{{ctrl.notification}}
Artakand Mashhad

ارتکند مشهد

مشهد یکی از زیباترین شهرهای کشورمان ایران که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، شهر مشهد علاوه بر وجود بارگاه مقدس هشتمین امام، دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری نیزمی باشد، از دیگر جاذبه های شهر مقدس مشهد روستاها و دیدنی های جذاب اطراف این شهر می باشد، در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های اطراف مشهد که بسیار پرطرفدار می باشد بپردازد، آبشار زیبای ارتکند مشهد یکی از معروف ترین جاذبه هایی می باشد که بازدید از آن بسیار لذت بخش است در ادامه همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما  از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی آبشار ارتکند مشهد

یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری کلات نادری مشهد ارتکند است. این آبشار در 130کیلومتری شهرستان مشهد واقع شده است، اگر برای گشت و گذار به کلات بروید، وارد دنیایی پر از تاریخ شده اید. اما اگر فقط می خواهید به طبیعت گردی بروید، باز هم قدم به سرزمینی خوش آب و هوا می گذارید که دشتی طبیعی و بکر کوهستانی را خواهید دید. کوه ها، رودخانه ها، آبشارها، دشت ها، معماری ایرانی، تاریخ، همه در کنار هم منظره ای شگرفی را خلق کرده اند.

 

امکانات رفاهی آبشار ارتکند مشهد

ارتکند به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، آبشار ارتکند که در این منطقه طرفداران بسیار زیادی دارد که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند از این رو امکانات رفاهی متعددی نظیر سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، چادرهای اقامتی و وسایل مورد نیاز در نظر گرفته شده که در طی مسیر مشاهده خواهید کرد.

هزینه ورودی به آبشار ارتکند

برای بازدید از این جاذبه ی زیبا و دیدنی در بدو ورود از شما هزینه ای دریافت می شود، جالب است بدانید آبشار ارتکند یکی از تمیزترین جاذبه‌های طبیعی کشورمان شناخته شده است، که بعد از دریافت مبلغی بعنوان ورودی تعدادی کیسه ‌زباله پلاستیکی به شما تحویل داده می شود، که هنگام خروج از تفریحگاه با تحویل پلاستیک ‌های زباله هزینه ورودی که پرداخت کرده بودید را پس خواهید گرفت، که این روش به حفظ محیط زیست کمک زیادی کرده است.

 

وسایل مورد نیاز برای رفتن به آبشار ارتکند مشهد

برای بازدید و رفتن به آبشار ارتکند مشهد ضروری ترین وسایل و تجهیزاتی که باید به همراه داشته باشید داشتن کفش مناسب است، زیرا مسیرهایی که از آن عبور خواهید کرد وجود مسیرهای سنگلاخی و تخته‌ سنگ‌هایی است که تعدادی از آنها لزج می باشد و احتمال سر خوردن بر روی آنها می باشد از این رو کفش مناسبی حتما به همراه داشته باشید. از دیگر تجهیزات مورد نیاز کوله ‌پشتی مناسب، لباس گرم، عینک و کلاه آفتابی، عصای مخصوص کوهنوردی، کمک‌های اولیه، پاور بانک و خوراکی و پول نقد می باشد که باید به همراه داشته باشیم. لازم است بدانید برای عبور از رودخانه کاورهای ضد آب نیز با خود داشته باشید که کفش ها و یا کوله پشتی که با خود حمل می کنید آب به آن نفوذ نکند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه و زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران مشهد را در این سامانه دریافت نمایید.

مسیر دسترسی به ارتکند مشهد

برای بازدید از جاذبه زیبای ارتکند مشهد می توانید از هر کجای مشهد که هستید به سمت بلوار خواجه ربیع و جاده مشهد-کلات بروید و از تقاطع سد کارده عبور کرده و پس از آن به روستای زیبای محمدیه می رسید، در طی مسیر ارتکند باید از چند روستای دیگر عبور کنید تا به دره سبز قزلق برسید. در انتها با رسیدن به روستای سه رود آبشار ارتکند خواهید رسید.

 

بهترین زمان بازدید از آبشار ارتکند

برای بازدید از آبشار ارتکند می توانید در هر فصلی که دوست دارید به آنجا بروید، آبشار ارتکند در هر فصل زیبایی‌ های خاص خود را دارد، اما بهترین زمان برای سفر و بازدید از آبشار ارتکند فصل‌های بهار، تابستان و پاییز تا اواخر آبان ماه می باشد.

اقامت در ارتکند

اگر در ارتکند قصد اقامت دارید، چندین اقامتگاه و اردوگاه برای اسکان بازدیدکنندگان در روستای ارتکند در نظر گرفته شده که می توانید یکی از اقامتگاه‌های مناسب بسته به سلیقه خود را انتخاب نمایید و شبی را در آنجا اقامت نمایید.

 

جاذبه های دیدنی ارتکند

علاوه بر آبشار زیبای ارتکند جاذبه های گردشگری دیگری نیز در اطراف این جاذبه ی پرطرفدار وجود دارد که می توانید از آنها نیز بازدید نمایید و لحظات خوشی را برای خود ثبت نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

مصلی تاریخی سبزوار

از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی در نزدیکی آبشار ارتکند مصلی تاریخی سبزوار می باشد که از جاهای دیدنی سبزوار محسوب می ‌شود، بنای مصلی تاریخی سبزوار دارای معماری سنتی و تاریخی می باشد و شامل چهارطاقی اصلی، فضای مرکزی و یک ایوان بزرگ و گنبد می باشد این بنای تاریخی مربوط به دوره ی سربداران می باشد و در آن دوره خانقاه چند تن از بزرگان سربداریه بوده و بعدها به‌ جایگاهی برای نمازهای اعیاد بزرگ تغییر کاربری داده است، جالب است بدانید مصلی تاریخی سبزوار اولین محلی بوده که در ایران نماز جمعه در آن بر پا شده است. مصلی تاریخی سبزوار به ‌عنوان یک اثر تاریخی در ۲۷ دی ۱۳۵۵ هجری شمسی با شماره ثبت ۱۳۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

کاخ خورشید

از دیگر جاذبه های دیدنی در نزدیکی آبشار ارتکند می توان به کاخ خورشید اشاره کرد؛ کاخ خورشید یک بنای آجری که و نماهای بیرونی آن را با سنگ‌ های تراش‌ خورده تزئین شده، کاخ خورشید در مرکز شهر کلات در میان محوطه ‌ای وسیع قرار دارد و در داخل آن اشیا و غنائم گران‌ بهای نادری نگهداری می شود. کاخ خورشید در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ هجری شمسی با شماره ثبت ۳۲۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسده است. جالب است بدانید نان این کاخ زیبا از اسم یکی از همسران نادرشاه گرفته شده است.

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 29 اسفند 1402 remove_red_eye 1787 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

فاصله ارتکند تا مشهد چند کیلومتر است؟

فاصله ارتکند تا شهر مشهد حدود ۱۲۸ کیلومتر می باشد.

آبشار ارتکند در کجا قرار دارد؟

آبشار ارتکند در استان خراسان رضوی، شهرستان کلات نادری و 7 کیلومتری غرب روستای ارتکند واقع شده است.