{{ctrl.notification}}
کویرهای یزد

کویرهای یزد

یزد یکی از شهرهای کویری در مرکز ایران که دارای جاذبه های تاریخی متنوعی می باشد، همه یزد را به شهر بادگیرها معروف می باشد، همچنین قدیمی ترین میدان ساعت شهری، قدیمی ترین نخل چوبی ایران، مسجد جامع یزد، آب انبار شش بادگیر، قنات زارچ، کاروانسرای زین الدین، سرو چهار هزار ساله ابرکوه و صدها جاذبه گردشگری دیگر نیز در این شهر قرار دارند که هر یک به تنهایی می توانند هر گردشگر مشتاقی را به خرید یک بلیط هواپیما تهران یزد ترغیب کند.

کویرهای یزد

اما تمام جاذبه های یزد به اینها خلاصه نمی شود، یزد همچنین دارای جاذبه های گردشگری مانند کویر می باشد، کویرهای یزد که امروزه به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است، در ادامه آس چارتر سامانه برتر خرید بلیط هواپیما به معرفی کویرهای یزد می پردازد تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کویرهای یزد

کویر شباهنگ یزد

کویر شباهنگ یزد یکی از جذاب ترین کویرهای یزد می باشد که می تواند خاطره ای لذت بخش از یکی کویرگردی را برایتان به ارمغان بیاورد، تفریحات هیجان انگیز با موتور چهارچرخ و سافاری لذت رانندگی بدون رعایت قوانین و جریمه شدن را می توانید تجربه کنید. همچنین شترسواری و پیاده روی در رمل‌های شنی، تماشای غروب آفتاب و پس‌ از آن رصد ستارگان در شب کویر واقعاً لذت ‌بخش است.

کویرهای یزد

در این کمپ همچنین امکانت رفاهی مانند: سرویس بهداشتی و غرفه های خوراکی و اقامتگاه نیز وجود دارد، که می‌توانید اقامت در سوئیت‌های کمپ شباهنگ را تجربه کنید. برای رفتن به کویر شباهنگ به میدان دروازه قرآن یزد بروید و به سمت جاده نصر در یک مسیر خاکی حرکت کنید تا به کمپ کویر شباهنگ برسید.

کویرهای یزد

کویر کارال

اگر به دنبال هیجان هستید کویر کارال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد،  کویر کارال از جمله کویرهای یزد است که نام کویر کارال برگرفته از نام گونه‌ای از گربه‌سانان است که از دیرباز در این کویر می‌زیسته و به سیاه‌گوش بیابان نیزمعروف است. در این کویر می توانید انواع تفریحات هیجان انگیز کویری را تجربه کنید، از جمله این تفریحات می توان به شترسواری، سافاری و موتورسواری، پیاده‌روی، ریگ نوردی و رصد آسمان در شب و عکاسی در نخلستان‌های زیبای کویر می باشد.

کویرهای یزد

همچنین درکویر کارال نخلستانی وجود دارد که بسیار زیبا و دیدنی می باشد. در این کویر نیز اقامتگاهی وجود دارد، در این کمپ در دل کویر کارال می‌توانید با نوشیدن یک چای ذغالی وصرف کباب صحرایی درکنار موسیقی زنده، لذت یک روز به‌یادماندنی را دوچندان کنید. در این کمپ همچنین یک اتلیه عکاسی وجود دارد که می توانید توسط عکاسان حرفه ای عکس های هنری جذابی را از تفرحتان در کویر به ثبت برسانید، همچنین در مسیر کویر کارال می‌توانید ازجاذبه های دیدنی مانند: خانه وحشی بافقی، آب‌انبار و حمام کاکامیر و قلعه باقرآباد نیز دیدن نمایید.

کویرهای یزد

کویر بافق

کویر بافق جزو شگفت‌انگیزترین کویرهای ایران و یزد می‌باشد که به آن کویر درانجیر (دره انجیر) نیز گفته می‌شود، یکی از کویرهای یزد، که در فاصله 10 کیلومتری از بافق قرار دارد و وسعتی حدود 750 کیلومتر مربع دارد، می توانید این کویر طبیعت بکر بی نظیری دارد که می توانید با پای برهنه بر روی شن های رمل این کویر قدم بزنید و لذت ببرید.

