{{ctrl.notification}}
کلکچال

کلکچال

تهران شهری مدرن با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد، شهری پرجمعیت که هرساله گردشگران زیادی نیز به این شهر سفر می کنند. تهران علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی نیز می باشد، اما در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی و پرطرفدار در اطراف تهران بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تبریز تهران خود را از این سامانه دریافت نمایید.

کلکچال

معرفی کلکچال

یکی از قله های معروف و پرطرفدار در رشته کوهای البرز تهران کلکچال می باشد، این قله در ارتفاع 3350 متری از سطح دریا قرار گرفته است، و امروزه به یکی از تفرجگاه های مردم تهران خصوصا کوهنوردان شده است، مسیر قله کلکچال دارای مناظر زیبا و بکری می باشد، که می توانید از مسیر لذت ببرید.

کلکچال

مسیرهای کوهنوردی کلکچال

قله کلکچال دارای سه مسیر برای صعود می باشد، از بهترین و راحت ترین مسیر پارک جمشیدیه می باشد. در ورود به پارک جمشیدیه مسیرهای برای کوهنوردی وجود دارد که در میان راه ایستگاه های تعبیه شده است تا کوهنوردان بتوانند در آن استراحت کنند، مسیرهای کوهپیمایی در بین پارک و پناهگاه قرار دارد و مسیر بسیار راحت و عریض و بدون خطر می باشد. در هر ایستگاه کافه ای وجود دارد تا مردمی که برای تفریح به این مکان می آیند و با کوهنوردان به راحتی در این ایستگاه ها به استراحت بپردازند. همچنین در پناهگاه کلکچال که در ارتفاع ۲۶۰۰ متری قرار دارد سرویس بهداشتی و سالن غذاخوری نیز وجود دارد. همچنین پناهگاه دیگر آن که در ارتفاع 3300 متری قرار دارد که پناهگاه شیرپلا می باشد. این پناهگاه در سال 1339 تاسیس گردیده است و دارای تأسیسات آب ، برق و بخاری و امکاناتی از قبیل استخر، مسجد، بوفه، سرویس بهداشتی می باشد.

کلکچال

پوشش گیاهی کلکچال

این جاذبه ی زیباو دل انگیز دارایی پوشش گیاهی متنوعی از ازگیل وحشی، بادام کوهی، سیب وحشی، زالزالک، انواع درختان آلو و درختچه‌هایی مانند زرشک وحشی و تمشک می باشد، همچنین در بالای کوه و نزدیک قله کلکچال گیاهان دارویی و خوراکی نیز وجود دارد که می توان به گیاهانی مانند والک، زالزالک، سیرک یا تره کوهی، آویشن، ریواس، کاکوتی، مرزه کوهی، کنگر، چای کوهی و بالاخره قارچ وحشی اشاره کرد که خاصیت درمانی دارند.

کلکچال

پوشش جانوری کلکچال

این منطقه همچنین دارای پوشش جانوری پستاندارانی نظیر قوچ و میش، گرگ، روباه ‌و خرگوش می باشد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان اهواز تهران در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

کلکچال

نکات لازم برای تفریح در کلکچال

برای تفریح در این منطقه باید به چند نکته توجه داشته باشید.

در ابتدا باید وسایل ضروری همچون: کرم ضدآفتاب، کلاه، عینک آفتابی، مواد غذایی، آب نوشیدنی، لباس و کفش مناسب ساقدار و آج دار مخصوص کوهنوردی، کوله پشتی، دوربین عکاسی، دارو و لوازم شخصی، تنقلات ، کیت امداد و بقای طبیعت گردی و پاوربانک برای گوشی و تجهیزات کوهنوردی کامل به همراه خود داشته باشید.

برای کوهنوردی باخود سوت به همراه ببرید در صورت لزوم می توانید باسوت زدن ازدیگران کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید احتمال بارندگی در نزدیک قله وجود دارد و حتما با خود لباس بارانی به همراه داشته باشید.

از ریختن زباله خودداری نمایید و با خود پلاستیک زباله همراه داشته باشید تا زباله های خود را جمع آوری کنید.

در هنگام کوهنوردی سعی کنید آب زیاد بنوشید.

جاذبه های دیدنی در اطراف کلکچال بسیار زیاد است که می توانید بعد از تفریح در این منطقه به بازدید و تفریح در دیگر مکان های اطراف بپردازید.

