{{ctrl.notification}}
چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

امروزه زندگی در شهرهای بزرگ و مکان های پر استرس باعث می شود که هر فردی نیازمند آرامش روحی باشد و یکی از بهترین راه های دسترسی به آرامش، سفر کردن است، سفرکردن بسیار مهم است و آدم ها برای لذت بردن سفر می روند. امروزه بسیاری از پزشکان علم روانپزشکی، درمان بسیاری از بیماری ها را در مسافرت رفتن می دانند.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

سفر کردن نقشی بسیار مهم در کنترل مشکلات زندگی، روابط اعضای خانواده و رها شدن از یکنواختی در انسان ایجاد می کند. در این مقاله آس چارتر قصد دارد تا درباره سفر کردن و هزینه آن که چطور بتوانیم سفری ارزان و مقرون به صرفه ای داشته باشیم، در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری در مشهد می باشد.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

سفر کردن و داشتن تجربه های تازه باعث می شود که شما آن را همواره در خاطره خود داشته باشید. وقتی به شهرها و مناطق مختلف سفر می کنیم، با انسان های مختلف، رسم و رسوم های مختلف برخورد می کنیم. ما سفر می کنیم تا انرژی بیشتری برای ادامه زندگی به دست بیاوریم. پس هر چه بیشتر سفر کنیم، روحیه بهتری هم خواهیم داشت، اما سفر خرج دارد و برای اینکه بتوانیم بیشتر سفر کنیم باید کمتر هزینه کنیم. شاید باخود بگویید مگر سفر ارزان هم وجود دارد، اگر تا پایان مقاله مارا همراهی کنید شما هم می توانید سفری ارزان را تجربه کنید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

سفرکجا برویم؟

برای سفر کردن قبل از هرچیز باید مقصدی که به آن می خواهید سفر کنید را تعیین کنید، اینکه کجا برویم می تواند روی هزینه های سفرمان تاثیر زیادی داشته باشد. یکی از ارزان ترین سفرهای کم هزینه این است که مقصدی را انتخاب کنید در فاصله کمی از شهرتان قرار داشته باشد، رفتن به مکان های نزدیکی که تا حالا تجربه نکرده اید، مثل شهری در همسایگی تان که جاذبه های بکری دارد که تابحال آنها را ندیده اید. مثلا سفر به مناطقی که سرشار از جاذبه های طبیعی مانند دریاچه، جنگل، ساحل، آبشار و یا مکان های تاریخی که نیازمند به هیچ هزینه ای نیست.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

با چه وسیله ای به سفر برویم؟

از دیگر نکات برای سفر کردن بحث این است که چطوری و با چه وسیله ای سفر کنیم، این بستگی به مقصدی دارد که شما انتخاب کرده اید، اگر مقصدتان خارج از کشور باشد که نمی توانید از ماشین شخصی یا اتوبوس استفاده کنیدو باید درمورد مقصد مورد نظر و هزینه های رفت و برگشت و هزینه هایی که قرار است در مقصدتان صرف کنید فکر کنید، و اگر به مقاصد نزدیک تر در داخل ایران می خواهید سفر کنید می توانید از ماشین شخصی یا با تهیه بلیط اتوبوس یا بلیط قطار به مقصد مورد نظر سفرکنید. البته حتی در انتخاب وسیله برای سفر خارجی هم می توان هزینه ها را کاهش داد. خرید بلیط اتوبوس و قطار و یا هواپیما بصورت اینترنتی می تواند به کاهش هزینه هایتان کمک می کند.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

همچنین اگر با خانواده و یا دوستانتان تصمیم به سفر دارید، می توانید با استفاده از یک خودروی مشترک مانند ون به مسافرت بروید در این صورت می توانید با تقسیم شدن هزینه هاتان سفری کم هزینه و به صرفه ای داشته باشید. اگر که مقصد دورتری را برای سفر انتخاب کرده اید و نیازمند سفر با هواپیما هستید می توانید با تهیه بلیط های چارتر و لحظه آخری و یا در زمان هایی که تخفیفات برای رزرو بلیط گزاشته اند می توانید بلیط ارزان نری را تهیه نمایید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در چه زمانی به مسافرت برویم؟

از دیگر نکات سفر کردن زمان و فصلی است که برای سفر انتخاب می کنید، یکی از فصولی که بیشترین پیک سفر را دارد، فصل های بهار و تابستان می باشد، تعطیلات نوروز یا سه ماه تابستان شاید برایتان بخاطر شلوغی و گران تر بودن سفری پر هزینه برایتان رقم بخورد، اما اگر بخواهید کمی در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید می توانید در فصل پاییز و زمستان به مسافرت بروید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در سفر در کجا اقامت کنیم؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که در مقصدی که برای سفرتان انتخاب کردید، علاوه بر هزینه ای که برای بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس شما می شود، هزینه ای هم باید برای رزرو هتل خود پرداخت کنید، اینکه شب قرار است کجا بخوابیم، که اگر با خودروی شخصی به سفر می روید می توانید در مکان های مشخص شده در مقصد برای خودتان چادر بزنید و شبی را در چادر به سر ببرید که برایتان بی هزینه خواهد بود ویا اگر با وسایل نقلیه زمینی و هوایی به سفر می روید، می توانید محل اقامت خود را از قبل رسیدن به مقصد برای خود هتل رزرو کنید و یا بعد از رسیدن به مقصد سوئیت ها و یا هتل های ارزان قیمت تر پیدا کنید و شبی را اقامت کنید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

