{{ctrl.notification}}
پردرآمدترین مشاغل هواپیمایی

پر درآمدترین مشاغل هواپیمایی

در هر فرودگاهی در سراسر جهان، کارمندان از سوابق و مهارت های متنوعی حضور دارند که گلچینی از نقش ها و مسئولیت های مختلف را در اشل بزرگتر برآورده می کند

آس چارتر در این مقاله لیستی از درآمد ترین مشاغل هواپیمایی را برای شما شرح خواهد داد، که البته تعدادی از این شغل ها هیچ آموزش قبلی نمی‌خواهند. پس بنابراین اگر به دنبال شغل جدیدتان باشید اطلاعات این لیست می تواند برای شما مفید باشد.

پردرآمد ترین مشاغل هواپیمایی

از آنجا که آس چارتر تخصص ویژه ای در زمینه رزرو بلیط هواپیما ارزان چارتر ، تهیه بلیط چارتری،پرواز چارتری و بلیط ارزان هواپیما دارد، و دید بازی نسبت به زمینه گردشگری دارد کارشناسان ما با تحقیقات میدانی لیستی از مشاغل هوایی برای شما گرد هم آورده اند.

 

خلبانی و مهمانداری را می توان از محبوب ترین شغل های مربوط به صنعت هوانوردی دانست. اما این شغل ها گذشته از محبوبیت، از درآمدهای خوبی هم برخوردار هستند. هر چند که در یک نگاه کلی شغل های مربوط به صنعت هوانوردی، درآمدهای راضی کننده ای را برای کارکنان خود در نظر گرفته اند که می تواند جوابگوی سختی کار آنها باشدبا  حجم بالای مسافرین در طول روز ، اصلا عجیب نیست که کار فرودگاهی بخش حساسی باشد. در واقع آنچه همه چیز را به حرکت در میاورد ، کسانی هستند که آنجا کار می کنند.

 حجم عظیم از گردش مالی در حمل و نقل هوایی،خرید و فروش بلیط هواپیما و یا فروش بلیط هواپیما خارجی چارتری باعث شده است این حوزه دارای مشاغل فراوان باشد که میتواند افراد بسیاری را برای کار در این صنعت وارد کند. از ساخت هواپیما گرفته تا خدمه پرواز همگی در جمع مشاغل این صنعت قرار می‌گیرند. اما خود پرواز در دانشگاه دارای رشته هوانوردی است که دارای سه گرایش اصلی مراقبت پرواز ، ناوبری هوایی و خلبانی است.

لیست پر درآمد ترین شغل های صنعت هوانوردی :

متصدی بار (baggage handler)  درآمد سالانه : 23 هزار دلار

سرایدار و نگهبان (Custodian) درآمد سالانه : 25 هزار دلار

مسئول نظافت کابین هواپیما (Aircraft/Cabin Cleaner) درآمد سالانه : 26 هزار دلار

امنیت فرودگاه (Airport Security) درآمد سالانه : 27 هزار دلار

مامور رمپ (Ramp Agent) درآمد سالانه : 28 هزار دلار

مامور فروش بلیط (Ticket/Customer Agent) درآمد سالانه : 28 هزار دلار

مهماندار (Flight Attendant) درآمد سالانه : 39 هزار دلار

تکنسین( Avioncs) درآمد سالانه : 45 هزار دلار

دیسپچر پرواز  درآمد سالانه : 49 هزار دلار

مهندس بدنه هواپیما (airframe mechanic) درآمد سالانه : 52 هزار دلار

سرتیم حفاظت پرواز (Air Marshal) درآمد سالانه : 82 هزار دلار

کنترل ترافیک هوایی (Air Traffic Controller) درآمد سالانه : 82 هزار دلار

خلبان هواپیما (Pilot) درآمد سالانه : 100 هزار دلار

خلبان:

شاید عجیب به نظر برسد اما خلبان بودن برای میلیون ها نفر یک شغل رؤیایی است. بخشی به خاطر پرستیژ و مسئولیت های این نقش و بخشی نیز به دلیل مزایای مالی فوق العاده ای که این شغل در اختیار شاغلان خود قرار می دهد.

خلبان

خلبان هواپیما مهم ترین فرد در کنترل یک وسیله جابجایی هوایی است و هدایت هواپیما اصلی‌ترین وظیفه او است. این شغل آرزوی دوران کودکی بسیاری از مردم است. شغل خلبانی نیازمند داشتن گواهینامه خلبانی است که باید آن را از آموزشگاه های هوانوردی دریافت کرد. خلبان همانند هوانوردی به دو نوع نظامی و غیرنظامی تقسیم می شود.برای نمونه یک خلبان که پروازهای طولانی را برای شرکت های هوایی مهم تجاری به انجام می رساند، به راحتی می تواند چیزی در حدود 200 هزار دلار درآمد داشته باشد. اگرچه در این زمینه استثنائاتی هم وجود دارد.

