{{ctrl.notification}}
پاییز کجا بریم مسافرت؟ بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

پاییز کجا بریم مسافرت؟ بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

یکی از لذت بخش ترین تفریحات سفر در فصل های سرد و بارانی است، اکثر مردم خصوصا گردشگران طبیعت گرد و توریست ها دوست دارند در فصل پاییز به سفر بپردازند و از زیبایی های جذاب رنگارنگ پاییزی صدای خش خش برگ‌ها، نسیم خنک، منظره زرد و نارنجی دیدن و لذت ببرند. در این فصل می توانید مناطقی را برای سفر انتخاب کنید که علاوه بر آب و هوا بتوانید از مناظر و جاذبه های آن دیدن نمایید و نهایت لذت را ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

بهترین مناطق برای سفر در پاییز

در کشورمان ایران مقاصد زیبای برای گردشگری در فصل پاییز وجود دارد، که می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید و به سفر بپردازید، بسیاری از مناطق ایران با داشتنن جاذبه های دیدنی در پاییز زیبایی های طبیعی شان چندین برابر می شود و برای سفر مناسب هستند، می توانید لذت بخش ترین سفرها را در فصل پاییز تجربه کنید برای سفر در این فصل می توانید به مناطق گرم جنوبی ایران رفته و از آب و هوای معتدل این مناطق در این فصل لذت ببرید. سفر در پاییز یک تجربه ‌ی منحصربه ‌فرد و جذابی است که می توانید با رعایت اصول ایمنی و به همراه داشتن وسایل مورد نیاز برای سفر در آب و هوای سرد خاطره ای لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. لازم است بدانید سفر در فصل پاییز مزایای خاص خودش را دارد، مزایایی همچون: نبودن ترافیک، ارزان ‌تر شدن قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، طبیعت خیره ‌کننده و آب ‌و‌هوای بی ‌نظیری برخوردار است. در ادامه بهترین مقاصد گردشگری در فصل پاییز را برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

کویر مصر اصفهان

از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی در فصل پاییز کویر مصر می باشد، کویر مصر در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان در نزدیکی روستای مصر قرار دارد و یکی از بهترین و زیباترین مناظر طبیعت ایران و از محبوب‌ ترین مقاصد برای طبیعت گردی و کویرنوردی محسوب می ‌شود، کویر مصر در بین رشته کوه های فلات مرکزی ایران از سمت غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده و از جاذبه های دیدنی و تفریحی در این کویر زیبا و شگفت انگیز می توان به تماشای وسعت رمل‌های زردرنگ، تپه‌های شنی، وجود شترها و خودروهای مخصوص کویرنوردی، ماشین های چهارچرخ، عکاسی و تماشای آسمان پرستاره کویر مصر اشاره کرد، در کویر مصر همچنین می توانید از جاذبه های دیدنی اطراف آن نظیر: روستای بیاضه، تخت عروس، دریاچه نمک سلکنون، چال سلکنون، دریاچه نمک خور در جاده خور طبس، روستای گرمه، روستای محمدآباد کوره گز، روستای عروسان، روستای فرحزاد، جاده آفرود ابراهیم زهرا، ریگ کله، نیزار مصر، تخت عباسی و رمل‌های ماسه ‌ای اطراف روستا بازدید نمایید، فصل پاییز بهترین زمان برای کویرگردی در کویرمصر می باشد، در کویر مصر دیگر نگران اقامت خود نباشید، در سال های اخیر بخاطر وجود طبیعت گردان و کویر نوردی در بین گردشگران هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی با امکانات رفاهی زیادی در نظر گرفته شده است، که از این اقامتگاه ها می توان به هتل بالی، خانه سنتی تی دا، قلعه جندق، هتل بیاضه و... اشاره کرد. در فصل پاییز کویر مصر بهترین گزینه می باشد می توانید به گشت ‌وگذار و لذت‌ بردن از طبیعت بکر کویر مصر بپردازید و لحظات شادی را برای خود در فصل پاییز رقم بزنید.