کویرهای یزد

این منطقه بسیار کم آب و خشک است، پوشش گیاهی پراکنده ای در این منطقه وجود دارد، گیاهانی نظیر اشنان و گز، بادام کوهی، اسپند، آویشن، انجیر وحشی، شیرینک، علف شور، شقایق کوهی، خارشتر، گل گندم، زنبق صحرایی، تره، تاغ، گون و تیزک وجود دارد. همچنین این کویر از پوشش جانوری نظیر پلنگ، کفتار، میش، کل، یوزپلنگ، بزکوهی و قوچ برخوردار می باشد. آس چارتر به شما ایت امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط لحظه اخری مشهد یزد خود را به راحتی تهیه نمایید.

کویرهای یزد

کویر عقدا

یکی دیگر از کویرهای یزد کویر عقدا، سیاه کوه یا اردکان است. کویر سیاه کوه از جمله کویرهای یزد است که در فاصله 30 کیلومتری اردکان یزد قرار دارد. در قسمت‌های جنوبی این کویر نمکزار ها و باتلاق هایی به چشم می خورند که جذابیت و زیبایی دو چندانی را به این کویر می‌بخشند،

کویرهای یزد

داخل کویر عقدا هیچ گونه پوشش گیاهی مشاهده نمی شود ولی در حاشیه کویر، گیاهانی همچون اشنان و گز، تاغ، گون، اسفناج وحشي، تره تيزك، كاكوتي، فرفيون، گل گندم، شقايق كوهي، انغوزه، زنبق صحرايي، مليكا، خارشتر، كلاه ميرحسن، كاروانكش، افدرا، اسكنبيل، تاغ، قيچ، پرند، گز، گل كتان، بابونه، شب بوی صحرايی، تلخک، اسفند ، علف شور، كلپوره، شيرينک وجود دارد،

کویرهای یزد

و همچنین حیواناتی چون گرگ، شغال، روباه معمولی، کفتار، جبیر، هوبره، بحری، دلیجه، کبک، تیهو، بلدرچین، عقاب دشتی، چاخ لق، کبوتر چاهی، یاکریم، شاه بوف، سبزه قبا هندی، دم جنبانک ابلق، لاک‌پشت‌، سمندرها و اسکینک، بزمجه، سنگ چشم دم سرخ و گنجشک معمولی در این کویر زیست می کنند. برای رسیدن به کویر سیاه کوه از جمله کویرهای یزد باید از جاده خاکی احمدآباد عبور کنید. این جاده شما را به کویر سیاه کوه یکی از کویرهای زیبای یزد می رساند.

کویرهای یزد

کویر سندباد یزد

کویرسندباد یکی از کویرهای زیبای یزد می باشد، که بسیاری از گردشگران برای کویرگردی این کویر را انتخاب می کنند. این کویر دارای امکاناتی شامل: سرویس بهداشتی، حمام، سوئیت های مجهز، رستوران و تفریحاتی مانند: اسکی روی شن، شتر سواری، موتور سواری چهار چرخ، سافاری، پروازه با پاراگلایدر، رصد ستارگان، پرواز با کایت باگی و... می باشد.

کویرهای یزد

برای رفتن به این کویرکافیست شما به میدان دروازه قرآن یزد بروید و سپس به سمت جاده نصرآباد حرکت کنید تا به کمپ کویری سندباد برسید، این کمپ زیبا و مجلل تمام امکانات واقلام ضروری را در خود جای داده است، پس نگران تهیه اقلام ضروری نباشید. و از کویرگردی در این کمپ لذت ببرید.