اکثریت بزرگی از خلبان ها پیش از اقدام برای پرواز مجوز پرواز خود را به صورت خصوصی و از طریق مدارس خلبانی به دست می آورند. در واقع آنها پیش از پرواز آموزش های لازم را در خصوص هواپیمای مربوطه کسب کرده و گواهینامه صلاحیت دریافت می کنند. در ایران برای ورود به شغل خلبانی نظامی باید وارد دانشکده نیروی هوایی ارتش پرواز شده و دوره آن را بگذراند و وارد ارتش شوید. البته همه فارغ التحصیل می تواند در هواپیماهای ترابری هم پرواز کند. برخی از خلبان ها نیز پس از بازنشستگی از پروازهای نظامی، شروع به پرواز برای شرکت های هوایی تجاری می کنند. با این وجود خلبانی کار راحتی نیست. برای خلبان شدن باید توانایی حفظ آرامش در شرایط فشار را داشت و به سلامت جسمی و روانی نیز اهمیت زیادی داد.

افراد علاقمند همچنین می توانند گواهینامه های خلبانی را از مراکز آموزش خلبانی دریافت کنند. هزینه پایه شروع این کلاس ها ۳۰ میلیون تومان است. همچنین خلبانان چه در بخش نظامی و چه در بخش غیر نظامی باید دارای مدارک فراوان اعم از پزشکی و تحصیلی و غیره و سلامت جسمانی و روحی لازم باشد که  داشتن این موارد یکی از دلایل سخت بودن این شغل است.

  از دیگر مشاغل هوانوردی بخش شرکتر‌های هواپیمایی آن است که هواپیماها را در بخش‌های مختلف مسافربری و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌دهند. مهماندار، فروش‌ بلیط هواپیما،  بلیط ارزان هواپیما چارتری و پرواز از کارهای این شرکت ها است. در بخش ساخت هواپیما نیز که بخش مهندسی است می‌توان مشاغل مربوط به مهندسی مکانیک و غیره را پیدا کرد.

مهمان دار:

مهمانداران از این مزیت برخوردارند که می‌توانند به دور دنیا سفر کنند. مزایای آنها از یک شرکت هواپیمایی به شرکتی دیگر متفاوت است. باتوجه به شرایط سختی که آنها باید تحمل بکنند، شاید حقوق کمتر از 77.197 دلار کمی پایین به نظر برسد، اما حداقل از سایر مشاغل خدمات محور شرایط بهتری دارد.

مهماندار

در تجربه پرواز، افراد کمی هستند که از مهمانداران هواپیما مهمتر باشند؛ آنها از همان لحظه‌ای که در مقابل ورودی به شما خوشامد می‌گویند تا لحظه پایان سفر در کنار شما هستند. ساعت‌های طولانی را سرپا می‌گذرانند، به مسافران سرویس می‌دهند، هواپیما را تمیز نگاه می‌‌دارند و همه در تمام طول مدت که مشغول این کارها هستند، لبخند بر روی لب دارند. اجرای قسمت آخر می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد.از این گذشته، مهمانداران هواپیما اغلب با مسافران عصبی و یا با شرایط دشوار سروکار دارند؛ و بخصوص مهمانداران خانم، ممکن است آزارهایی ببینند که نمی‌توانند درباره آن صحبتی داشته باشند.

به‌طورکلی مهارت‌های لازم جهت آغاز پروسه مهاجرت کاری مهماندار هواپیما و کسب موقعیت شغلی در کشور مدنظر به شرح زیر می‌باشند:

مهارت در برقراری ارتباط درست با مسافران

آشنایی با علم روانشناسی

آشنایی با زبان انگلیسی

رفتاری گرم، دوستانه و آرامش‌بخش با مسافران

توانمندی در مدیریت شرایط

رفتار مؤدبانه و البته قاطعانه با مسافران مشکل‌ساز

صدایی رسا و ظاهری مرتب و آراسته

توانایی بالا در انجام کار گروهی

حفظ آرامش در مواقع اضطرار

توانایی جسمی و روحی در راستای تحمل فشار کاری بالا

اهتمام به مسافران مضطرب و تلاش در جهت آرام کردن آن‌ها

مهماندار قبل از هر پرواز باید کارهای زیر را انجام دهد :

شرکت در جلسه مربوط به پرواز و زمانبندی

بررسی موجود بودن مواد و وسایل به اندازه کافی و درست کارکردن تجهیزات ایمنی

خوشامدگویی به مسافران و هدایت آنها به سمت صندلی هایشان

آموزش نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی به مسافران

در حین سفر وظایف او عبارتند از :

اطمینان یافتن از راحتی مسافران و پاسخ سریع و به موقع به درخواست های آنها

پذیرایی از مسافران با غذا و نوشیدنی

دادن اطلاعیه های خلبان به مسافران

اطمینان یافتن از بکارگیری درست روش ها و تجهیزات ایمنی توسط مسافران در شرایط اضطراری

شما هم می توانید برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان از طریق سایت آس چارتر اقدام کنید و از تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

مهماندار پرواز

پس از اتمام سفر نیز کارهای زیر را باید انجام دهد :

اطمینان یافتن از خروج ایمن همه مسافران همراه با وسایل شخصی شان

نوشتن گزارش پرواز شامل هر اتفاق غیر معمول

ثبت کلیه سفارشات مواد غذایی و نوشیدنی مورد نیاز برای پروازبعدی

بین پروازها مهماندار فرصتی برای استراحت و بررسی مقصدهای پرواز بعدی خود خواهد داشت.

date_range دوشنبه 31 خرداد 1400 remove_red_eye 2158 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0