{{ctrl.notification}}
Anzali Bandar Ghazian bridge

پل غازیان بندر انزلی

بندر انزلی از بزرگترین بندرگاه های ایران و از جاذبه های گردشگری ایران که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. بندر انزلی در ساحل دریای خزر قرار دارد و مهم ترین جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی را در خود جای داده است، در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی  بندر انزلی پل غازیان بپردازیم، تا پایان این مقاله همراه با آس چارتر باشید تا اطلاعات لازم از پل غازیان را در خدمت شما قرار دهیم. با تهیه بلیط هواپیما در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی پل غازیان بندر انزلی

 پل غازیان بندر انزلی بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران به رشت بر روی رودخانه انزلی واقع شده است، پل غازیان در لیست مهمترین جاهای دیدنی بندر انزلی قرار دارد و جزو پل های تاریخی ایران محسوب می شود، که قدمت آن به زمان حکومت پهلویان باز می گردد، پل غازیان حدود ۲۱۰ متر طول و و عرضی معادل ۱۰ متر و دارای ۸۵/۶ متر ارتفاع و ۵ دهانه می باشد که طول یکی از دهانه های آن مه متحرک می باشد حدود 25 متر است. پل غازیان در سال 1314 توسط شرکت های سوئدی ساخت آن آغاز  گردید، پل غازیان بندر انزلی در گذشته برای تجارت و عبور کشتی ها باز و بسته می شد. بعد از طی حدود 18 سال سرانجام در سال 1316 ساخت آن به پایان رسید و قسمت متحرک آن در سال 1330 از کار افتاد و باعث شد این پل برای همیشه ثابت بماند، امروزه پل غازیان بندر انزلی به عنوان یکی از مهم ترین تفریحگاه های شمال کشور محسوب می شود. پل غازیان بندر انزلی همچنین بعنوان یک اثر ملی در سال 1379 آن را فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی ‌های پل تاریخی غازیان بندر انزلی

پل غازیان از جاذبه های دیدنی پل غازیان بندر انزلی می باشد، این پل تماشایی دارای دیدنی های زیادی در اطراف خود می باشد، پل غازیان دارای منظره ی بسیار زیبایی می باشد که می توانید بر روی آن قدم بزنید، و یا بروی نیمکت های سنگی وسط گذرگاه بنشینید و امواج زیبای دریا به سمت ساحل را تماشا کنید. از جاذبه ها و اماکن مهم بندر انزلی عبارتند از : تالاب معروف انزلی، کلیسای مریم مقدس، کاخ موزه نظامی، حافظیه یا ساختمان موزیک، خانه دهباشی انزلی و موج شکن بندر انزلی و ... که در نزدیکی این پل قرار دارند. در ادامه چند ومورد از جاذبه های دیدنی بندر انزلی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تالاب بندر انزلی

یکی از زیباترین و مهم ‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور تالاب انزلی گیلان می باشد که در جنوب غربی شهر بندرانزلی قرار دارد، تالاب انزلی از محبوب ‌ترین مقاصد طبیعت گردی و گردشگری در شمال کشور و یکی از نخستین تالاب‌ های بین ‌المللی که در سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌ المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. تالاب انزلی دارای مناظر زیبایی از نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌ های دریایی می باشد که قدمت آنها به ۱۵ هزار سال قبل، بازمی گردد. تالاب انزلی همچنین دارای تفریحات جذابی همچون قایقرانی، ماهیگیری و پرنده ‌نگری می باشد.

کاخ موزه بندر انزلی

از دیگر جاهای دیدنی بندرانزلی کاخ موزه بندر انزلی یا کاخ میان پشته می باشد. کاخ میان پشته در دوران قاجار در ۲ طبقه و زیربنای حدود ۱۲۰۰ مترمربع ساخته شده، کاخ موزه بندر انزلی دارای ۱۱ اتاق، یک سالن پذیرایی و ۴ سرویس بهداشتی می باشد و دارای معماری باشکوهی نیز می باشد، کاخ موزه بندر انزلی در ارتفاعی 14 متری بنا شده، معماری این کاخ موزه عهده معماران ایرانی بوده و از نظر معماری با سایر بناهای تاریخی انزلی متفاوت می باشد. جالب است بدانید کاخ موزه بندر انزلی متعلق به یک بازرگان روسی تبار به نام خوشتاریا بوده که وی مالک اصلی این کاخ بوده که  در اولین سفر رضا شاه به انزلی خوشتاریا، ملک را به رضا شاه هدیه می دهد. بعد از 38 سال نیروی دریایی این کاخ موزه را تحویل گرفت و سرانجام در سال 1357 این کاخ موزه به  یکی از موزه های مهم نظامی کشور و شهر انزلی تبدیل شد.

کلیسای مریم مقدس انزلی

کلیسای مریم مقدس از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف پل غازیان بندر انزلی می باشد، کلیسای مریم مقدس انزلی از جاذبه های گردشگری و زیبای در شمال کشور و از کلیساهای فعال در استان گیلان بشمار می رود، کلیسای مریم مقدس توسط شخصی به نام آواک ملک الله وردیان در دوره قاجار سال ۱۸۸۵ میلادی ساخته شد. کلیسای مریم مقدس دارای معماری ساده و به شکل پلانی مستطیلی می باشد، کلیسای مریم مقدس در ضلع ‌های شمالی، جنوبی و غربی ووردی هایی دارد و محراب کلیسا در ضلع شرقی و تعدادی اتاقک نیز در دو طرف محراب قرار دارد، در قسمت فوقانی ورودی غربی ناقوس ‌خانه کلیسا قرار دارد که بر روی 6 ستون قرار گرفته است.  سالانه مسافران و گردشگران زیادی از کلیسای مریم مقدس انزلی بازدید می کنند.

مسیر دسترسی به پل غازیان بندر انزلی

برای بازدید از پل غازیان بندر انزلی می توانید در مسیر رشت به انزلی از طریق بلوار آیت الله طالقانی در قسمت شرقی شهر بندر انزلی و یا اگر در قسمت غربی حضور دارید از طریق بلوار تکاوران با خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی به سمت پل غازیان بروید. پل تاریخی غازیان در منطقه میان پشته و غازیان بر روی رودخانه انزلی قرار دارد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران رشت را به راحتی تهیه نمایید.

 

date_range شنبه 11 فروردین 1403 remove_red_eye 2078 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0