{{ctrl.notification}}
Arvand river of Khuzestan

اروند رود خوزستان

اروند رود یکی از جاذبه های طبیعی و معروف در ایران که در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق قرار دارد، اروند رود از رودهای بزرگ و مهم ایران و از جاهای دیدنی خوزستان بشمار می رود، این رود از رودخانه های ایران و کوه‌ های زاگرس ایران تامین می ‌شود، اروند رود تاریخ پر از فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در طول تاریخ دعوای زیادی سر مالکیت این رود وجود داشته است. در این مقاله آس چارتر به معرفی اروند رود می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

 

معرفی اروند رود خوزستان

اروند رود یکی از جاذبه های دیدنی در خوزستان که در ایران بسیار محبوب و معروف می باشد، اروند رود از رودهای دجله، فرات و کارون به وجود آمده‌ است، اروند رود حدود 190 کیلومتر طول دارد و از قرنه تا ریزشگاه امتداد دارد و در میان شهر ایرانی اروند کنار و شهر عراقی فاو قرار دارد. قدمت این رودخانه به طور دقیقی مشخص نیست، اما اکثر مورخان قدمت آن را به قبل از دوره عثمانی نسبت داده اند، حتی نام اروند رود در شاهنامه و اوستا نیز آمده است، اروند رود از به هم پیوستن رودهای کارون، کرخه، زاب بزرگ، زاب کوچک، دیاله، بکور، سیروان، الوند، دجله و فرات تشکیل شده است.

اروند رود بعنوان یکی از مهم ترین مسیرهای آبی تجاری بشمار می رود و برای کشتی ‌رانی استفاده می شود از بندرهای مهم در این رود می توان به آبراه بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو اشاره کرد، اروند رود نقش چشمگیری در رونق بازرگانی و تجاری شهرهای خرمشهر، آبادان، خسروآباد، فاو و بصره داشته و دارد. اروند رود حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر عرض و بین ۹ تا ۱۵ متر عمق دارد که در زمان جذر و مد عمق آن به ۲۵ متر هم می ‌رسد. اروند رود دارای طبیعتی زیبا و جذابی نیز می باشد پوشش گیاهی اطراف اروند رود شامل نخلستان و نیزارهای زیبایی می باشد که در اطراف اروند رود قرار دارد.

نام گذاری اروند رود

اروند به معنی تیز و تندرو و یا آب رونده می باشد و در دوره باستان به تمام طول رود دجله اروند رود گفته می‌ شد. همچنین از دیگر معنی های اروند رود تیز و تند و یا رودخانه وحشی که یکی دیگر از نام های اروند رود می باشد، این رودخانه بخاطر جریان آب زیاد و امواج خروشان برای شنا اصلا مناسب نیست و در این رودخانه بیشتر برای فعالیت‌های تجاری استفاده می ‌شود.

مالکیت اروند رود

اروند رود از رودهای مرزی ایران که در طول تاریخ بر سر مالکیت آن کلی دعوا بوده است، مقدار زیادی از آب این رودخانه از دیگر رودخانه های داخل ایران تامین می گردد، اما کشورهایی نظیر عراق و ترکیه ادعای مالکیت اروند رود داشتند، سرانجام بعد از کلی کشمکش عمیق ‌ترین نقطه رود اروند رود به‌ عنوان خط مرزی میان دو کشور ایران و عراق تعیین گردید و در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۳ طی معاهده ۱۹۷۵ الجزایر تصویب گردید.

بهترین زمان بازدید از اروند رود

اروند دارای آب وهوای بسیار گرم و خشکی می باشد و در تابستان گرمای شدید آن آزار دهنده می باشد، به همین خاطر بهترین زمان برای بازدید از اروند رود فصل های فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار می باشد که آزاردهنده نیست و معتدل و دلچسب می باشد و میزان آب رودخانه بیشتر است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران اهواز را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

پوشش گیاهی اروند رود

اروند رود از جاذبه های دیدنی در خوزستان که دارای پوشش گیاهی نی و چولان  می باشد، چولان نوعی بوته‌های بلندی است که در کنار اروند رود رشد می‌ کند که ارتفاع نی ها و چولان ها از یک متر و نیم تا ۴ متر می ‌رسد که جذابیت منطقه را چند برابر کرده است، همچنین نخلستان های بسیار جذابی نیز در اطراف رودخانه اروند رود قرار دارد که وسعت بسیار زیادی دارند و این مخاس

پوشش جانوری اروند رود

از پوشش جانوری در اطراف اروند رود می توان به پرندگان مهاجر سیبری که در فصل زمستان به این منطقه مهاجرت می کنند، و پرندگانی نظیر انواع اردک‌ ها و غازها سرسفید تاج‌ دار، سرسیاه، دم دراز، بلوطی، ارده‌ای، ابروسفید، خوتکا، گیلار، فیلوش و گونه‌ های دیگر نیز در این منطقه زندگی می کنند،

جاذبه های  تفریحی و گردشگری اروند رود

اروند رود از جاذبه های دیدنی در خوزستان که شما می توانید به راحتی به خوزستان سفر کنید و از این جاذبه ی دیدنی بازدید نمایید، اروند رود از لحاظ صنعتی و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و بعنوان یک قطب گردشگری در منطقه بشمار می رود، از جاهای تفریحی و گردشگری در اروند رود می توان به مراکز خرید و بازارهای منطقه آزاد اروند، صرف غذاهای محلی در انواع کافه و رستوران ‌ها، پارک‌ ها و شهربازی، بازدید از رودخانه‌ هایی مثل کارون، بهمنشیر و اروندرود، دریاچه شهدای بریم، خانه ‌های سنتی و مضیف‌ها (مهمان ‌خانه‌ی اعراب)، باغ طالبی در روستای مقیطه، ماهیگیری و قایق ‌سواری در مجموعه تفریحی رویای مادر، نخلستان‌ ها، تفریحات و ورزش‌های آبی در رودخانه اروند صغیر و گردشگری در روستاهای معاف خرمشهر، یادمان ‌های دفاع مقدس، نقشه حیر آبادان، روستای بدریه خرمشهر، روستای قانمیه در جزیره مینو، روستای سادات آبادان، روستای شلحه حاج حسین، روستای صنگور آبادان اشاره کرد. سالانه گردشگران زیادی از این جاذبه ی دیدنی بازدید می کنند و در ادامه به معرفی جاهای دیدنی در اطراف اروند رود می پردازیم همراه ما باشید.

  

اقامت در اروند رود

اروند رود از جاذبه های دیدنی در خوزستان این جاذبه ی دیدنی و جاهای دیدنی در اطرافش گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است اگر خواستید چند روزی را در این منطقه اقامت کنید می توانید از هتل، اقامتگاه‌های بوم ‌گردی و یا خانه‌ های مردم محلی استفاده نمایید.

date_range جمعه 31 فروردین 1403 remove_red_eye 42 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0