{{ctrl.notification}}
چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی

دبی یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین شهرهای جهان می باشد، شهر توریستی دبی شهری است که هر ساله میلیونها نفر را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود می ‌کشاند، دبی شهری با بلندترین ساختمان‌ها، بزرگ‌ ترین بازارها، مراکز تفریحی متنوع، مرتفع ترین رستوران جهان و بزرگ ترین آکواریوم دنیا که برج خلیفه دبی و رستوران اتمسفر دبی از برترین سازه های جهان می باشد، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌ اند. از دیگر سازه‌های دبی که سومین رکورد دبی و کشور امارات است چرخ و فلک عین دبی می باشد، چرخ‌ و فلک دبی با نام عین دبی به ‌معنی چشم دبی شهرت دارد، که بزرگترین چرخ و فلک دنیا محسوب می شود. چرخ و فلک عین دبی یک جاذبه گردشگری جهانی محسوب می شود. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی بزرگترین چرخ فلک جهان( چرخ و فلک چشم دبی ) بپردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

 

چرخ و فلک چشم دبی

معرفی بزرگترین چرخ فلک جهان

چرخ و فلک لندن چشم لندن و  چشم لاس وگاس بزرگ ‌ترین چرخ و فلک های جهان بودند که تا ۱۳۴ متر و 167 متر ارتفاع آنها می رسید، در سال 2015  توسط دو شرکت غول مهندسی سازه، استارنث و هیوندای در شهر دبی ساخت چرخ و فلک عین دبی آغاز گردید، و بعد از سال ها تلاش ساخت این چرخ فلک در 21 اکتبر سال 2021 به پایان رسید، و توانست لقب بزرگترین چرخ فلک دنیا را با 250 متر ارتفاع از بزرگ ‌ترین چرخ و فلک جهان از چشم لندن و چشم لاس وگاس را به خود اختصاص داد. چرخ و فلک چشم دبی با کمک مهندسان 10 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، کره جنوبی، فرانسه، انگلستان، هلند و ... ساخته شده است. چرخ و فلک چشم دبی در یکی از جزایر مصنوعی دبی بنام جزیره مصنوعی بلوواترز ساخته شده است. این سازه سازه ‌ای بی ‌سابقه در دنیای مهندسی است که یکی از سازه های مورد احترام و مورد توجه مهندسان جهان می باشد، که به آن لقب بزرگترین سازه ی جهان را دادند. در نقطه اوج چرخ و فلک دبی دید و چشم اندازی زیبا از دریای خلیج فارس و شهر دبی ۳۶۰ درجه از  کل دبی را دارید. 

 

چرخ و فلک چشم دبی

مشخصات چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی از 11200 تن فولاد که 33 درصد فلز بیشتر آن از برج ایفل استفاده شده است. قطر هسته اصلی چرخ و فلک دبی 6 متر و نیم است، قطعات این چرخ و فلک چشم دبی در کشور امارات ساخته شده است. طوقه چرخ و فلک چشم دبی از فولاد باکیفیت و محکمی که در صنایع اتمی به کار رفته تشکیل شده است. این فولاد وزن کمتر و مقاومت بیشتری نسبت به فولاد ساده دارد. وزن چرخ و فلک دبی حدود ۱۰،۰۰۰ تن یعنی وزنی حدود 13 هواپیمای ایرباس  a380sمی باشد. کابل‌های سیمی در چرخ و فلک چشم دبی شامل ۱۹۲ کابل  با طولی حدود 2400 کیلومتر است، هر پره چرخ این چرخ و فلک 5 تن وزن دارد که طول آن بیشتر از یک زمین فوتبال است، چرخ و فلک چشم دبی دارای ۴۸ اتاقک می باشد که ظرفیت آن حدود ۱۷۵۰ نفر می باشد. این چرخ و فلک با سرعت بسیار کمی حرکت می ‌کند و هر دور 360 درجه آن حدود 48 دقیقه می باشد. گنجایش هر کابین چرخ و فلک چشم دبی حدود 40 نفر است.

