{{ctrl.notification}}
پل سیاه اهواز

پل سیاه اهواز

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران با جاذبه های گردشگری فراوان که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر از این شهر دیدن می کنند. اهواز شهری که علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیاد یک شهر صنعتی نیز محسوب می شود. اماکن و جاهای دیدنی آن که این شهر را به یک شهر پر گردشگر تبدیل کرده است. همانطور که میدانید رود کارون یکی از جاذبه های دیدنی و معروف در این شهر است که بر روی آن پل های زیادی ساخته شده است، از جمله پل قدیمی و تاریخی سیاه اهواز که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما مشهد اهواز را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

پل سیاه اهواز

معرفی و تاریخچه پل سیاه اهواز

پل سیاه اهواز یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین پل های اهواز است که قدمت آن به 100 سال  قبل در زمان جنگ جهانی دوم و مربوط به دوره پهلوی است. در گذشته پل شادووان بر روی این پل قرار داشت که به مرور زمان از بیت رفته است و بر روی بقایای آن ایم پل فلزی با پایه های بتنی جای آنرا گرفت. این پل همزمان با ساخت راه آهن سراسری جنوب در سال 1308 ساخته شده است، پل اهواز به عنوان یک جاذبه در جاهای دیدنی اهواز کاملا از فلز ساخته شده و پایه های آن همه از بتن ساخته شده است. پل سیاه با طولی حدود 1100 متر و 6 متر عرض و  52 پایه دارد و بر روی رودخانه ی کارون قرار گرفته است. بر روی این پل ریل رفت و برگشت قطار قرار گرفته است، که در گذشته ماشین های سمگین نیز از روز آن عبور می کردند، اما اکنون این پل فقط برای عبور قطار است و دو خط پیاده روی نیز بر روی آن قرار گرفته است. این پل یکی از مهمترین سازه های اهواز بشمار می آید، این پل تاریخی در بهمن ماه سال ۱۳۷۸ هجری شمسی در لیست آثار ملی ایران قرار گرفت و با شماره ۲۵۹۹ به ثبت ملی رسید.

پل سیاه اهواز

نام پل سیاه اهواز

این پل در گذشته به نام پل کارون معروف بوده است، اما نام های دیگری نیز این پل داشته است که در زمان جنگ جهانی از این پل برای حمل آذوقه، مهمات و نیروی ارتش متفقین استفاده می ‌شد و بخاطر موفقیت متفقین که به این پل می رسیدند این پل را پل ویکتور و یا پل پیروزی نیز می نامیدند، اما بعدها این پل به ل سیاه معروف شد که آن هم بخاطر رنگ سیاه فلزی این پل می باشد که اکنون به پل سیاه معروف می باشد.

پل سیاه اهواز

تفریحات در پل سیاه اهواز

پل سیاه یکی از جذاب ترین دیدنی های اهواز می باشد، که خصوصا با نور پردازی های زیبایی که در آن شده است، در شب بسیار دیدنی وجذاب می شود، شما می توانید در کنار این پل زیبا به تفریحاتی مانند: پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری در رودخانه کارون و ... بپردازید.

پل سیاه اهواز

بهترین فصل سفربه اهواز

همانطور که می دانید وصف گرمای شدید و سوزان شهرهای جنوبی را زیاد شنیده اید، اهواز نیز دارای تابستان های بسیار گرمی می باشد که مطمئنا فصل مناسبی برای سفر به حساب نمی آید از این رو شما می توانید بهترین فصل های مناسب برای سفر را انتخاب کنید، بهترین فصول برای سفر به اهواز فصل های بهار و پاییز و زمستان می باشد که دارای هوای نسبتا بهتری می باشد.

پل سیاه اهواز

مسیر دسترسی به پل سیاه اهواز

برای دسترسی به این پل می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید، از اتوبوس‌های شهری و ماشین شخصی و یا تاکسی می توانید خود را به این پل برسانید، این پل در میان پل هفتم و پارک جزیره قرار گرفته است.

 آدرس پل سیاه: اهواز، جنوب مرقه علی بن مهریار یا امتداد بلوار ساحلی رود کارون، پل سیاه اهواز.

پل سیاه اهواز

جاذبه های دیدنی در نزدیکی پل سیاه اهواز

اهواز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی همچون: دانشکاه سه گوش اهواز، حمام نفت سفید، خانه تاریخی ماپار، پل سفید اهواز، سرای معین‌التجار، گورستان تپه کوهساران، پل طبیعت کیانپارس، آبشار اهواز، خیابان نادری، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه ابن مهزیار، موزه هنرهای معاصر، موزه تاریخ طبیعی، موزه خراطی، پارک ساحلی اهواز، خانه تاریخی دادرس، تالاب بامدژ، بازار عبدالحمید و ... که در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم .

