{{ctrl.notification}}
چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

همانطور که می دانید برای رفات به سفر اگر با هواپیما می خواهید مسیر تا مقصد را طی کنید باید بلیط برای خود تهیه نمایید، بلیطی که تهیه می کنید اطلاعاتی بر روی آن نوشته شده است، که در ادامه آس چارتر قصد دارد اطلاعات روی بلیط را برایتان به طور کامل توضیح دهد، در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را نی دهد تا با کمتر از سه دقیقه و با کمترین هزینه بتوانید رزرو بلیط هواپیما ارزان چارتری خود را به راحتی از این سامانه انجام دهید.

 

تعریف بلیط هواپیما

بلیط هواپیما برگه سندی است که توسط یک شرکت های هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی برای مسافران صادر می ‌شود، این سند با درج مشخصاتی از پرواز و اطلاعات شخصی مسافر برای تایید صندلی پرواز و دریافت کارت پرواز در فرودگاه استفاده می شود،که مسافر اجازه سوار شدن به هواپیما را دارد. همانطور که می دانید دو نوع بلیط هواپیما داریم که یک نوع آن قدیمی‌ که به عنوان بلیط کاغذی شناخته می ‌شود و بلیط الکترونیکی که امروزه رایج ‌ترین بلیط شناخته می ‌شود.

اطلاعات روی بلیط هواپیما

اطلاعاتی که بر روی بلیط هواپیما درج شده است، شامل:

مشخصات مسافر

مشخصات پرواز

مشخصات صادرکننده بلیط هواپیما

شماره بلیط

تاریخ معتبر پرواز

شهرهای مبدأ و مقصد

شماره پرواز

کمک هزینه بار (همیشه روی بلیط چاپ نمی ‌شود)

هزینه بلیط سفر (همیشه روی بلیط چاپ نمی‌ شود)

مالیات (همیشه روی بلیط چاپ نمی‌ شود)

کدی که مبنای کرایه را نشان می ‌دهد

سیاست تغییرات و استرداد

روش پرداخت

نرخ ارز در صورت لزوم

تفکیک هزینه‌ها

PNR شماره مرجع

شناسه نرخی

شماره واچر

که در ادامه به طور مفصل درباره این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

مشخصات مسافر

یکی از مهم ترین مندرجات بر روی بلیط هواپیما وارد کردن نام و نام خانوادگی مسافر می باشد. که باید کاملا درست و صحیح وارد شود. زیرا هرگونه اشتباهی در همگام ثبت در املای فارسی و یا انگلیسی اگر بت شناسنامه و پتسپورت مسافر مطابقت نداشته باشد ممکن است مسافر پرواز خود را از دست بدهد. بنابراین در هنگام درج مشخصات مسافر حتما به نوشتار آن دقت کنید و اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، پسوند و یاپیشوند فامیلی و ثبت و ثبت شماره های مهمی همچون کد ملی و شماره پاسپورت را دقیقا مطابق همان چیزی که روی شناسنامه و پاسپورت نوشته شده است، وارد کنید. تا مسافر در فرودگاه به مشکل برنخورد.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

مشخصات پرواز

بعد از ورود اطلاعات و مشخصات مسافر، مشخصات پرواز نیز از دیگر اطلاعات مهمی است که باید بر روی بلیط درج شود، اطلاعات پرواز شامل مواردی چون مسیر پروازی و شرکت هواپیمایی می باشد. این اطلاعات در بالای بلیط به صورت لوگو، نام ایرلاین هواپیمایی همراه با شماره پرواز درج می شود. همچنین تاریخ و زمان پرواز از دیگر اطلاعات پرواز می باشد که صادر کننده باید در آن نیز دقت داشته باشد که مسافر طبق برنامه به پرواز برسد، از دیگر اطلاعاتی پرواز استرداد بلیط است که ان در صورتی در بلیط نوشته می شود که بلیط چارتر نباشد، همچنین از دیگر اطلاعاتی که صادر کننده بلیط باید به مسافر بدهد زمان حضور مسافر در فرودگاه می باشد، که برای سفرهای داخلی یک ساعت و نیم و برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل، باید مسافر در فرودگاه حاضر شود.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

مشخصات صادر کننده بلیط هواپیما

مشخصات صادر کننده بلیط شامل: لوگو شرکت هواپیمایی، نام آژانس صادرکننده و مهر صادرکننده که می تواند مهر دیجیتالی و هم مهر دستی باشد، که باید حتما بر روی بلیط وجود داشته باشد.

اطلاعات میزان بار مجاز برای سفر

از دیگر اطلاعاتی که بر روی بلیط وجود دارد، میزان بار مجازی می باشد که مسافر می تواند با خود همراه داشته باشد، البته میزان بار مسافر بستگی به نوع ایرلاین متفاوت است، اطلاعات میزان بار در موقع تهیه بلیط برروی بلیط درج می شود، که می توانید مشاهد نمایید که چه مقدار بار مجاز هست با خود حمل کنید، میزان بار مجاز برای پروازهای داخلی اکونومی ۲۰ کیلوگرم و پروازهای بیزینس تا ۳۰ کیلوگرم بار می باشد. همچنین باید بدانید در پروازهای خارجی میزان بار با پروازهای داخلی متفاوت است، در ضمن میزان بار مجاز به نوع کلاس پروازی نیز بستگی دارد اگر کلاس پروازی شما بالاتر است، میزان بار مجاز برایتان بیشتر خواهد بود. همچنین باید این را در نظر داشته باشید اضافه باری که می خواهید با خود ببرید شامل هزینه می باشد، که به ازای هر 1 کیلوگرم، باید 1درصد از مبلغ بلیط را پرداخت کنید. میزان بار دستی نیز در کلاس پروازی اکونومی ۵ تا ۷ کیلوگرم و بیزنس بین ۷ تا ۱۰ کیلوگرم است که می توانید همراه خود به داخل کابین ببرید.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

اطلاعات زمان و ترمینال پرواز بر روی بلیط

از دیگر اطلاعاتی که بر روی بلیط ها درج می شود، زمان پرواز و قسمت مبدا و مقصد سفر می باشد. در هنگام تهیه بلیط حتما بلیط خود را چک کنید و از ورود و خروج به فرودگاه مطمئن شوید که در فرودگته به کدام ترمینال مراجعه نمایید، زیرا بعضی از فرودگاه ها چندین ترمینال دارند، همچنین به روز و تاریخ سفرتان و کلاس پروازی بر روی بلیط نیز توجه کنید تا اشتباه و مشکلی برایتان به وجود نیاید.

