{{ctrl.notification}}
پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

ترکیه یکی از محبوب ترین و جذاب ترین کشورها در قاره آسیا که سالانه گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر جهان را به خود جذب می کند، این کشور دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، استانبول یکی از شهرهای تاریخی و پرطرفدار در ترکیه است، یکی از کلان شهرهایی که دارای جاذبه های تاریخی بی شماری می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر پارک مینیاتورک است، که در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه ی دیدنی می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری مشهد استانبول را از این سامانه دریافت نمایید.

 پارک مینیاتورک استانبول

معرفی پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در استانبول می باشد، که بعنوان یک موزه شناخته شده است و بازدید از آن بسیار لذت بخش و مفرح است، در این پارک شما می توانید تمام جاذبه های دیدنی استانبول و شهرهای دیگر ترکیه را همانند یک اثر هنری در قالبی 25 برابر کوچکتر که بصورت ماکت در گوشه گوشه این پارک قرار گرفته است را مشاهده نمایید. این پارک مینیاتوری اولین و معروف ترین در دنیا است که در سال ۲۰۰۳ با ۶۰ هزار متر مربع مساحت افتتاح شد، که حدود 15 هزار مترمربع آن فضای ماکت، 40 هزار مترمربع فضای سبز و آزاد، 2 هزار مترمربع استخر و راه‌آبی،500 مترمربع فضای سرپوشیده در این پارک می باشد که در حدود 22 ماه این مجموعه توسط پروفسور دکتر ایلبر ارتایلی و استادیار دانشگاه، دکتر احمد هالوک دورسون پارک تکمیل گشت و در سال 2003 افتتاح شد.

 پارک مینیاتورک استانبول

در این پارک حدود ۱۲۲ اثر تاریخی و باستانی ترکیه قرار گرفته است، جاذبه هایی همچون برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، فرودگاه آتاتورک، میدان معروف سلطان احمد، مسجد آبی و ... می باشد، حدود 58 آثار در این پارک مربوط به خود استانبول می باشد، که 52 تا آن مربوط به آناتولی و 12 تای آن برای قلمروی عثمانی است. این ماکت های بسیار زیبا از جنس فایبرگلاس می باشد که در برابر باد، باران، برف و آفتاب بسیار مقاوم هستند. یکی از جالب ترین دیدنی های این پارک وجود فضای سبز، فضای سرپوشیده، استخر و پارکینگ در کنار ماکت ها می باشد که از دید بیننده این فضا بسیار طبیعی و واقعی جلوه کند.

 پارک مینیاتورک استانبول

جاذبه های دیدنی در پارک مینیاتورک استانبول

یک شهر مینیاتوری جذاب کوچک در داخل پارک مینیاتورک قرار گرفته است، که بسیار جذاب و دیدنی می باشد، در این پارک حدود 134 ماکت از المان‌های نمادین ترکیه قرار گرفته است، که همگی آثار باستانی و دیدنی استانبول و ترکیه است، از جمله: صخره های گورمه و کاپادوکیا، قصر توپکاپی، قصر هیدیو استانبول، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، مسجد کلیسای کاریه، ایاصوفیه، استادیوم المپیک، برج گالاتا، برج و جزیره دختر و پل بسفر، معبد آرتمیس، کوه نمرود، خانه های تاریخی ماردین، خانه حضرت مریم، غار اصحاب کهف، مسجد سلیمیه ادیرنه، ایستگاه راه‌آهن شام، قلعه شام، مسجد محمدعلی پاشا در مصر، مقبره سلطان مراد در کوزوو، مسجد ایزابی، مقبره سبز بورسا، مجموعه سامونجو بابا، مقبره ارتوگورول غازی، مسجد بزرگ دیارباکر، پل سنگی آدانا، مسجد مناره آنتالیا ایولی، برج ساعت ایزمیت، مدرسه هاتونیه در کارامان، محراب زئوس، مسجد بزرگ بورسا کلیسای مریم باکره، مسجد مرادیه در مانیسا، کلیسای ایا ایرنه، مقبره سلطان احمد اول، ستون مارپیچ، حمام هاسکی خرم، کاخ دولما باغچه، برج ساعت دولما باغچه، کاخ بیلربی، برج دختر، قلعه آناتولی، ستون ابلیسک، کلیسای سنت آنتوان، ایستگاه قطار حیدر پاشا، مقبره معمار سنان، پل بسفر، عمارت صدالله پاشا، قصر چراغان، دبیرستان کاباتاش و سالن اجتماعات متروپولیتن شهرداری استانبول، مدرسه دو مناره ارزروم و معبد آرتمیس و پل موتسار از مجموعه آثاری است که در این پارک بطور اختصاصی ساخته شده اند و در معرض تماشای عموم قرار گرفته اند که برای دیدن این سازه‌های زیبا، باید از مسیرهای رفت و برگشتی و تقریبا مارپیچی گذر کنید.