آدرس کویر مصر: استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، بخش جندق، روستای مصر

 

بندر چابهار

بندر چابهار یکی از جذاب ترین بنادر تفریحی و اقیانوسی ایران  در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان است، بندر چابهار دارای بهترین آب و هوا در تمام فصول سال می باشد، آب و هوای دل پذیر که به همین دلیل نام این شهر را چابهار نامیده اند، چابهار بهشت گمشده ی ایران که با داشتن آب و هوای مطلوب و موقعیت راهبردی، جاذبه های طبیعی و تاریخی اش سالانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا می باشد، چابهار بهترین مقصد برای سفرهای پاییزی می باشد، می توانید به راحتی در هوایی دلپذیر به بازدید از جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به جنگل های حرا در نزدیکی خلیج گواتر، ساختمان قدیمی تلگرافخانه، موزه محلی چابهار، قلعه تیس یا قلعه پرتغالی های چابهار، ساحل صخره ای یا ساحل دریا بزرگ، کوه های مریخی، تالاب لیپار، قلعه پیروز گت، مسجد جامع تیس، درخت مکرزن یا همان درخت انجیر معابد و سواحل مکران اشاره کرد. که بازدید از آنها حس و حال خوبی را به شما می دهد، شما همچنین می توانید از چابهار سوغاتی های نظیر ماهی و میگو، شیرینی لندو، سنگ های قیمتی، گلیم بافی، سکه دوزی، سوزن دوزی، حصیر بافی را تهیه نمایید. در برنامه سفرهای پاییزی خود حتما شهر زیبا و جذاب چابهار را در برنامه سفر خود بگنجانید.

جزیره کیش

از مقاصد پر طرفدار برای سفر در فصل های سرد می توان به جزیره زیبای کیش اشاره کرد، جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری محبوب جنوب کشور که هرساله گردشگران و توریست های زیادی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی آن از سرتاسر جهان به این جزیره سفر می کنند، جزیره کیش دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری در فصل پاییز می باشد و بهترین فصل نیز برای سفر به این جزیره فصل های پاییزو زمستان است که می توانید از گرمای آن در امان باشید و به راحتی به گشت و گذار در این جزیره بپردازید، جزیره زیبای کیش همچون الماسی در میان آب های نیلگون خلیج فارس می درخشد و دارای پیشینه غنی تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیاری همچون: شهر زیر زمینی کاریز، کاریز کیش، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، ساحل میر مهنا، ساحل درختان نارگیل، ساحل مرجان، ساحل اسکله تفریحی کیش، ساحل سیمرغ، مراکز تفریحی کیش، پارک آبی اوشن، پارک دلفین‌های کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، درخت سبز کیش، تفریح‌های دریایی کیش، غواصی در کیش، جت اسکی، شاتل، کیبل اسکی، پاراسل کیش، پارک بادی مارینا و مراکز خرید لوکس متعدد، فروشگاه های شیک، رستوران ها و کافی شاپ های بی نظیر در این جزیره که می توانید سفری خاطره انگیز و لذت بخشی را تجربه نمایید. در جزیره کیش همچنین دغدغه ای برای اقامت نخواهید داشت چون اقامتگاه ها و هتل های فراوانی با قیمت های متنوع برای اقامت شما وجود دارد که می توانید به راحتی اقامتگاهی را برای خود رزرو نمایید و سپس سفر کنید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران کیش از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

جاده اسالم به خلخال

از زیباترین جاذبه های دیدنی در فصل پاییز که می توانید تنوعی از هزاران رنگ و دیدنی های منحصربفرد و رویایی را ببنیند و شگفت زده بشوید، جاده رویایی و زیبای اسالم به خلخال است، اسالم شهری در استان سرسبز گیلان است که در شهرستان تالش واقع شده است، که این جاده زیبا از اسالم آغاز و به خلخال شهری در جنوب اردبیل متصل می شود. که حدود 70 کیلومتر می باشد. این جاده فقط در آب و هوای معتدل دارای جاذبه های خاص خود نمی باشد بلکه در پاییز نیز به جذابیت آن افزوده می شود و به یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در فصل پاییز تبدیل می شود، جاده اسالم به خلخال دارای مناظر بکری از طبیعت زیبا و جذاب از دشت های پر از گل، جنگل ها، اسب های وحشی، کلبه‌های کوچک، کندو‌های عسل، کوه های پر درخت و سرسبز، روستا‌ها و مناطق عشایرنشینی که در بین راه چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد و اندکی در جاده می توانید از خودروی خود پیاده شده و کمی به گشت و گذار و تفریح بپردازید، از دیگر جاذبه هایی که می توانید در این جاده به بازدید از آنها بپردازید می توان به دشت شقایق، دریاچه نئور، جنگل گیسوم، دریاچه سراگاه، آبگرم گیوی، آبشار نوده و روستاهای خرجگیل، شرشر، اسب بونی، متش، لرزره، چره سو، کرمان، گردنه معروف الماس، مجره و خوجین  اشاره کرد، شما می توانید در فصل پاییز به این جاده سفر کنید و برای اقامت خود در اقامتگاه‌ها و ویلاهایی در مسیر و نزدیکی روستا‌ها و یا در طبیعت در نزدیکی چادرهای عشایری با کسب اجازه از آنها چادر بزنید.

