{{ctrl.notification}}
گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

شهر تنکابن یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مناطق دیدنی در شمال کشور که در غرب استان مازندران قرار دارد، این شهر دیدنی و جذاب قدمتی تاریخی حدود ۳۰۰۰ سال دارد، شهرستان‌های تنکابن با داشتن جنگل‌های معروف، رودخانه‌ها و آبشارهای بی شمار، آب و هوای دلپذیر و خاک حاصلخیز، زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی نادر در کشور است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست محافظت می ‌شوند. از جاذبه های این شهر می توان به آثار تاریخی ارزشمند و دیدنی‌ های طبیعی همچون قله سیالان، شهر ساحلی نشتارود، عمارت شهرداری تنکابن، محوطه کورسر، محوطه گورستانی جارمت، بنای سنگی کوره سر، پل فلزی ولی آباد، پل قلعه گردن، حمام مکرود، مسجد امیراسعد، خانه حاج خلیلی، روستای زیبای مازوبن و... اشاره کرد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

تاریخچه تنکابن

تنکابن یکی  از شهرهای شمالی با جاذبه های گردشگری و تاریخی در استان مازندران، این شهر دارای قدمت تاریخی می باشد، که به دوره هخامنشیان برمی گردد، تا اواخر دوران هخامنشیان تنکابن به شهسوار به معنی شوالیه معروف بوده است و اقوام مختلف کادوسی، آماردی و تپوری در این منطقه سکونت داشتند و زندگی می کردند، شهر تنکابن با داشتن جاذبه های بکر طبیعی و آثار تاریخی با ارزش از مقاصد گردشگری در شمال کشور محسوب می شود، تنکابن همچنین بزرگترین تولید کننده چای در کشور می باشد و تولیدات دیگری که بر اقتصاد کشور تاثیر بسزایی داشته است شامل: برنج، گندم، لوبیا، جو، صیفی جات، مرکبات و دامداری و تولید محصولات دامی در این شهر می باشد که این شهر از بزرگترین تولید کننده های خرمالو در کشور نیز به شمار می رود. چشمه های آب گرم معدنی، پارک ملی خشکه داران، پارک های طبیعی متعدد، منطقه حفاظت شده بلس کوه، جنگل های معروف دو هزار و سه هزار، دشت دریاسر و دیگر آثار تاریخی و طبیعی بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا را تشکیل می دهند. در ادامه آس چارتر با چند مورد از دیدنی ترین جاذبه های این شهر رویایی آشنا خواهید شد.

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

چشمه آبگرم فلکده

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی در جنوب شهر تنکابن چشمه آبگرم فلکده است که در 33 کیلومتری روستای فلکده قرار دارد. چشمه آبگرم معدنی فلکده سرشار از املاح معدنی می باشد که دارای خاصیت درمانی مانند دردهای مفصلی است از این رو چشمه آبگرم فلکده یکی از  توریستی ‌ترین دیدنی‌های تنکابن بشمار می رود. همچنین این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد. رودخانه لیرسر نیز در نزدیکی این چشمه قرار دارد، در سفر به تنکابن حتما سری به این منطقه بزنید و از آب و هوای دلپذیر و طبیعت سرسبز و بکر و آبگرم این چشمه نهایت استفاده و لذت را ببرید.  

آدرس چشمه آبگرم فلکده: شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

غار آبی دانیال

یکی دیگر از دیدنی های جذاب و محبوب تنکابن غار آبی دانیال است که از بزرگترین غارهای ایران در کنار غارهای علیصدر و قوری قلعه می باشد و همچنین این غار دومین غار آبی بزرگ ایران بعد از غارعلیصدر می باشد، غار آبی دانیال دارای قدمت چند میلیون ساله می باشد و در فاصله 5 کیلومتر سلمانشهر و 2 کیلومتری روستای دانیال قرار دارد، غار آبی دانیال دارای مناظر بسیار زیبا و طبیعت سرسبز در اطراف خود همچنین مناظر بسیار شگفت انگیز و دلفریب در داخل غار دیوارها و سقف آهکی بسیار جذاب و آب زلال و خنک که تا کمرتان می رسد، جانوارنی همچون خفاش ها، قورباغه ها  و خرچنگ های مختلفی در این غار زیست می کنند. در ضمن لازم است بدانید برای ورود و بازدید از غار دانیال به خود چراغ قوه برای روشنایی همراه داشته باشید.

