{{ctrl.notification}}
کهف الشهدای تهران

کهف الشهدای تهران

تهران همانطور که می دانید یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که جمعیت زیادی دارد، تهران دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند، شهری صنعتی و تجاری که امروزه یکی از پیشرفته ترین شهرهای ایران از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی شناخته شده است. علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی و تفریحی این شهر دارای اماکن زیارتی نیز می باشد، یکی از این اماکن زیارتی که امروزه می خواهیم به معرفی آن بپردازیم کهف الشهدا است با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بلیط هواپیما ارزان چارتر کرمانشاه تهران را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

کهف الشهدای تهران

معرفی کهف الشهدا تهران

کهف‌ الشهدا ولنجک ، یکی از دیدنی های تهران است که در محله ولنجک تهران قرار دارد. کهف الشهدا غاری در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری از سطح دریا که در یکی از مرتفع‌ترین مکان‌های تهران قرار گرفته است و چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر تهران دارد. در این آرامگاه مقبره شهید گمنام وجود دارد. در مسیر این غار تندیس سنگی به رنگ سفید و بزرگ از  پیکر یک مادر شهید قرار گرفته که پرنده سنگی و سفید کوچکی هم کنار پای او نشسته است. فضای داخل این غار به طول 7 مترو عرض آن 2 متر است. وقتی وارد این غار می شوید با فضایی کاملا معنوی و محرمی روبرو می شوید در تمام اطراف داخل غار و قبور پرچم‌ها و سربندهای یا حسین ع به چشم می خورد و با نورپردازی بسیار زیبایی آراسته شده است. پنج مقبره ای که در این غار وجود دارد مربوط به شهدای عملیات های مختلفی مانند: شلمچه، شرهانی، سومار، میمک و جزیره مجنون می باشند که به این غار انتقال داده شده اند و سن این شهدا از 22 تا 25 سال است.

کهف الشهدای تهران

ماجرای شهدای کهف الشهدای تهران

یکی از عجیب ترین و جالب ترین ماجراهای این شهدا شناسایی یکی از شهدای گمنام می باشد، ماجرا از این قرار است که مادر شهید مجید ابوطالبی درشب عرفه درعالم خواب فرزند شهیدش را می بیند که در حال گلایه کردن به مادرش است، و به او می گوید که چرا به دیدن من نمی ایید من در اتاق هستم، چند شب متوالی این خواب را می بیند و طی تحقیقاتی که می کتد متوجه غار شهدای کهف می شود و به پی شناسایی اجساد در این غار می شود و بعد از انجام آزمایش های DNA و تطابق آن با اطلاعات ژنتیکی بقایای اجساد این شهید بزرگوار مشخص شد پیکر این شهید فرزندش می باشد که بعد از 31 سال توانست گیکر فرزند شهیدش را پیدا کند. شهید مجید ابوطالبی یکی از پاسداران در عملیات مسلم بن عقیل و در جبهه ی سومار درغرب ایلام در آبان ماه سال 61 به شهادت رسیده بود. وی متولد سال 1334  بوده است. این شهید بزرگوار برادر بزرگتر شهید فرید ابوطالبی است که در سال 1367 در تک عملیاتی دشمن در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.

کهف الشهدای تهران

مراسم در کهف الشهدا تهران

کهف الشهدا دارای فضای معنوی و دلنشینی می باشد که در کنار مزار پاک شهدای گمنام مراسم های مختلفی انجام می شود که از این مراسم می توان به مراسم‌های مذهبی همچون زیارت عاشورا، دعای ندبه و دعای کمیل، مراسم سالگرد تدفین شهدای کهف، مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان و محرم اشاره کرد که در این مکان مقدس برگزار می شود و علاوه بر این مراسم عقد برای جوانان نیز به صورت خیلی ساده برگزار می شود. لازم به ذکر است قبل انجام هرگونه مراسمی باید با روابط عمومی کهف هماهنگی داشته باشید. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان ایلام تهران از آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

کهف الشهدای تهران

قوانین زیارت از کهف الشهدا تهران

قبل از اینکه بخواهید به زیارت قبور شهدا در این غار مشرف بشوید، تابلویی در بدو ورود قرار گرفته است که قوانینی بر روی آن ذکر شده است. در ادامه برایتان این قوانین را خواهیم گفت.

در داخل زیارتگاه عکس ‌برداری و فیلم‌ برداری ممنوع می باشد.

استعمال دخانیات ممنوع

با ورود به کهف الشهدا باید سکوت کنید و مزاحم زیارت کردن باقی زایران نشوید.

در تمیز نگه داشتن این مکان مقدس کوشا باشید.

رعایت حجاب و شیونات اسلامی در این زیارتگاه رعایت شود.

نذورات خود را باید به دفتر کهف الشهدا در خیابان البرز تحویل دهید.

