{{ctrl.notification}}
گردشگری در ترابزون ترکیه

معرفی گردشگری ترابزون ترکیه

ترابزون یکی از شهرهای ساحلی جذاب در شمال شرق کشور ترکیه می باشد، این شهر یکی از مهمترین مراکز تجاری و تاریخی در گذشته بوده که در راه تاریخی ابریشم میان استانبول و تبریز قرار داشته که در گذشته‌ های خیلی دور ایرانیان زیادی از این شهر رفت ‌وآمد می ‌کردند، شهر ترابزون از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه در بین گردشگران ایرانی می باشد، ترابزون شهر کوچکی با مساحتی حدود ۱۸۸ کیلومترمربع و جمعیتی حدود ۷۶۰ هزار نفر می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی در شهر مشهد می باشد.

تاریخچه شهر ترابزون

قدمت شهر ترابزون ترکیه به4 هزار سال پیش به عصر برنز باز می ‌گردد، و برای اولین بار شهر ترابزون در قرن هشتم میلادی توسط بازرگانان یونانی پایه ‌گذاری شد، ترابزون زادگاه سلیمان یکم، پادشاه معروف عثمانی بوده، این شهر تاریخی موقعیت استراتژیک داشته و زمانی دروازه ‌ای برای تجارت با ایران در جنوب شرق و قفقاز در شمال شرق ترکیه بوده و بعنوان یک بندر تجاری در آن زمان بسیار معروف بوده است، شهر ترابزون دارای خیابان‌های قدیمی و بازارهای سنتی، موزه‌های تاریخی، بناهای باستانی و جاهای دیدنی تاریخی و طبیعتی، رستوران ها و هتل های متعدد و امکانات رفاهی دیگر که این شهر کوچک را به یک جاذبه توریستی و گردشگری تبدیل کرده است. جالب است بدانید ترابزون یک شهر مذهبی است و دارای محیط آرامی می باشد که برای استراحت وآرامش بسیار مناسب است. در ادامه همراه آس چارتر باشید تا با برخی از جاذبه های دیدنی شهر ترابزون آشنا شوید.

 

جاذبه های دیدنی ترابزون

در ادامه با معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی شهر ترابزون در خدمت شما هستیم تا قبل از سفر اطلاعات لازم برای تفریح و گردش و بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر توریستی و تاریخی داشته باشید. . با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان تبریز استانبول از سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

موزه ایا صوفیه

در ابتدا به معرفی یکی از موزه های جذاب شهر ترابزون می باشد، ایا صوفیه یا موزه حاجیا سوفیا یکی از موزه های تاریخی در این شهر می باشد که بنای آن مربوط به قرن 13 در دوران قدرت امپراتوری ترابزون بعنوان کلیسا ساخته شده بود که بعدها این کلیسا به مسجد تغییر کاربری داد و در سال 1964 نیز بعنوان موزه و یکی از جاذبه های دیدنی در شهر ترابزون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت، موزه ایاصوفیه دارای معماری بی نظیر و سبک هنر بیزانسی می باشد و دارای یک گنبد مرتفع است، در موزه ایاصوفیه ترابزون آثار خیره‌ کننده و جذابی از نقاشی ‌ها بر روی دیوارها و همچنین روی سقف وجود دارد که این نقاشی ها بیانگر داستان‌هایی از انجیل می باشد.

 

عمارت آتاترک ترابزون

عمارت آتاترک ترابزون از دیگر بناهای تاریخی شهر ترابزون و کشور ترکیه است، عمارت آتاترک یک توسط شخصی بنام آتاترک در سال 1913 ساخته شد وی که برای یک سفر دو روزه به این شهر رفته بود این عمارت کلاه فرنگی را احداث نمود. این عمارت نیز امروزه بصورت یک موزه در آمده و در آن وسایل شخصی، عکس ها و ابزار به جای مانده از آتاترک به نمایش گذاشته شده است.