 

جنگل ابر شاهرود

از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب جنگل ابر شاهرود می باشد، این جنگل زیبا در میان دو اقلیم خشک و نیمه‌ خشک، و مرطوب و نیمه‌ مرطوب قرار گرفته است و قدمت آن به دوران جنگل‌های هیرکانی متعلق به بقایای دوره سوم زمین‌ شناسی می باشد. جنگل ابر یکی از قدیمی ‌ترین جنگل‌های دنیا که حدود ۳۵ هزار هکتار وسعت دارد. جنگل ابر دارای تنوع گیاهی و جانوری شگفت‌انگیزی بوده و از تنوع گونه‌های حیوانی می توان به حیواناتی مثل اسب، خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، شوکا و بز و پرندگانی نظیر کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول اشاره کرد که در جنگل ابر زیست می کنند و درختان میوه همچون آلو، گلابی وحشی، کندوس، ولیک و تمشک از پوشش گیاهی این جنگل می باشند. از دیگر جاذبه های جنگل ابر وجود چشمه‌ سار‌های فراوان در آن می باشد، جنگل ابر به دلیل داشتن جاذبه ها و پوشش جانوری و گیاهی متنوع و جاذبه ی دیدنی شگفت انگیزی از اقیانوس ابری که آن را فرا گرفته نام و آوازه آن را جهانی کرده است که در سال ۱۳۹۸ بعنوان اثر ملی و طبیعی ایران در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده و و در سال ۱۳۹۳ نیز جزو مناطق حفاظا شده ایران در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است، جنگل ابر از جاذبه های دیدنی بی نظیری است که طبیعت‌ دوستان و گردشگران برای دیدن از طبیعت جذاب و منحصربرد آن به سوی آن جذب می شوند، شما می توانید در فصل پاییز این جنگل را بعنوان یک مقصد گردشگری برای خود انتخاب کنید.

آدرس جنگل ابر: استان سمنان، ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود، روستای ابر

 

کویر زردگاه

کویر زردگاه از سرسبزترین و معروف ترین کویرهای ایران که در فاصله 100 کیلومتری از شهر دیهوک شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی واقع شده است. نام این کویر از روستایی که در نزدیکی آن قرار دارد گرفته شده، کویر زردگاه کویری زیبا و دوست داشتنی که خیلی مورد استقبال گردشگران و کویرگردان قرار گرفته، از جاذبه های این کویر جذاب و سرسبز می توان به نخلستان‌ها و خانه‌های پلکانی روستای زردگاه، چشمه آب گرم و استخر آب گرم و پوشش گیاهی متنوعی از درختان خرما، پرتغال، نارنج، نارنگی و لیمو اشاره کرد، شما می توانید در کویر زردگاه به تفریح و گردش بپردازید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. کویر زردگاه به دلیل قرار گیری در منطقه ای کوهستانی دارای آب و هوایی متفاوتی می باشد و آن را بعنوان منطقه ی ییلاقی می شناسند. کویر زردگاه بهترین گزینه برای سفر در فصل پاییز می باشد.

 

