{{ctrl.notification}}
17 مکان دیدنی بجنورد

 17 مکان دیدنی بجنورد

بجنورد یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که دارای جاذبه های گردشگری زیبایی هست در این مقاله از آس چارتر سعی داریم شما را با مکان های دیدنی تفریحی و تاریخی  بجنورد اشنا کنیم. اگر می خواهید به بجنورد سفر کنید کافی است بلیط چارتری و خرید بلیط چارتری تهران بجنورد خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

پارک بابا امان

این پارک که یکی از جاذبه های گردشگری بجنورد است به دلیل قرار گرفتن ان در حاشیه جاده باعث شده تا گردشگران و مسافران زیادی به این پارک بیایند. مسافرانی که از سمت مشهد می ایند برای استراحت بین راهی به این پارک می روند. اگر هوا گرم باشد و شما ظهر برای استراحت بروید اب و هوای خنک ان خستگی را از تن شما به در می کند.همانطور که در بالا گفتیم بهترین زمان مناسب برای دیدن از این پارک فصل بهار و تابستان است. در اینجا درخت های بسیار زیبایی مثل چنار، بوته های تمشک وحشی، زبان گنجشک، اقاقیا، زالزالک وجود دارد. یکی از چیزهای دیگری که باعث زیبایی این پارک شده وجود چشمه های اب معدنی است که سرشار از املاح معدنی هستند و همچنین اگر شما علاقه مند به ماهیگیری هستید از رودخانه اترک که از پایین این پارک رد می شود ماهیگیری کنند.ماهی هایی از جمله قزل الا دارد. جالب است بدانید حیواناتی مانند قوچ و میش، اهو، گوزن در این پارک وجود دارند.

در این پارک فروشگاه و صنایع دستی موجود می باشد. در یکی از تپه های این پارک محلی به اسم قوری و سماور وجود دارد که مسافران میتوانند برای تفریح و گردش و استراحت چایی بنوشند. دلیل اینکه اسم ان را تپه قوری و سماور گذاشته اند وجود نمایی  است که ارتفاع ان 4 متر می باشد.

بابا امان بجنورد

بش قارداش، پنج برادر

در زبان ترکی بش قارداش به معنی 5 برادر است. در زمان های قدیم پنج برادری که در بجنورد زندگی می کردند تحت تعقیب ماموران بخاطر ظلم و ستم بودند انها تصمیم گرفتند دعا کنند در این مکان پنج سوراخ ایجاد شد که انها در انجا ساکن شدند و این پنج سوراخ دارای اب هایی است که بسیار زلال بوده و خاصیت پزشکی و درمانی دارد. این بنا در سال 1380 و در فهرست اثار ملی ایران ثبت شد.این مکان هم درخت های زیبایی دارد که قدمت ان به 200 سال پیش می رسد و تاکنون هنوز این بنا پابرجاست.

 

عمارت مفخم از جاذبه های گردشگری بجنورد

این عمارت در سال 1300 هجری قمری به دستور یارمحمد شادلو برای ساکن شدن خود و خانواده اش ساخته شد. این عمارت که شامل 34 اتاق با دو تالار بزرگ است هر طبقه شامل دو ایوان شمالی و جنوبی است .این عمارت بعد از زلزله شدیدی که در بجنورد امد تنها بخشی از ان که مانده ایینه خانه و عمارت مفخم است. این عمارت در فهرست اثار تاریخی هم ثبت شده و اکنون در انجا موزه مردم شناسی با 5 بخش اصلی وجود دارد. در سال 1316 اتش سوزی در طبقه دوم این عمارت اتفاق افتاد که سقف و سقف شیروانی اتش گرفت و ان را با پوشش گالوانیزه ترمیم کرده اند.

جالب است بدانید از دوره های صفوی تا دوره قاجار عکس های انها را که شامل 134 عکس است بر روی دیوار نقاشی کرده اند.

عمارت سردار مفخم بجنورد

امام زاده سلطان سید عباس

قدمت این بنا به 400 تا 500 سال پیش می رسد که به دوران صفوی باز می گردد. پس از حمله ای که به ایران شد در سال 1223 هجری قمری به دست فتحعلی شاه بازسازی شد اما بازسازی کامل ان در سال 1345 خورشیدی به اتمام رسید.

 

آتشکده اسپاخو

اتشکده اسپاخو به شکل دایره ای در زیر سقفی گنبد دار است این بنا از  دوره ی ساسانیان است که در خراسان شمالی است این مکان در جوار روستایی به همین اسم اسپاخو است که بر روی تپه قرار دارد.

