{{ctrl.notification}}
کوه های ایلام

کوه های ایلام

ایلام شهری کوهستانی در کشورمان ایران که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، طبیعت بکر و سرسبز که به علت زیبایی های طبیعی فراوانش به عروس زاگرس معروف گشته است، ایلام یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی می باشد، که سالانه مسافران زیادی به این خطه ی سرسبز سفر می کنند، در این مقاله آس چارتر به معرفی کوه های ایلام می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و زمان بتوانید به راحتی رزرو بلیط هواپیما ارزان چارتر را از این سامانه دریافت نمایید.

کوه های ایلام

دینارکوه ایلام

دینار کوه یکی از کوه های ایلام که در منطقه ای کوهستانی در جنوب شهر ایلام و در بین شهرستان های آبدانان و دهلران قرار دارد. دینارکوه دارای منطقه ای حفاظت شده ای می باشد، که در منطقه کوهستانی سلسله جبال زاگرس قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1955 متر می باشد، قله کوه دینار در قسمت مرکزی قرار گرفته که مرتفع ترین نقطه در دینار کوه و زمین های کشاورزی در جنوب روستای هزارانی در پست ترین ارتفاع در این منطقه قرار دارد. دینارکوه دارای ارتفاعات متعددی می باشد، همچنین دینار کوه دارای پوشش جنگلی می باشد، که بیشتر درختان این جنگل بر اثر وجود نوعی انگل از بین رفته اند، و طبق تحقیقاتی که شده است جنگل موجود در دینار کوه در 30 سال آینده به طور کامل از بین خواهد رفت درختان این جنگل می توان به و راه های صعب العبور نیز دراینکوه زیاد می باشد. همچنین رودخانه رودخانه تختان و خروزان که از مرز غربی منطقه حفاظت شده دینارکوه عبور می کند، در دینارکوه چشمه‌های زیادی جریان دارد که از آب آن برای مصارف حیات وحش، دام استفاده می شود. از پوشش جانوری در این من منطقه  حدود ۱۶ گونه پستاندار و جوندگان و حشره‌خورها و خفاش‌ها وجود دارد.

کوه های ایلام

کوه قلاقیران ایلام

کوه قلاقیران از دیگر کوه‌های استان ایلام در غرب ایران است. کوه قلاقیران در 3 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. ارتفاع کوه قلاقیران 2152 متر است، کوه قلاقیران یکی از بهترین نقاط کوهستانی کشور است و در نزدیکی محوطه یک قلعه باستانی که مربوط به دوره ساسانی قرار گرفته است، این قلعه بنام قلاقیران است که قدمت آن به دوران اشکانیان باز می گردد، این کوه با عظمت و زیبا یکی از با ارزش ترین کوه های ایلام می باشد که برای مردم ایلام از اهمیت بالایی قرار دارد، جالب است بدانید که برای ساخت برج آزادی از این کوه الهام گرفته شده است، و حتی یکی از فیلم های معروف قدیمی با بازی معروف بازیگر محبوب بهروز وثوقی  بنام فیلم دالاهو در این کوه فیلم برداری شده است. کوه قلاقیران در تاریخ 9 اردیبهشت 1382 با شماره ثبت 8435 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کوه های ایلام

کبیرکوه ایلام

کبیرکوه از دیگر کوه های عظیم و بزرگ در ایلام می باشد، کبیرکوه حدود 175 طول و 45 تا 80 کیلومتر عرض دارد. در کبیر کوه غارها، دیواره‌های صخره‌ای، دره‌های عمیق و چشمه‌های بسیاری وجود دارد، این کوه از کوه های بسیار زیادی همچون: سیاه کوه، دینار کوه، سمند، اناران، سر میدان و کمر سفید قرار دارد. همچنین قله های این رشته کوه ها عبارتند از: کان‌صیفی، ورزرین، سیوان، گردل، مواز، سیاه‌کوه، سمند، تخت‌پیران، اناران، آبدانان، بنداش، سرمیدان، خردم، کمرسفید، یک‌شبه و میوره که قله کان‌صیفی بلندترین نقطه کبیر کوه و نیز بلندترین قله استان ایلام در این کوه ها حدود 3065 متر ارتفاع دارد، جالب است بدانید کبیرکوه حدود 950000 هکتار وسعت دارد که نیمی از مساحت کل استان را داراست. در این کوه غارهای متعددی نیز وجود دارد، که آن هم بخاطر جنس سنگ‌های رسوبی و آهکی کبیر کوه می باشد. از جمله غارهای معروف در این کوه می توان به غار آقامیر، بره‌زرد، خفاش و چل‌ سین اشاره کرد. کبیرکوه همچنین جزو مناطق حفاظت شده نیز می باشد، که حدود 17923 هکتار می باشد، که دارای پوشش جانوری و گیاهی بسیار زیادی همچون: گونه های جانوری خرس قهوه‌ای، پلنگ، گربه وحشی، کاراکال، کل‌وبز، گرگ، شغال، روباه، کفتار، راسو، گراز، خرگوش، سنجاب ایرانی، خارپشت، انواع پرندگان شکاری و کبک و همچنین پوشش گیاهی در کبیر کوه می توان به گونه درختی اصلی بلوط، درخت لرگ که جزو گونه‌های نادر گیاهی و بومی ایران محسوب می شود و گیاهان دارویی دیگری همچون زبان‌گنجشک، داغداغان، ارژن، آلبالوی وحشی، پرسیاوش، اسپند، دافته، بومادران، جو دوسر، بادام، زالزالک؛ تمشک، کنگر، ریواس، پنیرک و ملیکا اشاره کرد. این کوه زیبا و پرسخاوت خاطر قرار گیری در ارتفاعات از اکوسیستم های مختلفی برخوردار است. از جاذبه های دیدنی در کبیرکوه نیز می توان به تنگه بهرام چوبین، غار آقامیر، آبشار هفت آسیاب، تنگه و غار کول کنی، دریاچه دوقلوی سیاه گاو، دره خزینه، تالاب های پل دختر، پل تاریخی گاو میشان، تنگه کافری و.... اشاره کرد. در سفر به ایلام از این کوه زیبا حتما دیدن نمایید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد ایلام در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