 

چرخ و فلک چشم دبی

مقایسه بزرگترین چرخ و فلک های جهان با چرخ فلک چشم دبی

بزرگ ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان قبل از احداث چرخ فلک چشم دبی عبارتند از:

چرخ و فلک لاس وگاس: این چرخ‌ و‌ فلک در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است و حدود ۱۶۷ متر ارتفاع، ۲۸ کابین کروی شکل و ۴۰ نفر ظرفیت دارد.

چرخ و فلک سنگاپور: این چرخ‌ و‌ فلک در سال سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است و حدود 164 متر ارتفاع ۲۸ کابین و ۲۸ نفر ظرفیت آن می باشد.

چرخ و فلک ستاره نانچانگ: این چرخ و فلک در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است و حدود 160 متر ارتفاع 60 کابین و ظرفیت 8 نفراست.

چرخ و فلک چشم لندن: این چرخ و فلک در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، ارتفاع این چرخ فلک ۱۳۵ متر و 32 کابین و ظرفیت ۲۵ مسافر می باشد.

چرخ و فلک اسب سرخ اوساکای ژاپن: در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و ۱۲۳ متر ارتفاع دارد.

چرخ و فلک چشم اورلاندو ایالت فلوریدا: در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و ارتفاع آن ۱۲۲ متراست.

چرخ و فلک ستاره ملبورن و چرخ‌ و فلک‌های فوکوکا در ژاپن، ژنگژو در چین، چانگشا در چین، تیاجین در چین و سوژو در چین نیز ۱۲۰ متر ارتفاع دارند که از بزرگ ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان می باشند.

 

چرخ و فلک چشم دبی

امکانات چرخ و فلک چشم دبی

چرخ و فلک چشم دبی دارای ۴۸ کابین می باشد، این کابین ها توسط شرکت هیوندا طراحی شده است. در این چرخ و فلک شامل کابین‌های رصد، کابین‌های لانژ پلاس، کابین‌های اسکای بار می باشد، این کابین‌ها دارای امکانات متنوعی است، از امکانات این چرخ و فلک می توان به سیستم تهویه هوا، کفپوش چوبی، مبلمان‌های نرم و راحت، میزها و وسایل دکوری زیبا و وای فای رایگان اشاره کرد. همچنین علاوه بر آن امکانات دیگری همچون انواع نوشیدنی‌ها شامل کوکتل، موکتل و نوشیدنی‌های خانگی غیر الکلی و امکان پخش موسیقی در بلندای آسمان می باشد. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تابا کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری تهران دبی را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

برگزاری مراسمات مختلف در چرخ و فلک چشم دبی

از دیگر امکاناتی که در چرخ و فلک چشم دبی وجود برگزاری مراسمات مختلف همچون نامزدی، عروسی، جشن تولد و دورهمی و ... می باشد. که هر یک از این مراسمات و امکاناتی که در این مراسمات در اختیارتان قرار می گیرد متفاوت می باشد، در ادامه با پیکج های متنوع این مراسمات در چرخ و فلک چشم دبی را با هم مطالعه می کنیم.

 

برگزاری جشن عروسی    

برگزاری جشن عروسی در چرخ و فلک دبی یکی از امکاناتی است که در اختیار گردشگران و مردم در دبی قرار گرفته است، در برگزاری این مراسم امکاناتی نظیر: گروه عکاسان، گروه موسیقی زنده، طراحان با تزیینات زیبا و فوق العاده و کارکنان حرفه ‌ای و سزو انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ با ظرفیت حدود 4000 مهمان را دارد.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

برگزاری جشن سالگرد یا مراسم خواستگاری

برگزاری جشن سالگرد یا مراسم خواستگاری از دیگر مراسمات در این چرخ و فلک می باشد، که تربه ای شیرین و فراموش نشدنی برایتان می باشد، خواستگاری و یا نامزدی در کابین‌های خصوصی چرخ و فلک دبی رویایی و عاشقانه است، امکانات برای این مراسم شامل: انواع تزیینات شمع، گل و کیک، پخش موسیقی و سرو غذا، شکلات، انواع میوه و... می باشد.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

