{{ctrl.notification}}
کوهنوردی در تهران

کوهنوردی در تهران

ورزش کوهنوردی یکی از لذت بخش ترین و پر طرفدارترین ورزش هاست، برای حفظ و بهبود سلامت فیزیکی و همچنین آرام گرفتن روح آدمی بسیار مناسب است.  تماشای طبیعت بکر و دست نیافتنی، نفس کشیدن در هوای تمیز و سپری کردن اوقاتی خوش در طبیعت زیبا از مزایای ورزش کوهنوردی است. همانطور که می دانید در مقاله های قبلی درباره جاذبه های دیدنی و گردشگری در تهران پرداختیم اما در این مقاله آس چارتر سعی دارد درباره کوهنوردی در تهران بپردازد، علاقه مندان به این ورزش کوهنوردی تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با مسیرهای کوهنوردی  و رعایت اصول و نکات خاص و ایمن این ورزش بیشتر آشنا شوید. آُس چارتر به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید بلیط چارتری هواپیما زاهدان تهران را به راحتی دریافت نمایید.

کوهنوردی در تهران

کوهنوردی در درکه تهران

درکه در دامنه کوهی در شمال تهران و نزدیک به دو محله ولنجک و اوین قرار دارد. درکه یکی از محله ها و مناطق گردشگری است که در منطقه 2 تهران قرار دارد. درکه یکی از پر ترددترین مسیرهای کوهنوردی در تهران محسوب می شود، ارتفاع این منطقه ی کوهستانی ۲۵۵۰ متر است. مسیر درکه تا پلنگچال حدودا ۱۰ کیلومتر فاصله دارد که یکی از مسیرهای پرطرفدار کوهنوردی در تهران است، همچنین مسیر دسترسی به ۲ مقصد اصلی کوهنوردی در تهران، از درکه آغاز می‌ شود که شما می‌ توانید با توجه به شرایط خود یکی از این مسیرها را انتخاب و کوهنوردی خود را آغاز کنید. برای صعود به سمت قله توچال جاذبه های زیاد و منحصربفردی مانند: هفت‌حوض، جنگل کارا، زردبند، اذغال چال، دو آب پلنگ چال، پناهگاه پلنگچال، بند شاه نشین، کفو، هفت چشمه در میان مسیر وجود دارد که از دیدن آنها لذت خواهید برد. همچنین شما در میان مسیر می توانید امکاناتی از قبیل رستوران، کافه، قهوه خانه، سرویس بهداشتی، مرکز اطلاع رسانی فدراسیون کوه نوردی، مسجد جامع درکه، بانک، بازار میوه و  تره بار و خانه معلم و … در طول مسیر ببنید و کمی به استراحت بپردازید، جالب است بدانید درکه یکی از راحتترین مسیرها را برای کوهنوردی دارد، بنابراین مناسب برای مبتدیان کوهپیمایی و حتی خانواده ها است به همین خاطر اکثرا این مسیر را برای کوهنوردی انتخاب می کنند.

آدرس کوه درکه: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، درکه

کوهنوردی در تهران

کوهنوردی در گلابدره تهران

گلا بدره تهران نام یک دره در شمال پایتخت است. گلابدره در حد فاصل مسیر های کلکچال و دربند قرار گرفته و نسبت به تمام  مسیرهای دیگر کوهنوردی تردد کمتری دارد. به همین دلیل مسیر کوهنوردی گلابدره برای افرادی که به تازگی شروع به این ورزش کرده اند مسیر مناسبی می باشد، نقطه ابتدایی در گلابدره حدود ۱۸۰۰ متر و نقطه انتهایی مسیر حدود ۲۲۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارند. مسیر پیمودن در قسمت شمالی گلابدره به سمت قله ی 3100 متری اسپیلت چند چشمه کوچک وجود دارد که بسیار زیبا ودیدنی است، البته برای رسیدن به این منطقه باید 2 ساعت راه را طی کنید. کوهنوردی در هوای پاک و طبیعت زیبا گلابدره واقعا جذاب و فرح‌ بخش است. مسیر کوهستانی 6 کیلومتری این بوستان که به جاده تندرستی معروف است، در بین مسافتی که در کوهنوردی برای رسیدن به قله طی می کنید می توانید به دره وزباد  به جان ‌پناه شروین و دیواره بند یخچال برسید و در ادامه جاذبه هایی مانند: آبشار دوقلو، پناهگاه شیرپلا و غار پلنگ را مشاهده نمایید. مسیر کوهنوردی گلابدره به کلکچال، مسیری دشوار است و فقط برای افرادی که علاقه ‌مند به سنگ ‌نوردی و صخره‌ نوردی هستند، توصیه می ‌شود. همچنین در سمت چپ مسیری که به سمت کوهنوردی در گلابدره می روید سورتمه سواری قرار دارد که می توانید از این تفریح لذت ببرید.