آدرس غار آبی دانیال: استان مازنداران، تنکابن، ۳۰ کیلومتری شرق تنکابن، شهرستان سلمانشهر

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

جنگل دوهزار

از دیگر مناطق زیبا و جذاب با منظره ای چشم گیر و دلنواز جنگل دوهزار می باشد، این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان تنکابن می باشد، جنگل دوهزار در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و با منظره ای همچون دره‌ سرسبز و جنگل‌های مرتفع جلگه‌ای، آب و هوایی مناسب و طبیعتی بی نظیر، مراتع، یخچال‌های طبیعی، چمنزارها و قله‌های مرتفع، رودخانه‌ خروشان که از ارتفاعات الموت استان قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می گیرد، این منطقه یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری در شمال کشور است که سالانه تعداد زیادی گردشگر به این منطقه برای بازدید و تفریحی می روند.

آدرس جنگل دوهزار: استان مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم آباد، منطقه دوهزار 

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران یکی از مناطق حفاظت شده و بسیار دیدنی که حدود 2600 هزار متر مربع وسعت دارد، این پارک ملی در ۳۰ کیلومتری محور تنکابن به چالوس واقع شده است، این پارک یکی از جکگل های جلگه ای ایران بشمار و دارای اکوسیستمی جمگلی می باشد، از پوشش جانوری این پارک می توان به حیوانات وحشی مانند شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و همچنین پرندگانی مانند خاکستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و کوچک و دار غاز باکلان اشاره کرد، همچنین پوشش گیاهی مانند توسکا از نوع کرک، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لرگ، ازگیل جنگلی و ... که جلوه خیلی خاص و جذابی به این جنگل بخشیده اند. در حاشیه پارک کلی خشکه داران موزه‌ تاریخی طبیعی قرار دارد که می توانید به بازدید از آن نیز بپردازید و حیوانات وحشی تاکسیدرمی در شمال ایران را مشاهد نمایید.

آدرس پارک ملی خشکه داران: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

 

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

دشت دریاسر

از دیگر دیدنی های جذاب و دل انگیز در تنکابن با طبیعتی بی نظیر و منحصربفرد دشت دریاسر است، این دشت سرسبز و زیبا در جنوب شهر تنکابن و در منطقه دو هزار قرار گرفته است، دشت دریاسر بین چهار کوه تنگ لات خان بن، سیاه کل، کل تلا و کوه الموت قرار گرفته که کوه الموت که درضلع جنوب غربی این دشت قرار دارد و یکی از بلندترین کوه های این منطقه است، دشت دریاسر به بهشت اردیبهشت ایران معروف است، رودخانه ‌ای نیز از میان این دشت عبور می کند که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد، کوه های موجود در این منطقه که در اطراف این دشت قرار دارد از درختان سرسبز و زیبای ازگیل و آلوچه جنگلی پوشیده شده است. علاوه بر جنگل‌های انبوه در اطراف دشت دریاسر قله سیالان با یخچال‌های بزرگ خیلی خود نمایی می کند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارترهواپیما ارزان کیش ساری را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

آدرس دشت دریاسر: استان مازندران، جنوب تنکابن، منطقه دوهزار

 

 

روستای قلعه ‌گردن

روستای قلعه ‌گردن یکی از جاذبه های منحصربفرد در شهرستان تنکابن می باشد، این روستا دارای اقلیمی مطبوع، طبیعتی بکر که به آن لقب بهشت کوچک شمال ایران را داده اند، این روستا گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است،

آدرس روستای قلعه ‌گردن: استان مازندران، دهستان بلده، بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

آبشار فرهادجوی

یکی دیگر ازآبشارهای شمال کشور که در شهرستان تنکابن قرار گرفته است، آبشار فرهادجوی است، این آبشار زیبا و دیدنی در 8 کیلومتری تنکابن و در مسیر جاده دو هزار و سه هزار واقع شده است، این آبشار حدود 10 متر ارتفاع دارد و ارتفاع آن گاهی به 50 متر هم می رسد، گردشگران زیادی در نزدیکی این آبشار کمپ می کنند.