شناسه نرخی

در بلیط های سیستمی که تهیه می کنید در قسمت پایین بلیط شناسه نرخی قراردارد، که غالبا با یک حرف یا عدد نشان داده شده است. شناسه نرخی برای ایرلاین‌ها کد مشخص شده ای می باشد که قیمت بلیط‌ها را بر اساس این شناسه نرخی تعیین می کنند. با این شناسه به راحتی می توانید در صورت هر گونه مشکل بلیط خود را به راحتی کنسل کنید. ویژگی های دیگر شناسه نرخی میزان جریمه کنسلی و حمل بار از سوی ایرلاین را مشخص می کند که این گزینه فقط در بلیط های سیستمی وجود دارد، و برای پرواز چارتر صدق نمی ‌کند. درضمن بلیط‌هایی که شناسه نرخی متفاوتی دارند و در یک کلاس پروازی یکسان هستند، به لحاظ خدمات و امکانات در هواپیما متفاوت نیستند. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما از سایت آس چارتر از نزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

شماره مرجع

PNR مخفف کلمه Passenger Name Record یا همان شماره مرجع از دیگر مواردی است که برروی بلیط ثبت شده است، شماره مرجع همان کد رزرو بلیط شما می باشد. شماره مرجع بیشتر برای دسته‌بندی مسافران و نظم بهتر در هواپیما می باشد که شرکت‌های هواپیمایی از آن استفاده می کنند، همچنین این کد از اهمیت بالایی برخوداراست، و در صورت بروز مشکل و تماس با پشتیبانی ایرلاین این کد PNR مورد استفاده قرار می گیرد. با تهیه بلیط های سیستمی از این کد می توانید استفاده کنید و کارت پرواز خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.

شماره واچر

شماره واچر برای پیگیری رزرواسیون بلیط استفاده می ‌شود، که در بلیط هایی که از طریق سامانه‌های خرید و فروش بلیط هواپیما مانند آس چارتر صادر می ‌شوند در بلیط ارائه می شود،  همچنین برای رزرو هتل نیز این شماره به مسافر ارائه می ‌شود.

شرایط استرداد

از آن جایی که شرایط سفر و کنسلی هرکدام از ایرلاین‌ها با یکدیگر متفاوت است، شرایط کنسلی و استرداد هزینه روی بلیط هواپیما نوشته نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از رزرو پرواز با پشتیبانی سامانه خرید بلیط هواپیما تماس بگیرید و از شرایط کنسلی ایرلاین مورد نظر خود اطلاع حاصل کنید. به طور کلی هزینه کنسلی فقط شامل بلیط‌های سیستمی است.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

کارت پرواز

در سفرهای هوایی کارت پرواز هم وجود دارد که اطلاعات آن با مشخصات بلیط تفاوت دارد و برای آنکه حین سوارشدن به هواپیما دچار سردرگمی نشوید، باید کارت پرواز و بخش‌های مختلف آن را به‌خوبی بشناسید.

 

شماره پرواز

روی بلیط شما در قسمت چپ شماره ای قرار دارد که شماره پرواز شما می باشد، به این شماره شما برای گرفات کارت پرواز احتیاج دارید. شما با این شماره پرواز براحتی می توانید برای تحویل بار و دریافت کارت پرواز گیت پرواز خود را پیدا کنید. امروزه بخاطر صدور بلیط های اینترنتی بجای بلیط های کاغذی دیگر نیازی به شماره بلیط نیست، شما با ارائه دادن شماره کد ملی خود می توانید کارت پرواز خود را دریافت نمایید.

چه اطلاعاتی روی بلیط هواپیما وجود دارد؟

ساعت پرواز

کدی برروی بلیط شما قرار دارد که HHMM است، که ساعت پرواز و اطلاعات پرواز شما را نشان می دهد، ایت کد ساعت پرواز شما را نشان می دهد، شما باید نسبت به ساعت پروازی که بر روی بلیط شما نوشته شده است حدود 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

اطلاعات پرواز خارجی

در سفرهای خارجی نیز در بلیط ها اطلاعاتی وجود دارد، که مانند بلیط های داخلی می باشد، تنها فرقی که بلیط های داخلی و خارجی با هم دارند، در این است که اطلاعات درج شده به زبان انگلیسی می باشد، و تمامی اطلاعات روی بلیط باید با شناسنامه و پاسپورت مطابقت داشته باشد. در صورتی که کوچک ‌ترین اشتباهی در اطلاعات شما وجود داشته باشد پرواز خود را از دست خواهید داد. در بلیط های خارجی تاریخ پرواز، ساعت پرواز، ساعت رسیدن، نام ایرلاین، مدل هواپیما، بار مجاز و شماره مرجع یا PNR و همچنین اطلاعات دیگری همچون INF  نوزاد، CHDکودک، MRSخانم بزرگسال، MR  آقا بزرگسال وجود دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

date_range یکشنبه 27 فروردین 1402 remove_red_eye 186 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0