آدرس کوه گلابدره: تهران، گلاب دره، خیابان شهید باهنر، خیابان مقدسی، خیابان میری، امامزاده قاسم
کوهنوردی در تهران
 

کوهنوردی در حصارک تهران

حصارک یکی از جاهای دیدنی تهران که در منطقه ی 5 و در محدوده‌ی شمال غربی تهران واقع شده است. دره حصارک یکی از زیباترین دره‌های شمال تهران است آبشار اصلی این دره به آبشار نو سنگ حصارک معروف است. حصارک یکی از مسیرهای کوهنوردی پرخطر در تهران محسوب می ‌شود و بیشتر کوهنوردان حرفه ‌ای در این منطقه کوهنوردی می کنند. قله ‌بند عیش به ارتفاع ۲۷۶۰‌متر می رسد که در این منطقه قرار گرفته است، برای رسیدن به بالای قله باید از منطقه حصارک عبور کنید، که مسیر هموار و پاکوب و پر از صخره و سنگلاخ می باشد و همچنین باید از میان شاخ و برگ درختان سبز و از لابه‌لای علف‌های خشک عبور کنید. در مسیر به سمت قله رودخانه و چشمه و آبشار بسیار زیبایی نیز وجود دارد. این آبشار در ارتفاع ۱۶۷۰ متری حصارک قرار گرفته است که از ابتدای دره تا آبشار حدود یک ساعت پیاده روی دارید. یکی دیگر از مسیرهای که شما را به سمت قله حصارک می رساند شما می توانید امامزاده داوود را نیز زیارت کنید. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان کرمانشاه تهران از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس کوه حصارک: تهران، حصارک، بزرگراه باکری شمال، خیابان سیمون بولیوار شرق، خیابان سیمون بولیوار غرب، میدان دانشگاه آزاد، بلوار شهدای حصارک

کوهنوردی در تهران

کوهنوردی در کوه دارآباد تهران

کوه دارآباد یا مونگچال یکی از کوه های پرطرفدار در تهران می باشد، کوه دارآباد در منطقه خوش آب و هوای منطقه یک تهران در کوهپایه های البرز قرار گرفته است، ارتفاع کوه دارآباد تهران حدود ۳۱۶۷ متر یا ۱۳۹۰ پا است و چهارمین کوه بلند تهران به حساب می آید، مسیر کوهنوردی دارآباد تهران یکی از بهترین مسیر های موجود در تهران برای کوهنوردی می باشد. برای کوهنوردی در مسیر دارآباد، سه مسیر وجود دارد. مسیر اول کوهنوردی از سمت چپ دره دارآباد شروع می شود و برای گردشگری خانوادگی مناسب می باشد. مسیر دوم از دره دارآباد می گذرد و مناسب کوهنوردان حرفه ای تر می باشد. این مسیر سنگلاخی است و فراز و فرود های بسیاری را دارد. مسیر سوم از آبشار دارآباد که یکی از جاذبه های گردشگری منطقه است عبور می کند. این مسیر از قسمت راست دره آغاز می شود و در ابتدا شیبی تند دارد، در طول مسیر شاهد چشمه و آبشارهای گوناگونی خواهید بود، همچنین در این مسیر امکاناتی نظیر توقفگاه، رستوران، کافه و سرویس بهداشتی وجود دارد. که می توانید بعدز یک پیاده روی کمی در این توقفگاه ها استراحت نمایید. همچنین موزه حیات وحش دارآباد نیز در مسیر کوهنوردی دارآباد قرار گرفته است که می توان گفت جذابترین جاذبه گردشگری در این منطقه محسوب می شود.

آدرس کوه دارآباد: تهران، دارآباد، خیابان دارآباد، خیابان محبی، کوه دره دارآباد

کوهنوردی در تهران

کوهنوردی در کلکچال تهران

یکی دیگر از محبوب ترین مسیرهای کوهنوردی در تهران مسیر کلکچال است که یکی از مسیرهای کوهنوردی کم خطر و با طبیعتی دیدنی در شمال شهر تهران قرار گرفته است، ارتفاع قله کلکچال از سطح دریا ۳۳۵۰ متر است. برای صعود به این قله مسیرهای مختلفی وجود دارد که مهم‌ ترین مسیر آن  پارک زیبای جمشیدیه می باشد، که پس از حدود دو ساعت کوهپیمایی در مسیری با پهنای زیاد و شیب کم به مجتمع کلکچال با ارتفاع ۲۶۰۰ متر خواهید رسید. از پارک جمشیدیه حدود 2 تا 2.5 ساعت پیادهروی باید کرد تا به پناهگاه کلکچال برسید. در این پناهگاه، چندین رستوران وجود دارد که می توانید در آن هوای سرد کوهستانی، غذایی داغ نوش جان کنید. در قسمت شمال شرقی به سمت قله کلکچال با ارتفاع ۳۳۴۰ متر می رود و امتداد مسیر به سمت غرب به پناهگاه شیرپلا منتهی می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده خرید بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.

آدرس کلکچال: تهران، میدان تجریش، خیابان شهید باهنر شرق (نیاوران سابق)، بعد از جماران، خیابان فیضیه (به سمت شمال)، پارک جمشیدیه

کوهنوردی در تهران

لوازم لازم برای کوهنوردی

با توسعه کوهنوردی، ابزار و لوازم مخصوص زیادی مخصوص به این ورزش را می توانید به راحتی در بازار پیدا کنید، مهم ترین ابزار کوهنوردی شامل:

کفش کوهنوردی، کوله پشتی، طناب، کارابین، کلنگ، لباس گرم، وسایل مسیریابی (نقشه، قطب‌نما، GPS)، کلاه، کرم ضدآفتاب، لباس مناسب، دارو و جعبه کمکهای اولیه، چادر، کیسه‌خواب، کیت بقا، چراغ و لامپ، باتوم کوهنوردی، زیرانداز، صندلی، لیوان و قاشق چنگال، وسایل بهداشتی، سنگ آتش زنه، مدارک شخصی، سوت نجات.

کوهنوردی در تهران

date_range یکشنبه 08 آبان 1401 remove_red_eye 138 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0