آدرس آبشار فرهادجوی: تنکابن، جاده دوهزار و سه هزار، بعد از خرم آباد

 

 

آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه یکی از صد آبشار در جنوب غربی شهرستان تنکابن می باشد، آبشاری با چشم‌اندازهای زیبا و خیره ‌کننده در منطقه ای بکر و دست‌ نخورده که در نزدیکی جنگل سوته‌چال، دشت دریاسر، هلوکه و روستای عسل محله واقع شده است و جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است، آبشار سنگ بن چشمه در منطقه‌ای پر از درختان توسکا، افرا و بلوط قرار دارد.

آدرس آبشار سنگ بن چشمه: استان مازندران، جنوب غرب تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محل

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

منطقه حفاظت شده بلس کوه

یکی از مناطق طبیعی بکر در استان مازندران منطقه حفاظت شده بلس کوه است، این منطقه حفاظت شده از جاذبه های دیدنی در تنکابن است که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، در این منطقه حفاظت شده دارای گونه‌های مهم جانوری همچون: مارال، شوکا، خرگوش، تشی، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، بز و پازن، گراز، روباه معمولی، شغال، داركوب کوچک، هدهد، انواع چکاوک، کبوتر جنگلی، دم سرخ معمولی و عقاب جنگلی می باشد که در این منطقه زیست می کنند.

آدرس منطقه حفاظت شده بلس کوه: استان مازندران، جنوب شهرستان تنکابن

 

بازار ماهی فروشان تنکابن

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در تنکابن بازار ماهی فروشان می باشد، در این بازار انواع و اقسام ماهی‌های دریای خزر و رودخانه های اطراف وجود دارد، هر روز صیادان تازه ترین ماهی های صید شده را به این بازار می آورند و به فروش می رسانند، این بازار شلوغ ترین بازار در تنکابن می باشد، که تعداد زیادی برای خرید ماهی به این بازار مراجعه و ماهی مورد نظر خود را خرید می نمایند، شما نیز می توانید در سفر به این شهر به این بازار مراجعه نمایید و با خرید و چشیدن طعم ماهی های شمالی لذت ببرید.

آدرس بازار ماهی: استان مازندران، تنکابن، پل جانباز

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

مرداب نشتارود

از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب در شهرستان تنکابن مرداب نشتارود است، این مرداب در 5 کیلومتری تنکابن و مرکز بخش نشتا شهرستان تنکابن قرار دارد. مرداب نشتارود علاوه بر تفریح و گردش مکانی برای صید و صیادی برای مردم محلی و حتی گردشگران می باشد، از ماهی های که در مرداب زیست می کنند می توان به ماهی‌های کپور، سفید، کفال و اردک‌ماهی اشاره کرد که در این مرداب تخمگذاری نیز دارند. مرداب نشتارود مکانی زیبا، آرام و دل‌انگیز که منظره ای فوق العاده را به وجود آورده است.

آدرس مرداب نشتارود: استانا مازندرا، 5 کیلومتری تنکابن، نشتارود

 

پارک جنگلی چالدره

از بزرگترین پارک‌های جنگلی در استان مازندران پارک جنگلی چالدره می باشد، این پارک جنگلی ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و در دره ای سرسبز در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دوهزار واقع شده است، بخاطر قرار گیری این پارک جنگلی در میان دره به چالدره مشهور شده است. پارک جنگلی چالدره دارای طبیعتی منحصربه ‌فرد از کوه، جنگل و رودخانه می باشد. از جاذبه های این جنگل رویایی و سرسبز می توان به پوشش گیاهی آن که شامل درختان دنیا، ازجمله لرگ، افرا، توسکا، گون و انواع سرخس‌ها، چشم اندازهای جنگلی، باغ مرکبات، شالیزارها، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و نادر و امکانات رفاهی نظیر آلاچیق‌های جنگلی، مکانی برای اقامت، میز و نیمکت و استراحتگاه‌های متعدد، رستوران و کافی‌شاپ‌های لوکس و امکانات ورزشی متنوع مانند دوچرخه‌سواری، ماهیگیری، جنگل نوردی اشاره کرد. این پارک به دلیل جذابیت های طبیعی و بکر و آب و هوای عالی و دلپذیر و امکانات بی‌نظیر یکی از مقاصد پرطرفدار و شلوغ گردشگری و توریستی در شهرستان تنکابن محسوب می شود.

