{{ctrl.notification}}
چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های قدیمی ایران است که با طبیعت بی ‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری دیدنی‌اش، هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر زیبایی‌های چشم‌ گیر و فوق‌العاده‌ای دارد، ارمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته و از نظر آب و هوا و حتی فرهنگ، شباهت زیادی با کشور ما دارد. به همین خاطر سفر به ارمنستان بین ایرانیان بسیار رواج دارد و معمولا کسانی که به دنبال یک سفر خارجی ارزان قیمت و در عین حال کوتاه و خاطره ساز می ‌گردند، ارمنستان را انتخاب می ‌کنند. در این مقاله آس چارتر درباره چگونگی و راه های سفر به ایروان مطالبی را برا یشما فراهم کرده است، که خدمت شما ارائه می دهیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان در مشهد می باشد.

انواع راه های سفر به ایروان

برای سفر به ایروان شما می توانید طبق برنامه ریزی خود و بودجه ای که دارید راهی را برای سفر به این کشور را انتخاب کنید، می توانید گزینه هایی مانند: سفر هوایی، و اتوبوس و یا با وسیله شخصی و تورهای مسافرتی را انتخاب کنید، که در ادامه برای هر یک مورد توضیح مختصری را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید قبل از سفر به این کشور زیبا و دوستداشتنی بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

سفر با خودروی شخصی به ایروان ارمنستان

یکی از لذت بخش ترین گزینه ها برای سفر به ایروان سفر با خودروی شخصی می باشد، هرچند که بخاطر مسافتی که تا رسیدن به مقصد شاید خسته کننده باشد و کمی اذیت شوید، اما می توانید در میان مسیر از زیبایی جاده ایروان و جاهای دیدنی در میان مسیرتان دیدن نمایید و همچنین در بین راه در هر مکانی کمی بمانید استراحت کنید و یا در رستوران های بین راهی غذایی را نوش جان کنید. و یا از مناظر بکر اطراف جاده عکاسی کنید، همچنین در سفر با خودرو شخصی برای اینکه بتوانید از ایران به ارمنستان بروید، باید از مرز «نوردوز» که در استان آذربایجان شرقی است، رد بشوید. زمانی که از مرز نوردوز رسیدید و وارد خاک ارمنستان شدید، برای رسیدن به ایروان دو راه اصلی وجود دارد که هرکدام حدود ۳۸۰ کیلومتر و حدود ۴۴۰ کیلومتر مسافت دارد. شما همچنین می توانید در داخل کشور ارمنستان و طی مسافت تا رسیدن به شهر ایروان از مناظر دلنواز و زیبای و چشم نواز این کشور دیدن کنید و لذت ببرید و همچنین شما می توانید دریاچه سوان که تا رسیدن به هر ایروان را ببنید و زمانی را در کنار این دریاچه استراحت و تفریح نمایید. لازم است بدانید بعد از اینکه از مرز نوردوز رد شدید، اگر هرگونه مشکلی برای خودتان یا ماشینتان پیش آمد و امکان رانندگی برای شما وجود نداشت، به راحتی می ‌توانید ماشین تان را در آن طرف مرز پارک کرده و با اتوبوس‌ها و سواری‌های موجود، خودتان را به ایروان برسانید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که در سفر به ایروان با خودروی شخصی اگر گواهینامه‌ی بین المللی و پلاک بین المللی دارید و ازسلامت ماشین خود مطمئنید، می توانید مستقیم به مرز نوردوز بروید. آن ‌جا ویزای مرزی بگیرید و بعد از انجام مراحل قانونی به سمت ایروان برانید.

اما اگر گواهینامه و پلاک بین المللی ندارید با ماشین شخصی به جلفا بروید، وقتی به مرز جلفا رسیدید، ماشین خود را در پارکینگ آنجا پارک کنید و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به مرز نوردوز بروید در مرز نوردوز، پس از انجام مراحل قانونی، از مرز و رودخانه ارس عبور کرده و وارد ارمنستان شویدو از تاکسی هایی که پشت مرز وجود دارد می توامید استفاده کنید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

سفر با اتوبوس به ارمنستان

سفر زمینی به ارمنستان ، انتخاب خوبی برای روزهایی است که می‌خواهید یک سفر کم‌هزینه و لذت‌بخش را تجربه کنید. خودش یکی از جذابیت‌های سفر زمینی است، یکی از گزینه هایی که اکثر مسافران برای سفر به ایروان آن را انتخاب می کنند، سفر کردن با اتوبوس می باشد، سفر با اتوبوس دقیقا مثل سفر با ماشین می باشد، اما با این تفاوت که در سفر با خودروی شخصی لذت های خاص خود را دارد، ولی اتوبوس بخاطر داشتن مسافران زیادی که دارد، و هرکدام برای هدف و کاری به ایروان سفر می کنند زیاد توقف ندارد، که بتوانید در جاده های زیبا و جاهای دیدنی مکث کنید و از مناظر دیدن نمایید. شما می توانید فقط از مسیر سفرتان لذت ببرید و فقط کنار پنجره می‌نشینید و از مسیر سرسبز و ب ی‌نظیر در سفر زمینی به ایروان لذت می برید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

سفر هوایی به ایروان

سفر هوایی نیز از دیگر گزینه های سفر به ایروان است که می توان گفت یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین راه ها برای سفر می باشد، برای سفر با هواپیما کافی است در ابتدا و طبق برنامه ریزی هایتان بلیط هواپیما خود را تهیه نمایید و طی زمان محدودی به شهر ایروان برسید،     

سفر با تور به ایروان

این روزها خیلی‌ها سفر با تور را انتخاب می ‌کنند تا کم ‌تر سخت بگذرد. سفر با تورهای مسافرتی زمینی و هوایی از گزینه هایی است که شما می توانید برای یک سفر راحت و پرخاطره آن را انتخاب کنید، در تور های مسافرتی شما از بابت رفت و برگشت، خورد و خوراک، اقامت در ایروان و بازدید از جاذبه های دیدنی ایروان می توانید آسوده خاطر باشید که با پرداخت هزینه ای که اول برای تور پرداخت می کنید سفری لذت بخش داشته باشید.