برگزاری جشن تولد

برگزاری جشن تولد در چرخ و فلک دبی نیز یکی دیگر از مراسمات جذابو به یاد ماندنی در این چرخ و فلک می باشد، اما جشن  تولد در این چرخ و فلک شامل هشت پکیج مختلف است، که عبارتند از سه پکیج نقره‌ای، طلایی و پریمیوم کودکان، پکیج نوجوانان، سه پکیج نقره‌ای، طلایی و پریمیوم بزرگسالان و پکیج سفارشی می باشد. که این پکیج ها از حدود ۲۵۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود تا  ۹۰۰۰ درهم امارات هزینه آن می باشد، که در این پکیج ها نوع کیک و وزن آن با انواع نوشیدنی ها، تزیینات، پخش موسیقی و فایل‌های دیجیتالی عکس‌ها، سرو چای و قهوه، اسنک، طراحی دعوت‌نامه دیجیتال برای مهمانان، عکس چاپ شده، اجرای کلیپ انتخابی شما در کابین، تزیینات ویژه و دستگاه کارائوکی برای سرگرمی مهمانان که در پکیج های مختلف وجود دارد که به سلیقه و هزینه ای که شما می خواهید پرداخت کنید بستگی دارد.

 

برگزاری مهمانی‌های با تم‌های مختلف

برگزاری مهمانی ‌های ناهار یا شام با تم‌های مختلف در چرخ و فلک دبی بیشتر در کابین‌های خصوصی برگزار می شود، از مهمانی های این کابین ها می توان به مهمانی پیتزا، تعیین جنسیت، پنیر و انگور و مهمانی کارائوکی اشاره کرد، که هزینه برگزاری این مهمانی ها از 4.500 تا 15.750 درهم امارات می باشد.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

قیمت بلیط چرخ و فلک چشم دبی

همانطور که در بالا گفاه شد، چرخ و فلک عین دبی دو مدل کابین خصوصی و دورهمی دارد که قیمت بلیط‌های آن با توجه به نوع خدمات و کابین با هم متفاوت است. قیمت بلیط چرخ و فلک دبی از حدود 370 دهم تا ۱۳۰درهم معادل ۳۵ دلار متفاوت می باشد که آن هم بخاطر هزینه بالای ساخت این چرخ و فلک است. اما هزینه برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال کمی ارزان تر است.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

ساعات بازدید و استفاده از چرخ و فلک چشم دبی

چرخ فلک عین دبی در همه روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب به گردشگران و توریست ها خدمات ارائه می کند که می توانید در این ساعات به این مکان مراجعه کنید و از تفریح و سوار شدن در آن لذت ببرید.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

قوانین و مقررات چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک دبی دارای قوانین و مقررات خاص خود می باشد، بازدید کنندگانی که از این چرخ و فلک دیدن می کنند باید به نکاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم توجه نمایید.

بانوان باردار می توانند از چرخ و فلک بخاطر چرخش آهسته آن به راحتی استفاده کنند.

برای خوردن و نوشیدن از بیرون نمی توانید با خود خوراکی بیاورید و ممنوع است و باید  خوراکی از داخل خود کابین تهیه نمایید.

نوجه داشته باشید برای سوار شدن به این چرخ و فلک نمی توانید چمدان و یا وسایل دیگری با خود حمل کنید و کافی ست یک کیف کوچک به همراه داشته باشید.

کودکان زیر 12 سال به کابین ها ممنوع است در صورتی می توانند در کابین های چرخ و فلک دبی سوارشوند که یک بزرگسال بالای 21 سال به همراهشان باشد.

ورود حیوانات خانگی به کابین ها ممنوع است بجز سگ های کمک رسان.

