{{ctrl.notification}}
کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

کرمانشاه یکی از کلان شهرهای ایران، که دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است، کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به ‌شمار می‌ رود و قدمت آن به ۳۵۰۰ قبل از میلاد بازمی ‌گردد، کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین ایران محسوب می شود، کرمانشاه دارای جاذبه ای طبیعی و تاریخی زیادی همچون بیستون، طاق بستان، تکیه های بیگلربیگی و معاون الملک و.... می باشد، در ادامه آس چارتر به معرفی یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کرمانشاه کلیسای قلب مقدس مسیح می پرازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و زمان بتوانید به راحتی بلیط هواپیما ارزان چارتری تهران کرمانشاه خود را به هر مقصدی که دارید را در این سامانه انجام دهید.

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

تاریخچه و معرفی کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

کلیسا قلب مقدس کرمانشاه یکی از مهم‌ ترین کلیساهای ارامنه در غرب کشور است که  در سال 1914 میلادی در زمینی به مساحت 280 متر مربع بنا به دستور اسقف یوحنانیان احداث گردید، اسقف یوحنانیان یکی از شخصیت های برجسته مسیحی در ایران بود، وی دارای ویژگی های بارزی همچون: خدمتگذاری به دین، علم و دانش، نوشتن کتاب، و ترجمه کتب خارجی را داشت و مدتی نیز عنوان سر اسقفان کلیساهای کاتولیک ایران را به خود اختصاص داد. این کلیسا در خیابان مدرس واقع شده است، که در این خیابان بناهای تاریخی دیگری همچون: مسجد شافعی‌ و مسجد حاج شهباز خان قرار دارد، که از جاذبه های تاریخی این شهر محسوب می شوند. کلیسای قلب مقدس کرمانشاه جزو ده کلیسای معروف و قدیمی ایران که در فهرست آثار ملی ایران در تاریخ ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۸۳ هجری شمسی با شماره 11059 به ثبت ملی رسیده است.

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

معماری کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

کلیسای قلب مقدس یکی از اماکن مذهبی در کرمانشاه که بعنوان نمازخانه مسیحیان مورد استفاده قرار می گرفته است، بعدها این نمازخانه به خانه ی مسکونی تبدیل شد، به همین خاطر معماری آن با دیگر کلیساها و خانه ها متفاوت است. این کلیسا دارای قسمت هایی همچون: یک تالار که در ضلع جنوبی است که در آن دیوارهایی ساخته شده است، که تالار زا به سه قسمت تبدیل کرده است، در انتهای این تالار سکویی قرار داده اند که به آن محل موعظه می گویند، این تالار همچنین دارای ایوانی نیزمی باشد، که در ایوان ستون هایی قرار گرفته و با گلدان هایی تزئین شده است. نمای خارجی ضلع غربی کلیسا دارای سه طاق نما است، که ورودی کلیسا در طاق نمای میانی و دو پنجره نیز در طاق نماهای اطراف قرار گرفته است، طاق نما و پنجره های قوس داراست و با نمایی از آجر تزئین شده است. این کلیسا دارای نمای بسیار زیبایی همچون به شکل صلیب می باشد. شیروانی و سقف این کلیسا نیز با چوب ساخته شده است. مصالح به کار رفته در بنا آجر و دارای تزیینات کمی و آجرکاری است. این کلیسا همچنین دارای بخش های سرایداری، اتاق ها و تأسیسات می باشد.

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

بهترین فصل سفر به کرمانشاه

برای سفر به کرمانشاه می توانید در هرفصلی که دوست دارید به این شهر سفر کنید، و از آب و هوای و زیبایی های این شهر لذت ببرید. اما بهترین فصل برای بازدید که دارای آب و هوای معتدلی می باشد فصل تابستان می باشد که می توانید از زیبایی ها و طبیعت بی نظیر آن در این فصل لذت کافی را ببرید.

مسیردسترسی به کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

برای دسترسی به کلیسا باید به سمت مرکز شهر کرمانشاه خود را برسانید، شما می توانید از طریق میدان انقلاب وارد خیابان مدرس شوید، و در خروجی جنوبی میدان به سمت کوچه امیر محترم بروید این کلیسا در این کوچه قرار گرفته است.

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

هزینه بازدید از کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

برای بازدید از این کلیسا قلب مقدس کرمانشاه نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد.

ساعات بازدید از کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

برای بازدید از کلیسای قلب مقدس مسیح می توانید از ساعت 9 صبح تا 17 به بازدید از این کلیسا بپردازید، فقط در زمانی ارامنه مراسم مذهبی دارند، ورود افراد غیر مسیحی ممنوع می باشد.