 

حسینیه جاجرمی

قدمت این بنا به دوران قاجار است که زیبایی خاصی دارد این مکان در مرکز شهر واقع شده است و معماری ان سنتی است حسینیه در مرکز حیات است و تمامی درو پنجره ها به سمت حیات باز می شود.

حسینیه جاجرمی بجنورد

کوشک باغ علی آباد

این مکان در زمان های گذشته گفته می شود برای استراحت شکارگران حکومتی بوده و در فهرست اثار ملی ثبت شده است. داخل این ساختمان که اتاق های زیادی و حوضخانه بوده کاربردشان در تابستان برای گرما بوده است. اگر به بجنورد می خواهید سفر کنید کافی است بلیط هواپیما تهران بجنورد خود را از سایت اس چارتر تهیه کنید.

 

خانه بانک ملی

خانه بانک ملی یکی از ساختمان های دوران پهلوی بوده که در خیابان امیریه جنوبی است. این خانه از دو سبک اروپایی و ایرانی الهام گرفته شده است.

اما کاشی ها و پنجره های ان از معماری ایرانی پیروی می کند.

 

بندخاکی عبدل آباد

این سد بسیار زیبا در شهر حصار گرم خان بجنورد قرار دارد که هم برای پرورش ماهیان و هم برای فصل هایی که اب کم است برای زمین های کشاورزی استفاده می کنند. در زمستان این سد از اب رودخانه های اطراف پر می شود.

 

آبشار حمید

این ابشار 25 متر ارتفاع دارد و از روستای ابچور پر می شود پس از رد کردن چندین کیلومتر به این ابشار که نظر هر گردشگری را جلب می کند می رسید. بجنورد بخاطر داشتن فلات های مرتفع و مناطق کوهستانی همیشه اب و هوای خوب و کوهستانی دارد.

آبشار حمید بجنورد

چشمه ایوب پیغمبر

این روستا که به گفته دیگران بخاطر داشتن چشمه تعلق به ایوب پیامبر دارد نزدیک به روستای عبدالوهاب است که در 95 کیلومتری بجنورد قرار دارد. اب این چشمه دارای خاصیت درمانی و پزشکی زیادی می باشد .

چشمه ایوب بجنورد

باغ دره

باغ دره که در فاصله 10 کیلومتری جاده بجنورد اشخانه قرار دارد نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. این باغ دره گیاهان دارویی زیادی مانند پونه، بادرنجبویه، اویشن، قله چای و کاکوتی دارد. در این منطقه صخره هایی هم وجود دارد که بین انها رودخانه های پر اب قرار گرفته است.اگر دوست دارید از باغ دره دیدن کنید کافی است بلیط ارزان چارتری را گرفته و از سفر خود لذت ببرید.

 

دریاچه سد شیرین دره

سد شیرین دره در سال 1378 و در سال 1384 بسته شد این سد بین شهرستان مانه و سملقان است که در 65 کیلومتری بجنورد قرار دارد. این سد به عنوان بزرگ ترین سد در خراسان شمالی قرار دارد.این سد را برای تامین نیازهای کشاورزی و اب خورردنی مردم بجنورد احداث کردند.

 

 

غار سوله قواق

اگر به روستای اسپاخو سفر کنید می توانید غار سوله قواق را تماشا کنید. از دهانه این غار چشمه جوشانی شکل گرفته است. اس چارتر بهترین مراجع خرید بلیط چارتر در مشهد است.

 

روستای اسفیدان

روستای اسفیدان از روستاهایی است که پلکانی است یعنی همسایه های بالایی از پشت بام همسایه های پایینی برای حیات استفاده می کنند این روستای خوش و اب هوا دور تا دور ان را کوه ها در بر گرفته اند. همچنین این روستا جزوه خوش اب و هوا ترین روستاهای بجنورد است.

روستای اسفیدان بجنورد

کوهستان سبز بابا موسی

این کوه در 7 کیلومتری شمال شرقی که دو قله دارد با ارتفاع 1500 متر می باشد. این کوه محل بسیار خوبی برای کوهنوردان است .

 

آبشار بیار

این ابشار در 43 کیلومتری جاده بجنورد به گرگان شهر اشخانه  است و خوده روستای بیار که در دو کیلومتری قرار دارد. اگر قصد دارید به این ابشار سفر کنید پیشنهاد می کنیم حتما بلیط پرواز ارزان چارتر خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

آبشار آبیار بجنورد

date_range یکشنبه 07 شهریور 1400 remove_red_eye 2202 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0