{{ctrl.notification}}
کلیسای چورای استانبول

کلیسای چورای استانبول

استانبول از شهرهای پیشنهادی  و بسیار زیبای کشور ترکیه بحساب می آید که هم از و نظر آب و هوا و توریستی و جاهای دیدنی و تکنولوژی بسیار مرغوب و پیشرفته ای دارد که مورد پسند عام قرار گرفته استانبول که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، بزرگترین شهر ترکیه است که به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور عمل می کند. این شهر در میان تنگه بسفر، هم در اروپا و هم در آسیا واقع شده است و بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد که 19 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. استانبول پرجمعیت ترین است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بلیط چارتر هواپیما خارجی مشهد استانبول در سامانه آس چارتر تهیه نمایید.

کلیسای چورا استانبول

 

استانبول بزرگترین شهر توریستی جهان است و اغلب مردم این شهر وکشور ترکیه به زبان ترکی غلیظ صحبت میکنند تقریبا حدودا 80 تا 90 میلیون نفر مردم به این زبان صحبت می کنند مردم دیگری هم هستند که به زبان های دیگری مانند عراقی سوری المانی استرالیایی و بلغاری صحبت می کنند.

معرفی کلیسای چورا استانبول

کلیسا، ساختمان کلیسا یا خانه کلیسا، ساختمانی است که برای مراسم عبادت مسیحی و سایر فعالیت های مذهبی مسیحی استفاده می شود. اولین کلیسای مسیحی شناسایی شده یک کلیسای خانگی است که بین سالهای 233 و 256 تأسیس شد. از قرن یازدهم تا چهاردهم، موجی از ساخت و ساز کلیسا در اروپای غربی وجود داشت. از گذشته تابحال استانبول به شهر با ثروت های فرهنگی عظیم شهرت دارد. علاوه بر مکان های شناخته شده در این شهر باستان  مکان های ناشناخته دیگری نیز وجود دارد همانند کلیسا چورا و یا موزه کاریه با نام قبلی کلیسا منجی مقدس در چورا یکی از جاهای دیدنی شهر استانبول بشمار می آید که یک ساختمان ارتدکس یونانی قرون وسطایی است که از سال 2020 به عنوان مسجد در منطقه ادیر نکاپی استانبول ترکیه مورد استفاده قرار میگیرد. ادیرنکاپی یک چهارم استانبول ترکیه است. بخشی از ناحیه فاتح و متعلق به شهر محصور است.

کلیسای چورا استانبول

ترکیه، با نام رسمی جمهوری ترکیه، کشوری فرا قاره ای است که عمدتاً در شبه جزیره آناتولی در غرب آسیا واقع شده و بخش کوچکی از آن در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. از شمال با دریای سیاه مرز مشترک دارد. گرجستان در شمال شرقی؛ ارمنستان، آذربایجان و ایران در شرق؛ عراق به سمت جنوب شرقی با این کشور مرز دارد، دیوار های آن با طراحی و هنرهای زیبا و مذهبی برجسته متعلق به اواخر دوره بیزانس تزئین شده است. معماری بیزانس معماری امپراتوری بیزانس یا امپراتوری روم شرقی است.

کلیسای چورا استانبول

طراحی و موزاییک های کلیسای چورا در سراسر جهان منحصر به فرد وبا استفاده از تکنیک فرسکوانجام میشود فرسکو یک تکنیک نقاشی دیواری است که بر روی گچ آهکی تازه گذاشته شده ("مرطوب") اجرا می شود. از آب به عنوان وسیله ای برای ادغام رنگدانه پودر خشک با گچ استفاده می شود و با چسباندن گچ، نقاشی به بخشی جدایی ناپذیر از دیوار تبدیل می شود. واژه فرسکو از ایتالیایی گرفته شده است. ازخیره کننده ترین نقاشی هاو نمادی از پویایی و اصالت آن دوره محسوب می شوند.

کلیسای چورا استانبول

این بنا نمونه ای از معماری بیزانسی ست. در قرن شانزدهم در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد ، سال 1945 به موزه تبدیل شد و در سال 2020توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به مسجد تبدیل شدفضای داخلی ساختمان با برخی از بهترین موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری مسیحی بیزانسی بازمانده پوشیده شده است که موزاییک ها اغلب به عنوان تزئین کف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند و به ویژه در دنیای روم باستان محبوب بودند. در طول عبادت مسلمانان در بیشتر دوران عثمانی در معرض دید عموم قرار گرفته است. آنها پس از سکولاریزه شدن ساختمان و تبدیل شدن به موزه بازسازی شدند.این محله در ضلع غربی شهرداری فاتح واقع شده است. واژه کلیسای ارتدکس یونانی دو معنی دارد؛ معنای وسیع تر کل بدنه مسیحیت ارتدکس (کلسدونی) را که گاهی (ارتدوکس شرقی)، (کاتولیک یونانی) یا عموما کلیسای یونانی نیز نامیده میشود، نشان می دهد. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری تبریز استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

