{{ctrl.notification}}
پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

تهران شهر بزرگ و پرجمعیت ایران که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد و یکی از مقاصد توریستی و صنعتی و تجاری و در ایران می باشد به همین دلیل گردشگران و مسافران زیادی به این شهر هر روزه سفر می کنند، از این رو این شهر امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی را برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته است، امروز آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین پارک های تهران می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری اصفهان تهران در شهر مشهد می باشد.

پارک لاله تهران

معرفی پارک لاله تهران

پارک لاله تهران یکی از جاذبه های دیدنی وتفریحی در تهران که قدمت آن به زمان پهلوی دوم بازمی ‌گردد. جالب است بدانید این پارک تا قبل از این بعنوان میدان اسب دوانی جلالیه شهرت داشته است که در اختیار ارتش قرار داشت و حتی مکان رژه ارتش نیز بوده است، که بعدها به دستور فرح پهلوی  و توسط ژوفه یکی از طراحان فرانسوی این پارک طراحی و در سال 1345 هجری شمسی احداث گردید، و نام این پارک تا قبل از انقلاب به همین نام فرح پهلوی معروف بوده و بعد از سال 1357 به بوستان لاله تغییر نام پیدا کرد. این پارک حدود 35 هکتار وسعت دارد که حدود 28 هکتار آن فضای سبز و 7 هکتار آن برای تاسیسات اختصاص یافته است و دارای امکانات متعددی می باشد. جالب است بدانید نام پارک لاله را از نام یکی از شخصیت های برجسته روشنفکر، شاعر و نویسنده به نام خسرو گلسرخی گرفته شده است. این پارک شامل بخش های مختلفی می باشد که می توان به باغ ژاپنی، آب‌نماهای مختلف، آمفی تئاتر روباز لاله، کانون پرورش فکری، نگارخانه، بازارچه بوستان، ساعت آفتابی، مجسمه هنرمندان مختلف ایرانی و غیره اشاره کرد. همچنین می توان گفت در این پارک پوشش گیاهی مختلفی از جمله سرو و اقاقیا وجود دارد.

پارک لاله تهران

امکانات پارک لاله تهران

پارک لاله تهران یکی از پارک های بزرگ و شلوغ تهران که طرفدران بسیار زیادی دارد، پارک لاله با تنوع بالای امکانات تفریحی و دیدنی و رفاهی باعث شده تا هر قشر از مردم با هر سلیقه‌ای، لحظات خوشی را در آن سپری کنند. پارک لاله دارای مکان‌ها و فضاهای متنوعی همچون زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی وهنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان، مسجد و مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلفی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی می باشد. از تفریحات این پارک نیز می توان به تعبیه‌ دستگاه‌های ورزشی، مسیر دوچرخه ‌سواری، راه‌اندازی باشگاه و تیچراسیکت، آلاچیق‌های متعدد، زمین بازی کودکان، آب‌نماهای سنگی، آب ‌نمای مسجد، آب‌نمای مرکزی، آب‌نمای پلکانی و ابوریحان بیرونی، بازارچه، غرفه های خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، صنایع دستی و پوشاک و ساعت آفتابی که از جالب ‌ترین وسایل موجود در پارک لاله‌ تهران می باشند.

پارک لاله تهران

میزهای شطرنج

یکی از جذاب ترین چیزهایی که در قسمت هایی ازپارک قرار گرفته است وجود میزهای شطرنج در پارک می باشد، علاقه مندان به بازی شطرنج می توانند برای تفریح و سرگرمی به سراغ این میزها بیایند و ساعاتی را به بازی شطرنج بپردازند، لازم است بدانید فقط مهره های شطرنج را باید با خود همراه داشته باشید چون این میزها فاقد مهره می باشد.

پارک لاله تهران

باغ ژاپنی های پارک لاله تهران

از دیگر بخش های جذاب پارک لاله وجود باغ ژاپنی ها می باشد، این بخش منحصربفرد در بخش جنوب شرقی پارک قرار گرفته است. جالب است بدانید معماری و طراحی این بخش بسیار دیدنی و زیبا می باشد، این بخ شامل آب نماهای بسیار زیبا و رودهای آب مارپیچ می باشد.

نگارخانه پارک لاله تهران

پارک لاله تهران همانطور که گفتیم دارای بخش ها و امکانات بسیار زیادی است، یکی از این امکانات نگارخانه لاله می باشد، این نگارخانه در سال 1372 هجری شمسی ساخته شده است، هدف از ساخت این نگارخانه بالا بردن سطح فرهنگی و هنری جامعه بوده است، در این نگارخانه، کارگاه‌های هنری مختلفی وجود دارد، که اساتید و هنرمندان آثار هنر یخود را به نمایش می گذارند، این نگارخانه در ضلع شمالی بوستان لاله تهران قرار دارد.