اخذ ویزا برای سفر به ایروان

برای سفر به ارمنستان نیز همانند ترکیه نیازی به ویزا ندارید، بر اساس قرارداد ایران و ارمنستان، اتباع دو کشور برای سفر نیازی به ویزا ندارند و افراد دو کشور می توانند 90 روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند، بنابراین برای سفر به ایروان نیازی به ویزا ندارید و تنها با در دست داشتن پاسپورت ایرانی خود، می‌ توانید به این کشور سفر کنید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

جاذبه های دیدنی ایروان

ایروان یک شهر باستانی محسوب می ‌شود اما در کنار این جاذبه های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی زیادی را نیز در دل خود جای داده است. به همین خاطر، قطعا باید انتظار دیدن اماکن تاریخی، فرهنگی و همچنین جاذبه‌های طبیعی متنوعی را در این شهر زیبا داشته باشید.

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر قرار دارد، در وسط این میدان یک آبنمای رقصان وجود دارد، این میدان یکی از میادین مهم و دوستداشتنی در ایروان محسوب می شود، این میدان محل تجمعات و برگزاری جشن‌های مختلف است و مکان جذابی برای پیاده ‌روی و شب‌گردی مردم ایروان و مسافران و گردشگران بشمار می رود.  

بلیط هواپیما چارتر خارجی

موزه مانتاداران ایروان

از معروف‌ ترین موزه‌ها و دیدنی‌های ایروان، موزه ماتناداران یا نسخ خطی می باشد. در این موزه شما می ‌توانید مجموعه نفیسی از کتاب‌های تاریخی و قدیمی با موضوعات مختلفی از طب، ادبیات، الهیات، فلسفه و ... را مشاهده نمایید.

مجموعه کاسکاد یا آبشار ایروان

یکی دیگر از جاهای دیدنی و جذاب ایروان مجموعه کاسکاد یا آبشارمی باشد، این مجموعه ساختمانی بلند و پلکانی در مرکز شهر ایروان است که از یک پارک وسیع و گالری هنری تشکیل شده است. شما می توانید برای بازدید به این مجموعه بروید و پیاده روی کنید، و از پله ها بالا بروید و شهر زیبای ایروان را از ارتفاع تماشا کنید و از فضای هنری و فرهنگی گالری نیز دیدن نمایید.

بازار ورنیساژ ایروان

در سفرها اغلب یکی از جذاب ترین جاهایی که گردشگران و مسافران علاقه به بازدید از آن را دارند بازارها و پاساژهای آن شهر می باشد، ورنیساژ یکی از بازارهای معروف ایروان است که شما می توانید هر آن چیزی را دوست دارید پیدا کنید، در این بازار انواعی از صنایع دستی بومی، لباس‌های سنتی، نقاشی‌های هنری، وسایل عتیقه، خوراکی‌های خانگی، قالی و قالیچه، حیوانات خانگی و ... وجود دارد که می توانید بعنوان سوغات خریداری کنید.

خانه اپرا ایروان

خانه اپرا نقطه عطف شمال شهر است که توسط پارک ها، کافی شاپ ها و مراکز خرید احاطه شده است. این ساختمان دارای دو سالن است: یکی تالار کنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار ملی باله و اپرا، این ساختمان در سال 1933 ساخته شد و در سال 2003 به طور کامل بازسازی شد.

بلیط هواپیما چارتر خارجی

دریاچه سوان ایروان

 دریاچه معروف سوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در اطراف شهر ایروان می باشد که فاصله کمی تا پایتخت دارد، دریاچه سوان بزرگترین دریاچه کشور ارمنستان است که بازدیدکنندگان زیادی دارد در سفر به ایروان می توانید با طی مسافتی حدود یک ساعت از این دریاچه دیدن نمایید و از طبیعت و تفریحات هیجان‌ انگیز این دریاچه لذت ببرید.

قلعه اربونی ایروان

قلعه اربونی در سال 782 قبل از میلاد در ارتفاع 1017 متری در شهر ایروان ساخته شد و اکنون به جز چند دیوار شهر چیز زیادی باقی نمانده است، با این حال، دیوارها هنوز خیره کننده و بزرگ هستند. این قلعه حاوی تاریخ شهر ایروان است، بنابراین یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری شهر ایروان است، اگر به بالای این قلعه برسید، از نقطه به نقطه شهر ایروان و کوه های آرارات منظره ای زیبا و چشمگیر خواهید داشت.

بلیط هواپیما چارتر خارجی

امنیت در ایروان

ایروان یکی از مقاصد امن سفر محسوب می شود، با این حال رعایت نکات ایمنی در سفر بسیار منطقی است. از پیاده روی تنها در شب بخصوص در مناطق غیر توریستی شهر خودداری کنید؛ به افراد غریبه اطمینان نکنید، وسایل ارزشمندتان را در معرض دید قرار ندهید و شماره های ضروری کشور ارمنستان مانند پلیس و اورژانس را در گوشی خود ذخیره داشته باشید. آس چارتر به شما ااین امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط هواپیما چارتر خارجی خود را به راحتی تهیه نمایید.

بلیط هواپیما چارتر خارجی

date_range سه شنبه 19 مهر 1401 remove_red_eye 261 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0