کلکچال

مسیر دسترسی به کلکچال

برای دسترسی به قله کلکچال می توانید به از سمت خیابان نیاوران، خیابان فیضیه و پارک جمشیدیه خود را برسانید، و با اتوبوس های خط شماره یک خود را به میدان تجریش برسانید، و یااز تاکسی های خطی خود را به این مکان تفریحی زیبا برسانید،  همچنین از طریق بزرگراه صدر و کامرانیه نیز می‌توانید به خیابان نیاوران و از آن به خیابان فیضیه و پارک جمشیدیه بروید. در آنجا از یکی از ورودی‌های پارک جمشیدیه  وارد پارک شوید و به مسیرهای کوهنوردی آن دسترسی داشته باشید.

کلکچال

جاذبه های دیدنی در اطراف کلکچال

کلکچال جاذبه ای طبیعی و بی نظیر با داشتن طبیعتی بکر و دوست داشتنی یکی از بهترین مناطق تفریحی در تهران محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد در نزدیکی این جاذبه تفریحی می توانید به بازدید و تفریح در دیگر مناطق دیدنی اطراف این جاذبه بپردازید.

پارک جمشیدیه

پارک زیبا و کوهستانی جمشیدیه قدمتی حدود 50 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد. این پارک زیبا دارای پوشش گیاهی متنوع از درختان تنومد و کهنسال و گیاهان زیبایی و همچنین جذابیت های دیگری همچون آبشار مصنوعی، دریاچه کوچک، مجسمه های سنگی در کنار طبیعت بی نظیر و آب وهوای کوهستانی که می تواند برایتان روزی خوبی را به ارمغان بیاورد، این پارک همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و همچنین پارکینگ خودرو نیز می باشد.

کلکچال

موزه تماشاگه زمان

این موزه که بنام موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان معروف می باشد، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است، این موزه مساحتی حدود 5 هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن حدود 80 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد، این موزه دارای معماری بی نظیر و با شکوهی می باشد و در این موزه ساعت‌هایی نظیر ساعت‌ آفتابی، آبی یا ساعت‌های جیبی قدیمی از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می خورد.

کلکچال

کاخ موزه سعدآباد

کاخ سعد آباد یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های تهران است که متعلق به دوره قاجار می باشد، در این موزه پادشاهان دوره قاجار و پهلوی سکونت داشته اند، مجموعه کاخ سعدآباد حدود 8 هزار متر مربع وسعت دارد که بزرگترین بنای تاریخی از دوره قاجار می باشد. این مجموعه تاریخی دارای بخش های مختلفی همچون: عمارت‌ها و کاخ‌ها، قنات‌ها و گلخانه و همچنین دارای معماری اروپایی و معماری اصیل و سنتی ایرانی می باشد که بسیار بی نظیر است و دارای چشم انداز و جلوه خاصی از طراحی های برجسته از بهترین مهندسین داخلی و خارجی می باشد. در این کاخ چندین موزه نظیر موزه خط میرعماد، موزه مینیاتور استاد حسین بهزاد،‌ موزه آب، موزه استاد فرشچیان، موزه ملت و موزه پوشاک سلطنتی می باشد، در سفر به تهران از این کاخ زیبا حتما دیدن نمایید.

کلکچال

بازار بزرگ تهران

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بناهای سنتی و تاریخی ایران بازار تهران می باشد و حدود 105 هکتار وسعت می باشد. قدمت این بازار به دوره قاجار بازمی گردد. این بازار دارای بخش های مختلف نظیر: بازار کفاشان، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار چهار سوق بزرگ، بازار آهنگران، بازار مسگران و خرده ‌فروش‌ها، عمده ‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انبارهای کالا، سرا و تيمچه... می باشد. بازار سنتی تهران همچنین دارای رستوران سنتی، فست فود، كاروانسرا، پياده راه، كالسكه و... نیز می باشد. این بازار در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. بازار تهران از لحاظ اقتصادی یکی از مراکز مهم اقتصادی در تهران محسوب می شود. این بازار سنتی دارای کالاهای متنوع و شیکی برای هر نوع سلیقه و سنی می باشد و قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. آُس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

کلکچال

بهترین فصل و بازدید و صعود به کلکچال

کلکچال منطقه ای کوهستانی که همانند دیگر قلل مرتفع بسیار سرد و برفی می باشد بنابراین در فصل زمستان و اوایل بهار که برف ها آب می شود بسیار سرد و خطرناک می باشد، از این رو یکی از بهترین فصول برای سفر و بازدید از قله کلکچال فصل‌های بهار، پاییز و تابستان می باشد که هوا معتدل تر و کوهنوردی بسیار راحت تر است.

نویسنده: شادی شادکام

date_range شنبه 13 اسفند 1401 remove_red_eye 158 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0