{{ctrl.notification}}
Bandar Abbas coastal attractions

جاذبه های ساحلی بندرعباس

بزرگترین و مهمترین شهر بندری ایران در جنوب کشور شهر زیبای بندرعباس می باشد، بندرعباس در نزدیکی تنگه هرمز و مرکز استان هرمزگان است، این شهر ساحلی دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، در ادامه آس چارتر به معرفی جذاب ترین جاذبه های دیدنی در ساحل بندرعباس می پردازد با ما همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

پارک ساحلی دولت بندرعباس

پارک ساحلی دولت یا ساحل نخل ناخدا از محبوب‌ ترین سواحل بندرعباس بشمار می رود و این پارک طرفداران بسیار زیادی دارد که گردشگران را به خود جذب کرده است، پارک ساحلی دولت بندرعباس در نزدیکی یکی از محلات جنوبی شهر بندرعباس قرار دارد و به نام محله نخل ناخدا و به همین دلیل به پارک دولت به این نام نیز معروف شده، پارک ساحلی دولت گزینه ی بسیار مناسبی برای مسافران و گردشگران به حساب می آید، که می توانند به راحتی در این پارک کمپ بزنن و از دیگر امکانات رفاهی این پارک استفاده نمایند، از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ساحلی دولت بندرعباس می توان به کافی شاپ ها و رستوران‌ ها مجموعه کارتینگ، پیست اسکی، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی، زمین دوچرخه سواری، آلاچیق‌ هایی برای نشستن و همچنین باربیکیو و حمام، دستشویی، بوفه ، فروشگاه و … اشاره کرد. پارک ساحلی دولت بندرعباس در اعیاد و مناسبت های مذهبی مکانی برای تجمع مردم بومی بندرعباس می باشد.

اسکله ماهی فروشان بندرعباس

در نزدیکی پایانه شهید حقانی اسکله و بازار ماهی فروشان بندرعباس قرار گرفته، در این اسکله صیادان تازه‌ ترین ماهی های صید شده خود را به این اسکله و بازار آورده و بفروش می رسانند، این اسکله از شلوغ ترین مناطق ساحلی بندرعباس می باشد و شما می توانید انواع مختلفی از ماهی ها، ماهی کفال، ماهی شیر یا شیرماهی، سنگسر، ماهی کفشک، ماهی شوریده و انواع شاه‌ میگوها صدف، خرچنگ و دیگر آبزیان را تهیه نمایید، در این بازار بوی تند ماهی ممکن است برایتان آزار دهنده باشد. جالب است بدانید زنان بومی بندرعباس در این اسکله ماهی تازه خریداری شده شما را با ادویه محلی برایتان سرخ می ‌کنند که بسیار خوش طعم و خوشمزه می باشد. پارک ساحلی کوچکی به نام پارک کیش نیز در کنار اسکله و بازار ماهی فروشان بندرعباس می باشد که دارای چشک اندازی بسیار زیبایی از ساحل می باشد می توانید ساعتی را در این پارک ساحلی به استراحت بنشینید.

مجسمه صیاد مروارید بندرعباس

یکی از نماد های زیبا و دیدنی در ساحل بندرعباس مجسمه صیاد مروارید می باشد که در غربی ترین نقطه بلوار غدیر و رو به روی استانداری هرمزگان واقع شده است، مجسمه صیاد مروارید نماد و یادبود صنعت کهن و بومی صید مروارید در بندرعباس کی باشد.

