{{ctrl.notification}}
پارک جنگلی خشکه ‌داران

پارک جنگلی خشکه ‌داران

تنکابن یکی از شهرهای باستانی کشور است که در زمان حکومت هخامنشیان، محل سکونت قومی به نام آمارد بوده است. قدمت این شهر به 3000 سال پیش باز می ‌گردد. تنکابن جاذبه‌های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است. و یکی از بزرگ ‌ترین مراکز پرورش انواع گل‌ و گیاه‌های رنگارنگ و زینتی در سطح استان است همچنین این شهر پایتخت مرکبات کشور و یکی از تولیدکنندگان اصلی خرمالو و قطب پرورش ماهی در ایران و دارای رتبه دوم در تولید چای و برنج در ایران محسوب می شود. این شهر زیبا دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد، که در ادامه آس چارتر به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی در این شهر یعنی جنگل خشکه داران می پردازد، برای سفر به شمال کشور شما می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما مشهد نوشهر را تهیه نمایید.

پارک جنگلی خشکه داران

معرفی پارک جنگلی خشکه ‌داران

شهر تنکابن جدا از جنگل‌های رویایی و سرسبزش به خاطر باغ‌های کیوی، پرتقال، چای نیز زبانزد خاص و عام است. در 30 کیلومتری تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده منطقه‌ی حفاظت شده که به «پارک ملی خشکه داران» شهرت دارد قرار گرفته است، وسعت این جنگل حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع است. ارتفاع خشکه داران از سطح دریاحدود ۸۰۰  متر می باشد،

بازار ماهی تنکابن

این جنگل همچنین در بین کوه ها و تنگه ها قرار گرفته است که می توانید هوایی خاص و عالی رو در اینجا تجربه کنید. فاصله این جنگل تا ساحل دریای خزر حدود 120 متر می باشد. این جنگل یکی از مناطق حفاظت شده در شمال کشور و به عنوان آخرین بازمانده اکوسیستم جنگل های شمالی محسوب می شود.

پارک جنگلی خشکه داران

پوشش گیاهی جنگل خشکه داران

در این منطقه سرسبز و زیبا می ‌توان گونه‌های مختلفی گیاهی ازجمله توسکا از نوع کرک، سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لیکلی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و و یاس وحشی … را مشاهده کرد.

پارک جنگلی خشکه داران

پوشش جانوری جنگل خشکه داران

گونه‌هایی از حیوانات وحشی که در این جنگل زندگی می کنند، عبارت اند از: شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و همچنین پرندگانی مانند خاکستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و کوچک و دار غاز باکلان که در این منطقه زیست می کنند. همچنین در نزدیکی این جنگل زیبا موزه‌ی تاریخی طبیعی نیز وجود دارد، که نمونه‌ای جالب از مجموعه‌ی تاکسیدرمی از حیوانات وحشی در شمال ایران را برای گردشگران و محققان به نمایش گذاشته است.

پارک جنگلی خشکه داران

موزه جنگل خشکه داران

در اطراف این پارک جنگلی موزه حیات وحش خشکه داران قرار گرفته است، که یکی از جاذبه های دیدنی تنکابن می باشد، این مجموعه طبیعی و زیبا در سال 1362 در بخش غربی پارک خشکه داران و در مساحتی حدود 550 متر مربع احداث شده است. در این موزه حدود 150 گونه جانوری تاکسیدرمی شده نگهداری می شوند. از جمله حیوانات تاکسیدرمی شده در موزه حیات وحش خشکه داران می توان به: گربه وحشی، خرس قهوه ای، حواصیل، گراز و پلیکان و... اشاره کرد. برخی از این جانوران به صورت کامل و برخی دیگر به صورت نیم تنه نگهداری می شوند.

پارک جنگلی خشکه داران

جاذبه های دیدنی در نزدیکی جنگل خشکه داران

همانطور که در بالا گفتیم تنکابن دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که شما می توانید بعد از بازدید جنگل خشکه داران به دیدن از این جاهای دیدنی بپردازید.

بازار ماهی تنکابن

بازار ماهی تنکابن

یکی از پربازدید ترین جاهای دیدنی در تنکابن بازار روز و بازار سنتی تنکابن می باشد، که در اطراف خیابان فردوسی تنکابن واقع شده است،  شما می ‌توانید از این بازار انواع ماهی‌های تازه صید شده مانند کفال، سفید، سوفی، قزل آلا، سالمون و... را تهیه کنید؛ همچنین در این بازار انواع سبزی‌های تازه محلی، ترشیجات و زیتون‌های درجه یک نیز به فروش می‌رسد.

بازار ماهی تنکابن

پل چشمه كیله تنكابن

در خیابان امام تنکابن پلی قدیمی بر روی رودخانه چشمه کیله قرار دارد، این پل در سال ۱۳۰۹ شمسی که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد، این پل با طراحی مهندسان كشورهای روسیه و آلمان ساخته شده است، این پل از زیباترین پل‌های کشور و نماد شهر تنکابن است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۲۹ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار ماهی تنکابن

امامزاده شیرود تنکابن

یکی از مشهورترین مکان های مذهبی و پرطرفدار درتنکابن امامزاده سید حسین شیرود (ع) اس که در جاده اصلی تنکابن به رامسر قرار دارد، در کنار این امامزاده نیز گورستان مشهوری قرار گرفته است، در این گورستان قبر تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس مانند شهید شیرودی در قرار گرفته است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری مشهد رامسر در شهر مشهد می باشد.

