{{ctrl.notification}}
پرطرفدارترین موزه های اصفهان

پرطرفدارترین موزه های اصفهان

اصفهان سومین شهر پهناور درمرکز ایران است که پس ازتهران و مشهد و سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می ‌شود. این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی، بلوارهای زیبا، پل‌های سرپوشیده، تونل‌های زیبا، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصر به فرد معروف است. به خاطر همین هنر و معماری منحصر به فرد، این شهر «نصف جهان» لقب گرفته است. جاذبه ها باستانی و طبیعی بسیاری در استان اصفهان واقع شده است،

موزه های اصفهان

این شهر باستانی و زیبا دارای موزه های زیادی نیز می باشد، که در آنها همه چیز درباره ی تاریخ و گذشته اصفهان آداب و رسوم و سبک زندگی آنها در اختیار شما قرار می گیرد، در ادامه همراه ما باشید تا آس چارتر شما را با چند مورد ازبهترین موزه های اصفهان آشنا کند. آس چارتر به شما ایان امکان را می دهد تا با کمتر ازسه دقیقه و با کمترین هزینه بتوانید بلیط چارتر تهران اصفهان خود راتهیه نمایید.

موزه های اصفهان

موزه کاخ چهلستون

موزه ای تاریخی مربوط به دوران صفویه و دومین  موزه قدیمی در ایران شناخته شده است، ویکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین موزه های اصفهان که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است موزه چهلستون است. معماری این کاخ ترکیبی از هنر معماری چینی، ایرانی و فرنگی است.

موزه های اصفهان

بنا مشتمل بر یک ایوان اصلی بزرگ به طول ۳۸ متر، عرض ۱۷ متر و ارتفاع ۱۴ متر است که آن را رو به شرق ساخته‌ اند. چهل ستون در اصل تنها ۲۰ ستون دارد. ولی انعکاس آن در آبنمای کاخ، چهل ستون را پدید آورده است.

ساعات بازدید کاخ چهلستون:  ۹ صبح تا ۱۷ عصر

آدرس موزه کاخ چهلستون: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری،

موزه های اصفهان

موزه مردم شناسی یا حمام علیقلی خان

موزه ای قدیمی از دوره صفویه با مساحتی حدود 1200 مترمربع در اصفهان که بسیار باشکوه و ارزشمند است،  این  بنا در گذشته یک حمام علیقلی خان بوده است، این حمام در سال 1125 هجری قمری به فرمان یکی از درباریان شاه سلطان حسین و شاه سلیمان صفوی به نام علی قلی خان ساخته شد. سپس در سال 1383 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تغییر کاربری داد و به موزه مردم شناسی تبدیل شد.

موزه های اصفهان

در این موزه حدود ۴۵۲ قطعه تاریخی و ۴۹۰ قطعه مردم ‌شناسی از انواع مختلف ظروف چینی از دوره قاجار تا دوره معاصر شامل نسخ خطی، سکه‌های تاریخی، اسکناس، تمبر و یک خمره هخامنشی بزرگ، یک خمره ساسانی، چندین سفالین دوره سلجوقی، چند خمره سفالین دوره‌های تیموری و صفوی و تعداد زیادی اشیاء اوایل دوره قاجار وجود دارد.

ساعات بازدید از موزه مردم شناسی: همه روزه ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰ و جمعه‌ها 8:30 الی 12:30

آدرس موزه مردم شناسی: اصفهان، خیابان مسجد سید، روبروی خیابان طیب، خیابان آیت الله بیدآبادی

موزه های اصفهان

موزه کلیسا وانک

قدمت کلیسای وانک به سال ۱۶۰۶ میلادی می ‌رسد. در شمال محراب کلیسا وانک موزه‌ای دو طبقه با دو تالار درسال ۱۹۰۵ ساخته شد است. این بنا شامل: نمازخانه، برج ورودی کلیسا و ساختمان‌های اداری می باشد، در این موزه بیش از 800 شی قدیمی و عتیقه از قرن 16 تا 20 میلادی نگهداری می ‌شود.