 

پارک ساحلی سورو بندرعباس

از دیگر پارک های ساحلی بندرعباس پارک ساحلی سورو بندرعباس می باشد، این پارک در محله سورو واقع شده و این پارک ساحلی از غربی ترین محله سورو تا تا بندر شهید باهنر می باشد، پارک ساحلی سورو بندرعباس دارای امکانات رفاهی نظیر فضای بازی کودکان، میز و نیمکت سنگی، آلاچیق، پلاژ مخصوص بانوان، قایق سواری، پیک‌ نیک، زمین بازی کودکان، نمازخانه، بوفه، آبخوری، کمپ زدن، بازارچه، فروشگاه، نیمکت، سرویس بهداشتی، رستوران، حمام می باشد، از دیدنی های جذاب این پارک ساحلی وجود درختان زیبای نارگیل، نخل زینتی، خرما، سیکاس، ختمی دریایی، گارم زنگی و پلومریا می باشد که بسسار این پارک را جذاب و دیدنی کرده اند. همچنین در پارک ساحلی سورو یک پلاژ ویژه بانوان وجود دارد که خدمات ورزشی و تفریحی همچون استخر در کناره دریا وجود دارد.

پارک ساحلی ولایت بندرعباس

پارک ساحلی ولایت از دیگر جاذبه های دیدنی و تفریحی بندرعباس می باشد، پارک ساحلی ولایت در میان پارک غدیر و پارک دولت قرار گرفته و از سواحل معروف بندرعباس بشمار می رود. از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ساحلی ولایت بندرعباس می توان به مسیر مخصوص برای دوچرخه سواری و اسکیت سواری و همچنین آبخوری، رستوران، بوفه، سفره ‌خانه، قهوه‌ خانه، آلاچیق، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پایانه کشتیرانی شهید حقانی بندرعباس

یکی از جاذبه های ساحلی بندرعباس که بسیار دیدنی می باشد، پایانه کشتیرانی شهید حقانی بندرعباس است، در پایانه کشتیرانی شهید حقانی شما می توانید به جزایر هرمز و قشم سفر کنید زیرا این پایانه قایقرانی و کشتیرانی است که روزانه حدود ۵ تا ۶ نوبت کشتی هایی به مقصد جزایر هرمز و قشم ورود و خروج دارند. با تهیه بلیط هواپیما تهران بندرعباس در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

بندر شهید باهنر بندرعباس

از جاذبه های ساحلی بندرعباس بندر شهید باهنر می باشد، این بندر در سال ۱۳۴۶ خورشیدی تاسیس گردیده، بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی ایران می باشد که کالا و مواد نفتی و غیرنفتی و… صادر و وارد می شود. بندر شهید باهنر بندرعباس بعد از بندر خرمشهر از فعال ‌ترین بندرهای ایران به حساب می ‌آمد، از ویژگی های بندر شهید باهنر بندرعباس می توان به کهن ‌ترین بندر چند منظوره ایران، بزرگ ‌ترین بندر صادارتی ایران و موقعیت ممتاز ژئوپولتیکی، اتصال به آب‌ های آزاد، اتصال به راه‌های بین‌المللی می باشد و همچنین در مجاورت بندرهای تجاری و جزیره‌های تفریحی خلیج فارس قرار دارد.

رستوران های ساحلی بندرعباس

علاوه بر جاذبه های ساحلی بندرعباس و طبیعی و گردشگری و تفریحی ساحلی بندرعباس می توان به رستوران های ساحلی بندرعباس اشاره کرد، از بهترین رستوران‌ های ساحلی بندرعباس می توان به رستوران ساحلی ستاره دریایی، رستوران دریایی، رستوران گل گندم، مجموعه پذیرایی برگه اشاره کرد، قلیه میگو، مهیاوه، بلالیت، هزاری، زیبون، موفلک و ماهی شکم‌ پر از خوشمزه ترین غذاهای محلی جنوبی که می توانید در این رستوران ها سفارش داده و نوش جان کنید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 28 اسفند 1402 remove_red_eye 706 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

بهترین رستوران‌ های ساحلی بندرعباس کدامند؟

بهترین رستوران‌ های ساحلی بندرعباس، رستوران ستاره دریایی، رستوران دریایی بندر، رستوران گل گندم، مجموعه پذیرایی برگه می باشد.

بهترین سواحل تفریحی بندرعباس کدامند؟

بهترین سواحل تفریحی بندرعباس، پارک ساحلی ولایت، پارک ساحلی دولت، پارک ساحلی غدیر، پارک ساحلی سورو می باشد.