 پارک مینیاتورک استانبول

آثار تاریخی کشورهای مختلف در پارک مینیاتورک استانبول

یکی از قسمت های جذاب و دیدنی در پارک مینیاتورک مختص سازه ها و ماکت های دوران عثمانی می باشد، که تقریبا 13 ماکت است که به نمایش در آمده است، از جمله این آثار می توان به مهمترین آنها از جمله دروازه دمشق، دروازه اورشلیم، معبد اسلامی، قبةالصخره و مسجدالاقصی اشاره کرد. که بسیار جذاب ودیدنی می باشد. با تهیه بلیط هواپیما خارجی چارتر تبریز استانبول در سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آمفی تئاتر پارک مینیاتورک استانبول

یکی از جاذبه های دیدنی در پارک مینیاتورک، آمفی تئاتر آن می باشد که در قسمتی از پارک قرار گرفته است، این آمفی تئاتر سرپوشیده و ظرفیتی حدود ۴۰۰ نفردارد. در این آمفی تئاتر هنرمندان برای مردم آثار فرهنگی خود را به نمایش می گذارند.

 پارک مینیاتورک استانبول

صنایع دستی در پارک مینیاتورک استانبول

در قسمتی از پارک مینیاتورک مغازه های صنایع دستی زیادی وجود دارد، که می توانید بعد از بازدید پارک مینیاتورک به خرید و دیدن صنایع دستی استانبول بپردازید و از این صنایع دستی زیبا بعنوان سوغات خریداری نمایید.

رستوران و کافه در پارک مینیاتورک استانبول

یکی از امکاناتی که در این پارک زیبا قرار دارد وجود کافه ها و رستوران ها در این پارک می باشد، اگر احساس گرسنگی کردید می توانید بهترین و با کیفیت ترین غذاهای خوشمزه ترکی را در این رستوارن ها سرو کنید. این کافه رستوران حدود 500 نفر ظرفیت دارد، و دارای فضای سرپوشیده و باز می باشد، برای برگزاری مراسمات مختلف نیز می توانید به این رستوارن مراجعه نمایید.

 پارک مینیاتورک استانبول

امکانات پارک مینیاتورک استانبول

پارک زیبای و پرگردشگر مینیاتورک یکی از جاذبه هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد که به این پارک مراجعه می کنند. به همین خاطر در این پارک امکاناتی از جمله: پارکینگ با ظرفیت حدوداً ۳۰۰ خودرو، تئاتر سرپوشیده با ظرفیت ۴۰۰ نفر، مغازه‌های صنایع دستی، کافه رستوران‌ها، موزه ظفر موزه کریستال و شیشه، زمین شطرنج، محلی برای قایق ‌سواری، شهربازی، فضای سبز کودکان و پارکینگِ ۶۰ هزار مترمربعی‌ و... در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفته است، که بتوانند به راحتی و آرامش به تفریح و بازدید بپردازند.

 پارک مینیاتورک استانبول

مسیر دسترسی به پارک مینیاتورک استانبول

برای دسترسی به این پارک دیدنی در استانبول شما می توانید ابتدا در میدان تکسیم سوار اتوبوس و یا تاکسی شوید و به منطقه سوتلوجه، در شمال شرقی شاخ طلایی بروید،

ساعات بازدید و هزینه ورودی از پارک مینیاتورک استانبول

برای بازدید از پارک مینیاتورک ترکیه می توانید هر روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر به این پارک مراجعه نمایید. برای بازدید از این پارک باید مبلغی حدود 10 لیر را برای هزینه ورودی پرداخت نمایید.

 پارک مینیاتورک استانبول

جاذبه های دیدنی در اطراف پارک مینیاتور استانبول

استانبول تاریخی ترین شهر کهن در ترکیه می باشد، که دارای جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار زیادی می باشد، که شما می توانید بعد از بازدید از پارک مینیاتورک به بازدید از دیگر جاها و جاذبه های استانبول بپردازید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی چارتر در شهر مشهد می باشد.

برج گالاتا استانبول

یکی از مکان‌های دیدنی استانبول برج گالاتا است، این برج تاریخی قدمتی حدود 700 سال دارد و مربوط به دوران امپراتوری روم شرقی است، ارتفاع این برج برج استوانه‌ای سنگی حدود 67 متر است، و دارای ۹ طبقه و وزنی حدود ۱۰ هزار تن می باشد، برج گالاتا از سه بخش وروردی، رستوران و سکوی بازدید تشکیل شده است، این برج در گذشته بعنوان مکانی برای دیده بانی و روشت کردن آتش در شب استفاده می شده است که از سال 1960 میلادی به بعد دیگر هیچ کاربری نداشت، امروزه این برج یکی از بناهای تاریخی ودیدنیدر استانبول است، که امکاناتی نظیر کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، وای ‌فای رایگان، آسانسور و فروشگاه خرید می باشد. این برج تاریخی در سال ۲۰۱۳ توسط یونسکو در فهرست موقت میراث جهانی ترکیه قرار گرفت.

 پارک مینیاتورک استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد متعلق به 400 سال پیش به قرن هفدهم که توسط پادشاه عثمانی سلطان احمد ساخته شد بازمی گردد، این مسجد دارای پنج گنبد اصلی، ۶ مناره و هشت گنبد فرعی است، این مسجد را بعنوان مکانی برای عبادت ساخته بودند. این مسجد در نزدیکی مسجد آبی قرار گرفته است شما می توانید در هنگام بازدید از پارک مینیاتورک از این مسجد تاریخی نیز دیدن نمایید.

 پارک مینیاتورک استانبول


نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 27 دی 1401 remove_red_eye 8363 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0