کهف الشهدای تهران

امکانات کهف الشهدای تهران

کهف الشهدا بخاطر اینکه در سال های اخیر مورد استقبال زائران زیادی قرار گرفته است از امکانات رفاهی نیز برای این مکان در نظر گرفته شده است تا زائران و مسافرانی که به این مکان برای زیارت و بازدید می آیند بتوانند آسوده باشند. در این مکان امکاناتی همچون پارکینگ با ظرفیت حدود ۳۰ خودرو، سرویس بهداشتی و وضوخانه، ایستگاه صلواتی و نیمکت‌هایی برای مسیر پیاده ‌روی وجود دارد.

کهف الشهدای تهران

مسیر دسترسی به کهف الشهدای تهران

یکی از بهترین مسیرهای دسترسی به کهف الشهدا بخاطر شلوغیو ترافیک تهران استفاده از خطوط مترو است شما می توانید با استفاده از مترو از نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به کهف الشهدا، ایستگاه میدان تجریش از خط یک مارو استفاده کنید و به زیارت این مکان زیارتی بروید.

آدرس کهف الشهدا:  تهران، ولنجک، بزرگراه چمران جنوب، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، میدان دانشجو، بلوار دانشجو، کوچه البرز دوم، کوهسار

کهف الشهدای تهران

جاذبه های دیدنی در اطراف کهف الشهدا تهران

به دلیل قرار گرفتن این غار در ارتفاعات تهران و مناظر زیبا و چشم نواز و وجود مقبره 5 شهید گمنام این مکان یکی از بهترین گزینه ها و جاهای دیدنی تهران محسوب می شود اما در ادامه در کنار این جاذبه دیدنی و زیارتی جاهای دیدنی دیگری نیز در نزدیکی این مکان وجود دارد که می توانید به دیدن آنها نیز بپردازید. در ادامه به معرفی این جاذبه های دیدنی خواهیم پرداخت.

کهف الشهدای تهران

درکه تهران

درکه یکی از محلات ییلاقی شمیرانات در شمال غربی شهر نهران است، این جاذبه گردشگری تهران یکی از شلوغ ترین و معروف ترین جاذبه های تهران می باشد که برای پیاده روی و کوهنوردی مورد علاقه ورزشکاران است. درکه دارای آب و هوای کوهستانی است، درکه دارای قدمتی معادل با ۸۰۰ سال است که تقریبا به قرن پنجم هجری قمری مربوط می ‌شود، در این منطقه همچنین زیارتگاه امام زاده سید محمد والی قرار دارد که می توانید علاوه بر تفریح و گشت و گذار به زیارت نیز بروید. درکه همچنین دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی مانند: کافه ها، رستوران ها، غرفه های فروش خوراکی و سرویس بهداشتی و ... نیز می باشد.

آدرس درکه: تهران، شمال غربی تهران

کهف الشهدای تهران

امام زاده عزیز تهران

امامزاده عزیز از نوادگان امام موسی كاظم ع است، که در منطقه اوین و نزدیک به قبور شهدای گمنام واقع شده است. قدمت این امام زاده مربوط به قبل از دوره قاجاریه می باشد، بنای اصلی این زیارتگاه در سال ۱۳۵۲ شمسی ساخته شده بود که معماری اولیه آن در ابتدا دارای قبر كوچک مستطیلی در داخل محجر چوبی ساده قرار گرفته است و این زیارتگاه دارای سقف گنبدی بیضی ‌شكل می باشد. این زیارتگاه دارای امکانات رفاهی برای زائرین می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده خرید بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

آدرس امام زاده عزیز: تهران، منطقه اوین، میدان دانشگاه، محوطه دانشگاه شهید بهشتی، جنب مسجد دانشگاه

کهف الشهدای تهران

مجموعه ورزشی و تفریحی توچال تهران

توچال قله ‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳,۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید. مجموعه تفریحی توریستی توچال یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مجموعه های تفریحی در شهر تهران محسوب می شود. علاوه بر داشتن آب و هوای بسیار متنوع و دلنواز و داشتن مناظر بسیار زیبا و دل انگیز وجود بخش های ورزشی و تفریحی متعدد نیز از ویژه گی های متمایز این مجموعه می باشد، این مجموعه تفریحی بی نظیر شامل تفریحات و امکانات ورزشی و رفاهی مختلفی مانند باشگاه تیراندازی، باشگاه اسکی، اتاق فرار، زیپ لاین، تله کابین، بام تهران، سورتمه، پیست اسکی، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، تله سیژ، بام تهران، باشگاه بگ جامپ، رستوران ها و کافه های متعدد می باشد. می توانید در زیارت از کهف الشهدا سری به این مجموعه تفریحی بزنید و از تفریح در آن لذت ببرید.

آدرس مجموعه ورزشی و تفریحی توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال

date_range دوشنبه 23 آبان 1401 remove_red_eye 154 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0