موزه های اصفهان

بخش‌های مختلف این موزه عبارتند از بخش کتاب‌ها و نسخه‌های خطی، تابلوهای گچ‌بری و نقاشی، منسوجات، آثار فلزی، ظروف چینی و سفالی، آثار چوبی، فرمان ها، غرفه صنعت چاپ، غرفه نژادکشی ارمنیان و... بازدید از این موزه بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود و دیدنی‌ترین بخش این موزه آیه‌ای از انجیل است که بر روی یک تار مو نوشته شده است.

ساعات بازدید موزه کلیسا وانک: هر روز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶ الی ۱۸:۳۰

آدرس موزه کلیسا وانک: اصفهان، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسا وانک

موزه های اصفهان

موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی در اصفهان یکی از جدیدترین موزه ها می باشد، موزه موسیقی در ۱۱ آذر ۱۳۹۴، توسط دو تن از موسیقی‌دانان علاقه‌مند به موسیقی سنتی ایران، مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی تاسیس شد. که بیش از 300 نوع از ابزارآلات موسیقی و سازهای مختلف در آن وجود دارد. موزه موسیقی دارای بخش‌های مختلفی ازجمله تالار سازهای ملی، تالار سازهای محلی، سرای سرآهنگان، موسیقی سرا، عکاسخانه و کارگاه سازسازی دارد.

موزه های اصفهان

در این موزه یکی از کهن‌ترین سازهای ایرانی، قیچک ساز محلی جنوب شرقی ایران، تار ساز چند ملیتی، چنگ، رباب، بربط، نی، کمانچه، تمبک، سنتور و... وجود دارد. این موزه برای کسانی که به موسیقی ایرانی علاقه دارند گزینه ی مناسبی می باشد، حتما از این موزه بازدید کنید

ساعات بازدید از موزه موسیقی: همه روزه از 9 صبح تا 21:00

آدرس موزه موسیقی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، بوستان هشت بهشت، موزه موسیقی اصفهان

موزه های اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان

از دیگر موزه های اصفهان می ‌توان به موزه هنرهای معاصر اصفهان است اشاره کرد. بنای موزه به دوره صفویه تعلق دارد و در زمان حکومت قاجارها باسازی شده است، در این موزه بیش از ۳۰۰۰ اثر هنری از دوره صفوی و قاجار در موزه نگهداری می‌ شود. در حال حاضر گنجینه هنرهای تزئینی ایران با فضایی به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و حدود ۱۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی با دربر گرفتن هفت بخش دائمی صدها اثر نفیس هنری را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

موزه های اصفهان

بخش های  این موزه عبارت اند از: بخش خط و کتابت، آثار لاکی و روغنی، دستبافته‌ها و رودوزی‌های سنتی، نگارگری، آثار فلزی، آبگینه، سفال و چینی، آثار چوبی و... در سفر به اصفهان بازدید از این موزه زیبا را فراموش نکنید.

ساعات بازدید از موزه هنرهای معاصر: 9 صبح تا 19 عصر

آدرس موزه هنرهای معاصر: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

موزه های اصفهان

موزه صدف اصفهان

موزه صدف اصفهان نخستین موزه تخصصی صدف‌ دریایی در ایران است که علاوه بر گونه‌های موجود از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و خزرو دریا‌ها و اقیانوس‌های مختلف جهان است.  بیش از 900 گونه و 2 هزار نمونه از نرم‌تنان، خارپوستان و سخت‌پوستان در موزه دیدنی صدف اصفهان قرار دارد.

موزه های اصفهان

موزه صدف اصفهان اولین موزه تخصصی حلزون‌های دریایی و صدف در ایران است. نمونه‌هایی از نرم‌تنان، خارپوستان و سخت‌پوستان در این مجموعه نگهداری می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ستاره‌ها، طوطياها و صدف‌های دریایی اشاره کرد. بازدید از این موزه بسیار لذت بخش خواهد بود.

