{{ctrl.notification}}
Cost management in Nowruz trips

مدیریت هزینه در سفرهای نوروزی

یکی از مهم ترین مسائلی که در سفرها باید به آن توجه داشته باشیم مدیریت کردن هزینه ها در سفر است، به همین دلیل باید قبل از هر چیزی یک برنامه ریزی دقیق داشته باشیم، این برنامه ریزی باید قبل از اقدام به تعیین مقصدتان باشد. وقتی قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و هزینه های سفرتان را محاسبه کنید و این نگاه درست به هزینه های سفر باعث می شود که در سفر به مشکلی برنخورید و از قیمت ها شوکه نشوید، در این مقاله آس چارتر قصد دارد راه کارهایی را به شما ارائه دهد تا مدیریت کاملی در هزینه هایتان در سفرهای نوروزی خود داشته باشید.

آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

برنامه ‌ریزی قبل از سفر

در قدم اول در نظر داشته باشید، داشتن برنامه ‌ای درست و منسجم قبل از مشخص کردن مقصدتان می تواند بسیار موثر باشد، اینکه چند روزه قصد سفر رفتن دارید، وعده های غذایی که مصرف دارید، مکان هایی که قصد بازدید از آنها را دارید، یا محل اقامت خود، با هزینه های دیگر همچون هزینه گذرنامه، موزه ها، امکانات تفریحی، هتل ها و ... و از همه مهم تر وسایل حمل و نقلی که قرار است از آن استفاده نمایید، که چقدر ممکن هزینه  در پی داشته باشد. داشتن یک برنامه ‌ریزی مالی صحیح و مناسب و پیش بینی شده و همچنین مدیریت درست درهزینه ها به شما اطمینان خاطر می ‌دهد بدون اینکه دغدغه‌ های مالی ذهن شما را درگیر کند بتوانید از سفر نوروزی خود لذت کافی را ببرید. اقتصادی برنامه ریزی کردن قبل از سفر سبب می شود که از بروز مشکلات و بحران ‌های مالی بعد از سفر جلوگیری شود.

 

انتخاب مقصد سفر نوروزی

گزینه ای که در برنامه ریزی خود باید به آن دقت داشته باشید انتخاب مقصد سفر نوروزی تان می باشد که بسیار تاثیر در مدیریت هزینه هایتان در سفر دارد، انتخاب مقصدی مثل شهرهای بزرگ باید توجه داشته باشید، که قیمت هتل ها و اقامتگاه ها در ایام نوروز خصوصا در شمال کشور و جزایر جنوبی کشور بسیار بالا می رود، بنابراین اگر بودجه ی محدودی دارید بهتر است مقصدی را انتخاب نمایید که ارزان تر باشد، مقصد می ‌تواند تاثیر قابل توجهی بر هزینه هایی همچون هزینه اقامت، هزینه تردد و حمل و نقل، هزینه ‌های تفریحی و گردشگری برای شما داشته باشد. مثلاً شهرهای بزرگ هزینه های گران‌ تری برای تفریح دارد اما شهرهای کوچک ‌تر با توجه به گزینه های تفریحی محدود هزینه های ارزان‌ تری برای شما در بر دارد. در نتیجه بهتر است قبل از سفر نسب به بودجه ای که دارید مقصد مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سفر نوروزی با خودروی شخصی

از موارد دیگری که قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشید انتخاب وسیله ی نقلیه می باشد، که می تواند بسیار موثر در مدیریت هزینه در سفرهای نوروزی شما دارد، در این مورد ممکن است تهیه بلیط هواپیما یا قطار و حتی اتوبوس برای سفر هزینه ی زیادی برایتان داشته باشد، هرچند که سفر خصوصا با هواپیما گزینه ی بسیار راحتی برای سفر است، اما هزینه ی زیادی باید پرداخت کنید، از بهترین گزینه ها برای سفر، سفرکردن با خودروی شخصی می باشد، از این رو می توانید از هزینه های خود کم کنید، سفر با ماشین هم لذت بیشتری دارد هم فرصت توقف در نقاط دلخواه جاده را برایتان فراهم می ‌کند و مسافرین استقلال بیشتری دارند. اما اگر خودروی شخصی ندارید و یا خودروی فرسوده ای دارید و نگران هزینه هایی مانند و پول بنزین و سایر هزینه ‌های ماشین خود هستید سفر با اتوبوس یا قطار هم می تواند یک گزینه عالی و معقول برای شما باشد.

انتخاب اقامتگاه مناسب در سفر نوروزی

بعد از انتخاب مقصد و وسیله ای که قرار است با آن سفر کنید، اکنون نوبت انتخاب یک اقامتگاه مناسب برای استراحتتان می باشد، انتخاب اقامتگاه با توجه به بودجه و شرایطی که دارید باید در نظر گرفته شود، از این رو گزینه‌ های مختلفی برای شما وجود دارد، انتخاب اقامتگاه با خدمات متنوع و امکانات متعدد و همچنین اقامتگاهی نزدیک به مقاصد گردشگری و تفریحی و همچنین اقامتگاه‌های مختلف دیگری همچون خانه ‌های محلی، ویلاهای اجاره ‌ای، مسافرخانه، متل و هتل ‌هایی با ستاره بندی ‌های مختلف و... همه بستگی به بودجه شما دارد، اگر با اعضای خانواده به سفر می روید اجاره خانه های محلی می تواند برایتان به صرفه تر باشد، که به صورت شریکی خانه ای را اجاره نمایید، رزرو هتل های لوکس 3 تا 5 ستاره با کلیه امکانات تفریحی و رفاهی نیاز به بودجه بالایی دارد، اما گزینه های مقرون ‌به ‌صرفه‌ تری نیز وجود دارد مانند: اقامت در روستاها، اقامتگاه های بوم‌ گردی‌ و خانه‌های محلی، هتل آپارتمان ‌ها و سوئیت ها یا محلی برای کمپ که می تواند در مدیریت شما در هزینه های سفر نوروزی به شما کمک کند. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران از سایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

غذا در سفر نوروزی

از موارد مهم در هزینه سفرنوروزی، هزینه برای خورد و خوراک در سفر می باشد، در این صورت باید بودجه ای را برای غذا در سفر خود در نظر بگیرید، اگر با خوردروی شخصی خود سفر می کنید می توانید از خانه برای وعده های غذایی خود خوراکی به همراه ببرید، که این کار در هزینه های سفر صرفه جویی می کند، اگر هم با وسایل دیگر حمل و نقل به سفر می روید می توانید با توجه به اوضاع مالی و بودجه خود از غذاخوری و رستوران های متعددی که در مقصد سفر خود وجود دارد استفاده نمایید. به این گونه می توانید در سفر نوروزی خود مدیریت دقیقی داشته باشید.

date_range دوشنبه 28 اسفند 1402 remove_red_eye 1165 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

هزینه‌ های تفریح را چگونه در سفر نوروزی صرفه ‌جویی دهیم؟

شما می توانید با تهیه لیستی از جاذبه‌ها و تفریحات ارزان و رایگان، رفتن رستوران ‌ها و کافه ‌های ارزان، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس برای بازدید از جاذبه ها و یا پیاده روی در هزینه های سفر تاثیر بسیاری دارد.

بهترین روش برای برنامه ریزی سفر در نوروز کدامند؟

برای سفرهای نوروزی، یک برنامه ریزی درست و صحیح و انتخاب زمان رفت و برگشت، اقامتگاه، مقصد سفر و هزینه‌های سفر شما بسیار موثر می باشد.