{{ctrl.notification}}
پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم

قشم جزیره زیبایی در جنوب کشورمان، که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است، این جزیره یک جزیره ی گردشگری با جاذبه های منحصربفرد جاذبه‌هایی نظیر دره ستارگان، تنگه چاهکوه و جنگل‌های حرا و... که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. علوه بر این جاذبه‌های طبیعی زیبا، در نزدیکی شهر سوزا و اتوبان خلیج فارس، یک پارک عجیب وشگفت‌انگیز وجود دارد بنام پارک کروکودیل که یکی از دیدنی‌های این جزیره رویایی می باشد. پارک کروکودیل یا پارک نوپک اولین و بزرگ ترین پارک کروکودیل ایران و خارومیانه محسوب می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه دیدنی می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان تهران قشم را از این سامانه تهیه نمایید.

پارک کروکودیل قشم

معرفی پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم اولین مرکز نگهداری و پرورش کروکودیل در خاورمیانه است، که در سال ۱۳۸۰ در جزیره هنگام با مساحتی حدود ۲۱ هزار مترمربع فعالیت خود را با تنها ۸ کروکودیل که از کشور مالزی آورده شده بودند آغاز کرد. اما امروزه در این مجموعه بیش از 200 کروکودیل در تمام گروه‌های سنی زندگی می ‌کنند. جالب است بدانید که پارک کروکودیل قشم تنها مرکزی در خاورمیانه است که به صورت مصنوعی به پرورش کروکودیل می ‌پردازد.

درباره کروکودیل های قشم

کروکودیل‌ها یکی از انواع خزندگان هستند که از ۶۵ میلیون سال پیش تاکنون روی زمین و مناطق استوايی آفريقا، آسيا، آمريكا و استراليا زندگی می ‌کنند. این جانور 4 دست و پا و ۳ چشم دارند که چشم سومشان مثل عینک شنا موجب شفاف دیدن زیر آب می ‌شود و همچنین ۶۸ دندان دارند که هرساله دندان‌های جدید جایگزین آن‌ها می ‌شود و قدرت فک و دندان هایشان فوق العاده است. کروکودیل‌ها به راحتی در آب شنا می ‌کنند ولی در خشکی تخم‌ می ‌گذارند. این جانوران تا ۸۰ سال عمر می ‌کنند و از سن 15 تا 60 تخم گزاری می کنند و در هر بار بین ۲۰ تا ۶۰ تخم می‌ گذارند و بعد از حدود سه ماه تخم‌ها تبدیل به کروکودیل‌ می ‌شوند.

پارک کروکودیل قشم

بزرگترین کروکودیل پارک کروکودیل قشم

بزرگ‌ ترین کروکودیل دراین خان بابا نام دارد که ۲۷ سال سن و 4 متر طول و حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. بزرگترین کروکودیل دنیا نیز به نام لولانگ می باشد، که نام آن در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این خزنده ۶.۱۷ متر طول و ۱۰۷۵ کیلوگرم وزن دارد. از مهم‌ترین گونه‌های این پارک ارینوکو، نیل، کایمن سیاه و کروکودیل آمریکایی هستند.

نحوه پرورش کروکودیل‌

همانطور که در بالا گفتیم، کروکودیل‌ها موجوداتی تخم گذار هستند و نوزادان آنها پس از سه ماه سر از تخم در می آورند، برای پرورش کروکودیل همه تخم ها به وسیله دستگاه انکوباتور و در فضای مصنوعی تکثیر می شوند تا دما قابل کنترل باشد و کروکودیل ها به سن بلوغ برسند. شما می توانید در پارک نوپک با نحوه زندگی، تخم‌ گذاری، چگونگی پرورش نوزادان و نحوه تغذیه این خزنده آشنا شوید. جالب است بدانید دلیل پرورش این جانوران در ایران به این خاطر است که در علم پزشکی کاربرد بسیار زیادی دارد، خون کروکودیل دارای قوی‌ ترین آنتی ‌بیوتیک به نام کروکودیلین است که ۱۰ برابر قوی ‌تر از آنتی‌بیوتیک‌های موجود در بازار می‌باشد  و گوشت کروکودیل‌ها برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می ‌شود. و از پوست این خزنده نیز برای تهیه چرم استفاده می شود که یکی از گران ‌ترین چرم‌ها است.

پارک کروکودیل قشم

جانوران موجود در پارک کروکودیل قشم

این پارک زیبا ودیدنی علاوه بر پرورش کروکودیل جانوران دیگری نیز دارد، جانوارن این پارک شامل: راسو، بز کوهی، بز تالی، میمون، جوجه تیغی، انواع خزندگان چون لاک‌پشت کوهی و ایگوانا، مار پیتون برمه و آبزیان زیبا و همچنین پرندگانی چون شترمرغ آفریقایی، طوطی سبز، عقاب، کرکس مصری، مرغ شاخدار، سار، بلدرچین، کبک، مرغ مینا و طاووس، کبک، عقاب تالابی در این پارک زندگی می ‌کنند.

