{{ctrl.notification}}
پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران

تهران بعنوان پایتخت ایران یکی از شهرهایی است که از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی بسیار غنی می باشد، و گردشگران و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، می توانند به راحتی و با آرامش خاطر به تفریح و گردش بپردازند. تهران جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد، تهران بخاطر شلوغی زیاد و ترافیک سرسام آوری که دارد هوای بسیار آلوده ای دارد بنابراین نیاز به فضای سبز دارد تا توسط درختان هوای آلوده را بتوانند تصفیه کنند، به همین دلیل وجود پارک ها در تهران علاوه بر زیبایی اکسیژن هوا را نیز تامین می کند. در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از پارک های قدیمی بنام پارک ساعی می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بلیط چارتر هواپیما ارزان مشهد تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

پارک ساعی تهران

معرفی و تاریخچه پارک ساعی تهران

یکی از جاذبه های تفریحی تهران پارک ساعی است، این پارک در سال 1324 در زمینی به مساحت 30 هکتار تاسیس شده بود که اکنون 12 هکتار از آن بیشتر باقی نمانده است. این پارک توسط مهندس کریم ساعی احداث گردیده است، طراحی این پارک زیبا در دهه چهل نیز به عهده نقاش و معمار برجسته ایرانی استاد حسین محجوبی بود که طراحی دیگر پارک های تهران را نیز انجام داده بود، طراحی این پارک حدود 10 سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1352 طراحی این پارک به پایان رسید. کاشت درختان پارک ساعی توسط مهندس کریم ساعی با روش کاشت درختان جنگلی همچون عرعر و چنار به شکل پلکانی و شیب ‌دار انجام شده است، پارک ساعی یکی از مجهزترین بوستان های تهران که دارای 6 درب ورودی می باشد. همچنین آبشار و صخره‌های مصنوعی در این پارک از زیبایی های و دیدنی در پارک ساعی است.

پارک ساعی تهران

نام گذاری پارک ساعی تهران

کریم ساعی یکی از مهندسین و دانش آموخته در رشته آمار جنگل بود، وی اولین بنیان گذار تشکیلات جنگلبانی و و رشته جنگلداری و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ایران بود، وی در توسعه فضای شهر تهران تاثیرات بسزایی گذاشت، پارک ساعی نیز توسط ایشان احداث گردید و به خاطر تلاش ها و همت وی این پارک به نام وی نام گذاری شد و به وی همچنین لقب پدر جنگلبانی ایران را دادند. سرانجام کریم ساعی در دی ماه سال 1331 بر اثرصانحه هوایی در گذشت. به همین منظور تندیس زیبایی نیز از مهندس‌ کریم ساعی در این پارک ساخته شده است.

پارک ساعی تهران

امکانات پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران به دلیل اینکه طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از شلوغ ترین پارک های تهران محسوب می شود، از امکانات و تجهیزات بالایی برخوردار است، در این پارک بناهایی مانند جوی، برکه، آبشار و زمین بازی، آب نمای موزیکال، فرهنگسرا و سرای محله، کتابخانه، باغ پرندگان و حیات وحش، بوفه، برکه مصنوعی، وسایل ورزشی، آلاچیق، ‌نمازخانه، کافی ‌شاپ، سرویس بهداشتی و فضای مناسب برای دوچرخه ‌سواری، گلخانه، آمفی تئاتر روباز ساخته شده است.

پارک ساعی تهران

پوشش گیاهی پارک ساعی تهران

همانطور که در بالا گفتیم درختان پارک ساعی توسط مهندس کریم ساعی به صورت پلکانی و به روش درختان جنگلی کاشت شده است، در آن موقع بیشتر درختان عرعر و چنار بود اما در این پارک اکنون حدود 17 گونه گیاهی وجود دارد. درختان دیگری همچون: کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ‌ بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، گردو و سیب نیز دارد.

پارک ساعی تهران

پوشش جانوری پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران دارای پوشش جانوری نیز می باشد، درقسمتی از پارک حیات و حش قرار دارد، که در آن حیواناتی نظیر: خرگوش، قوچ، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی، اردک، لاک پشت، همستر، سنجاب و طاووس وجود دارد، و همچنین در قسمتی دیگر که به باغ ژاپنی معروف است پرندگان آبی زیست می کنند.

پارک ساعی تهران

آب نمای موزیکال پارک ساعی تهران

یکی از جاذبه های دیدنی در پارک ساعی آب نمای موزیکال آن است، این آب نما یکی از پرطرفدارترین قسمت های پارک ساعی می باشد، رقص آب به همراه موسیقی موزیکال که شنیدن آن بسیار لذت بخش و آرام بخش می باشد، شما می توانید در این فضای جذاب به عکاسی کردن و فیلم گرفتن بپردازید و خاطره ای به یاد ماندنی برای خودتان ثبت

باغ ژاپنی پارک ساعی تهران

یکی از بخش های جذاب و دیدنی در پارک ساعی باغ ژاپنی است، که طراحی این قسمت به روش باغ های ژاپنی می باشد، این فضا یکی از زیباترین و منحصربفرد ترین قسمت های پارک محسوب می شود. 

