{{ctrl.notification}}
16 مکان زیبای دیدنی خرم اباد

 16 مکان زیبای دیدنی خرم آباد

 همانطور که می دانید خرم اباد مرکز استان لرستان است. خرم اباد یکی از ان شهرهایی است که چشم اندازهای زیبای بسیاری دارد که قطعا هرکسی را به خودش جذب خواهد کرد. اب و هوای خوب خرم اباد و روستای زیبای ان که طبیعی بکر دارد باعث شده گردشگران زیادی به انجا سفر کنند. اگر شماهم یکی انهایی هستید که سفر کردن را دوست دارید به شما پیشنهاد می دهیم بلیط چارتری و بلیط هواپیما چارتر تهران خرم اباد را بگیرید و به این شهر که برای هر سلیقه ای جا دارد سفر کنید در ادامه با اس چارتر همراه باشید تا بهترین مکان های این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

 

 تاریخچه خرم آباد

خرم اباد را معمولا سرزمین چشمه های اب و سرزمین ابشارها می خوانند. در این منطقه قلعه های تاریخی و روستاهای زیبایی وجود دارد که به شما انهارا معرفی خواهیم کرد. این شهر با صفا در دره ای بین ساحل رودخانه خرم اباد قرار دارد. خرم اباد شهری است که تمدنی چند هزار ساله دارد و تمدن های زیادی از جمله کاسی ها، بابلی ها، ساسانیان، سلجوقیان، را دارا است.

قلعه فلک الافلاک

بر روی تپه ای که مشرف به قلب شهر و رودخانه بر روی صخره های سنگی است قرار دارد. این قلعه ی زیبا تعلق به دوره ی ساسانیان قرار گرفته است که دژ شاپور خواست یا قلعه دوازده برجی به ان می گویند. این یکی از هنرهای دوره ی ساسانی است که یک نوع میراث بسیار ارزشمند برای ایران است. این مکان در جنوب خرم اباد قرار دارد. در زمان های قدیم شامل 28 طاق بوده است که در حال حاضر تنها چند طاق باقی مانده است.

قلعه فلک الافلاک خرم آباد

بقعه بابا طاهر

در لرستان کسانی که طرفدار حق هستند لقب (بابا) می گیرند احتمال زیاد این بقعه به نام یکی از کسانیکه نام او باباطاهر بوده گفته شده است. قدمت این بقعه به دوران صفوی باز می گردد. جالب است بدانید اهالی بقعه باباطاهر را با باباطاهر عریان همدان اشتباه می گیرند. اس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده خرید بلیط ارزان چارتر در مشهد است.

بقعه باباطاهر خرم آباد

مخمل کوه خرم آباد

این مخمل کوه به نام شبیخون شناخته می شود. مکانی بسیار زیبا که مناسب تفریح و گردش اخرهفته است. این کوه در شمال شرق خرم اباد قرار دارد.

مخمل کوه خرم آباد

دریاچه کیو

دریاچه کیو در شمال غربی و در کنار پارک با همین اسم قرار گرفته است. این دریاچه نشان نگین فیروزه ای و سر زنده بودن مردم خرم اباد است. این دریاچه شامل شهربازی و ورزش های ابی است.

دریاچه کیو خرم آباد

گرداب سنگی

گرداب سنگی بنایی از دوره ی ساسانیان است که بافت ان بسیار قدیمی است. این بنا برای اب اشامیدنی و تقسیم کردن ان بین مردم خرم اباد بوده است. این بنا هم به ثبت ملی رسیده است و گردشگرانی هم داخلی و هم خارجی دارد.

گرداب سنگی خرم آباد

بام خرم آباد و شب های پر ستاره

خرم اباد شب هایی پر از ستاره دارد و همین باعث می شود که بیشتر مردم و گردشگرانی که به خرم اباد می ایند به این بام بروند و ساعات طلایی را در این بام که شب های ان  پر از ستاره است بیاندازند.

 

مناره آجری

در محله قاضی اباد که در جنوب خرم اباد قرار دارد داخل پارک شقایق بنایی استوانه ای شکل را تماشا خواهید کرد که ارتفاع ان 30 متر است و روی پایه سنگی به شکل مکعب قرار دارد.