ساعات بازدید از موزه صدف اصفهان: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب

آدرس موزه صدف: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

موزه های اصفهان

خانه مشروطیت اصفهان

خانه مشروطه یا مشروطیت اصفهان که از بناهای تاریخی دوران قاجار به شمار می رود، موزه که خانه نورالله نجفی بوده است امروزه یکی از پر بازدیدترین موزه های شهر اصفهان به حساب می‌آید. بعد از انقلاب، شهرداری اصفهان خانه مشروطه را خرید و کمی آن را بازسازی و مرمت کردند. و در نهایت قسمتی از این خانه به موزه تبدیل و بازدید از آن برای عموم آزاد شد.

موزه های اصفهان

خانه مشروطیت از دو شاه نشین در جبهه شمالی و جنوبی، دو حیاط اندرونی و بیرونی و دوازده اتاق تشکیل شده است. این خانه دارای ۲ شاه نشین، ۲ حیاط اندرونی و بیرونی و ۱۲ اتاق است. این مجموعه در سال 1384 به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی‌اش در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد اصفهان در سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

ساعات بازدید از خانه مشروطه: همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۶ الی۲۰

آدرس خانه مشروطیت: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه چهاردهم مقصود بیک

موزه های اصفهان

موزه علوم و فنون آموزش و پرورش اصفهان

موزه علوم و فنون اصفهان یکی دیگر از موزه های دیدنی اصفهان است، این موزه زیر نظر سازمان  آموزش ‌وپرورش اصفهان قرار دارد و شامل بخش‌های آسمان ‌نما، ایپتیک، زمین‌شناسی، شیمی، فیزیک و فنی‌و حرفه‌ای می‌ باشد. در موزه علوم و فنون انواع وسایل مربوط به فیزیک، شیمی و زمین شناسی را می‌توانید مشاهده کنید و با سیر تحول و پیشرفت علم آشنا شوید.

ساعات بازدید از موزه علوم و فنون: همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 عصر

آدرس موزه علوم و فنون: اصفهان، دروازه شیراز، خیابان سعادت آباد، خیابان مصلی، کوچه شماره ۲۴

موزه های اصفهان

باغ موزه پروانه ها اصفهان

باغ موزه پروانه‌ها یکی دیگر از موزه های شهر اصفهان است. در این باغ موزه بیش از 2200 پروانه تاکسیدرمی شده در 48 قاب وجود دارد. این موزه در پارک جنگلی ناژوان واقع شده است، کع مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع دارد، این باغ زیبا بیش از ۱۰۰ گونه گیاه از جمله درختچه فردوس، درختچه سیکاس، انواع بنجامین‌ها و انواع بگونیا، فیکوس‌ها، لیندا و… وجود دارد.

ساعات بازدید از باغ موزه پروانه ها: 09:00 صبح تا 19

آدرس باغ موزه پروانه ها: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

موزه های اصفهان

موزه تاریخ طبیعی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی یکی دیگر از موزه های شهر اصفهان است. این موزه در سال 1367 در تالار تیموری بنایی تاریخی متعلق به قرن 9 هجری و دوران تیموریان افتتاح شده است و امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه های اصفهان به شمار می ‌رود. این موزه شامل بخش‌های مختلفی ازجمله: سالن جانوران بی‌مهره، سالن گیاه شناسی، سالن زمین شناسی، سالن جغرافیای طبیعی و نقشه‌ها، سالن جانوران مهره‌دار و سالن کمک آموزشی و دیدنی‌های جهان خلقت می باشد،

موزه های اصفهان

آثارموجود در این موزه به تلاش دکتر جعفریان از سراسر ایران جمع آوری شده است. اگر به تاریخ طبیعی علاقه دارید حتما از این موزه بازدید کنید. همچنین این موزه در تاریخ ۱ دی ۱۳۴۸ با شماره ۸۹۱  به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ساعات بازدید موزه تاریخ طبیعی: از ساعت 10 صبح تا 21

آدرس موزه تاریخ طبیعی: اصفهان، خیابان استانداری، تقاطع خیابان سپه و استانداری

date_range پنجشنبه 03 شهریور 1401 remove_red_eye 339 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0