بازار ماهی تنکابن

آب گرم معدنی سه هزار

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در تنکابن آب گرم سه هزار معروف به آبگرم حضرت سلیمان یا نرگس است. این چشمه یک حوضچه ی طبیعی حدود ۵ متر مربعی شکل دارد، که برای ورود به حوضچه باید پنج پله را پائین رفته و نیم خیز از دریچه نیم دایره‌ای وارد آب گرم به عمق یک متر شوید. درکنار این چشمه حمامی به صورت طبیعی وجود دارد، مسافران و گردشگران می توانند از آب این چشمه استفاده نمایند. آب این چشمه همچنین دارای ذخایر سرشاری از دارو‌های طبی از قبیل اسید کربنیک، گوگرد، آهن و… است.

بازار ماهی تنکابن

غار‌های تنکابن

غار دانیال و غار کبود آبی ور یکی از جاذبه های دیدنی این شهر می باشد. غار دانیال یک تفاوت با دیگر غارها دارد آن هم دمای ثابت ۲۵ درجه‌ ی آن می باشد، که در تمام فصول ثابت است، آب موجود در این غار بسیار سرد وگوارا می باشد. پهنای غار دانیال حدود ۲ تا ۵ متر متغیر است ولی طول آن هنوز مشخص نشده است، طبق گفته بومیان این منطقه طول  این غار حدود ۶۰۰۰ متر می باشد.

بازار ماهی تنکابن

آبشارهای تنکابن

دو آبشار زیبا نیز در این شهر وجود دارد، که بسیار جذاب و دیدنی می باشد، در سفر به شمال کشور و بازدید از جنگل خشکه داران آبشارهای فرهادجوی و کوهسر را فراموش نکنید. آبشار فرهادجوی حدود ۱۰ تا 50 متر ارتفاع دارد، آبشار کوهسر نیز در بین روستاهای جنگلی سفیدآب و کوهسر قرار دارد و به دلیل چشم‌‌انداز زیبا به یکی از جاهای دیدنی تنکابن تبدیل شده است. همچنین آبشار تودارک در نزدیکی تنکابن وجود دارد. این آبشار دارای دیواره‌‌های پوشیده از خزه و گلسنگ است، آبشار تودارک از دو آبشار کوچک‌‌تر نیز تشکیل شده است که نام آن لیما است و ارتفاع آن حدود ۷ متر می باشد.

بازار ماهی تنکابن

امکانات رفاهی پارک جنگلی خشکه داران

در این جنگل زیبا سالانه مسافران و گردشگران زیادی تردد می کنند؛ و برای بازدید به این جنگل زیبا رهسپار می شوند، به همین خاطر در این جنگل امکاناتی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است، از جمله:  اطلاعات، سرویس بهداشتی،  پارکینگ، آنتن دهی موبایل، فضای سبز، آب خوری، نیمکت و غرفه فروش خوراکی، رستوران، اقامتگاه و... می باشد.

بازار ماهی تنکابن

اقامت در پارک جنگلی خشکه داران

در این جنگل زیبا واحد های اقامتی وجود ندارد، ولی در اطراف آن و شهرهای نزدیک شما می توانید هتل یا سوئیت اجاره کنید و چند شبی رادر آن سپری کنید، و یا از روستای عباس آباد با اجاره ویلا در تنکابن ، اجاره ویلا در متل قو، می توانید به منطقه خشکه داران نزدیک باشید. همچنین شما می توانید با داشتن لوازم ضروری مانند: چادر مسافرتی و کیسه خواب کمپی را برپا کنید.

بازار ماهی تنکابن

وسایل موردنیاز در جنگل خشکه داران

وسایلی که در سفر به جنگل خشکه داران باید به همراه داشته باشیم عبارت است از: موبایل، وجه نقد، کارت بانکی، کفش راحتی، کفش کوهنوردی، زیرانداز، عینک و کلاه آفتابی، کوله پشتی، آب آشامیدنی، کارت شناسایی، پاور بانک، شارژر، وعده های غذایی، لباس اضافه، چادر، کیسه خواب، لباس گرم، وسایل ضروری و پزشکی و لوازم سرگرمی و... که جزو لوازم ضروری در سفرمحسوب می شوند. 

بازار ماهی تنکابن

بهترین فصل سفر به جنگل خشکه داران

برای بازدید از جنگل یفره داران بهترین فصل سفر می تواند فصل بهار و تابستان باشد، در فصل پاییز نیز این منطقه خلوت تر و بسیار دیدنی می باشد، شما  می توانید بهترین مناظر دیدنی و پوشیده از برگ های رنگارنگ را در فصل پاییز مشاهده نمایید.

بازار ماهی تنکابن

آدرس پارک جنگلی خشکه داران: استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

date_range شنبه 05 شهریور 1401 remove_red_eye 461 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0