{{ctrl.notification}}
Architecture of Burj Al Arab Dubai

معماری برج العرب دبی

دبی از توریستی ترین شهرهای جهان که دارای جاذبه های دیدنی و منحصربفرد بسیار زیادی می باشد، دبی سالانه میزبان گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر جهان می باشد، دبی لاکچری ترین جاذبه ها و دیدنی ها رو در خود جای داده است و دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی می باشد، دبی بلندترین و لاکچری ترین برج ها رو در خود جای داده است، برج های مرتفعی که در جهان بسیار معروف می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد درباره برج العرب و معماری مهندسی شده آن اطلاعاتی را در خدمت شما قرار دهد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

ارتفاع برج العرب دبی

برج العرب از برج های معروف و از هتل های لوکس و مجلل در دبی می باشد، برج العرب از مجلل ترین سازه های دنیا که حدود ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و هفتمین هتل بلند جهان بشمار می رود، برج العرب در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا از قدیمی‌ ترین محله‌ های دبی بر روی جزیره ‌ای مصنوعی ساخته شده است، برج العرب هتلی لوکس و ۵ ستاره و پنجمین هتل بلند دنیا که نما و معماری برج العرب دبی از بادبان کشتی الهام گرفته است، انتخاب این نماد نشانی از شغل اصلی و کهن مردم دبی که در دریای خلیج فارس به ماهی ‌گیری مشغول بودند می باشد، این سازه‌ مجلل و عظیم دارای یک معماری مهندسی شده می باشد، هتل برج العرب در بین گردشگران و توریستان چینی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ حدود 25 درصد کشترس چینی داشته است. جالب است بدانید برای دسترسی به برج العرب می توانید از سه راه دریایی، زمینی و هوایی استفاده نمایید.

طراحی برج العرب دبی

طراحی هتل برج العرب را در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط ام رایت از شرکت دبلیو‌اس آتکینز و در سال ۱۹۹۴ میلادی با همکاری از ۳.۵۰۰ کارگر، ۳.۰۰۰ شرکت و پیمانکار و ۲۵۰ طراح از انگلستان، آمریکا و دبی آغاز گردید، برج العرب در مدت ‌زمان دو سال ساخته شد و در اول دسامبر ۱۹۹۹ میلادی حدود پنج سال بعد افتتاح شد. در ساخت برج العرب بیش از ۷۰ هزار متر مکعب بتن و ۹۰۰۰ تن فولاد به کار رفته است. هتل برج العرب با خاص ‌ترین و استاندارد ترین امکانات روز دنیا توانسته 7 ستاره را به خود اختصاص دهد.

 معماری برج العرب دبی

برج العرب مظهر تجمل دارای ویژگی‌ های پیچیده مهندسی می باشد، برج العرب دارای یک مخروط فولادی معکوس که در ارتفاع ۲۱۰ متری در نزدیکی سقف قرار دارد. برج العرب دارای یک سکوی فرود بالگرد در آخرین طبقه خود می باشد، برج العرب دارای ۵۶ طبقه، ۲۰۲ اتاق و ۸ رستوران می باشد، ساختمان برج العرب به ‌شکل V و حدود  ۲۵۰ ستون به قطر ۱٫۵ متر می باشد که حدود ۴۵ متر آن زیر دریا قرار دارد، ساخت برج العرب روی جزیره مصنوعی کاری بسیار سخت بوده که با تجمع میلیاردها دانه شن پایه های این برج پوشانده شده که پایه را محکم در جای خود نگه دارد، برای دستیابی به استحکام کافی برج العرب از خر پاهای فلزی غول ‌پیکر با مقطع مثلثی و طول ۸۵ متر در دیوارهای جانبی بیرونی استفاده شده و ۲۰۲ سوئیت هتل دارای نمای منحنی و بالکنی در طبقه فوقانی در دو طبقه می باشد که با سازه بتنی نصب شده اند،

 برج العرب برای مقاومت در برابر باد شدید در بیرونی‌ ترین قسمت ساختمان اسکلتی فولادی از تیرهای بزرگ قرار گرفته که در برابر بادهای شدید مقاوم می باشد، در برابر گرمای شدید دبی که دمای هوای به بالاترین حد خود می رسد نیز در نمای بیرونی برج دو لایه بافت معماری پوشانده شده که در برابر گرما بسیار مقاوم می باشد، از دیگر طراحی های منحصربفرد در برح العرب دودکش آن می باشد، برج العرب در ورودی اصلی دارای درهای چرخان می باشد که به‌ عنوان مکانیسم قفل‌ کننده عمل می کنند، اثر دودکش صعود هوای گرم و سقوط هوای خنک در ساختمان‌های بلند جلوگیری می کند، درهای چرخان فضایی برای تبادل هوا با بیرون باقی نمی گذارد.

سوییت ‌ها و معماری داخلی برج العرب دبی

برج العرب جزو پنج هتل گران جهان می باشد و این هتل دارای طراحی ترکیبی از معماری شرقی و غربی می باشد، در طراحی و ساخت نمای داخلی تمامی اتاق‌ های هتل برج العرب از طلا استفاده شده، هتل برج العرب دارای ۲۸ طبقه‌ ی دوگانه ۲۰۲ اتاق خواب که همه این اتاق ها سوییت‌ هایی دوبلکس می باشد، کوچکترین سوییت هتل برج العرب ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین سوییت آن ۷۸۰ متر مربع وسعت می باشد، ستون های سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگ ‌‌های کار شده بر روی نرده‌ها از طراحی های داخلی هتل برج العرب می باشد، گران ‌ترین سوییت هتل برج العرب برای هر شب حدود  ۲۴ هزار دلار می باشد، لابی هتل هتل برج العرب از طلا ساخته شده و بیش از ۳۰ نوع مرمر  در فضای درونی آن قرار دارد. برای روشنایی برج العرب بیش از ۲۸ هزار تجهیزات استفاده شده، لابی هتل برج العرب سه آکواریوم با ۵۰ گونه ماهی قرار دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران دبی در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به هتل برج العرب دبی

برای دسترسی به هتل برج العرب دبی ابتدا به سمت جاده ساحلی جمیرا بروید، می توانید از وسایل نقلیه مختلف برای دسترسی استفاده نمایید، هتل برج العرب در جزیره مصنوعی العرب 50 کیلومتری غربی ساحل جمیرا واقع شده است، اگر از خطوط تاکسی استفاده می کنید در ایستگاه RTA بانک تاکسی دبی وارد جاده ساحلی جمیرا شوید، اگر از خودروی شخصی استفاده می کنید می توانید ابتدا وارد خیابان شیخ زاید شده و از خیابان التنهای، مستقیم به سمت جاده ساحلی جمیرا بروید. در هر قسمت از دبی که قرار دارید می توانید خود را به ساحل جمیرا برسانید تا به هتل برج العرب دسترسی داشته باشید.

 

date_range یکشنبه 27 خرداد 1403 remove_red_eye 75 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0