مجموعه چرخ و فلک دبی پارکینگ ندارد، شما می توانید ماشین خود را در محوطه بلوواترز پارک کنید.

از همراه داشتن مواد قابل اشتعال و وسایل نوک تیز به داخل کابین خودداری نمایید.

از کشیدن سیگار در داخل کابین خودداری نمایید.

افراد ناتوان و افرادی که از ویلچر استفاده می کنند می توانند از چرخ و فلک چشم دبی استفاده نمایند.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

هتل های مشرف به چرخ فلک چشم دبی

در نزدیکی چرخ و فلک چشم دبی هتل های لوکس و لاکچری قرار دارد که چشم انداز آنها به چرخ و فلک دبی و منظره بی نظیر از خلیج فارس است این هتل های شامل: هتل کاسارز، هتل رودا امواج سوئیت، شرایتون جمیرابیچ ریزورت، هتل جا اوشن ویو، هتل مارینا ویندهام، هتل روو دبی مارینا می باشد. این هتل ها گزینه مناسبی برای اقامت در مقابل این جاذبه زیبا و سازه ی غول پیکر در دبی می باشد. 

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

جاذبه های دیدنی در نزدیکی چرخ و فلک چشم دبی

همانطور که می دانید شهر دبی شهر با جاذبه های توریستی وگردشگری فراوان که بی نظیرترین و منحصربفردترین را در خود جای داده است، که گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود کشانده است، از جمله جاذبه هایی که در نزدیکی چرخ و فلک دبی قرار دارد می توان به: مرکز خریدمرکاتو، برج خلیفه، اوت لت مال، دهکده جهانی، ساحل جمیرا، اسکای دایو، بازار مدینه جمیرا، موزه آینده دبی، خیابان السیف، آکواریوم لاست چمبرز، مارینا مال دبی و ... که می توانید از آنها بازدید نمایید.

 

چرخ و فلک چشم دبی

 

مسیر دسترسی به چرخ فلک چشم دبی

چرخ و فلک عین دبی در در جنوب غرب دبی، منطقه دبی مارینا و آب‌های خلیج فارس وجزیره مصنوعی بلوواترز واقع شده است، برای دسترسی به این جزیره می توانید تابلو‌های خیابان D59 السبخا در خیابان شیخ زاید را دنبال کنید، اگر از وسایل نقلیه دیگری مانند مترو در دبی استفاده می کنید می توانید در ایستگاه متروی مارینای دبی که نزدیک ‌ترین ایستگاه به این جاذبه است از مترو پیاده شوید. با تهیه بلیط هواپیما خارجی چارتری مشهد دبی از سایت آس چارتر از مزایا و نخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس چرخ فلک چشم دبی: امارات متحده عربی، دبی، جزیره بلوواترز

 

نویسنده: شادی شادکام
date_range شنبه 20 خرداد 1402 remove_red_eye 5566 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی چقدر است؟

قیمت بلیط‌های چشم دبی متفاوت است وبستگی به انتخاب کابین دارد، ارزان ‌ترین قیمت بلیط این چرخ و فلک ۱۳۰ درهم می باشد.

هر دور چرخش 360 درجه چرخ و فلک چشم دبی چقدر زمان می‌برد؟

هر دور حدود 48 دقیقه زمان می برد.

آیا بیماران و زنان باردار می توانند از این چرخ و فلک استفاده نمایند؟

بله، زنان باردار و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، با توجه به سرعت آرام و امنیت فوق‌العاده چرخ و فلک چشم دبی می ‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا کودکان برای استفاده از چرخ و فلک دبی نیاز به تهیه بلیط دارند؟

چرخ و فلک دبی برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. اما باید فردی بالغ بالای 21 سال همراه او باشد.

ارتفاع چرخ و فلک چشم دبی چقدر است؟

ارتفاع چرخ و فلک چشم دبی حدود 250 متراست.

چرخ و فلک چشم دبی چقدرظرفیت دارد؟

چرخ و فلک چشم دبی حدود 1750 نفر ظرفیت دارد.