آدرس کلیسای قلب مقدس مسیح: کرمانشاه، خیابان مدرس و کوچه‌ امیر محترم

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

جاذبه های دیدنی در اطراف کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه

کرمانشاه دارای جاذبه ای طبیعی و باستانی بسیار زیادی می باشد، از جمله می توان به تکیه معاون‌ الملک، کتیبه بیستون کرمانشاه، طاق بستان، تکیه های بیگلربیگی، سراب نیلوفر، مجسمه هرکول، غارقوری قلعه، بازاربزرگ کرمانشاه، گوردخمه دربند، معبد آناهیتا، کاروانسرای شاه عباسی و سراب روانسر... می باشد، در ادامه به معرفی جاذبه های این شهر زیبا می پردازیم. با تهیه بلیط هواپیما مشهد کرمانشاه لحظه آخری در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

تکیه معاون‌ الملک کرمانشاه

یکی از بناهای تاریخی شهر کرمانشاه تکیه معاون‌ الملک است که متعلق به 120 سال پیش به دوره قاجاریه است، این تیکه دارای بخش‌های مختلفی  همچون: حسینیه، زینبیه و عباسیه می باشد. تکیه معاون‌ الملک دارای معماری بی نظیری از هنر و معماری اصیل ایرانی می باشد، این تکیه 6 پایین تر از سطح زمین قرار دارد، و حدود 18 پله را باید برای رسیدن به درب ورودی این تکیه پایین بروید، در سمت راست پله سقاخانه قرار دارد، که 5 ضلعی می باشد و دارای کاشی کاری های زیبایی می باشد، این تکیه از لحاظ کاش کاری هایی که دارد بسیار بی نظیر و منحصربفرد می باشد، و جلوه بسیار زیبایی را به این تکیه بخشیده است، این مکیه در نزدیکی خانه تاریخی سعدوندی، مسجد جامع شافعی، موزه مردم ‌شناسی کرمانشاه و ... قرار گرفته است، شما در سفر به کرمانشاه و بازدید از کلیسای فلب مقدس مسیح می توانید ازدیگر جاذبه های این شهر نیز دیدن نمایید. تکیه معاون‌ الملک در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۹۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس تکیه معاون‌ الملک: کرمانشاه، خیابان حداد عادل

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

کتیبه بیستون کرمانشاه

از دیگر جاذبه های معروف در کرمانشاه کتیبه بیستون می باشد، که متعلق به دوران داریوش هخامنشی و به قرن اول پیش از میلاد بازمی ‌گردد، کتیبه بیستون یکی از ارزشمند ترین و بزرگ‌ترین سنگ نبشته جهان محسوب می شود، در این کتیبه ها نقوش و خطوطی از آثار تاریخی گذشته به یادگار مانده است، در این کتیبه ها تصاویری از پیروزی داریوش ‌شاه و گارد سلطنتی وی بر چند شورشی، کماندار ونیزه‌ دار شاهی، این نقوش بر سطحی به طول ۶ متر و عرض یا ارتفاع ۳ متر و ۲۰ سانتی‌متر حجاری شده است، کتیبه بیستون دارای سه نوع خط فارسی باستان، ایلامی نو، بابلی نو یا اکدی می باشد. کتیبه بیستون جزو مهمی از میراث جهانی یونسکو به شمار می ‌رود.

آدرس کتیبه بیستون: کرمانشاه، بیستون

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

طاق بستان  کرمانشاه

طاق بستان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ایران و جهان محسوب می شود، که از لحاظ تاریخی و هنری دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، قدمت این طاق بستان به 2000 سال پیش باز می گردد. در این طاق بستان آثار تاریخی بسیار زیادی قرار دارد، که می توان به نخستین انیمیشن سنگی دنیا، نقش برجسته های سنگی بزرگ از دوران امپراتوری ساسانی، تاج گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و و چند کتیبه سنگی به خط پهلوی در این منطقه می باشد. طاق بستان به شکل دو طاق بهم چسبیده می باشد که در دل کوه حفر شده است و از جنس سنگ می باشد، و اطراف آن را چشمه ها و کوه ها دل انگیزتر و دیدنی کرده است.

آدرس طاق بستان: شمال غربی شهر کرمانشاه

کلیسای قلب مقدس کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه

یکی از مکان های طبیعی  وبی نظیردر کرمانشاه سراب نیلوفر می باشد، این جاذبه دوس داشتنی و زیبا یکی از جاذبه های گردشگری در کرمانشاه محسوب می شود، این سراب زیبا در ر ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه  ودر نزدیکی روستای نیلوفر قرار گرفته است، سراب نیلوفر پر از نیلوفرهای آبی است که در فصل بهار با رشد آنها منظره ای بی بدیلی را به نمایش در می آورد، و سوژه ی عالی برای عکاسان می باشد. سراب نیلوفر در واقع دریاچه‌ای طبیعی می باشد که وسعتی حدود 1.331 هکتار دارد و از تعدادی چشمه در کف و اطراف آن تغذیه می ‌شود. آب این دریاچه آنقدر زلال و شفاف است که می توانید ریشه و ساقه‌های نیلوفرهای آبی را به راحتی مشاهده کنید. این سراب زیبا و دیدنی همچنین دارای امکانات رفاهی همچون آلاچیق و باربیکیو، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه، نیمکت و پارکینگ برای رفاه حال گردشگران می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده رزرو بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس سراب نیلوفر: 20کیلومتری شمال غرب کرمانشاه

 

date_range یکشنبه 02 بهمن 1401 remove_red_eye 361 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0