{{ctrl.notification}}
5 نکته برای ارزان سفر کردن

5 نکته برای ارزان سفر کردن

مفهوم سفر ارزان لزوما به این معنی نیست که کوله پشتی خود را بردارید و سفر کنید یا در هاستل‌های شلوغ ، شب را صبح کنید. با کمی برنامه‌ریزی شما می‌توانید سفری ارزان‌تر از قبل داشته باشید. تقریبا برای همه مقصدهای جهان، راه‌هایی وجود دارد که سفر برای شما را ارزان‌تر می کند..

بسیاری از این نکته‌ها که در این مقاله به آنها می پردازیم، تقریبا برای همه مقصدهای گردشگری قابل تطبیق است؛ ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که بعضی از مقصدهای در جهان، هزینه‌های به مراتب بالاتری دارند و حتی اگر از قبل برنامه‌ریزی کنید، در مجموع هزینه بسیار بیشتری از سفرهای عادی برای شماخواهند داشت. در چنین مواردی می‌توانید با کمی تغییرات ناچیز در مقصد سفر خود، هزینه‌های سفرتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری مشابه لذت ببرید.

در ادامه این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا چند نکته مهم را که با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانید سفری ارزان‌تر داشته باشید؛ برای شما بررسی کنیم.

راههای سفر ارزان

با چند دوست یا آشنا به سفر برویم

اولین کاری که برای سفری ارزان بهتر است انجام دهید این است که گروهی سفر کنید. شما می توانید با سفر کردن با دوستان و آشنایان خود هزینه های سفر را  تاحد چشمگیری کاهش دهید. تورهای گروهی که برنامه ریزی شده هستند با امکاناتی مثل اقامتگاه، غذا و گشت‌وگذار، تخفیف‌های قابل توجهی دارند که باعث می‌شود سفر شما بسیار ارزان‌تر تمام شود. اگر بخواهید سفری را تنهایی انجام دهید، هزینه‌هایتان قطعا بیشتر خواهد شد این در حالی است که سفرهای گروهی و خرید بلیط‌ چارتری به صورت گروهی، تخفیفی ۳۰ تا ۷۰ درصدی را نصیب‌تان خواهد کرد.

گروه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید شما می توانید با آن‌ها سفر کنید. اگر موفق شوید که گروهی مناسبی برای سفر بیابید، گروهی که بتوانید با آنها تفاهم داشته باشید، می‌توانید سفر بی دغدغه و ارزان‌تری را تجربه کنید..

با دوستان خود سفر کنید

برعکس سفر کنید

برای اینکه سفرتان با قیمت کمتری تمام بشود، فصل خلوت سال یا آف سیزن را برای سفر کردن انتخاب کنید. آف سیزن یا شولدر سیزن، بهترین زمان برای سفرکردن است برای کسانی که دوست دارند سفری کم‌هزینه‌تر تجربه کنند. شولدر سیزن واقع به حد فاصل بین فصل شلوغ و فصل خلوت سال می گویند. این فصل به‌اندازه آف سیزن خلوت نیست ولی شلوغی های‌سیزن یا فصل شلوغ گردشگری را هم ندارد. در بسیاری از مقصدهای گردشگری محبوب دنیا، بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها در فصل‌های خلوت، شامل تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند.

البته فصول خلوت سال برای مقاصد مختلف یکسان نیست. در نتیجه بعد از انتخاب مقصد سفرتان باید در مورد فصول مختلف خلوت گردشگری آن مقصد تحقیق کنید. البته این نکته را هم بهتر است در نظر بگیرید که در فصل‌های خلوت گردشگری، ممکن است آب‌وهوا به مطبوعی فصل سیزن نباشد. ولی سفر در این فصل مزیت‌های زیادی دارد. از جمله می توان به این مورد اشاره کرد که ارزان‌تر است، مجبور نیستید در صف‌های طولانی بایستید و در مجموع، همه جاذبه‌ها و امکانات مقصد، خلوت‌تر و ارزان تر هستند.

اگر شما هم بلیط لحظه آخری دریافت کرده اید حتما به فکر کم کردن بقیه هزینه های سفر هم هستید ، پس بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

برعکس سفر کنید

آشپزی کنید

یکی از سریع ترین راه های تمام شدن پول جیبتان در طول سفر و مسافرت، خوردن وعده ها و میان وعده ها در رستوران ها مخصوصا رستورانهای شیک می باشد.

هزینه های غذا در سفر بسیار نسبی است و بسته به اینکه در طول شبانه روز چقدر هزینه برای غذا خوردن می پردازید، برای هر شخصی متفاوت محسوب می شود. اما ما می توانیم یک سری توضیحات کلی برای این منظور به شما بدهیم تا سفر ارزان تری داشته باشید.

 غذا و فرهنگ غذایی هر منطقه جزء اصلی ترین اصول اولیه سفر است، اگر شما به منطقه ای سفر کرده اید و غذای محلی مخصوص آن منطقه را نخوردید، بخش زیادی از فرهنگ آن منطقه را لمس نخواهید کرد . البته این موضوع بیشتر درباره ی سفر بستگی به مناطقی دارد که شامل غذاهای محلی می شود .

همیشه بهتر است سعی کنید مکانی را برای اقامت خود و خانواده تان انتخاب کنید که آشپزخانه یا مکانی برای آشپزی کردن داشته باشد. شما شاید نتوانستید بلیط ارزان بگیرید، اما محل اقامت شما می تواند یک آپارتمان، خانه، یک کلبه اجاره ای، سوئیت یک هتل آپارتمان باشد که یک آشپزخانه کوچک نیز دارد. در هر صورت، برای آشپزی، شما به یک یخچال و یک شعله گاز نیاز دارید. اگر آپارتمان مبله شده برای اقامت در سفر گرفته اید، مطمئن شوید که لوازم ساده و ضروری آشپزی نیز داشته باشد تا نیاز به برداشتن قابلمه و دیگر لوازم آشپزی را نداشته باشید. با کمی سبک سنگین کردن قیمت چنین آپارتمان هایی شاید به این نتیجه هم برسید که اجاره آن ها از رفتن به هتل و رستوران های بیرون در طول مدت اقامت شما به صرفه تر می باشد و باعث می شود سفر ارزان تری داشته باشید.

در  سفر آشپزی کنید

کمپ بزنید

قبل از اینکه از خانه بیرون بروید و دنبال جایی برای  کمپ زدن باشید حتما پیش بینی آب و هوا را گوش کنید. مطمئن باشید که حداقل و حداکثر دما را می دانید و هیچ طوفانی هم در راه قرار نیست شما را سورپرایز کند. پیگیری کنید که پیش بینی هیچ طوفانی هم نشده باشد.

خوابیدن زیر آسمان پر ستاره می تواند تجربه ای شگفت انگیز  و به یادماندنی برای شما برجا بگذارد. این یکی از ارزان ترین و بهترین راهکارهای پیشنهادی ما است، به خصوص اگر که هر شب غذای خود را به جای رستوران، خودتان روی اجاق آتش فراهم می کنید.

کمپ بزنید

مستقیم از سایت ها خرید کنید

شما می توانید پس از بررسی سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل و یافتن کمترین قیمت، سری هم به سایت آس چارتر بزنید و قیمتها را مقایسه کنید و سپس خرید خود را ثبت نمایید شما با اینکار می توانید به راحتی و با خیالی راحت از قیمتهای بلیط پرواز ارزان خود مطمئن باشید و در نتیجه در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید که بسیار کار مقرون به صرفه ای می باشد .

خرید از سایت خرید بلیط

date_range سه شنبه 02 شهریور 1400 remove_red_eye 1820 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0