آدرس پارک جنگلی چالدره: استان مازندران، ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

سوغات تنکابن

یکی از جذاب ترین بخش ها در مقاله آس چارتر معرفی سوغاتی های خوشمزه و صنایع دستی می باشد، تنکابن هم مانند دیگر شهرهای دیگر دارای سوغاتی های خوشمزه ای همچون: انواع مرکبات، پرتقال، نارنج، کیوی، گلابی، برنج، چای، فندق، گردو و… است، که طرفداران بسیار زیادی دارند، از صنایع دستی این شهر نیز می توان به نمد، جوراب و کلاه پشمی، جاجیم، کول‌گیر، چادر، گلیم، لاکتراشی، سالی بافی، سفال‌گری و ساخت انواع ادوات کشاورزی همچون داس، تبر، کرباس، گاجمه، بلو، گرباس، فیکا و… اشاره کرد که می توانید در سفر به این شهر از این شهر تهیه نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران ساری را به راحتی تهیه نمایید.

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

غذاهای محلی تنکابن

از خوشمزه ترین غذاهای محلی که می توانید در شهر تنکابن تهیه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید می توان به غذاهای محلی نظیر: سرجاب، قورابیجی، ترشه تره، سیر تره، سیب زمینی تره، ترشه کباب و انواع ماهی‌ها با پخت و طعم‌های مختلف اشاره کرد. که دارای طعم های بی نظیر و خوشمزه ای می باشد که از خوردن آنها لذت خواهید برد. بیشتر غذاهای محلی این شهر از سه مواد اصلی سیر، بادمجان، گردو و تخم مرغ تهیه می شود و در اکثر غذاها وجود دارند.

 

اقامت در تنکابن

برای سفر به تنکابن و بازدید از جاذبه های متعدد این شهر نیاز به اقامت در این شهر دارید از این رو اصلا نگران اقامت نباشید، شما می توانید علاوه بر هتل ها و سوئیت ها، خانه ‌های محلی، مهمانسراها و ویلاهایی که در این شهر وجود دارد در کلبه‌های چوبی واقع در دشت‌ها و جنگل ها نیز اقامت کنید، که این بستگی  به بودجه و مقدار پولی که قرار است هزینه کنید دارد.

 

 

گردشگری در طبیعت بکر تنکابن

مسیر دسترسی به تنکابن

تنکابن از زیباترین شهرهای استان مازندران با طبیعتی زیبا و چشم‌ نواز یکی از مقاصد گردشگری در شمال کشور می باشد، همانطور که می دانید شهرهای شمالی همیشه و در طول سال یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری و سفر در ایران است، از این رو شهرستان تنکابن نیز شهری است با گردشگران بسیار که مسافران زیادی را پذیرا است، برای دسترسی به تنکابن می توانید از مسیر راه تهران به چالوس استفاده نمایید و از آنجا به سمت عباس آباد و بعد از گذر از عباس‌آباد به تنکابن خود را برسانید. تنکابن در فاصله ۲۵۳ کیلومتری تهران قرار دارد.

 

 

بهترین زمان سفر به تنکابن

تنکابن دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد. دمای هوا در شهر تابستان به حدود 36 درجه و در زمستان به منفی 1 درجه می رسد. همانطور که می دانید تابستان ها در شهرهای شمالی بسیار شرجی و گرم و در زمستان ها بسیار سرد می باشد. از این رو برای سفر به شهرستان تنکابن بهترین ماه ها شهریور، مهر و آبان است که می توانید بهترین هوا را تجربه کنید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 20 تیر 1402 remove_red_eye 10334 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

جاذبه های تاریخی تنکابن کدامند؟

از محبوب ترین جاذبه های تاریخی تنکابن می توان به پل لپاسر، غار آبی دانیال و پل چشمه کیله اشاره کرد.

چه زمانی برای سفر به شهر تنکابن مناسب است؟

بهترین زمان سفر به تنکابن فصل های بهار و پاییز است.

پارک ملی خشکه داران در کجا قرار دارد؟

پارک ملی خشکه ‌داران در ۳۰ کیلومتری محور تنکابن به چالوس در بین نشتارود و عباس ‌آباد واقع شده است.

چند مورد از جاذبه‌های طبیعی تنکابن کدام می باشند؟

آبشار سنگ بن چشمه، پارک جنگلی چالدره، جنگل دو هزار و غار آبی دانیال از جاذبه‌های طبیعی تنکابن می باشند.