کویرهای یزد

کویر بهادران

کویر بهادران یکی دیگر از کویرهای یزد می باشد، این کویر دارای گونه های مختلف گیاهی شامل:  بومادران، شورمرغ، جگن، شقایق کوهی، خیارک، آنغوره و… از مهم‌ترین گونه‌های علفی هستند. خارشتر، چوبک، کلاه میرحسین، تنگرس، بادام کوهی،‌ گون، کاروانکش، اسکنبیل، افدرا، انجیر کوهی، تاغ، رمس، بنه، پرند، کهورک، گز، قیچ و… مهم‌ترین گونه‌های درختی، درختچه‌ای و بوته‌ای  می باشد،

کویرهای یزد

همچنین در این کویر بهادران، ۲۴ گونه پستاندار شناسایی شده است که مهم‌ترین آن‌ها یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، کاراکال، گربه پالاس، کفتار، گرگ، شاه روباه و علاوه بر این‌گونه‌های باارزش، در این منطقه آهو، جبیر، کل و بز، قوچ و میش، روباه معمولی، روباه شنی، شغال، تشی، خرگوش، گورخر ایرانی نیز زیست می‌کنند. برای رفتن به این کویر می توانید به سمت یزد در مرز مهریز و انار بروید.

کویرهای یزد

کویر ریگ زرین یا مغستان یزد

در نزدیکی شهر اردکان یزد، دو کیلومتر بعد از روستای ساغند روستای مغستان قرار گرفته است، در این کویر ریگ‌زارهای بلند زرین شبیه تپه‌های به‌هم‌ پیوسته جلب توجه می کند، ریگزارهای کویر زرین، یکی از کویرهای کم‌نظیر یزد، بسیار زیباست و اگر از دور به ریگزارهای کویر زرین یزد نگاه کنید، تپه های پراکنده‌ای می بینید که بسیار چشم نواز و دیدنی هستند. در این کویر هیچگونه امکانات رفاهی وجود ندارد،

کویرهای یزد

شما می توانید اقلام مورد نیاز خود را از اردکان تهیه کنید بعد به این کویربروید،  امکانات تفریحی این کویر موتورهای چهارچرخ می باشد که می توانید ساعاتی را با آن به کویر گردی بپردازید و لذت ببرید. برای رسیدن به کویر زرین با عبور از جاده خاکی در دل شهر یزد می توانید ریگزارهای کویر زرین را ببنید. برای رسیدن تا ساغند تقریبا 8 ساعت با ماشین باید راه طی کنید. پس از پیمایش ۲ کیلومتر از روستای ساغند به کویر ریگ زرین یا مغستان خواهید رسید.

کویرهای یزد

کویر هفت سنگ

کویر هفت سنگ یکی دیگر از کویرهای یزد است. این کویر در فاصله 12 کیلومتری از استان یزد قرار گرفته است، کویر هفت سنگ از جمله کویرهایی است که برای تفریحات پرهیجان که می توانید به اوج هیجان برسید. در کویر هفت سنگ، تفریحاتی پرهیجانی مثل سافاری، زیپ لاین و پاراگلایدر وجود دارد. در کویر هفت سنگ کمپ هایی وجود دارد که می توانید از امکانات رفاهی مانند: تخت و آلاچیق رایگان نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این کویر 30 دقیقه با یزد فاصله دارد برای رسیدن به کویر هفت سنگ باید از دروازه قرآن به بلوار نصر بروید.

کویرهای یزد

وسایل مورد نیاز در کویرگردی

برای کویرگردی و گشت و گذار در کویرهای یزد به همراه خود، پاور بانک باطری و کابل شارژ تلفن همراه، کرم ضدافتاب، عینک، کلاه، کفش های مخصوص پیاده روی و کوهنوردی و آب و خوراک مناسب داشته باشید. همچنین توصیه می کنیم نقشه، جی پی اس، با خود ببرید. و بخاطر گرمای کویر سعی کنید لباس های سفید رنگ استفاده کنید که جذب کمتری داشته باشد، یادتان باشد شب های کویرهای یزد بسیار سرد است، حتماً با خودتان لباس گرم داشته باشید. همچنین مراقب حشرات خزنده کویرهای یزد هم باشید.

کویرهای یزد

بهترین زمان برای کویرگردی

کویرها مناطقی بسیار خشک و بیابانی هستند، که در فصل تابستان به هیچ برای سفر مناسب نمی باشند، به هیچ وجه در ماه‌های تیر و مرداد به این مناطق کویری نروید زیراگرمترین ترین ماه های سال است و برای سفر مناسب نیست. بهترین زمان برای کویرگردی فصل های سرد سال می باشد.

کویرهای یزد

date_range دوشنبه 14 شهریور 1401 remove_red_eye 543 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0