{{ctrl.notification}}
پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی سیاه داران

شهر تالش جزو بزرگ ترین شهر بعد از رشت می باشد، تالش جزو استان گیلان می باشد، این شهر از زیباترین شهرهایی است که باید حتما از ان دیدن کنید، در این مقاله از اس چارتر: سامانه برتر خرید بلیط هواپیما، قصد داریم تا به شما یکی از مکان های دیدنی تالش را که نامش پارک جنگلی سیاه داران است معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

برای بازدید از این پارک زیبا آس چارتر خرید بلیط چارتر هواپیما تهران به رشت را به شما پیشنهاد میدهد.

تالش

معرفی شهر تالش

تالش دومین شهرستان پرجمعیت استان گیلان بعد از رشت است و مرکز ان شهر تالش با جمعیت 54،178 می باشد  شهرستان تالش در غرب استان گیلان با کوهستان ها و طبیعتی زیبا که در سواحل دریای خزر واقع شده است، همچنین سواحل دریای خزر جزو قطب اکوتوریسم ایران محسوب می شود، تالش از شمال به آستارا، از شرق به دریای خزر (مرز آبی با کشورهای حاشیه دریای خزر)، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان رضوانشهر متصل می شود.

تالش

شهرستان تالش دارای دو بستر متفاوت از نظر توپوگرافی قرار گرفته است بخشی از این شهرستان کوهستانی است و در امتداد کوه های مرتفع تالش در جهت شمالی –جنوبی کشیده است و بخش دیگر ان جلگه ای است که به صورت نوار باریکی بین کوهستان و دریای خزر قرار گرفته است. تالش رتبه نخست تولید ماهیان خاویار در کشور را دارا می باشد و قسمت قابل توجهی از بخش ان به خارج از کشور صادر می شود همچنین به جز اینها رتبه اول تولید :ازگیل، ترب، عسل، گردو و فندق در گیلان را دارا می باشد.

تالش

معرفی پارک جنگلی سیاه داران

شهرستان تالش که به ان هشتپر گفته می شود از یک سو به دریا و از سوی دیگر به جنگل منتهی می شود، روستای سیاه داران در زمان های گذشته درختان زیادی از جمله بلوط  داشته  که این درختان عظیم و تنومند بوده اند، این پارک چیزی حدود 41 هکتار مساحت دارد. از سمتی دیگر انقدر درختان زیادی در این جنگل وجود داشته است که مانع ورود افراد می شده است این روستا در اول نام ان (بلوط و ازاد ) بوده و کم کم با ساکن شدن مردم به (سیاه داران ) معروف شد.

تالش

تفریحات پارک جنگلی سیاه داران

از سری تفریحاتی که می توانید در پارک جنگلی سیاه داران انجام بدهید می توان به کوهنوردی , جنگل نوردی , پیاده روی , کمپینگ , پرنده بینی , عکاسی اشاره کرد که در ادامه به معرفی برخی از انها خواهیم پرداخت کرد.

تالش

سورتمه سواری در تالش

سورتمه سواری از ان دسته تفریحاتی است که چه درون شهربازی چه درون طبیعت همیشه هیجان خودش را دارد ، وجود این سورتمه در طبیعت باعث شده تا بیشتر محبوب می شود ، اگر می خواهید سورتمه سوار بشوید بایستی قبل از ان بلیط تهیه کنید ، برای سورتمه می توانید به صورت تک نفره یا به صورت دو نفره بشینید البته توجه کنید که نباید مجموع وزن شما بیش از 120 کیلوگرم باشد ، نگران امنیت این سورتمه نباشید زیرا کاملا استاندارد است اگر می خواهید در زمستان به این سورتمه بروید هیچ جای نگرانی نیست زیرا در زمستان پوشش گیاهی متراکم اطراف سورتمه مانع لیز شدن ریل سورتمه یا خیس شدن می شود.

تالش

همچنین هنگامی که سوار این سورتمه شدید برای اینکه لذت بیشتری را تجربه کنید بهتر است در طول مسیر به هیچ عنوان ترمز نگیرید و اجازه بدهید سورتمه جلویی فاصله اش زیاد بشود تا خود سورتمه برود، این سورتمه حتی در سرعت های بالا به هیچ عنوان از ریل خارج نمی شود وجود کمربند ایمنی نیز ضامن شماست پوشش فلزی ایجاد شده در اطراف ریل سورتمه از دیگر تمهیدات امنیتی است، ساعت کاری این سورتمه در فصل بهار و تابستان از ساعت 8 تا 21 و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 8 تا 18 می باشد، طول این سورتمه یک کیلومتر می باشد. هنگامی که از سورتمه پیاده شدید می توانید عکس خود را که دستگاه عکاسی اتوماتیک در طول مسیر از شما می گیرد را چاپ کنید و به یادگار داشته باشید ، قیمت فایل کل عکس ها 10000 تومان می باشد.