امکانات موجود در پارک کروکودیل قشم

این مجموعه دیدنی و جذاب با داشتن تنوع جانوری بسیار زیاد دارای امکانات مختلفی برای گردشگران و بازدیدکنندگان می باشد، از جمله این امکانات می توان به فروشگاه صنایع دستی، محوطه بازی برای کودکان، رستوران، برق، آب، سرویس بهداشتی، کمپینگ، فضای اقامتی، کافی‌شاپ، آلاچیق می باشد.

پارک کروکودیل قشم

قوانین بازدید از پارک کروکودیل قشم

از دادن هرگونه خوراکی و مواد غذایی به حیوانات بپرهیزید.

سیگار کشیدن در این مجموعه ممنوع می باشد.

فقط در محل‌هایی که توسط مسئولین مجموعه تعیین شده مجازید به حیوانات غذا دهید.

از ریختن زباله در این پارک پرهیز نمایید.

به قفس جانوران زیاد نزدیک نشوید.

در صورت هرگونه سوال می توانید از راهنمایان در این مجموعه کمک بگیرید.

پارک کروکودیل قشم

شماره تلفن پارک کروکودیل قشم: ۹۱۰۲۶۰۱۷-۰۷۶

ساعت بازدید از پارک کروکودیل قشم: همه روزه از ساعت 3 عصر تا 8 شب 

هزینه بازدید از پارک کروکودیل قشم: هزینه بازدید برای گردشگران ایرانی ۴۰ هزارتومان و هزینه بلیط بازدیدکنندگان خارجی حدود۱۲۰ هزار تومان می باشد.

آدرس پارک کروکودیل: هرمزگان، چهار کیلومتری جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهان

پارک کروکودیل قشم

جاذبه های دیدنی در اطراف پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل‌ها یکی از جاذبه های دیدنی در قشم که از دیدن و تفریح در آن لذت خواهید برد، اما در کنار و نزدیکی این پارک جاهای دیدنی دیگری مانند: دره ستارگان، گورستان تاریخی روستای تم سینیتی، غار خربس قشم و جزیره ناز و کلوپ غواصی قرار دارد. که می توانید سری به این مکان های دیدنی بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید. با تهیه بلیط چارتر ارزان مشهد قشم از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

دره ستاره گان قشم

دره ستاره گان یکی از جاذبه های دیدنی در قشم می باشد که قدمت آن مربوط به دوره زمین شناسى و در حدود ۲ میلیون سال است. دره ستاره ها در واقع یک ناحیه فرسایش یافته از سوى آب هاى سطحى، رگبارهاى فصلى و تندبادها است، این دره شامل مخروط ‌های نوک ‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می باشد و لایه و حفره‌های متعددی در درون هر ستون وجود دارد، تندیس‌های این دره به اشکال مختلفی از فیل و تمساح تا عقاب و... به نظر می ‌رسند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست، همچینین در شب شما می توانید ستارگان را در نزدیکی خود احساس کنید و از دید آنها لذت ببرید.

آدرس دره ستاره گان: جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

پارک کروکودیل قشم

غار خربس قشم

این غار زیبای سنگی که یکی از پدیده‌های زمین‌ شناسی است، در ۱۱ کیلومتری جنوب قشم و در صخره‌ای به ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر قرار گرفته است. غار خربس به زمان مادها یعنی حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و بر می‌ گردد، غار خربس یک اثر شاخص با معماری صخره‌ای است، غاری خربس دو طبقه می باشد که طبقه اول بخش طبیعی غار است و از یک دالان ورودی با سه حفره تشکیل شده و طبقه دوم نیز تالار بزرگ قرار گرفته که در اطراف این تالار، راهرو و فضاهای کوچکی شبیه به اتاق تشکیل شده است که ابعاد این اتاق ها ۴ در ۵.۵ متر است که تالار مرکزی با مساحت تقریبی ۲۵ مترمربع است. این منطقه و جاذبه دیدنی زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و در تاریخ ۲۷دی۱۳۷۷ به ثبت ملی رسیده است.

آدرس غار خربس قشم: جزیره قشم، ۱۵ کیلومتری شهر قشم، روستای خربس

پارک کروکودیل قشم

جزایر ناز قشم

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در قشم جزایر ناز می باشد، جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند، جزایر ناز  از دو جزیره تشکیل شده است. مساحت این دو جزیره تقریبا سه هکتار است. در این جزیره امکانت رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد که می توانید از این امکانات استفاده کنید و لذت ببرید، از امکانات می توان به پاراگلایدر، جت اسکی و قایق سواری، شتر سواری، شاتل، پاراسل و افروید سواری در زمان پایین رفتن آب دریا لذت ببرید. تعداد زیادی صدف های رنگارنگ و عروس های دریایی در ساحل جزیره ناز به چشم می خورند که بسیار جذاب و دیدنی می باشند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.

آدرس جزایر ناز: جنوب شرق جزیره قشم

date_range یکشنبه 01 آبان 1401 remove_red_eye 276 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0