{{ctrl.notification}}
ییلاق سوباتان تالش

ییلاق سوباتان تالش

گیلان شهری است که مکان های دیدنی زیادی دارد ، یکی از این مناطق فوق العاده دیدنی ییلاق سوباتان تالش می باشد این ییلاق در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است ، در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا به شما این مکان دیدنی سرسبز را معرفی کنیم با ما همراه باشید. منطقه ییلاق سوباتان تالش دارای اب و هوایی فوق العاده می باشد که بسیار مناسب برای تفریحات یک روزه است ؛ در ادامه هر چیزی را که باید از این منطقه بدانید به شما خواهیم گفت.

آس چارتر خرید بلیط هواپیما مشهد به رشت را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

ییلاق سوباتان تالش

ییلاق سوباتان را بیشتر بشناسید

ییلاق سوباتان در ارتفاعات کوه های تالش واقع شده است ، این ییلاق  انقدر زیبا و دیدنی می باشد که وقتی وارد ان می شوید حس زنده بودن به شما دست می دهد ، هوای تازه روستا و دور بودن از فضای شهر و ارامش واقع شده در ییلاق همه این ها دلیلی برای سفر کردن به این ییلاق زیبا می باشد ، سوباتان روستایی از توابع بخش کرگان رود در شهرستان تالش واقع در شمال غرب استان گیلان است.

ییلاق سوباتان تالش

علت نام گذاری ییلاق سوباتان

درباره نام گذاری این روستا می گویند که (سو) در زبان تالشی به معنای ( گلپر) بوده است و (وتون)  به معنای ( روییدن) است ، از انجایی که در این منطقه گلپر زیادی رشد می کند نام ان را (سووتون) گذاشته اند که با مرور زمان به ( سوباتان) تغییر کرده است . نظر دیگری که در مورد نام این ییلاق وجود دارد این است که معنی سوباتان در زبان ترکی محل فرو ریختن اب می باشد و از سمت دیگر سو به معنای اب و باتان به معنای فرو رفتن است ، چون باران ها در این ییلاق در حفره ای فرو می رفتند و به همین دلیل نام ان سوباتان گذاشته شده است.

ییلاق سوباتان تالش

موقعیت جغرافیایی ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان که جزو مناطق ییلاقی کشور است در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان هشتپر در استان گیلان ، و 36 کیلومتری شمال غرب شهر هشتپر ، و 21 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور قرار گرفته شده است ، همچنین ییلاق سوباتان  از شرق به جنگل های لیسار و از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور از شمال به رودخانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی اسبومار جوکندان متصل است .

ییلاق سوباتان تالش

در این ییلاق خانواده های زیادی زندگی می کنند ، ییلاق سوباتان چشمه های پر اب زیادی  دارد و اب و هوای ان بسیار خنک می باشد ، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید سفر بروید این منطقه را انتخاب نمایید ، در اطراف سوباتان گورستان های متعددی از هزاران سال قبل تا الان وجود داشته است که نشان دهنده قدمت و تاریخی بودن این ییلاق است ، همچنین کشف دو گور کلان سنگی در قوری دره و محله نومندانی ها قدمت این ییلاق را اثبات می کند.

ییلاق سوباتان تالش

مکان های دیدنی ییلاق سوباتان

در این منطقه مکان های زیادی چون : چشمه باتمان بُلاق که میان سوباتان و آسبومار واقع شده‌ ، غار طبیعی گنج‌خانه ، سرچشمه اصلی قنات صلصال که سر از قلعه صلصال لیسار در می اورد،  زمین اسب سواری که منطقه ‌ایی نسبتاً هموار و مشرف به ییلاق  سوباتان و در نزدیکی بیده ‌پشت قرار گرفته‌ ،  آبشار ورازان واقع در ۴ کیلومتری غرب سوباتان ، همچنین  مناطق هاچا داش - ساری داش - مجمع داش ،  سیاه چادرهای عشایری اطراف سوباتان ،  پارک طبیعی و جنگلی آلچالق،  دریاچه نئور ،  آبشار ماهار واقع در روستای ماهار ،  بازارچه سنتی سوباتان ،  موزه مردم‌شناسی عشایری سوباتان ،  منطقهٔ کاندی کِت در ساری‌بُلاغ ، گودال‌های سنگی واقع در غرب کاندی کِت وجود دارد که در ادامه چند مورد از ان ها را معرفی خواهیم کرد.

