قله دماوند قرار گرفته است، که از مقاصد پرطرفدار کوهنوردی در این اطراف تهران بشمار می رود،

بهترین زمان بازدید از دشت آزو تهران

دشت آزو از جاذبه های دیدنی و طبیعی در اطراف تهران که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می کنند، برای بازدید از دشت آزو باید بهترین فصل را برای سفر انتخاب نمایید، بهترین زمان رفتن به دشت آزو فصل بهار می باشد که طبیعت بسیار جذاب و دیدنی می باشد. آب ‌وهوا در این فصل ییلاقی می شود و برای تفریح و گردش بسیار مناسب می باشد.

 

اقامت در دشت آزو تهران

اگر در دشت آزو علاقه مند به اقامت و شب مانی دارید می توانید با داشتن تجهیزات لازم و ضروری همچون گاز پیک‌ نیک یا مسافرتی، آب معدنی، کنسرو، کاپشن یا بادگیر، کیسه‌ خواب و… که به همراه خود دارید شب را در دشت آزو کمپ کنید و چادر بزنید، همچنین می توانید در اقامتگاه‌های بوم ‌گردی و هتل های نزدیک به دشت آزو اقامت کنید، لازم است بدانید روستایی این منطقه همچنین اتاق هایی را به مسافران اجاره می دهند شما می توانید از روستاییان اتاقی را برای اقامت خود اجاره نمایید.

نکاتی برای سفر به دشت آزو تهران

برای سفر به دشت آزو باید به نکاتی که در ادامه برایتان بازگو می کنیم توجه داشته باشید، سعی کنید در این منطقه آتش روشن نکنید و اگر روشن کردید قبل از رفتنتان از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل نمایید. از ریختن زباله در طبیعت خود داری نمایید و با خود یک کیسه زباله همراه داشته باشید که در هنگام رفتن با خود زباله ها را ببرید، برای رفتن به دشت آزو با خود کلاه آفتاب‌ گیر، عینک دودی، کرم ضد آفتاب و خوراکی ‌های کنسروی، چادر مسافرتی، لوازم پخت ‌و پز، کیسه ‌خواب، زیرانداز، لباس مناسب، پتو، چراغ‌ قوه، کفش مناسب پیاده ‌روی و کوهپیمایی و… به همراه داشته باشید.

 

پوشش گیاهی و جانوری دشت آزو تهران

دشت آزو تهران دارای پوشش گیاهی متنوعی فقط از گیاهان دارویی می باشد که می توان به آویشن، شنگ، اسفند، پونه کوهی و گلپر اشاره کرد، گل‌های ریز بابونه زرد و لاله وحشی، قاصدک و علفزارهای بلند از دیگر گیاهان این منطقه می باشد. از پوشش جانوری در این دشت می توان به روباه، سمور، زاغ، پرندگان کوچک شکاری، سگ و موش صحرایی اشاره کرد که در این منطقه زیست می کنند.

امکانات دشت آزو تهران

دشت آزو از جاذبه های طبیعی در تهران که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند، این دشت امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، آلاچیق یا محل ‌های استراحت، مغازه یا اقامتگاهی وجود ندارد، اگر قصد دارید در این منطقه اقامت نمایید بهتر است با خود چادر مسافرتی و وسایل لازم به همراه داشته باشید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

جاهای دیدنی نزدیک به دشت آزو تهران

دشت آزو از مقصدهای جذاب و دیدنی اطراف تهران، که با طبیعت بکر و علفزارهای بلندش به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار بشمار می رود، در اطراف این جاذبه ی زیبا دیدنی های دیگری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

دریاچه ساهون

از جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی دشت آزو می توان به دریاچه ساهون اشاره کرد، دریاچه ساهون در دامنه کوه ‌های دماوند قرار گرفته، دریاچه ساهون حدود ۱۰۰۰ هکتار مساحت دارد و در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. دریاچه ساهون در فاصله ۱۲ کیلومتری  با دشت آزو قرار دارد، دریاچه ساهون که این روزها به مردابی شباهت دارد که آن هم بخاطر فعالیت‌های انسانی و مصرف بی ‌رویه آب‌های زیرزمینی می باشد، بهترین فصل برای بازدید از دریاچه ساهون فصل بهار و پاییز می باشد.

آدرس دریاچه ساهون : استان مازندران، بخش لاریجان، شرق روستای نوا

دخمه ‌های باستانی کافرکلی

دیگر جاذبه‌های نزدیک به دشت آزو می توان به دخمه ‌های باستانی کافرکلی اشاره کرد، دخمه های باستانی کافر کلی محل زندگی نیاکان خانواده‌های ساکن در لاریجان بوده است و قدمت آن به دوره ساسانیان و یا به گفته برخی به دوره مادها باز می گردد، در این منطقه حدود ۲۵۰ دخمه‌ قرار دارند که در گذشته دارای کاربری مختلفی به گفته محققان بوده است، عده ای از دانشمندان این دخمه ها را برای استفاده برای مراسم ‌های مذهبی و اجرای آیین‌ ها می دانند و عده ای محل اختفای ایرانیان در حمله اعراب می دانند، دخمه ‌های باستانی کافرکلی در حوالی روستای اسک قرار گرفته و مکانی جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به بناهای باستانی می باشد.

آدرس دخمه ‌های باستانی کافرکلی: استان مازندران، جاده هراز به‌سمت آمل، بعد از رستوران سالاری، ابتدای خروجی جاده رینه

مسیر دسترسی به دشت آزو تهران

برای دسترسی به دشت آزو تهران باید از جاده هراز به دشت آزو بروید زیرا تنها مسیر دسترسی به روستای نوا می باشد، دشت آزو  در مسیر ۲ کیلومتری دماوند در کنار رودخانه واقع شده است که از روستای نوا با حدود یک ساعت پیاده‌ روی می توانید به دشت آزو برسید. دشت آزو از مسیر تهران نزدیک به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فاصله می باشد

آدرس دشت آزو: استان مازندران، جاده هراز به ‌سمت آمل، خروجی کندلو و نوا، ۲ کیلومتری روستای نوا

 

date_range دوشنبه 07 خرداد 1403 remove_red_eye 60 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0