{{ctrl.notification}}
Cypriot cuisine

غذاهای قبرس

کشور قبرس کشور جزیره ‌ای در بخش شرقی دریای مدیترانه قرار دارد، این کشور دارای دو بخش قبرس شمالی و جنوبی می باشد، قبرس دارای آب وهوای معتدل مدیترانه ای که تابستان های گرم و خشک و زمستان ها معتدل و بارانی دارد، کشور قبرس دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، علاوه بر این جاذبه های دیدنی، شکم گردی از دیگر جاذبه های تفریحی در قبرس می باشد، که در این مقاله به معرفی خوشمزه ترین غذاهای قبرس می پردازیم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی غذاهای قبرس

کشور قبرس از دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی  تشکیل شده است، قبرس شمالی محل زندگی ترک زبان ها و قبرس جنوبی یا همان قبرس اروپایی محل زندگی یونانی ها می باشد به همین دلیل این کشور دارای ذائقه غذایی متفاوتی دارد و غذاهای قبرس شمالی ترکیبی از غذاهای ترکی و یونانی می باشد، جالب است بدانید بیشتر غذاهای قبرس مطابق با ذائقه ما ایرانیان می باشد، از غذاهای این کشور که شباهت زیادی به غذاهای ما دارد می توان به شفتالی کباب، پیرزولا (کباب شیشلیک)، تاووک کباب ( جوجه کباب )، کوفته کباب ( کباب تابه ای )، کوفته قبرسی اشاره کرد، در ضمن اگر درسفر به قبرس هوس غذای ایرانی کردید می توانید در قبرس شمالی غذا‌های بومی و بین المللی را در رستوران های این بخش پیدا کنید.

هالومی

از محبوب‌ ترین غذاهای قبرس شمالی می توان به هالومی اشاره کرد، این غذای سنتی محبوب و معروف از موادی نظیر: پنیر هالومی، سبزیجات و گوشت تهیه می شود، که در ابتدا پنیر هالومی را خرد و چند ساعت در آب شور قرار داده و بعد سرخ می کنند تا به رنگ قهوه ای درآید و بعد گوشت تکه تکه خرد شده را به آن اضافه کرده و بعد از سرخ شدن در آخر سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای، پیاز، گوجه فرنگی و سیر را اضافه و تفت می دهند. غذای هالومی به عنوان غذای اصلی در وعده ناهار یا شام در کنار نان محلی لفوش به صورت داغ و تازه سرو می شود. لازم است بدانید شما می توانید در رستوران‌ ها و فروشگاه‌های محلی قبرس غذای هالومی را تهیه نمایید.

 

کوپس

کوپس از دیگر غذاهای معروف قبرس شمالی می باشد که در لیست فوق العاده‌ ترین و شگفت انگیز‌ترین غذاهای قبرس قرار دارد، کوپس خمیری است که با گندم، آرد، آب، روغن و کمی نمک به دست آمده می باشد و داخل آن  با موادی مانند: گوشت چرخ کرده، جعفری، پیاز، انواع ادویه و … پر می شود و در روغن سرخ می شود و بعنوان یک پیش غذا سرو می شود. پخت این غذا بسیار راحت است و می توانید با داشتن طرز تهیه آن مواد لازم را خریداری و خودتان این غذای خوشمزه را آماده نمایید.

سوولاکی

از سری غذهای محبوب و معروف در قبرس کباب می باشد که از پرطرفدار ترین غذاهای این کشور محسوب می شود، پس اگر کباب خور هستید ما به شکا غذای خوشمزه ی سوولاکی را پیشنهاد می دهیم، سوولاکی یک وعده غذایی سنگین و اصلی بسیار خوشمزه که یک غذای اصیل یونانی می باشد، سوولاکی از تکه‌های کوچک گوشت تهیه می ‌شود و همراه با سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود. سوولاکی، کباب خوشمزه قبرسی عطر و بوی بی نظیری دارد و طعم آن بسیار لذیذ و دلپذیر می باشد در سفر به قبرس از این غذای خوشمزه یونانی حتما امتحان نمایید.

پستیتسیو

پستیستیو یک غذای سنتی خوشمزه که طعم و مزه ی بی نظیری دارد و با هر ذائقه ای سازگاری دارد، پستیستیو یک غذای یونانی در قبرس شمالی می باشد که به شکل ‌ها و روش‌ های مختلف پخته می شود. پستیتسیو غذایی شبیه لازانیا که از ترکیب موادی مانند: گوشت، پاستا، پنیر، دارچین، جعفری، نعنا طعم‌ دار تهیه می شود. پستیتسیو غذایی است که در اکثر جشن ‌ها، دورهمی ‌ها و مهمانی‌ ها طبخ می شود. اگر به قبرس شمالی سفر کردید این غذای خوشمزه را امتحان نمایید. پستیستیو از خوشمزه‌ ترین غذاهای قبرس که با ذائقه ما ایرانیان کاملا سازگار است.

کوپپیا

یکی دیگر از غذاهای سنتی قبرس کوپپیا است، این غذا از ترکیب گوشت چرخ کرده، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک، آبلیمو، گوجه فرنگی و انواع سبزی تهیه می شود. این غذا از از خوشمزه‌ترین غذاهای قبرس که ریشه یونانی دارد و در بین یونانی‌ ها به دلکه معروف می باشد. غذای خوشمزه کوپپیا به‌ عنوان غذای اصلی در بیشتر مهمانی ‌ها و دورهمی‌ ها کشور قبرس سرو می شود. کوپپیا شبیه دلمه ‌های ایرانی است و مورد علاقه ی بیشتر ایرانیا می باشد.

 

کلفتیکو

کلفتیکو از غذاهای خوشمزه و خوش طعم قبرس می باشد، که از موادی مانند گوشت بره و سیب زمینی سرخ شده به همراه گوجه و آویشن و سبزیجات معطر و پیاز و سس سرو می شود. کلفتیکو به معنی دزدیده شده می باشد که نام آن برگرفته از تاریخچه این غذا می باشد، در گذشته دزدها وقتی گوشت می ‌دزدیدند آنها را در زیر خاک درون حفره هایی دفن می کردند، و با حرارتی حدود چند ساعت آنها را می پختند، آن هم به این دلیل بود که دفن کردن آنها باعث می شود که هنگام پخت دودی از گوشت بلند نشود و جای آنها لو نرود. این غذای خوشمزه همرا با ماست سرو می شود. با تهیه بلیط هواپیما تهران لارناکا از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.  

فاسولادا

از غذاهای ملی قبرس که از محبوب ‌ترین غذاهای مدیترانه ‌ای به حساب می آید، فاسولادا می باشد. فاسولادا غذایی است که از لوبیا سفید، سیب ‌زمینی، هویج، کرفس، پیاز، گوجه‌ فرنگی، لوبیا و روغن زیتون تشکیل شده است و در حقیقت یک نوع سوپ و پایه اصلی غذاهای  قبرس می باشد.

 

date_range پنجشنبه 09 فروردین 1403 remove_red_eye 1957 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0