بندرعباس

 بندرعباس از دیگر شهرهایی است که یکی از مقاصد گردشگری در فصل پاییز محسوب می شود، یندرعباس در جنوب کشور در استان هرمزگان واقع شده است، بندرعباس دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد که تابستان های بسیار گرم و شرجی دارد، به همین دلیل اکثر گردشگران فصل پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند، در این فصل می توانید در جشنواره‌های مختلفی نظیر جشنواره مجسمه شنی، جشنواره خرید، جشنواره جهله ‌نگاری، جشنواره خلیج‌‌‌ فارس و جشنواره اقوام ایرانی و خلیج ‌فارس شرکت کنید. بندرعباس دارای جاذبه های بیشماری همچون مجموعه آب انبارهای باران، حمام گپ، موزه مردم شناسی، آبشار تزرج، غار نمکی خرسین، چشمه آب گرم گنو، چشمه سبزپوشان، پارک ساحلی ولایت، پارک ساحلی دولت، پارک جنگلی خلیج فارس، عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها، مسجد جامع اهل سنت، مسجد ناصری، قلعه فین، حمام گله داری، مسجد گله داری، پارک جنگلی خلیج فارس، پارک ساحلی غدیر، مجموعه پارک جنگلی طبیعت، باغ پرندگان بندرعباس و مجموعه تفریحی ساحلی سورو می باشد.

 

کویر خارتوران

از دیگر مقاصد گردشگری و مناسب برای سفرهای پاییزی کویر خارتوران است، این کویر در 140 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شاهرود در بخش شرقی استان سمنان قرار دارد، کویر خارتوران که به آفریقای ایران معروف است حدود۱.۴۷۰.۶۴۰ هکتار مساحت دارد،  کویر خارتوران دارای سه بخش پارک ملی، زیستگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌ شده خارتوران می باشد، که می توان گفت از نظر وسعت بزرگ ‌ترین ذخیره ‌گاه زیست‌ کره‌ای دنیا پس از سرنگتی آفریقا و دومین منطقه  وسیع حفاظت‌شده ایران محسوب می شود. حدود 300 گونه مختلف جانوری در زیستگاه حیات وحش وجود دارد که در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جانورانی این حیات وحش می توان به گورخر ایرانی، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، کفتار راه‌ راه، گربه وحشی، گربه شنی، روباه قرمز، کل، بز، قوچ، میش، آهو، جبیر، کاراکال، جربیل، باقرقره، هوبره، تیهو، ‌شاه بوف، سارگپه، د‌لیجه، اردک بلوطی، سبزه ‌قبا، حواصیل، زاغ بور، شاهین، عقاب طلایی، بحری و خزندگانی چون بزمجه، آگاما، انواع لاک ‌پشت و انواع مار مانند مار شاخد‌ار ایرانی، مار جعفری، کفچه‌ مار، گرزه مار و ... اشاره کرد. جالب است بدانید در منطقه حفاظت‌ شده خارتوران پلنگ‌ها و یوزپلنگ‌های ایرانی نیز وجود دارد که می توانید در سفر به این منطقه آنها را از پشت فنس ها تماشا نمایید، کویر خارتوران مناسب ترین گزینه برای سفر در فصل پاییز می باشد.

 

جزیره قشم

جزیره قشم نیز از مقاصدی جذاب و دیدنی که گردشگران زیادی سالانه برای بازدید و تفریح به آن سفر می کنند، جزیره قشم می توان گفت یکی از بهترین مقاصدی است که برای سفر در فصل پاییز مناسب می باشد، جاذبه ها متنوع و طبیعتی بکر و دیدنی، پوشش گیاهی مناسب و آب و هوای معتدل در فصل پاییز و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد که برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است، باعث شده این جزیره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب شود. جزیره قشم در استان هرکزگان قرار دارد و در نزدیکی جزایر دیدنی دیگری همچون جزیره لارک، جزایر تنب بزرگ و کوچک و جزیره هنگام و ساحل زیبای بندرعباس می باشد، از جاذبه های دیدنی و تفریحی در جزیره قشم می توان به تنگه چاه‌ کوه، غارهای خربس، دره ستارگان قشم، روستای کاسه سلخ، روستای شیب دراز و جزایر ناز اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد اصفهان را به راحتی تهیه نمایید.

 

نویسنده: شادی شادکام

   

   

 

 

 

 

 

 

 

 

date_range چهارشنبه 08 شهریور 1402 remove_red_eye 5158 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

کویر مصر در چند کیلومتری اصفهان قرار دارد؟

فاصله اصفهان تا کویر مصر حدود ۴۰۵ کیلومتر است.

بهترین فصل سفر به جاده اسالم به خلخال کدام فصل می باشد؟

بهترین زمان برای سفر به جاده اسالم به خلخال فصل های بهار، تابستان و پاییز است.

بهترین فصل برای سفر به بندرعباس چه زمانی می باشد؟

بهترین فصل برای سفر به بندرعباس پاییز و زمستان و اوایل بهار است.