ییلاق سوباتان تالش

دریاچه نئور

این دریاچه در غرب ییلاق سوباتان و در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است ، همچنین این دریاچه بین شهرستان تالش و خلخال و مرز استان گیلان و اردبیل قرار گرفته است ، نئور جزو مرتفع ترین دریاچه یخچالی باقی مانده از زمان باستان شناسان محسوب می شود ، در این دریاچه ماهی قزل الا وجود دارد که اگر علاقه به ماهی گیری دارید می توانید ماهی گیری کنید ، حدود 20 کیلومتر پیاده روی تا این دریاچه می باشد ، افراد زیادی به این دریاچه می ایند بعضی از این افراد کمپ می زنند.

ییلاق سوباتان تالش

غار گنج خانه

این غار در شمال شرقی ییلاق وجود دارد که در بالادست روستایی به نام خودش واقع شده است ، جالب است بدانید افراد محلی این روستا زیاد به درون غار نرفته اند زیرا ان ها معتقد هستند که وجود طلسم و جادو مانع از داخل شدن به این غار می باشد ، طبق گفته های مردمان این محل در این غار اسرار امیز گنجی وجود دارد که سحر و جادو مانع رفتن به این غار می شود.

ییلاق سوباتان تالش

دشت های شقایق تالش

از جاهای دیدنی دیگر سوباتان می توانیم به دشت های شقایق اشاره کنیم که در فصل بهار اب و هوای بسیار خوبی دارد ، شقایق ها در دشت های اطراف ابشار ورزان نسبت به دشت های مناطق بالاتر بیشتر می باشند ، به همین خاطر دشت شقایق  لوراهونی و باتمان بلاغ بیشتر از بقیه مناطق رنگ سرخ را نشان می دهند ، اگر قصد امدن به این دشت را دارید بهتر است در اواخر اردیبهشت و خرداد به این دشت بروید.

ییلاق سوباتان تالش

ابشار ورزان

این ابشار در 4 کیلومتری غرب سوباتان واقع شده است ، اب این رودخانه از شاخه های اصلی رودخانه لیسار است که در طول این مسیر ابشاری 30 متری ایجاد می شود.

ییلاق سوباتان تالش

موزه مردم شناسی عشایر تالش

این موزه جزو دیدنی های این ییلاق می باشد که مجموعه ای از ابزار ها و لوازم سبک زندگی عشایری می باشد که قدمت استفاده از این ابزار ها به بیش از 100 سال باز می گردد ، اما امروزه این ابزارها هیچ کاربردی ندارد.

ییلاق سوباتان تالش

پارک جنگلی الچالق

این پارک در ضلع شرقی سوباتان واقع شده است که بوته هایی کم ارتفاع و پرپشت دارد همچنین درختچه های الوچه ، سیب کال ، قره گیله در این منطقه وجود دارد  و در بین این ها درختچه ها ، چمنزار سبز و وسیع  را نیز می توانید مشاهده کنید.

ییلاق سوباتان تالش

غذاهای محلی ییلاق سوباتان

هر شهری و هر محله ای دارای غذاهای خاص خودش است ، ییلاق سوباتان نیز از این مقوله جدا نمی باشد ، از سری غذاهای محلی این ییلاق می توان به  پندیره ویسوج - سوجا دیله - قورما - قورتماج - سیرجینه - کله پلو - پته - قوزلی بریان و …اشاره نمود.

ییلاق سوباتان تالش

سوغات محلی ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان سوغاتی هایی دارد که محبوب ترین این سوغاتی ها  لباس پشمی ،  گلیم ، نان محلی،

  پنیر و کره محلی ، گیاهان دارویی مانند گلپر، بومادران، پونه و گزنه می باشد ، شما می توانید با خرید کردن این سوغاتی ها تا مدت ها به یاد سوباتان و اب و هوای ان باشید.

ییلاق سوباتان تالش

بهترین زمان سفر به ییلاق  سوباتان

همانطور که در بالا درباره ییلاق سوباتان صحبت کردیم می دانیم که بهترین زمان برای سفر به این ییلاق در فصل بهار و تابستان است ، اگر می خواهید به این ییلاق در فصل زمستان و سرما  بروید باید بدانید که زمستان ها بسیار سرد و طاقت فرسا است اما در تابستان ها هوایی فوق العاده خنک و مطبوع دارد.

ییلاق سوباتان تالش

روستای سوباتان کجاست ؟

این روستا در شمال غرب استان گیلان قرار دارد.

ییلاق سوباتان تالش

ادرس ییلاق سوباتان

شهر تالش، جاده مریان، جاده سوباتان

date_range چهارشنبه 15 تیر 1401 remove_red_eye 438 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0