 

قلعه ترابزون

از دیگر بناهای تاریخی در ترابزون قلعه ای تاریخی می باشد، این قلعه در بالاترین نقطه شهر ترابزون با سه بخش ارتفاعی بلند، متوسط و کوتاه ساخته شده، قلعه ترابزون دارای طبعتی بی نظیر و چشم اندازی بی نهایت جذاب در اطراف خود می باشد که می تواند رویایی ترین صحنه در پیش روی شکت باشد. این قلعه تاریخی به  دو هزار سال پیش از میلاد مسیح تا دوره‌های عثمانی باز می گردد و از جذاب ترین بناهای با ارزش در شهر ترابزون ترکیه می باشد که ارزش زیادی برای بازدید دارد، برای بازدید از این قلعه تاریخی باید حدود 3 لیر بعنوان هزینه ورودی پرداخت نمایید. شما می توانید در خارج از این قلعه از مناظر طبیعی و بکر اطراف قلعه دیدن نمایید و لذت ببرید.

صومعه پریسترا

صومعه پریسترا از دیگر بناهای تاریخی شهر ترابزون که بر روی یک صخره ۲۵۰ متری در سال۷۵۲ میلادی ساخته شده، صومعه ای دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که به یادمان یکی از شخصیت‌های مذهبی انجیل بنام John the Baptist در سال ۲۷۰ میلادی بنا شده است، اگر علاقه به دیدن طبیعت زیبای شهر ترابزون دارید این دو صومعه یکی از بهترین گزینه ها می باشد که می توانید علاوه بر دیدن و بازدید از مناظر طبیعی زیبای اطراف ار ایت دو صومعه تاریخی و جذاب نیز دیدن نمایید.

 

بازار بدستن

بازار بدستن از دیگر جاهای دیدنی در شهر ترابزون که مربوط به دوره عثمانی می باشد که به دستور مادر سلطان سلیم ساخته شده، بازار بدستن شباهت زیادی به بازارهای ایرانی و باستانی شیراز و اصفهان دارد و در بین بازارهایی که در نرکیه وجود دارد بازار بدستن ترابزرون تنها بازاری است که مانند بازاهای باستانی ایران دارای یک مسجد و گنبد می باشد. بازار بدستن دارای 60 راهرو و 5 هزار غرفه می باشد و در داخل آنها انواع چیزهایی که لازم دارید را با قیمتی مناسب و کیفیت بالا می توانید تهیه نمایید از جمله انواع لباس، ادویه، انواع صنایع دستی و سوغاتی‌ های معروف ترکیه از کالاها  و اجناس این بازار می باشند.

 

آرامگاه و مسجد گلبهار خاتون

مسجد و آرامگاه گلبهار خاتون یا گلبهار حاتون از دیگر جاهای دیدنی در شهر ترابزون که در دوره‌ زمامداری سلطان عثمانی به دستور همسر بایزید دوم مادر سلیم اول در دوران حکومت پسرش در این شهر ساخته شد. بعد از مرگ وی فرزندش سلیم اول دستور ساخت چند بنای دیگر نظیر مسجد، حمام، مدرسه، نوانخانه و آرامگاه را داد، اما سایر بناها تخریب شدند و فقط مسجد و آرامگاه امروزه باقیمانده که از دیدنی ترین آثار و بناهای تاریخی دوره عثمانی می باشد، معماری این مسجد همچون معماری جذابی از دوره عثمانی می باشد که نوع معماری و تزئینات آن تا کنون توانسته همان شکل اولیه خود را حفظ کند.

دریاچه اوزون گل

از دیگر جاذبه های طبیعی شهر ترابزون دریاچه زیبای اوزون گل می باشد که از مهم ترین جاذبه های دیدنی و جذاب در جنوب شهر و در ناحیه چایکارا می باشد. دریاچه اوزون گل دارای منظره ای بسیار دیدنی و طبیعت منحصربفردی می باشد که می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد.

 

بزتپه

از دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی شهر ترابزون بزتپه می باشد که در فاصله 3 کیلومتری جنوب شرق ترابزون واقع شده است، بزتپه از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در اطراف این تپه تاریخی چندین مسجد و کلیسا و همچنین 4 چشمه مقدس وجود دارد که می تواند یکی از بهترین گزینه های گردشگری در این شهر محسوب شود. در بزتپه می توانید آرامش و سکوت جذاب آن را تجربه نمایید.