کوه های ایلام

کوه بانکول ایلام

کوه بانکول از دیگر کوه های ایلام که در 10 کیلومتری شمال ایلام قرار گرفته است، این کوه ارتفاعی حدود 2304 متر را دارد. کوه بانکول نیمه‌جنگلی با طول ۳۰ کیلومتر و با عرض متوسط ۶ کیلومتر، از شمال غربی به سمت جنوب شرقی کشیده شده است، این کوه در غرب جاده کرمانشاه به ایلام قرار دارد و دارای پوشش جنگلی و مرتعی می باشد. رشته کوه بانکول از لحاظ موقعیتی از سمت شمال و شمال شرق به شهر آسمان آباد و از جنوب و جنوب غرب به شهرستان ایوان و در نهایت به کوه مانشت در شهرستان های چرداول و ایوان متصل می باشد. همچنین رودخانه‌های مورت، کنگیر و آب زنگان از کوه بانکول سرچشمه می ‌گیرند. این کوه یکی از مکان های گردشگری محبوب در بین مردم ایلام و روستاهای اطراف می باشد. در داخل کوه بانکول غارها و نقاط بکر طبیعی و با آثار تاریخی وجود دارد.

کوه های ایلام

کوه دالپری ایلام

در ۳۵ کیلومتری شرق شهر دهلران و در غرب روستای مولاب در استان ایلام کوه دالپری قرار گرفته است، کوه دالپری دارای ۶۰۰ متر ارتفاع می باشد و یکی از کوه های پرطرفدار برای کسانی است که علاقه مند به کوهنوردی در کوه های کم ارتفاع هستند، همچنین رودخانه های چی‌خواب و آب مورموری از این کوه زیبا سرچشمه می گیرند، این کوه برای طبیعت گردی و کوهنوردی بسیار مناسب می باشد.

کوه های ایلام

کوه شره زول ایلام

در ۲۳ کیلومتری شمال غربی ایلام کوه شره زول قرار گرفته است، ارتفاع کوه شره زول ایلام حدود ۲۰۵۰ متر است. رودخانه های کنگیر، گلال رود، کزاب و مورت از این رشته کوه ها سرچشمه می گیرد، همچنین در دامنه‌های شمالی این کوه دهستان چوار در جنوب و دهستان‌های سهراب و مرکزی قرار گرفته است، همچنین در قسمت شمال غربی این کوه جنگل های پوشیده از بلوط قرار دارد.

کوه های ایلام

کوه مانشت ایلام

در ۶ کیلومتری شمال شرقی شهر و در نزدیکی بخش کارزان کوه مانشت قرار گرفته است که ارتفاع آن حدود 2629 متر می باشد، این کوه یکی از جاذبه های سرسبز و زیبای ایلام می باشد، که پوشیده از درختان بسیار زیادی است، رودخانه های مورت و آسا زنگان نیز از این کوه جذاب سرچشمه می گیرد، کوه بانکول در شمال غربی کوه مانشت و کوه گاوه نیز در جنوب غربی این کوه قرار دارد. از جاذبه های زیبا در این کوه می توان به یک غار شاه افدالان اشاره کرد که بسیار معروف است، که در آن طلا و جواهرات زیادی از قدیم در آن پیدا شده بود که بعدها دیگر خبری ازآنها نبود. در سفر به ایلام می توانید از این کوه زیبا و جذاب دیدن نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری هواپیما تهران ایلام در شهر مشهد می باشد.

کوه های ایلام

کوه میمک ایلام

از دیگر کوه ها در جنوب‌غربی استان ایلام  کوه میمک است. این کوه در نوار مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق  قرار گرفته است، این کوه دارای قله های مرتفع و متعددی از جمله: تپه شهدا، تپه منفرد، تپه رحمان، کله قندی، تپه دلاور، تپه مهدی، تپه پرچم، تپه پیمان، تپه اسحاق، تپه فیض و ... است. بیشتر کوه میمک در عمق خاک عراق، دشت وسیعی گسترده‌ شده است، و در بخش غربی ایلام نیز حدود 15 کیلومتر درازا و حدود ۸ کیلومتر پهنا این کوه قرار گرفته است.

 

date_range شنبه 01 بهمن 1401 remove_red_eye 80 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0