 

آبشار نوژیان

از بلندترین ابشار های لرستان می توان به ابشار نوژیان اشاره کرد. این ابشار بخاطر انکه در اطرافش گیاهان دارویی رشد میکند معروف است. هرساله گردشگران زیادی برای جمع اوری این گیاهان دارویی به این  ابشار می روند. در 40 کیلومتری جاده خرم اباد میتوانید ابشار نوژیان را پیدا کنید. شما می توانید کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه اخری تهران خرم اباد خود را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

آبشار نوژیان خرم آباد

آبشار گریت

این ابشار در یکی از بهترین نقاطی که هوای خوب و سرسبزی بسیاری دارد قرار گرفته است. این ابشار وسط درختان بلوط، زالزالک، مو قرار دارد. ارتفاع ان 15 متر است .

آبشار گریت خرم آباد

سنگ نبشته خرم آباد

در سنگ نبشته خرم اباد کتبیه ای وجود دارد که به خط کوفی و بر روی سنگی به ارتفاع سه و نیم متر که قدمت ان به دوره ی سلجوقیان می رسد. این مکان در شهر شرق در خیابان شریعتی قرار دارد.در گویش محلی خرم اباد به ان (برد نوشته) می گویند.

 

آسیاب گبری

این مکان در جنوب شهر خرم اباد که در محله ای به نام (حسین اباد) قرار دارد. این مکان با استفاده از قلوه سنگ و سنگ های تیشه خورده که با ملات ساروج درست می شود به شکل مکعب مستطیل است.این اسیاب یکی از جاذبه های گردشگری خرم اباد محسوب می شود.

آسیاب گبری خرم آباد

خانه تاریخی ابو

یکی از قدیمی ترین خانه هایی که می شود در خرم اباد دید خانه اخوند ابوست. این خانه قدمت ان برای دوره ی قاجار است که خانه ای بسیار با صفا و دلنشین است در این حیات فواره ای بسیار زیبا دارد که ادم وقتی ان را می بیند احساس ارامش می کند و حال را خوب می کند. این ساختمان متعلق به شخصی به اسم ابوطالب قاضی معروف به اخوند ابو بوده است. این خانه شامل دو بخش تابستانه و زمستانه است که بعد از بازسازی به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.

خانه تاریخی ابو خرم آباد

بازار سنتی خرم آباد

این بازار در سال 1301 توسط میرزا رضا بنا شده است و در زمان قدیم او را به اسم میرزا سیدرضا می شناختند. اگر عاشق بازار هایی هستند که تاریخی هستند و هنوز هم به سبک قدیم پیدا می شوند پیشنهاد ما به شما این است به بازار سنتی خرم اباد بروید و دیدن کنید.

 

دره خزینه

در اطراف روستای پلدختر یک جاذبه دیگر می شود پیدا کرد. در میلیون ها سال پیش و فرسایش زمین دره ای درست شده که شباهت بسیار زیادی به یکی از دره هایی در امریکا دارد که نام ان گرند کانیون نام دارد. این دره با نقش و نگار های گلسنگی به یک جاذبه بسیار زیبا تبدیل شده است. عبور رود کرخه از این دره باعث شده که جذابیت ان دوچندان بشود.

دره خزینه خرم آباد

دره شیزر

یکی دیگر از شگفتی های خرم اباد لرستان کوهدشت شیزر است در این مکان که صدای گذر اب را می شنوید احساس ارامشی به شما دست می دهد که نظیر ان را در هیچ کجا نمی توانید پیدا  کنید.

این دره شامل صخره های خشن و تیز با درختان تنگه و دیواره های آهکی، آبشارهای کوچک و بزرگ، درخت‌های کوهی انگور، انجیر و گلابی، مجسمه‌ها و آثار تاریخی غارهای این تنگه، آشیانه پرندگان، مناره سنگی و طبیعت درختان چنار و بلوط، باعث شده تا بخواهید سفری به خرم اباد داشته باشید. اگر قصد سفر به دره شیزر خرم اباد را دارید می توانید از سایت اس چارتر بلیط لحظه اخری مشهد خرم اباد را تهیه کرده و در اولین فرصت راهی سفر شوید.

دره شیزر خرم آباد

حمام گپ

این حمام در سال 1387 به عنوان اثار ملی به ثبت رسیده است. قدمت این حمام به دوره ی صفویه باز می گردد. بخش اصلی حمام بر چهار ستون سنگی درست شده است این بخش از هر طرف ان با چهار رختکن اماده شده است. در حال حاضر این مجموعه تبدیل به مکان فرهنگی شده امکانات پذیرایی دارد و گاهی در ان فروشگاه و نمایشگاه برگزار می شود. این حمام یکی از جاذبه های بسیار دیدنی برای گردشگران است. آس چارتر یکی از بهترین سایتهای خرید بلیط چارتر در ایران می باشد که به راحتی در دسترس می باشد .

date_range شنبه 06 شهریور 1400 remove_red_eye 2735 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0