و این پرداخت کردن هزینه بستگی به خودتان دارد می توانید ارزان ترین جای اقامت مانند خانه های محلی و روستایی، خانه های معلم، مسافرخانه ها و حتی اقامتگاه های بومگردی را تجربه کنید یا اقامت در یک هتل دو یا سه ستاره که امکانات خوبی دارد و یا هتل های 5 ستاره دار که لاکچری ترین امکانات تفریحی و رفاهی را دارند انتخاب کنید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در سفر چه بخوریم؟

در این قسمت به سراغ یکی از خوشمزه ترین بخش های سفر می پردازیم که باید بگوئیم اگر با خودوری شخصی به سفر می روید یکی از کم هزینه ترین راه ها این است که می توانید با خودتان مایحتاج خوراکی که نیاز دارید را با خود همراه کنید تا در بین راه و یا در اقامت در مقصد نیاز به تهیه خوراکی و رفتن به رستوران نداشته باشید، اما می توانید بازم در مقصد به سراغ رستوران های شیک و با کیفیت بروید و غذای محلی آن منطقه ای که رفته اید را نوش جان کنید،

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در سفر با وسایل دیگر هوایی و زمینی مسلما شما نمی توانید وسایل زیادی را با خود جابجا کنید از این رو نیازمند به رفتن به رستوران دارید، معمولا همه ما با دیدن رستوران های شیک، غذاها و شیرینی های محلی یا حتی فست فودهای رنگارنگ و عطر خوب غذاهای محلی وسوسه می شویم، پس قبل از اینکه غذای خود را سفارش دهید باید هزینه آن را برآورد کنید تا بعد به مشکلی برنخورید، در نهایت سعی کنید گول ظاهر بعضی از رستوران های شیک و لاکچری را نخورید شما می توانید  پیش از سفر آمار رستوران های ارزان مقصد را درآورید و ترجیحا در آنها غذاهای محلی را امتحان کنید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

تو سفر چطوری خرج کنیم؟

اگثرا وقتی به سفر می رویم بیشتر بخاطربازدید از مناطق و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن منطقه به ان سفر می کنیم در نتیجه باید از قبل سفر در مورد منطقه ای که مورد نظرمان است تحقیقات کاملی انجام دهیم و لیستی از جاذبه های دیدنی در مقصد را داشته باشید که در سفر راحتتر باشید و بدانید چقدر هزینه باید در نظر داشته باشید برای بازید البته بعضی از جاذبه های طبیعی نیاز به پرداخت هزینه ای ندارد، اما امکان تاریخی و باستانی و موزه ها و شهربازی می تواند برایتان هزینه داشته باشد،

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در زمان سفر می توانید می توانید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی از مناسبت ها برای بازدید و تفریح خدمات رایگانی در بعضی از روزهای سال داشته باشد که می تواند برایتان بازدید از آنها بدون هزینه درآید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط هواپیما چارتر خود را تهیه نمایید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در سفر سوغات چه بخریم؟

اگر به دنبال خرید سوغات برای خود یا آشنایانتان هستید، لازم نیست تمام شهر را با خود همراه ببرید. چند قلم وسیله زینتی کوچک یا خوراکی مخصوص آن منطقه برای سوغات کفایت می کند. یادتان باشد که خرید سوغات از فروشگاه های بزرگ و لوکس در مناطق پر رفت و آمد برابر است با پرداخت هزینه های زیاد، از این رو بازارهای اصلی و محلی را برای خرید انتخاب کنید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

در سفر چی با خود ببریم؟

برای رفتن بهسفر همیشه باید به این فکر کنید گه وسایل مورد نیازتان را با خود ببرید چون ممکن است از برداشتن وسایل غیر ضروری در حمل آن به مشکل بخورید، اگر با هواپیما به سفرمی روید باید حجم کمی را به هود ببرید زیرا هم در حمل آن اذیت خواهید شد، هم در فرودگاه برایتان هزینه اضافه بار خواهد خورد، در سفر با قطار و اتوبوس نیز نمی توانید بار اضافه با هود بردارید،

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

برای سفر با خودروی شخصی نیز تا آن جا که امکان دارد لوازم ضروری از جمله چادر مسافرتی، پتو و زیرانداز، داروهای ضروری، اقلام مرتبط با خورد و خوراک مانند لیوان، فلاسک چای، نان و غیره را همراه داشته باشید تا نیازی به خریدهای اضطراری در فروشگاه های بین راهی نداشته باشید.

چطور ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟

date_range چهارشنبه 16 شهریور 1401 remove_red_eye 215 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0