 

موزه ترابزون

موزه ترابزون از دیگر بناهای تاریخی و اماکن دیدنی در شهر ترابزون می باشد، این موزه بعنوان یک موزه باستان شناسی و قوم شناسی در آغاز قرن بیستم میلادی آغازین توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد که بیشتر لوازم و مصالح این بتا از ایتالیا آورده شده بود. این بنا بعنوان یک اقامتگاه خصوصی متعلق به یک بانکدار یونانی به نام کوستاکی تئوفیلاکتوس بود که در سال 2001 به موزه ترابزون تبدیل گشت، در این موزه آثار با ارزش تاریخی که بیش از 3650 شی از دوران های مختلف عصر برنز، عصر هلنیستی، روم باستان و دوران بیزانسی می باشد، وجود دارد و در بازدید عموم قرار داده شده است.

آب و هوای ترابزون

شهر ترابزون ترکیه شهری ساحلی در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته، این شهر دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوبی می باشد که در طی سال از رطوبت بالایی برخوردار است. شهر ترابزون دارای زمستان های برفی که تردد در آن خصوصا در روستاهای اطراف آن سخت می شود و مردم روستا مجبور به تخلیه روستا می شوند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 

موقعیت جغرافیایی ترابزون

شهر ترابزون، در خط ساحلی دریای سیاه و شمال شرق کشور ترکیه واقع شده است، از لحاظ جغرافیایی ترابزون در نزدیکی مرز گرجستان قرار دارد که تا باتومی گرجستان فقط ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد، شهر ترابزون از تنوع نژادی و مذهبی زیادی برخوردار است و مردم با مذاهب، زبان ‌ها و فرهنگ‌ های مختلفی در این شهر زندگی می کنند،

 

صنعت ترابزون

شهر ترابزون از نظر موقعیت استراتژیکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم واقع شده و یک بندر تجاری مهم در جهان محسوب می شود، این منطقه در گذشته محلی برای تبادل پارچه های ابریشمی و کتان بوده که دروازه ای تجاری ایران و قفقاز به شمار می رفته، این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیزی که دارد، محصولات کشاورزی بسیار با کیفیتی دارد که می توان به فندق های آن اشاره کرد، سالانه حدود هزاران تن از این فندق‌های با کیفیت به سراسر نقاط جهان صادر می شود. همچنین از دیگر محصولاتی که در صنعت این شهر تاثیر زیادی داشته صنعت ماهی ‌گیری می باشد که در این منطقه رواج بسیاری دارد.

بهترین فصل سفر به ترابزون

شهر ترابزون دارای جاذبه ها، دیدنی ها و تفریحات متنوعی می باشد، که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، شهر ترابزون به دلیل فاصله کمی که تا کشورمان دارد ایرانیان زیادی به این شهر سفر می کنند و بیشتر درصد گردشگران را ایرانیان تشکیل می دهند علاوه بر نزدیک بودن این شهر یکی از ارزان ترین شهرهای خارجی در ترکیه برای سفر می باشد. اما بهترین زمان با توجه به شرایط آب وهوایی این منطقه که دارای زمستان های بسیار سرد و ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر نیز بسیار گرم می باشد. بنابراین ماه‌‌های ژوئن، سپتامبر و اکتبر از مناسب ترین ماه ها می باشد که دارای دمایی متناسب و مطبوع می باشد که می توانید بهترین آب و هوا را تجربه و از سفر خود لذت ببرید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 12 مهر 1402 remove_red_eye 8405 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

عمارت آتاترک ترابزون در چه سالی ساخته شده؟

عمارت آتاترک ترابزون در سال 1913 توسط آتاترک ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی شهر ترابزون کدامند؟

موزه ترابزون، بزتپه، دریاچه اوزون گل، بازار بدستن، آرامگاه گلبهار خاتون، صومعه پریسترا، عمارت آتاترک از جاذبه های دیدنی شهر ترابزون می باشند.