تالش

عکاسی

عکاسی از ان دسته تفریحاتی است که هیچ گاه قدیمی و خسته کننده  نمی شود شما در هر زمان و فصلی که به طبیعت بروید دوست دارید عکس های متفاوت بگیرید و لحظات خود را ثبت کنید.

تالش

بام تالش

پارک جنگلی سیاه داران به بام تالش شهرت دارد شما می توانید در این بام مناظر طبیعی و لذت بخشی که دور اطراف این روستا است را مشاهده نمایید.

تالش

تماشای گوزن ها و اهوها

در قسمتی از این پارک جنگلی می توانید به تماشای گوزن ها و اهو ها که در انجا قرار دارند بپردازید همچنین توجه داشته باشید که این گوزن ها و اهوها در فنس قرار دارند و نمیتوانید به ان ها نزدیک بشوید، از دیگر حیواناتی که در این پارک جنگلی قرار دارد می توانیم به غاز و اهو اشاره کنیم.

تالش

پوشش گیاهی پارک جنگلی سیاه داران

پوشش گیاهی که این جنگل را پوشانده است اعم از : شمشاد، ممرز، آزاد، بلوط، انجیل و راش جراحان می باشد.

تالش

امکانات پارک جنگلی سیاه داران

از جمله امکاناتی که در این پارک جنگلی قرار دارد می توانیم به : سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران و آلاچیق‌های متعدد اشاره کنیم ، توجه داشته باشید که هزینه استفاده از پارکینگ 8 هزارتومن می باشد.

تالش

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی سیاه داران

همانطور که می دانیم تابستان های شمال بسیار گرم و شرجی می باشد همچنین در ماه های تابستان گوزن ها هم در طول روز نیستند ان ها  عصر هنگامی که هوا خنک باشد سر و کله شان پیدا می شود پس با این حساب بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی سیاه داران اوایل بهار و اوایل پاییز (ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد) می باشد.

تالش

مسیر دسترسی پارک جنگلی سیاه داران

برای رفتن به این پارک جنگلی باید بعد از رسیدن به تالش به سمت جنوب غربی و سپس مسیر خیابان خرمشهر را ادامه بدهید هنگامی که به این خیابان رسیدید به سمت چپ و به سمت جاده رشت استارا و خیابان شهید رجایی حرکت کنید تا به هشت پر و خیابان ساحل دریای هشت پر برسید.

تالش

وسایل مورد نیاز پارک جنگلی سیاه داران

از سری لوازمی که باید در پارک جنگلی سیاه داران همراه خود داشته باشید : موبایل , وجه نقد , کارت بانکی , کفش کوهنوردی , زیرانداز , عینک و کلاه آفتابی , کوله پشتی , آب آشامیدنی , کارت شناسایی , پاور بانک , شارژر , پلاستیک زباله , سوخت خودرو , تنظیم باد , لباس اضافه , لوازم سرگرمی می باشند.

تالش

اماکن نزدیک به پارک جنگلی سیاه داران

از سری اماکنی که نزدیک به پارک جنگلی سیاه داران واقع شده است می توان به کاخ ییلاقی سردار امجد 2.1km، روستای سرآگاه 2.3km، سورتمه ریلی تالش 4km، رستوران آق اولر 917m، رستوران شاطر عباس 1.5km، فست فود کندو 2.3km، هتل لیوادر تالش 3.7km اشاره نمود.

تالش

هتل های نزدیک پارک جنگلی سیاه داران

از هتل هایی که در نزدیک این منطقه می باشند می توانیم به هتل هدهد تالش، اقامتگاه بوم‌ گردی خوش ‌قدم در ۲۲ کیلومتری شمال پارک جنگلی سیاهداران، اقامتگاه سنتی کلبه‌ تالش در روستای سراگاه و اقامتگاه بوم ‌گردی بام ‌های سفالی تالش، کلبه‌های ییلاقی محبوب در ییلاق سوباتان در ۷۳ کیلومتری شمال شرق سیاهداران، مجتمع ویلایی گردشگری شمشاد تالش اشاره کنیم.

تالش

جاذبه گردشگری نزدیک به پارک جنگلی سیاه داران

دریاچه سراگاه از جاذبه های نزدیک به سورتمه تالش است که این دریاچه در کوه های قسمت مرکزی تالش قرار گرفته است و بعد از پیمودن 3 کیلومتر مسیر پیاده روی در مسیر جلگه ای منطقه به این دریاچه می رسید ، این دریاچه در بین درختان جنگل محاصره شده است اکنون این دریاچه به استخر پرورش ماهی تبدیل شده است و اب این استخر از چشمه های زیر زمینی کف دریاچه تامین می شود.

تالش

شماره تماس پارک جنگلی سیاه داران

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با شماره 01344226775 تماس حاصل کنید.

تالش

ادرس پارک جنگلی سیاه داران

استان گیلان، جنوب غربی شهر تالش، منطقه سیاه داران

date_range سه شنبه 14 تیر 1401 remove_red_eye 433 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0