پل سفید اهواز

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و دیدنی در اهواز که بر روی رودخانه کارون و در نزدیکی پل سیاه واقع شده است، پل سفید اهواز می باشد، این پل بنام های پل معلق یا پل هلالی نیز شناخته می شود. این پل در سال 1315 هجری شمسی ساخته شد که دارای دو قوس بزرگ سفید رنگ می باشد، این پل بعنوان یکی از پل‌های معلق دنیا شناخته شده است. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران اهواز در سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پل سفید: اهواز، رود کارون، حدفاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین

پل سیاه اهواز

کلیسای سورت مسروپ اهواز

یکی از تاریخی ترین اماکن دیدنی در اهواز کلیسای سورت مسروپ می باشد، قدمت این کلیسای تاریخی به دوره پهلوی باز می گردد، این کلیسا توسط یکی از ارامنه اهوازی بنام ترداد داویدیان در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی ساخته شد. این کلیسا دارای گنبدهای مخروطی شکل است، نمای آن کاملا سفید و دارای پنجره های کوچک و منحنی شکل است. کلیسای مسروپ یکی از کلیسای کاتولیک اهواز شناخته می ‌شود، این کلیسا اکنون نیز فعال می باشد، و ارامنه شهر هر روز برای عبادت به کلیسا می آیند. این کلیسای بخاطر معماری جذاب و زیبایش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس کلیسای سورت مسروپ: اهواز، خیابان شهید مصطفایی، ابتدای خیابان موسوی

پل سیاه اهواز

موزه تاریخ طبیعی اهواز

یکی از جاهای دیدنی در اهواز موزه تاریخ طبیعی که این موزه بعنوان یکی از اكوسیستم‌های طبیعی در اهواز محسوب می شود. موزه تاریخ طبیعی اهواز حدود 110 متر مربع مساحت، شامل پنج دیوراما و ۳۹ غرفه می باشد، در این موزه بخش های مختلفی از جمله مهره‌داران، بی‌مهرگان، گياهان، سنگ و كانی، اسكلت و جمجمه، پستاندارن، پرندگان، دوزیستان، خزندگان، ماهیان، حشرات و نرم‌ تنان می باشد.

آدرس موزه تاریخ طبیعی: اهواز، بلوار گلستان، خيابان مسجد نور، مركز تحقيقات زيست‌محيطی استان خوزستان

پل سیاه اهواز

خانه تاریخی ماپاراهواز

از تاریخی ترین خانه های اهواز خانه تاریخی ماپار است، قدمت این خانه به اوایل دوره پهلوی بازمی‌گردد، خانه‌ ماپار دارای بخش‌های مختلفی از جمله شربت‌خانه، عکاس‌خانه، رستوران، شربت‌خانه، مرکز تولید و فروش صنایع دستی، مرکز اطلاع ‌رسانی گردشگری و میراث فرهنگی و... است. خانه ماپار مساحتی حدود ۵۵۰ متر مربع دارد و شامل دو طبقه‌ و یک زیرزمین است. نمای آن کاملا آجری و دیوارهای آن از سنگ ساخته شده‌‌ است. خانه ماپار در پنجم آذر ماه سال ۱۳۸۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس خانه تاریخی ماپار: اهواز، خیابان زند، شهید خوانساری، بین کافی و جهانیان

پل سیاه اهواز

تالاب بامدژ اهواز

یکی از جاذبه های طبیعی که در فاصله 40 کیلومتری از شهر اهواز قرار گرفته است، تالاب بامدژ اهواز می باشد. وسعت این تالاب حدود 400 هکتار می باشد، این تالاب ۱۴۳ گونه گیاهی و بیش از ۴۰ گونه جانوری از جمله پستانداران، خزندگان، دوزیستان و انواع پرندگان آبزی، انواع مرغابی‌ها، آبچلیک‌ها، حواصیل‌ها، اکراس، شنگ، خزندگان، لاک‌پشت خزری و لاک‌پشت لاک نرم و انواع ماهی‌های آب شیرین مثل بنی، شیربت، حمری، کپور و بیاح و انواهع حیوانات دیگر مانند: روباه، شغال، خرگوش، گرگ، کفتار، سمور، خفاش، خارپشت در این منطقه زندگی می کنند. و همچنین گیاهان دارویی که در اطراف این تالاب می رویند می توان به خارشتر خزری و ایرانی، ترنجبین، شیرین‌بیان، خار پنبه، شاه ‌تره، گل گاوزبان، پونه، کنار، تاج‌ خروس، نی و گا گله اشاره کرد. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس تالاب بامدژ: ۷۰ کیلومتری شوش و ۴۰ کیلومتری اهواز
date_range چهارشنبه 23 آذر 1401 remove_red_eye 134 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0