کلیسای چورا استانبول

تاریخچه کلیسای چورا

کلیسای چورا در ابتدا در اوایل قرن چهارم به عنوان بخشی از یک مجموعه صومعه در خارج از دیوارهای شهر قسطنطنیه ساخته شده توسط کنستانتین کبیر در جنوب شاخ طلایی ساخته شد. با این حال، هنگامی که تئودوسیوس دوم دیوارهای زمینی مهیب خود را در سال‌های 413–414 ساخت، کلیسا در بخش دفاعی شهر گنجانده شد، اما نام چورا را حفظ کرد. بیشتر بافت ساختمان فعلی مربوط به سال‌های 1077-1081 است، زمانی که ماریا دوکاینا کلیسای چورا را به عنوان صلیب حکاکی شده یا کوین کنکس به سبک معماری محبوب آن زمان بازسازی کرد. اوایل قرن دوازدهم کلیسا به دلیل زلزله دچار ریزش جزئی شد

کلیسای چورا استانبول

تزئینات جدید کلیسای چورا استانبول

کلیسا توسط اسحاق کومننوس، سومین پسر الکسیوس بازسازی شد. با این حال، تنها پس از مرحله سوم ساخت، دو قرن پس از آن، کلیسا به شکل امروزی تکمیل شد. دولتمرد قدرتمند بیزانسی، تئودور متوشیتس، کلیسا را ​​با بسیاری از موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری زیبا وقف کرد. تزئینات چشمگیر تئودور از فضای داخلی بین سالهای 1315 و 1321 انجام شد.

کلیسای چورا استانبول

معماری کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا به اندازه برخی از کلیساهای بیزانسی باقیمانده استانبول نیست، مساحت آن 5/742 متر مربع است تما به دلیل تزئینات داخلی موجود درآن در بین آنها منحصر بفرد است.

این بنا به سه قسمت اصلی تقسیم می شود:

تالار ورودی یا طاقچه، بدنه اصلی کلیسا یا نائوس (شبستان صطلاح شبستان از کلمه لاتین ناویس به معنای «کشتی» گرفته شده است، و پیشنهاد شده است که ممکن است برای تعیین بدنه اصلی ساختمان انتخاب شده باشد زیرا کشتی به عنوان نماد کلیسا در نظر گرفته شده است) و نمازخانه جانبی یا مجموعه است. این بنا دارای شش گنبد است: دو گنبد بالای اسونارتکس، یکی در بالای دیوار و سه گنبد بالای نائوس.

کلیسای چورا استانبول

نارتکس (هشتی یا ایوان دراز)

در اصلی و غربی کلیسای چورا به داخل طاقچه باز می شود. شمال-جنوب را به بیرونی یا اگزونارتکس و داخلی یا اسونارتکس تقسیم می کند

در روزهای اولیه مسیحیت، انوارتکس تنها بخشی از کلیسا بود که کاتچومن ها کسانی که برای مراسم مقدس غسل تعمید آماده می شدند و توبه کنندگان در آن پذیرفته می شدند.

اگزونارتکس یا نارتکس بیرونی: احیه بیرونی به عنوان نوعی "گذرگاه قضاوت" استفاده شد تا بعداً به قبرستان تبدیل شود. اولین قسمتی از کلیسا است که فرد وارد آن می شود. این دالان عرضی به عرض 4 متر و طول 23 متر است که تا حدی در طول شرقی آن به داخل اسونارتکس محوطه داخلی ، این مکان به عنوان محلی برای استقرار زنان و دیگر چهره های مهم جامعه مورد استفاده قرار گرفت . موازی باز می شود. انتهای جنوبی اگزونارتکس از طریق اسونارتکس به بیرون باز می شود و یک پیش اتاق غربی را به پراکلشن تشکیل می دهد. موزاییک هایی که اگزونارتکس را تزئین می کنند عبارتند از: رویای یوسف و سفر به بیت لحم، ثبت نام برای مالیات، ولادت،تولد عیسی، تولد مسیح، تولد عیسی یا تولد مسیح در اناجیل کتاب مقدس لوقا و متی توضیح داده شده است. این دو روایت موافقند که عیسی در بیت لحم در یهودیه به دنیا آمد، مادرش مریم با مردی به نام یوسف نامزد بود که از نسل داوود پادشاه بود و پدر بیولوژیکی او نبود.سفر مجوس، تحقیق هیرودیس پادشاه، پرواز به مصر، مادران در سوگ فرزندانشان، پرواز الیزابت، مادر جان باپتیست، خواب دیدن یوسف و بازگشت خانواده مقدس از مصر به ناصره، مسیح برای عید فصح به اورشلیم برده شد، یحیی باپتیست در حال شهادت مسی

کلیسای چورا استانبول

راه های دسترسی به کلیسای چورا

با طی فاصله ای بیش ار 5 کیلومتر از شمال غربی محله سلطان احمد استانبول می توانید به آسانی به کلیسای چورا که امروزه موزه ی کاریه نام دارد برسید. برای دسترسی اسن تر و راحت تر به این موزه می توان از وسایل حمل و نقل عمومی بهره برد برای این کار تنها کافی ست با اتوبوس یا تاکسی به منطقه فاتیج و خیابان های فوزی پاشا رفت و در شمال منطقه فاتیج کلیسای چورا یا همان موزه کاریه را دید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتری ارزان هواپیما خارجی در شهر مشهد می باشد.

کلیسای چورا استانبول

date_range چهارشنبه 30 آذر 1401 remove_red_eye 130 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0