تندیس های پارک ساعی تهران

ازدیگر جذابیت های پارک ساعی وجود تندیس هاو مجسمه های حیوانات و پرندگان مختلف می باشد، در کنار هر مجسمه نام آنها نیز نوشته شده است، همچنین شباهت زیاد این مجسمه ها با رنگ های و ساخته های حجمی و طراحی منحصربفرد آن ها این بخش را به زیباترین و تماشاترین بخش ها تبدیل کرده است، همچنین طراحی بصری این پرندگان برای کودکان رویکرد آموزشی داشته است.

پارک ساعی تهران

وسایل بازی کودکان در پارک ساعی

یکی از بخش های جذابو دوست داشتنی که خیلی مورد اقبال کودکان قرار گرفته است، زمین بازی کودکان است، که از جذاب ترین بازی ها در این بخش برای نوجوانان و کودکان در نظر گرفته شده است، علاوه بر بازی های متنوع در این قسمت کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می شود، زمین آموزش اسکیت برای دختران و پسران ۴ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است که می توانند بعد از آموزش در زمین بازی به تفریح و بازی بپردازند و از آن لذت ببرند.

پارک ساعی تهران

کافی شاپ های پارک ساعی تهران

یکی از امکانات رفاهی در پارک ساعی وجود کافه های دنج و کوچک در پارک می باشد، وجود این کافه ها در پارک بسیار دیدنی و لذت بخش است، بعد از قدم زدن و تفریح در این پارک می توانید کمی برای استراحت و پاتوق های دو نفره و یا جمع عای دوستانه خود در فضایی دوستانه به این کافه ها سری بزنید و از منوهای خوشمزه آنها برای خود خوراکی و نوشیدنی خوشمزه ای سفارش دهید و نوش جان کنید. در اطراف پارک رستوران، فست فود و کافه های متنوع زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

پارک ساعی تهران

مسیر دسترسی به پارک ساعی تهران

برای رسیدن به پارک ساعی راه ها و وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد، بااستفاده از خودروی شخصی،اتوبوس، تاکسی و یا مترو می توانید خود را به این پارک برسانید، اگر از مترو استفاده می کنید باید در ایستگاه میرزای پیاده شوید و به خیابان‌های بهشتی و وزرا بروید، اگر از خودروی شخصی استفاده می کنید، می توانید از سه اتوبان رسالت، مدرس و کردستان به سمت پارک ساعی بروید و بااتوبوس های بی آر تی نیز در ایستگاه آبشار پیاده شوید و پارک در مقابلتان قرار دارد. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان هواپیما اصفهان تهران در سایت آس چارتر از مزایا وتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر

پارک ساعی تهران

جاذبه های دیدنی در اطراف پارک ساعی تهران

جاذبه های شهر بزرگی مثل تهران بسیار زیاد می باشد، جاذبه های تاریخی که از گذشته های دور به جا مانده است و یا جاذبه های طبیعی و توریستی با مدرن ترین امکانات که برای بازدید از آنها نیاز به چند روز سفر دارید، در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های تاریخی و طبیعی تهران می پردازیم که بتوانید بعد از بازدید پارک ساعی به بازدید از این جاذبه ها بپردازید، در ادامه همراه ما باشید.

پارک ساعی تهران

کاخ گلستان تهران

یکی از بناهای تاریخی و قدیمی تهران که قدمت آن به دوره صفویان باز می گردد، این بنا یکی از معروف ترین بناهای تهران است که دارای معماری بی نظیری است، مساحت این کاخ حدود 4.5 هکتار است، در این کاخ پادشاهانی نظیر آقا محمدخان، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و احمدشاه قاجار سکونت می کردند. این کاخ دارای بخش های مختلفی ايوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آينه، تالار سفره‌ خانه، خلوت كريمخانی، تالار برليان، عمارت بادگير، كاخ شمس العماره، تالار الماس و كاخ ابيض تشکیل می ‌شود. بنای تاریخی کاخ گلستان در سال ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی ايران و در سال ۱۳۹۲ در فهرست ميراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آدرس کاخ گلستان: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

پارک ساعی تهران

باغ فردوس تهران

از دیگر جاذبه های دیدنی تهران باغ زیبای فردوس می باشد، قدمت این باغ به دوره قاجاریه برمی گردد، باغ فردوس حدود 20 هزار مترمربع وسعت دارد، و در داخل این باغ عمارتی قرار دارد که حدود 1000متر مربع زیربنای آن و دارای سه  طبقه و نیم می باشد. این عمارت شامل بخش های مختلفی می باشد، و دارای معماری بی نظیرو تزئینات منحصربفردی است، تمامی اتاق های این عمارت شامل تزئینات گچ‌بری‌ و مقرنس کاری هایی گل و شاخ و برگ است. این باغ شامل امکانات زیادی است، و دارای سه سالن سینما بنام های فردوس، تمدن، و سینماتوگراف می باشد، باغ فردوس در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در مشهد می باشد.

 آدرس باغ فردوس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش

 

 

date_range سه شنبه 11 بهمن 1401 remove_red_eye 101 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
محمد :

ای کاش تهران در بشه از پارک ها و فضا های سبز بزرگ