پارک لاله تهران

بازارچه سنتی پارک لاله تهران

بازارچه سنتی یکی از جذاب ترین بخش های پارک لاله تهران می باشد، این بازارچه با حال و هوای سنتی که دارد بسیار دلنشین و جذاب می باشد و قدم زدن در آن برایتان جذاب خواهد بود این بازارچه در سال1367 هجری شمسی احداث گردید، و با داشتن غرفه های متعدد می توانید انواع صنایع دستی را ازاین بازارچه تهیه نمایید همچنین علاوه بر صنایع دستی این بازار شامل غرفه های خوراکی‌های لذیذ و دلچسب، گلدان‌های سفالی، گبه، فرش‌های زیبا و نفیس نیز می باشد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان مشهد تهران در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

پارک لاله تهران

دوچرخه سواری در پارک لاله تهران

یکی از تفریحات جذاب در پارک لاله دوچرخه سواری است، که مسیرهایی در این پارک تعیین شده است که دوچرخه سوران بتوانند در این مسیر به راحتی تردد کنند؛ همچنین اگر دوچرخه به همراه خود نیاورده باشید می توانید بعد از ورود به پارک دوچرخه اجاره کنید و به دوچرخه سواری بپردازید.

پارک لاله تهران

موزه پارک لاله تهران

در نزدیکی پارک لاله موزه هنرهای معاصر تهران قرار گرفته است، که یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن پس از جنگ جهانی دوم در تهران محسوب می شود. در این موزه بیش از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند نگهداری می شود. که با ارزش ترین آنها توسط  فرح پهلوی خریداری شده است که ارزشی برابر با ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است، این آثار از برجسته ترین آثار ارزشمند از اشخاصی همچون: گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لویت و جاکومتی می باشد، همچنین آثار دیگری از از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و هنرمندان کشورهای مختلف دنیا نیز در این موزه قرار دارد.

پارک لاله تهران

ساعت آفتابی لاله تهران

در میان پارک لاله تهران ساعت آفتابی بزرگی قرار گرفته است، که یکی از جذابترین نماد ها در این پارک می باشد، این ساعت زیبا موقعیت خورشید در آسمان و سایه آن را نشان می دهد.

پارک لاله تهران

تندیس های پارک لاله تهران

در پارک لاله تهران مجسمه ها و تندیس های زیادی و متعددی وجود دارد که در هر گوشه از پارک که نگته کنید تندیس زیبا از بزرگان و سرشناسان ایرانی همچون: مجسمه شاعر ایرانی، عمر خیام از جنس مرمر، مجسمه ریاضی ‌دان و ستاره ‌شناس مشهور ایرانی، ابوریحان بیرونی از جنس برنز و تعدادی مجسمه غمگین را خواهید دید. مجسمه های غمگینی که در این پارک وجود دارد بیشتر برای نمایش وضعیت زنان و فشار زیادی که بر وری آنان در جانعه می باشد به نمایش گذاشته شده است. تندیس زیبای خیام نیشابوری یکی از آثار ابوالحسن صدیقی می باشد که این تندیس زیبا به سفارش انجمن آثار ملی در کشور ایتالیا ساخته شده‌ است.

پارک لاله تهران

کانون پرورش فکری پارک لاله تهران

از دیگر بخش‌های فرهنگی که در بخش شرقی پارک لاله قرار دارد، کانون پرورش فکری و تئاتر کودکان است، این کانون برای کودکان طراحی شده است، و کودکان می توانند علاوه بر تفریح و بازی، مطالب آموزنده ای را نیز آموزش ببینند. در این کانون بخش هایی نظیر تئاترعروسکی، کتابخانه و مسجد وجود دارد که معماری بسیار زیبایی را نیز دارد، همچنین کتابخانه این کانون اولین کتابخانه کودک در ایران می باشد.

پارک لاله تهران

مسیر دسترسی به پارک لاله

پارک لاله تهران در تقاطع بلوارکشاورز در خیابان کارگر شمالی قرار دارد، برای دسترسی به این پارک می توانید با استفاده از مترو در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط چهار از مترو پیاده شوید و با تاکسی به سمت پارک بروید و یا کمی تا پارک پیاده روی کنید، با استفاده از اتوبوس نیز از مسیر های میدات آزادی و میدان هفت تیر به میدان ولیعصر خود را برسانید، یا با استفاده از خودروی شخصی و یا تاکسی خود را به این پارک برسانید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید رزرو بلیط چارتری هواپیما ارزان خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

آدرس پارک لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 07 اسفند 1401 remove_red_eye 103 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0